wc-bril

27-10-2011 12:01 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoera! mijn dochter heeft vanmorgen haar eerste bewuste plasje op de wc gedaan. Ze vindt het al maandenlang heel leuk om op de wc te gaan en vooral ook er zelf op en afklimmen, al 'gebeurde' er tot nu toe niets (niet erg natuurlijk want ze is net 2). De losse wc-brilverkleiner (Hema) gebruiken we daarom niet, want daarmee kan ze er niet zelf op en af en hij zou er maar afglijden (ze zit nogal actief op de wc ). Maar het lijkt ons wel handiger en ergonomisch verantwoorder om een verkleiner te hebben. Ik stel me dat zo voor: een gewone bril voor volwassenen en in plaats van de deksel een verkleiner voor kinderen. Weten jullie of zoiets bestaat en waar je dat dan kunt kopen?
http://www.familyseat.nl/ ... JaProWC1p8CFYw33godolK7aw
vlgs mij bij de praxis of karwei te koop
Ja, bestaat, bij de bouwmarkt.
Die van de Hema moet je tussen de bril en de pot leggen, dan kan hij niet meer verschuiven. Heeft hier ook wel een paar maanden geduurd voordat het kwartje viel, haha. Achteraf had ik ook liever zo'n familieseat ding gekocht trouwens, toch wel handiger, denk ik.
..
Oh, is dat het idee met de hema-verkleiner . Ik denk dat het bij mij nog jaren had geduurd voordat dat kwartje was gevallen . Dat zetten ze ook niet even op de verpakking ofzo...

Goed om te weten dat je de vaste wc-brillen gewoon bij de bouwmarkt verkopen, bedankt.
Hahaha precies! Ik had dat ding ook OP de wcbril liggen totdat een vriendin opmerkte dat ie eronder hoort... En goh... dan is het best een handig ding!
Ik heb er een van de prenatal, zit een trapje aan, ze kan er dus zelf op klimmen.
menen jullie nou echt dat je hem OP de wc bril neer had gelegd??

???

ongelooflijk.

nu ben ik in schok

hahahahahaha wat een geniale oplossing he zo een verkleiner!!
Bij de xenos kan je een heel aantal verschillende krijgen voor een kleine prijs.
Je hebt wel verkleiners die je op de bril kunt leggen. Dan hoef je de bril niet meer omhoog te doen. Alleen de verkleiner erbij te pakken.

http://www.babybjorn.nl/p ... t-trainer/toilet-trainer/

Deze hebben wij. Je kan hem dus ook op de grote van de toiletbril opening aanpassen. (voor het geval je de bril mee neemt naar opa en oma ofzo. En zij hebben net een andere bril grootte)
Gelukkig zijn er altijd mensen die wel weten hoe iets is bedoeld, dan kunnen ze de onwetenden weer verder helpen .

Het lijkt mij handig als mijn dochter en later ook mijn zoon zo zelfstandig mogelijk naar de wc kunnen, wil dochter nu al; ik mag er niet te dichtbij blijven. Als je eerst dingen tussen of op de wc moet leggen bij iedere wc-gang, dat lijkt me onhandig en kunnen ze zichzelf ook niet redden. Wc-bril omhoog en omlaag dat is iets dat je ze snel zelf kunt leren doen.

Tot hoe oud gebruik je wc-brilverkleiners eigenlijk?
Wij hebben zo'n volwassenen- en kinderwc-bril in één (van de Hornbach geloof ik, met softclose tegen zere vingers). Ik ben er zo blij mee dat bij het uitzoeken van onze nieuwe wc, mijn enige eis is dat dat ding erop moet passen

Dochter vind het zelf ook geweldig dat ze haar eigen wc-bril omlaag kan doen, na het plassen deksel erop en doorspoelen.
Ik heb ze gewoon op de grote wc leren plassen, met een krukje van ikea ervoor om erop te komen.
Ik ben wel blij dat ik de verkleiner voor een klein prijsje bij de tweedehands gekocht heb. Mijn zoon wil na een paar weken al op de gewone wc zitten. Maar ja misschien zijn er wel kindjes die het eng vinden op zon'n grote bril waar je misschien wel in kan vallen. En dan is zo'n verkleiner een mooie uitvinding.
Voor mijn dochter is het met haar smalle billetjes fysiek praktisch onmogelijk om fatsoenlijk op de grote bril te zitten, ik moet haar dan onder haar oksels vasthouden. Maar er zijn dus kinderen die wel op de grote bril kunnen zitten? Handig!
Mijn dochter van twee regelt het helemaal zelf: krukje van ikea, brilverkleiner van prenatal, stopt het zelf onder de bril, plasje, doortrekken, lamp uit, klaar. Ze kan in principe ook op de grote bril zitten, houdt zichzelf dan vast maar ik dacht altijd dat je dan niet goed leert plassen omdat je dan niet ontspannen genoeg zit om goed uit te plassen.
Wij hebben voor zoonlief een verkleiner gekocht, maar die is ongebruikt weg gegaan naar iemand anders. Hij wilde zelf op de grote bril. Een krukje erbij en klaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven