Werk & Studie alle pijlers

Omscholen

26-10-2011 16:30 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment ben ik na een lange zoektocht naar wat ik nu echt leuk vind om te gaan doen, terecht gekomen bij een baan als kindercoach. Nu is daar nog niet zo heel veel over bekend dus ik ben erg benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring hebben met een studie in deze richting of werkzaam zijn op dit gebied.

Ik werk nu 16 jaar op kantoor en ben het helemaal zat. Na een traject bij een loopbaancoach te hebben gevolgd was al snel duidelijk dat werken met kinderen mij heel goed zou liggen. Helaas is mijn situatie niet zo dat ik kan stoppen met werken en weer terug naar school kan gaan. Ik heb een volledig inkomen nodig. In juni heb ik ervoor gekozen mijn huidige baan op te zeggen. Mijn contract loopt af op 31 december. Nu ben ik druk aan 't solliciteren maar het zal dus weer een kantoorbaan worden omdat ik nog geen juiste diploma's heb om ergens te gaan werken met kinderen. Zijn er hier ook mensen die met deze situatie te maken hebben gehad en wat hebben jullie toen gedaan. Ik ben nu van plan een "simpele" kantoorbaan van 36 uur te zoeken (al druk mee bezig maar het valt niet mee) en daarlangs een studie te gaan volgen. Ik hoop van jullie te horen. Alle info is welkom! Alvast bedankt...
Dus je zegt eerst je baan op, gaat dan zoeken naar een andere baan en daarna ga je eens nadenken over een studie? Snap ik het zo een beetje?
Ik ben coach bij coach4you (www.coach4you.org). Heel erg leuk, heel erg leerzaam, en het staat alvast goed op je cv!
@Ritmeester: dit klopt. Rare volgorde misschien maar er is een heel traject aan vooraf gegaan. Na een burnout terecht gekomen bij een loopbaancoach waar dus uit naar voren is gekomen dat ik met mensen zou moeten gaan werken. Daar ligt mijn passie. Met werkgever in goed overleg besloten uit elkaar te gaan. Ik heb 6 maanden de tijd gekregen om een andere baan te zoeken en me te verdiepen in een studie. Beiden valt niet mee en heb ik onderschat.

@littlemissvixen: ik ga meteen even kijken, thnx!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven