Een mooie zomerdag deel X

10-08-2011 20:28 3077 berichten
Deel X! Deel 10! Een jubileum!

Wat gaat de tijd toch snel. In deel I was er nog niemand zwanger, en nu hebben we 8 blozende, gezonde en lieve baby's. En 3 onderweg! Waarvan we zeker weten dat er eentje in deel X geboren wordt!

Natuurlijk draait het niet alleen om zwangeren en mama's, maar is er ook ruimte voor zij die helaas nog niet zwanger zijn, of dat hopen te worden via een andere weg.

Dit wordt het 10de topic waarin we naar elkaar luisteren, elkaar advies geven, met elkaar meeleven, elkaar de les lezen, elkaar pesten, en met elkaar lachen!

Naamstand van zakenNieuwsFedeuitgerekend april 2011, zoon Babyboy is geboren, en mama is zelfs al weer aan het werk! WishUitgerekend juni 2011Babygirl is geboren, mama weer aan het werk! Maar moet wel goed voor zichzelf zorgen!!! Lieke uitgerekend juli 2011, zoonBabyboy is geboren, en mama geniet van verlof, maar is lekker actief! Juniperuitgerekend juli 2011, zoonBabyboy is geboren, en mama kent haar mannetje door en door! Elisauitgerekend augustus 2011, zoon Babyboy is geboren, en mama geniet er van! Earthuitgerekend augustus 2011, zoon Babyboy is geboren, en is een relaxte baby met dito mama! Alleen nu een liesbreuk Floweruitgerekend augustus 2011, dochterBabygirl geboren! Mama is supermama en fiets al weer :-) Dochter doet het goed!! Kristinuitgerekend november 2011 Jongetje/meisje?? blijft een verrassing voor ons. Mama blijft beetje kwakkelen, maar einde is in zicht! (van de zwangerschap dan he...) Gerbera Uitgerekend eind februari / begin maartMeeleesmodus, maar is de blijde boodschap aan het verkondigen aan iedereen! De eerste 3 spannende maanden zitten er op! Iedereen mag het weten!!!! Elmie in de meeleesmodus Is GETROUWD! Gaat voor ICSI, prikinstructies gehad, Draaiorgelaltijd in voor een gesprekje en meetGaat voor eiceldonatie maar eerst afvallen. Counseling gesprekken lopen! Shain de meeleesmodus, maar vergeet niet dat ze hier alijd welkom is Kimmiein de meeleesmodus, want druk aan het klussen in haar huis, en genoeg familieperikelen.Lang genoeg gewacht! Als het niet gaat zoals het moet... dan maar..... Precies! Miekiein de meeleesmodusZWANGER!!!!!!

Vorige topic: Een mooie zomerdag deel IX
Alle reacties Link kopieren
Haha, tuurlijk niet

Ik vind jouw manier van schrijven heerlijk ontwapenend en eerlijk!
Mijn Bmm is nog niet volledig verweekt, maar wel een vingertop ontsluiting. Kennelijk kan dat want anders zou ze dat niet zeggen, denk ik.
Fede, sorry van mijn hap-snap reacties.. Wil je iets kwijt over wat er zo confronterend voor je was? Toch geen psychisch nare opdrachten ofzo? Dat doen ze in mijn werkveld wel eens, bij agressietraining vanuit het niets tegen je gaan schreeuwen (psychiatrische mensen kunnen zo reageren) Ik kon daar absoluut niet op reageren, werd er heel 'bang' van en klapte dicht.

Fijn dat vriendlief snel weer thuis komt!!

Heerlijk om dan weer samen te zijn..!
Goed nieuws el! Jammer dat het zo heftig was, maar het resultaat mag er zijn. Nu op naar zondag!

Spannend Kristin! Dus vanaf maandag gaat de tribune weer gevuld raken. Yeah!!!!

Hier vannacht 2 druppels helder bloed en vervolgens weer bruin. Moet ik dit nu als dag 1 tellen?!? Morgen toch maar eens bellen want kan volgende week in het weekend niet naar de gyn dus hopelijk kunnen ze me wat antwoorden geven. Zul je trouwens net zien dat terwijl ik dit nu tik de sluizen openbreken,zal niet de eerste keer zijn.
Oja Wish, ik heb wat voor je H. gezet....

En ja confonterend in de zin van, dat er dingen zijn waarvan ik dacht dat ze gewoon bij mij horen en dat t blijkt dat t bij 'die aandoening' hoort. En dat t zo vreemd is, dat de psychologen die de cursus leiden, je zo vragen stel, dat ik zelf dingen vertel, waarvan ik niet wist dat ze zo lagen. Klinkt misschien vreemd, maar ik wil t evnetueel wel op H. uitleggen...
Ik zal Gerbera trouwens even een berichtje sturen, dat we haar missen en benieuwd zijn naar haar verhalen!
Ohhhhhhhhh, Kristin wat fijn dat je weet wanneer je ingeleid wordt!

Wauw, maandag al! Echt meis, ga je niet druk maken over de verweking en ontsluiting. Het kan allemaal nog natuurlijk verweken. De zaterdagnacht voor de geboorte van WB ben ik nog inwendig onderzocht. Toen 1 cm ontsluiting en geen verweking (toen heb ik hier nog zitten klagen dat de eendebek zo ontzettend zeer deed). Op dinsdagmiddag was de boel verweekt en had ik 2 cm ontsluiting.

Wat betreft die verweking, ze brengen een veter in en die verweekt de boel. Daarna wordt je geloof ik pas aangesloten op het infuus.

Wow, ik vind het echt spannend voor jullie! Echt maandagochtend sta je al op met een vreemd gevoel. Dan douche je voor de laatste keer met je bolle buik. Kan je nog even genieten van het getrappel in je buik. En dan ga he samen met je vriend, de koffer en de lege maxicosi vol spanning naar het ziekenhuis.
he, wat jammer ik lees dat ik de vaginale lel gisteren op tv gemist heb. .

Zo, ik even hapsnap reageren.

Elmie, super dat er gewoon 12 eitjes waren! Gaan ze nu degene met de beste kwaliteit terugplaatsen?

Fede, ik vind het knap dat je op jou leeftijd nog actief bezig bent om je 'aandoening' te leren begrijpen. Komt het doordat het op latere leeftijd bij je gediagnosticeerd is? Of wil je gewoon zelf er meer grip op hebben.

Juun, wat is Ennetje een lange boy geworden! Fijn dat hij ineens zo lekker groeit!

Draai, rot dat je zo slecht geslapen hebt. Ben je de dag nog een beetje doorgekomen? Loop je nog steeds te malen?

Even posten.
Ohhh, sorry het was een clitorislel
Earth: Inderdaad, het zijn allemaal mensen die het op latere leeftijd te horen hebben gekregen. En het is fijn om hun verhalen te horen, en om van elkaar te leren en om te horen hoe ikdingen waar ik al mijn hele leven tegen aan loop, anders kan doen
Kimmie, ik hoop echt dat je snel ongesteld wordt!

Wish, ik denk dat ik in zo'n situatie ook dichtklap. Geen gekke reactie dus, maar in jou vakgebied niet altijd handig. Heb je weleens in het echt zo'n situatie meegemaakt?
Fijn Fede, dat het allemaal mensen zijn die er ook later zijn achtergekomen. Kan me voorstellen dat het fijn is om te merken dat je niet de enigste bent die soms worstelt met dingen.
Kristin, nog even wat eetideetjes (om het weekend mee door te komen )

-pompoensoep (jummie)!

-stampotje van gewokte spruitjes (spruitjes in 4-en snijden even blancheren en daarna lekker wokken)

- stampotje rucola of veldsla. Aardappels koken, stampen, rucola of veldsla toevoegen en een flinke hand cherrytomaatjes. Eventueel met een handje walnoten.
Wish, heb je de dag overleeft?

Heb weleens kort uitgelegd op H. wat ik doe. De taak die ik erbij heb gekregen is iets wat me erg goed ligt. Ik moet namelijk 3 afdelingen zo ver krijgen dat ze naar mij gaan luisteren en dingen met plezier gaan uitvoeren. Nu wordt het door iemand anders gedaan en er is best veel gemopper erop. Bovendien is er ook een soort van machtstrijd door de leidinggevenden en verzand de boel behoorlijk. Dus tja,flinke klus maar erg leuk!

Elisa, geurkaarsjes van Bridgewater (vaak te koop bij de Tuinen of tuincentrum) zijn ook leuk!
Earth: bedankt voor de recept ideetjes! Stamppot rucola klinkt erg lekker!

Ik krijg een ballon katheter die 12 tot 18 uur moet zitten. En dan waarschijnlijk dinsdagmorgen inleiden. Maar de gyn zei ook al dat ik misschien ook al genoeg ontsluiting van te voren heb.

Kimmie: hopelijk breekt het goed door nu. Kun je tenminste weer verder!

Wish; hoe ging het oppassen?
Stampotrucola is ook erg lekker! Wij eten het vakk als we iets makkelijks maar toch ook redelijk gezond willen eten.

Ik ga voor je duimen dat je verweekt bent maandagochtend!
Even snel:

Super goed nieuws Elmie! Meid het zit erop en de oogst is prachtig... Lekker bijkomen en op naar het weekend!!

Kristin: wat spannend zeg! Volgende week een verse baby! Hoera... Wie weet nog een oktoberkindje?? Lekker proberen te ontspannen en uitrusten dit weekend zodat je maandag uitgerust bent.

Ik ga voeden en slapen! Morgen reageer ik ff op de rest. Truste...
Ik ook voeden en slapen...

Tot morgen !!

Truste
Haha Fede jij schrijft precies wat wij allemaal denken van dat ranzige programma.

Wat een heftige sessie had je trouwens gisteren! Knap hoor at je daar nu zo mee bezig bent.

Ik hoop dat het ook wa voor je oplevert!

Hai earth, hoe bevalt de eerste week werken? Ben je afgemat?

Hier chaggie en moe. Heb het een beetje gehad deze week. De hele week al zwaan kleefaan voor Niels. Mijn armen zijn letterlijk verzuurd. Allemaal niet erg hoor, doe ik graag maar ben er nu wel een beetje klaar mee. Had liever lekker gewandeld deze week.

En als klapper vannacht vanaf 3 uur weer een baby die overstuur was. Uiteindelijk had hij nog honger ook, maar toen ik uiteindelijk weer sliep was het al weer bijna tijd om eruit te gaan. We moeten zo naar het kdv.

Hoop vanmiddag nog even mijn ned in te kunnen kruipen als Niels hopelijk ook slaapt.

Doeii
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Ga voor je duimen dat je vanmiddag nog wat slaap kunt pakken jun! Veel plezier met de kennismaking. Is toch het kdv tussen ons in? Ben er heel benieuwd naar.
Kimmie, dat is echt een super leuk kdv! Ben er heel enthousiast over, hopelijk N. straks ook.

Tip mocht je zwanger raken echt meteen een afspraak maken daar. Er kunnen maar 9 baby's terecht en er is echt een lange wachtlijst. Vandaar dat ik pas 1 dec. opvang heb ipv 1 oktober wat eigenlijk onze wens was.

Ben bennieuwd dadelijk. Normaal slaapt n. rond dit tijdstip, dus hoop dat het een beetje gezellig blijft
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
en meegevallen jun?

hier ontzettende verwarring. nog steeds geen helder bloed. nouja donderdag nacht een druppel maar verder klein beetje bruin. dadelijk gyn bellen want moet ik dit zien als ongesteldh.zien en dus morgen al beginnen met spuiten of moet ik het nog afwachten en dan de kans lopen dat ik het hele traject iui deze maand ga missen. ben benieuwd wat ze daar zeggen
Wat lastig zeg Kimmie! Ik ben wel benieuwd wat de gyn zegt!

Elmie, beetje bijgekomen van gisteren? Is het met El-man goed gegaan?
Juni, leuke plannen voor jezelf nu Nielsje er even niet is? Niet op de klok gaan turen he?
nou daar kan ik ook heel weinig mee. ze vroeg hoelang ik al overtijd was en of ik anders niet beter zou kunnen komen om een zwangerschapstest te komen doen. toevallig heb ik deze een half uur geleden afgenomen en die gaf aan dat ik niet zwanger ben. deze optie viel dus af.

nu het advies: toch wachten totdat het goed doorzet en mocht het niet doorzetten dan moet ik terugbellen. maar ja dat kan dus pas maandag weer dan en dan ben ik te laat om te spuiten. dus 2 opties:

ik ben zwanger of ik heb weer een rare cyclus waarbij het deze keer is gebleven bij bruin of een hele lange periode van bruinverlies en dat het dan uiteindelijk toch nog doorbreekt.

tis weer een lang verhaal geworden maar het komt neer op nogmaals geduld hebben. zo en nu maar vlug gedachten gaan verzetten in het huis dan maar....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven