Vertrouwen?

27-10-2011 21:10 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik heb sinds kort een relatie. Over het algemeen gaat het goed tussen ons en ik ben ook erg blij met hem.

Het probleem is dat hij veel te dominant en bezitterig is. Hij controleert van alles (mail, telefoon) en hij probeert mij ook bepaalde dingen te verbieden zoals minder uitgaan.

Ik ben het met hem eens dat mijn levensstijl moet veranderen. Ik ben iets te ‘’los’’ en ik geniet feitelijk teveel van het leven. Ik ben niet bezig met mijn studie maar meer met feesten en uitgaan, eigenlijk gewoon met leuke dingen doen samen met vriendinnen. Hij is juist weer heel erg serieus in het leven. Woont op zichzelf, goed bezig met zijn studie en focust zich op de toekomst. Ik probeer mijn leven wel – met behulp van hem - te verbeteren aangezien ik weet dat dit niet zo door kan gaan.

Hij vindt het niet goed dat ik contact heb met andere jongens/mannen. Hij wordt al boos als ik bijvoorbeeld dans met andere jongens/mannen of als ik onschuldig flirt terwijl ik dit eigenlijk altijd al heb gedaan. Gelukkig wordt hij niet boos als er jongens/mannen zijn die mij iets té lang aankijken of mij aanspreken en ik niet reageer dus dat is in feite al een ‘’opluchting’’. In ieder geval, vele discussies over gehad en we zijn het erover eens dat ik niet meer ga dansen of onschuldig flirten met andere jongens, ook ga ik minder uit (niet meer op de donderdagavond) en drink ik minder. Dit doe ik vóór hem en ik moet eerlijk zeggen dat het mezelf ook een bepaalde rust geeft.

Goed, dat is een beetje de situatieschets van ons probleem binnen de relatie.

Vanavond was ik bij hem en heb ik hem verteld dat ik met mijn vriendinnen in de zomervakantie naar Spanje (Lloret de mar) ga. Hier is hij – wat een verrassing ook – het niet mee eens. Na deze mededeling heeft hij me verteld dat hij (over het algemeen) bang is om mij kwijt te raken en onzeker is binnen de relatie. Hij vindt dat ik teveel aandacht krijg van mannen en dit in zekere zin ook zo uitdaag terwijl ik dit zelf helemaal niet zo ervaar en daar ook niet mee bezig ben. Ik ben me er bewust van dat ik vaak en veel aandacht krijg van mannen, maar niet dat ik dit uitdaag. Ook heeft hij me naïef genoemd (wat ik een regelrechte belediging vind) en uiteindelijk kregen we een kleine ruzie.

Het is duidelijk dat hij mij niet vertrouwd terwijl dat juist de basis van een goede relatie is. Ik wil bepaalde dingen voor hem opgeven en hem ook echt proberen het gevoel te geven dat hij de enige is (aangezien dit ook zo is) maar ik wil ook kunnen genieten van uitgaan, vakanties, veel drank en ik wil eigenlijk ook wel een beetje kunnen flirten. Ik vind het niet leuk voor hem dat hij zich altijd druk maakt over wat ik doe wanneer ik met vriendinnen uitga en dat hij altijd zo stressed.

Ik vraag me af wat ik kan doen en of mensen misschien in zo'n situatie zitten of hebben gezeten? Moet ik me nou helemaal aanpassen aan hem en (misschien) ongelukkig worden of moet ik er een punt achter zetten? Een balans vinden zit er volgens mij niet in, hij is veel te onzeker. Het liefst wil ik hem niet kwijt want buiten dit probleem om is het echt perfect tussen ons.
Liever kwijt dan rijk, veel plezier in die cel
Hoe oud zijn jullie en hoe lang zijn jullie samen?want ik zou t ook niet pikken als mijn vriend ineens zegt dat hij op vakantie gaat met zn maten zonder het te overleggen. En dan nog naar zo'n lang leve de lol oord ook...
Wat vind je zélf?
Ja wat wil je zelf in een relatie? Wat vind je van het gedrag van je vriend? Ben je er happy mee zoals het nu gaat? Geniet je misschien van zijn bezitterigheid?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Zou mijn vriend nie zijn, zo'n haantje! Zoek een andere, die minder jaloers is aangelegd!!!!
Oef. Hij leest je telefoon, is jaloers, je mag niet meer stappen en nu wil hij ook al niet dat je zonder hem op vakantie gaat? Meid, wat doe je jezelf aan. Ik zou 'm zonder pardon de straat op schoppen.
Ik vind het zelf hoe het nú gaat tussen ons op dit gebied niet goed gaan aangezien hij altijd zo bezitterig is. Ik geniet er niet van, ik vind het eerder een belemmering.
Ik ga het niet uitmaken omdat hij zo bezitterig is want misschien gaat het in de toekomst wel over áls ik mezelf iets aanpas en volwassener word qua levensstijl. Dat is namelijk ook wat hem ''stoort'', alleen weet ik niet of ik dat wel kán nu, maar ik wil hem ook niet kwijt. Ingewikkeld allemaal, ik weet gewoon niet echt wat ik moet met deze situatie.
quote:fashionfreak schreef op 27 oktober 2011 @ 21:21:

Ik vind het zelf hoe het nú gaat tussen ons op dit gebied niet goed gaan aangezien hij altijd zo bezitterig is. Ik geniet er niet van, ik vind het eerder een belemmering.Maar jij laat zijn gedrag toe toch? Ik bedoel hij mag je telefoon en mail lezen toch? En jij gaat mee in zijn wensen. Waarom doe je dat?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:EvyBlissy schreef op 27 oktober 2011 @ 21:24:

[...]

Maar jij laat zijn gedrag toe toch? Ik bedoel hij mag je telefoon en mail lezen toch? En jij gaat mee in zijn wensen. Waarom doe je dat?

Ik heb wel tegen hem gezegd dat ik zijn gedrag irritant vind. Ik ga niet mee in zijn wensen (juist niet) aangezien ik feitelijk doe waar ikzelf zin in heb, zo ook met de vakantie. Ik ga mijn vakantie niet op het spel zetten vóór hem.

Ik heb alleen sinds kort geminderd met uitgaan en ik focus me meer op mijn studie. Eigenlijk alleen maar positief, alleen hij vindt dat blijkbaar niet genoeg.
quote:fashionfreak schreef op 27 oktober 2011 @ 21:27:

[...]

Ik heb alleen sinds kort geminderd met uitgaan en ik focus me meer op mijn studie. Eigenlijk alleen maar positief, alleen hij vindt dat blijkbaar niet genoeg.

En wat zegt jou dat? Dat dat voor hem niet genoeg is?

Hoopt hij dat jij gaat veranderen? Of hoop jij dat hij gaat veranderen?
Ik denk dat hij niet te ver gaat maar dat jij zijn wantrouwigheid voedt en hem uit test. Niet doen, of je moet van de spanning houden; is aan jou.
quote:EvyBlissy schreef op 27 oktober 2011 @ 21:30:

[...]

En wat zegt jou dat? Dat dat voor hem niet genoeg is?

Hoopt hij dat jij gaat veranderen? Of hoop jij dat hij gaat veranderen?

Dat is voor hem niet genoeg, inderdaad.

Ik hoop niet dat hij gaat veranderen, ik hoop alleen maar dat hij gaat inzien dat ik alleen voor hem ga. Hij hoopt wel dat ik ga veranderen in bepaalde opzichten (qua uitgaan, alles wat ik heb beschreven eigenlijk).

Wat denk jij ervan?
Mensen veranderen niet zomaar even...

Kijk je kunt op je tenen blijven lopen, je kan ook kiezen voor je vrijheid. Haal adem, en doe lekker je eigen ding. Voordat hij je nog meer verstikt. Je hebt nu nog de keuze.
Hoe kun je nou té veel van het leven genieten? Dat is echt onzin! Jullie levensstijlen passen gewoon niet bij elkaar... Ik denk dat je hier nooit gelukkig van gaat worden...
Het bezitterige gedrag van je vriend wordt echt niet minder als jij je aanpast, eerder erger.

Je noemt een aantal dingen die mijn alarmbellen doen rinkelen: hij contoleert je relefoon en je mail, hij 'vindt het niet goed' als je met andere mannen omgaat. Jij houdt van flirten, hij wordt daar boos om.

Buiten dat ik het nogal eng en bezitterig vind klinken, vraag ik me af of jullie qel bij elkaar passen. Als jij je in allerlei bochten moet wringen om hem niet te ontrieven, lijkt me dit geen match made in heaven.

Sterkte.
Ik moet helemaal niks!
Jullie passen gewoon niet bij elkaar.

En je probeert je leven met behulp van hem te verbeteren? Hmmm... Volgens mij gaat dat niet positief eindigen - zoiets moet ten eerste sowieso uit jezelf komen, maar 't lijkt er op dat je hem je leven daardoor ook te veel laat domineren.

Ook lijk je het vooral positief aan zijn karakter te vinden dat hij serieus is, omdat je dat zelf wilt zijn, maar niet bent - ook niet helemaal gezond in een relatie, zoiets. (Alhoewel dan weer de vraag is of je dat echt zelf wilt, of enkel omdat hij dat wil. Anyway beide opties zijn ongezond.)
Ik begrijp het niet meer. Ik heb gisteren post van je gelezen in een ander topic waarin je jezelf en anderen ervan overtuigde dat je relatie zo super is!?
dat je je leven een beetje aanpast en in wat rustiger vaarwater brengt... daar is niets mis mee als je dat vanuit jezelf wilt.

Maar het lijkt me dat hij je wil domineren en dat geeft vroeg of laat nog meer problemen.

Maar op zich lijkt het me normaal dat je zaken zoals op vakantie gaan, met hem overlegt. Uiteindelijk ben je wel partners.

Maar dat wil niet zeggen dat je je dan volledig aan hem moet conformeren.

Het lijkt wel of jij het woelwatertje bent en hij dat absoluut niet leuk vindt.
Ik denk dat je partner je voor 100% moet accepteren zoals je bent.

Ik denk dat je partner niet zijn onzekerheid jouw probleem moet maken.

Ik denk dat jij er niet vanuit moet gaan dat zijn gedrag zal verbeteren, in tegendeel...
quote:fashionfreak schreef op 27 oktober 2011 @ 21:23:

Ik ga het niet uitmaken omdat hij zo bezitterig is want misschien gaat het in de toekomst wel over áls ik mezelf iets aanpas en volwassener word qua levensstijl. Dat is namelijk ook wat hem ''stoort''

zo, hallo alarmbel!!!

zo te horen heeft hij je al helemaal in de tang.
Fashionfreak laat zich niet domineren en gaat niet conformeren, ze is eigenwijs. Dat weet je zelf ook. Doe jezelf en hem een lol en laat elkaar los.
Ik lees best wat onzekerheid bij het gedrag over/van jouw vriend. Waarom viert hij dat bot op jou?

Wellicht dat jouw gedrag er ook niet aan bijdraagt in het voeden van zijn dominantie- danwel bezitsdrang maar mijn hemel, jij bént zijn bezit nu eenmaal niet.

Liggen jullie wensen mbt een relatie mss toch te ver uit elkaar in bepaalde opzichten?
Het is niet zo dat hij super dominant is en alles voor mij wil beslissen, dat niet. Het is meer dat hij niet wil dat ik zo losbandig ben (om het plat te verwoorden) en daar moet ik hem ook gelijk in geven.

Ik zoende, danste enzovoort op één avond voordat ik met hem had met veel jongens. Ik drink soms teveel en ik ken mijn eigen grenzen niet. Met het gevolg dat ik niet meer weet wat ik doe. Ik heb mijn studie zowat verkloot terwijl ik nog maar in het eerste jaar zit en met deze dingen helpt (of steunt) hij me wél. Waar ik zelf ook wel achter sta.

Het is meer dat dit volgens mij niet goed genoeg is voor hem, denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven