Een mooie zomerdag deel X

10-08-2011 20:28 3077 berichten
Deel X! Deel 10! Een jubileum!

Wat gaat de tijd toch snel. In deel I was er nog niemand zwanger, en nu hebben we 8 blozende, gezonde en lieve baby's. En 3 onderweg! Waarvan we zeker weten dat er eentje in deel X geboren wordt!

Natuurlijk draait het niet alleen om zwangeren en mama's, maar is er ook ruimte voor zij die helaas nog niet zwanger zijn, of dat hopen te worden via een andere weg.

Dit wordt het 10de topic waarin we naar elkaar luisteren, elkaar advies geven, met elkaar meeleven, elkaar de les lezen, elkaar pesten, en met elkaar lachen!

Naamstand van zakenNieuwsFedeuitgerekend april 2011, zoon Babyboy is geboren, en mama is zelfs al weer aan het werk! WishUitgerekend juni 2011Babygirl is geboren, mama weer aan het werk! Maar moet wel goed voor zichzelf zorgen!!! Lieke uitgerekend juli 2011, zoonBabyboy is geboren, en mama geniet van verlof, maar is lekker actief! Juniperuitgerekend juli 2011, zoonBabyboy is geboren, en mama kent haar mannetje door en door! Elisauitgerekend augustus 2011, zoon Babyboy is geboren, en mama geniet er van! Earthuitgerekend augustus 2011, zoon Babyboy is geboren, en is een relaxte baby met dito mama! Alleen nu een liesbreuk Floweruitgerekend augustus 2011, dochterBabygirl geboren! Mama is supermama en fiets al weer :-) Dochter doet het goed!! Kristinuitgerekend november 2011 Jongetje/meisje?? blijft een verrassing voor ons. Mama blijft beetje kwakkelen, maar einde is in zicht! (van de zwangerschap dan he...) Gerbera Uitgerekend eind februari / begin maartMeeleesmodus, maar is de blijde boodschap aan het verkondigen aan iedereen! De eerste 3 spannende maanden zitten er op! Iedereen mag het weten!!!! Elmie in de meeleesmodus Is GETROUWD! Gaat voor ICSI, prikinstructies gehad, Draaiorgelaltijd in voor een gesprekje en meetGaat voor eiceldonatie maar eerst afvallen. Counseling gesprekken lopen! Shain de meeleesmodus, maar vergeet niet dat ze hier alijd welkom is Kimmiein de meeleesmodus, want druk aan het klussen in haar huis, en genoeg familieperikelen.Lang genoeg gewacht! Als het niet gaat zoals het moet... dan maar..... Precies! Miekiein de meeleesmodusZWANGER!!!!!!

Vorige topic: Een mooie zomerdag deel IX
Alle reacties Link kopieren
Ah jammer Kristin!

Wel nog steeds slijmverlies??

Het komt steeds dichterbij... Nog even geduld;)

Wish haha geen make up!

Ik loop nu veel vaker zonder nu ik veel thuis ben.

Als ik ga werken maak ik me wel altijd op, maar nooit overdreven veel.

Ik heb gelukkig nog een gezicht zonder.. Al is het dan wat flets..

Kimmie.. Jammer nu alweer helder bloed, maar je bekijkt het gelukkig positief! Goed zo!

Wij hadden een feestje gister en r was bij opa en oma. Daar heeft hij ze lekker bezig gehouden, haha! Incl grote poepbroek!

En jengelen! Hahanu snappen ze eens hoe vermoeiend zo een avondje is
Kristin, het klinkt alsof de baby flink is ingedaald. Ben benieuwd! Misschien ben de dit weekend al mama.

Ik vond het raar zo zonder baby in de wieg. Vanmorgen keek ik er automatisch in en toen het leeg was voelde dat even heel akelig. Maar gelukkig lag ze nog lekker te slapen in het ledikant. (en ook nog tot 8 uur, jeujj!)

Flower, misschien een lekkere ovenschotel? Grofgesneden Courgette, paprika, paddelstoelen en quorn (vega) of kip (voorgrgaard) erin met wat olijfolie, knoflook en rode pesto
Elmie: wat super! Spannend hoor! Hoop dat de kwaliteit goed is! Als er meerdere zijn met een goede kwaliteit, ga je er dan ook meerdere terugplaatsen?

Van de kliniek hoef ik overigens niet af te vallen hoor. Ik wil dat zelf! Dan is de kans groter dat het lukt. Maar het is dus niet zo dat ze me niet helpen als ik niet afval.

Kristin: spannend! Goed ingedaald nu waarschijnlijk! Maar het weekend is nog niet om, dus wie weet!!

Wish: ik dacht dat M. al lang in haar bedje sliep, of was dat dan alleen overdag? Kan me wel voorstellen dat het wat vreemd voelde..... Aan de andere kant: misschien ook wel lekker 'rustig'

Hier geen grote plannen, lekker lunchen met vrienden. Mijn enige maaltijd van de dag, dus lekker genieten ;)
Oe dat klinkt wel lekker Wish. Maar, het wordt een curry! Ook lekker...

Kristin: jammer dat het afgezakt is, haha gek He dat je graag pijn wilt voelen voor de bevalling. Bij ieder pijntje zij ik ook yes...

Ik draag nu ook minder makeup. Maar zonder naar werk zou ik ook van schrikken. Gebeurt mij ook wel eens dat ik mascara vergeet, toch beetje kaal gevoel.
Oh en Elmie! Super voor je! Spannend morgen...
Hey wish! Zijn jullie aan het oefenen om haar 's nachts in het ledikant te leggen?

Is weer een hele stap waar ik tegenop zie..

Ik vind het wel prima zo en vrees dat ik straks veel uit bed moet voor speentje e.d

Nu steek ik even mijn arm in de wieg en slaap weer door.

Hij wordt toch vaak om 4/5 uur even wakker..

Enne.. Mijn man ligt met kater in bed...:( handige

Ik wil eigenlijk wel wat leuks doen, maar weet niet wat...

Anders is het weer zo een dag thuis zitten
Ha meiden,

Lees denk ik vanavond Ff bij en heb ik ook tijd om te reageren. Drukke ochtend en we gaan zo op weg naar wat ik vorige week op H. gezet had. Is een flink eindje rijden dus we zijn wel even weg.

Ik hoop dat de dochter van Kristin geboren is als ik terug ben!

Oh, echt shit trouwens vanochtend, zie Facebook!
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Ik zag het Juun! Echt K*T! Ik loop ook altijd te klooien ermee. ben al een keer mijn hele muziekcollectie kwijtgeraakt :(.

Succes straks!

Hier nu een echte zieke baby. Arm ding was gisteravond helemaal van slag, maar toen was zijn temp nog redelijk. Vanochtend haalde ik hem uit bed en hij had echt blosjes en voelde erg warm aan. Getemperatuurd en hij is 38 graden.

Hij slaapt gelukkig veel, dus dat is fijn voor hem.

Zo maar weer even zetpillen halen. We hebben er net na de operatie een heel doosje 125 mg doorheen gejast.

Kristin, oehhhh spannend! Hopelijk is je zoontje al bezig met zijn reis naar buiten .

Draai, wat rot dat het afvallen niet echt doorzet. Komt het omdat je teveel smokkelt? Anders is een dietist wel een goede stok achter de deur. Ik denk vaak 'oeh laat ik maar niets lekkers nemen want ik word weer gewogen'. Ook heeft ze me goede tips gegeven wat ik wel kan eten wat snel en makkelijk is. Wat ik zelf merk is dat mijn lichaam niet meer reageerd op dieeten die ik eerder gedaan heb. Waar ik kilo's afviel met Sonja B. val ik er nu weinig mee af. En idd je hormoonhuishouding zal ook meespelen. Van mijn moeder hoor ik dat tijdens en na de overgang het moeilijk is om af te vallen.

Elmie, wat spannend! Hoop dat er een paar mooie A-kwaliteitjes tussen zitten!

Flower, heerlijk een rustig rommel aan weekend!

Wish, wat en stap naar het ledikant. Kleine babymeisjes worden groot. Heeft ze er wel goed in geslapen? WB vind het ledikant echt nog te eng.

Zo, ik ga even naar de stad! Ennnn oeh oeh oeh! Ik heb een witte Iphone 4 besteld! Abo moest verlengd worden en dit was een mooie actie!
Juni, sterkte vandaag! Ik vind je dapper en heel stoer!
Jun: Succes, ik weet zeker dat je er goed aan doet!

En ik las t op Facebook (Ja meiden, jullie moeten er nu maar eens allemaal aan gaan geloven! Hup! Aanmelden!) wat kut!

Ik heb die smsje toendertijd allemaal gewist, en daar heb ik best veel spijt van.

Draai, het gaat er niet of hoeveel, maar JE BENT WEER WAT KWIJT! Al gaat het je niet snel genoeg, zolang er niets aan komt, zijn wij tevreden :-)

Ik had gek genoeg weinig moeite met max op zn eigen kamer te leggen, wat ook meespeelde was dat hij er meteen heel goed sliep. Earth, leggen ze wb op het kdv ook niet in een groot bed? Dan zal hij er vast snel aan gewend zijn.

We zijn net terug van de kinderboederij, max vond de duiven het interesants haha, ik vind alles leuk, word er zo vrolijk van.

Vanavond verjaardag, ben benieuwd hoe max daar slaapt.

Vinden jullie dat niet lastig? Ik baal er dan van, dat ik hem niet goed hoor en word daar onrustig van. Vanavond de babyfoon maar meenemen.

Donderdag moeten we weer naar het CB, voor de half jaars (!!!!) controle, jeetje wat gaat dat snel. Ik heb gehoord dat hij vanaf dan ook een boterham mag gaan eten, pfff....

Ik wil aan hun gaan vragen wat ik moet doen, maar misschien hebben jullie een tip voor t volgende;

Max is op alles na een minuut of 10 uitgekeken, hij heeft t liefste dat ik hem telkens vermaak of met m rond sjouw.

Nu vlieg ik er echt niet bij elke kik naar toe, maar kun je zoiets opbouwen? Ik bedoel, als ik hem nu altijd een kwartier zou laten huilen, zou hij dan uiteindelijk het langer volhouden in de box, of zal hij na 10 minuten uitgegeken blijven???
Fede, als je je erdoor onrustig voelt gewoon de babyfoon meenemen, hoor! Zou ik ook doen!

WB-tje wilt ook altijd vermaakt worden in de box. Hier draait de mobiel dus echt overuren.Tja, je hebt nou eenmaal boxkindjes en kindjes die het stom vinden. Vind Max het misschien leuk als hij op een kleed in de woonkamer ligt?

Hier weer lekker thuis. Heb echt zo'n herfstgevoel vandaag.

Ben benieuwd hoe het morgen gaat met het verzetten van de klok.
Wish, WB heeft vandaag je joggingbroekje aan! Moest nog wel de pijpjes omslaan maar hij staat leuk!
Nog geen baby hier! Vandaag wel een zwaardere dag gehad. Ben net lekker in bad geweest, dat scheelde wel.

Earth: ik vond het net zo'n dag alsof het elk moment kan gaan sneeuwen. Gek hè!

Balen dat WB ziekjes is. 38 is toch nog niet zo heel erg hoog? Hoe is het nu met hem?

Fede: misschien Max ander speelgoed aanbieden? Op een kleed in de woonkamer is misschien ook een idee?
Ooh Kristin ik duim zo!

Ik geloof dat ik hier net ongesteld ben geworden. Maar twijfel nog. Eens kijken hoe het doorzet. Dan zou vanavond dag 1 zijn en dan MOET ik maandag naar de kliniek.... Maar hoe ik dat ga doen vraag ik me af. Belangrijke afspraak in de middag.... Hmmmmm

Fede: ik zou hem gewoon lekker laten liggen om zichzelf te vermaken hoor. Moet hij toch leren denk ik. Want het is geen doen als jullie hem steeds moeten vermaken...... Kleed is goed plan denk en anders in een wipstoeltje bij je zetten ofzo en gewoon steeds tegen hem kletsen?

Ik ga nu iets spannends doen. Zal het later op H. zetten.

Earth: hoe is het met wb?

Jun: hoe was het?

Elmie: hoe laat moet je morgen? Vergis je niet in de tijd he, de klok gaat achteruit vannacht!!

Elisa Wish en Earth: nooit bij stil gestaan dat baby's zolang bij je slapen. Ik geloof dat alle ouders die ik ken echt kort een wiegje hadden....
Ow dat is dan wel een geregel Draai! Kun je de afspraak niet verzetten op je werk?

Wij hebben trouwens geen wieg. Ons kindje slaap wel eerst bij ons op de kamer en dan op het eigen kamertje. Wij gaan eerst de wandelwagen bak gebruiken in de kraamweek en daarna dus eigen kamertje.

Ik ben benieuwd naar wat je gaat doen Draai!
Nee de afspraak is met externen en onderdeel van mijn onderzoek. Kan ik echt echt niet maken. Maar ik kan als het goed is tot 20.00 terecht in de kliniek, dus wie weet.....
Fede, ik heb geen idee eigenlijk! M. is (als ze moe is) ook redelijk snel uitgekeken op dingen. Maar qua speelgoed weet ik ook niet zo goed wat wel kan. Voor een rammelaar lijkt ze soms al te groot, maar voor andere dingen te klein.

Bij ons in de straat wordt Halloween gevierd. Leuk joh! Overal lopen kinderen en volwassenen verkleed, zijn huizen versierd, staan kaarsjes en wordt snoep uitgedeeld. Voor de deur slaat een man iedere keer een harde kreet (woehaaaaaa.. Zoiets) ik denk dat ie morgen keelpijn heeft. We zijn net even gaan kijken, echt gezellig!

Jammer dat M. er nog echt te klein voor is..

Had ik al verteld dat ik voor Sinterklaas al een cadeautje voor M. Had gekocht?

Het is een vormenstoof in de vorm van een huisje. In het dak zitten gaten waar poppetjes doorheen passen. Bij de Kruidvat voor €15! Ze snapt er vast nog niks van, maar ik vond het leuk!

Gaan jullie iets doen met Sinterklaas?
Shit Draai, dat zou slecht uitkomen!

Zou het helpen om morgen als dag 1 te tellen, of is dat een heel stom plan?
Kristin, wandelwagen bij jullie op de kamer kan prima! Deden wij op vakantie en was een prima bedje.

Fijn dat het bad wat heeft geholpen.

Hmmm.. Ik heb net zelfgemaakte appelcrumble op, heerlijk! Hele schaal meegegeven aan vriendlief die naar een vriend gaat, kunnen ze lwkker oppeuzelen
Wish: ik weet niet of dat mag. Het is nu 20.00 dus dag twee begint morgen om 20.00, en dag drie begint maandag om 20.00 :-) Dan zou ik dus dinsdag ook nog terecht kunnen..... Maar: dan heb ik hetzelfde probleem...... Zucht. Ik bel maandagochtend gewoon wel vroeg.
Hmmm... Inderdaad maar even bellen dan.

Ik ga me maar eens op de was storten. Kan wel wat spannenders bedenken voor de zaterdagavond, maar helaas.. Zit er niet in.
Grrrr, hele post getypt en nu is die weg.

Even snel:

Wish, leuk cadeau. ik ook gezien bij Kruidvat. Ik heb prentenboek gekocht. geef ik met Sint of Kerst, ligt eraan of WB papier uitpakken/scheuren al leuk vindt.

Kristin, wagenbak kan prima. Maar het kan zijn dat je babyjongen het te groot en te eng vindt. Dan biedt een hemel uitkomst.

Draai, idd maandagochtend maar even bellen. Wat gaan ze eigenlijk doen? Als je al geantwoord hebt, sorry hoofd is vergiet.

Met WB gaat het ietsje beter. Verhoging is gezakt. 38 graden is best hoog voor baby. mag max 38,5 zijn.

Flower, gelukkig ben ik niet de enige die een man heeft die af en toe gewezen moet worden op het huishouden.

Lieke, leuk wat je op H. had gezet. Had er al iets van meegekregn.

Oh, vrien komt naar beneden. We gaan film kijken! Bis morgen!
Earth: dan krijg ik medicijnen.....en daar zal ik dus op tijd mee moeten beginnen ofzo....
Jun ziet er goed uit op fb. Voelde het ook goed bij jullie??

Pfff r is huilerig door boertjes die dwars zitten.

kramp is wel minder, maar nu dit dan weer. Zo ongeveer 2 uur na de voeding speelt het dan op lijkt het wel?

Verder wel gezellig met zijn 3tjes naar de stad geweest en dat ging goed.

Wel bekaf nu. Ik voel dat het laat was gister ( half 2) en wil na de voeding straks snel naar bed!!
Aha, draai. Serieuze stappen dus. Hebben zij trouwens nog wat over je gewicht gezegd?

Elisa, lekker dat jullie er gezellig met zijn 3-en op uit zijn getrokken!

Wij komen net weer thuis van een bezoekje aan de huisartsenpost. WB begon op een gegeven moment weer te krijsen en te gillen van de pijn. We waren bang dat er iets met het liteken aan de hand was of dat er iets met zijn waterbreukje aan zijn andere lies aan de hand was. Blijkt dat hij een oorontsteking heeft. Echt het zit hem ook niet mee.

Truste!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven