Dikkertje Dap

16-05-2011 09:53 2514 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dikkertje Dap klom op de trap

’s morgens vroeg om kwart over zeven

om de giraf een klontje te geven.

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap,

weet je, wat ik heb gekregen?

Rode laarsjes voor de regen!

’t Is toch niet waar, zei de giraf,

Dikkertje, Dikkertje, ik sta paf.

O Giraf, zei Dikkertje Dap,

’k moet je nog veel meer vertellen:

Ik kan al drie letters spellen:

a b c, is dat niet knap?

Ik kan ook al bijna rekenen!

Ik kan mooie poppetjes tekenen!

Lieve deugd, zei de giraf,

kerel, kerel, ik sta paf.

Zeg Giraf, zei Dikkertje Dap,

mag ik niet eens even bij je

stiekem van je nek af glijen?

Zo maar eventjes voor de grap,

denk je dat de grond van Artis

als ik neerkom, heel erg hard is?

Stap maar op, zei de giraf,

stap maar op en glij maar af.

Dikkertje Dap klom van de trap

met een griezelig grote stap.

Op de nek van de giraf

zette Dikkertje Dap zich af,

roetsjj, daar gleed hij met een vaart

tot aan ’t kwastje van de staart.

Boem!

Au!

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap.

Morgen kom ik weer hier met de trap.
Hahaha BMS de update staat nu op de Hyves hoor. Neehee ik ben niet zwanger hoor, echt niet haha en het goede nieuws is ook een beetje dubbel.

Wicki: Arghhhh ik kan je frustratie heel goed voorstellen hoor (zwangerschapshormonen of niet) ik haat het altijd als vriend is wezen stappen, brak me belt en dan totaal geen empathie kan opbrengen voor het feit dat ik dan al bijna een hele ochtend in mijn eentje heb gedaan. En er dan de rest van de dag ook niks aan hebben en alleen maar sjagie is omdat hij een kater heeft. Blehhhhhh
Scuba, wat fijn dat het feest zo geslaagd was! Leuk zo een enorm blij meisje. Gaat ze morgen nu voor het eerst echt naar school? (op een paar keer proberen na) En wat zit jij ons nieuwsgierig te maken zeg! Ik ga zometeen direct op hyves kijken.

Samzoen, wat knap dat je alweer aan hardlopen denkt na een week ziek zijn. Voel je je inmiddels beter. Wat naar trouwens dat de nachten met J nog zo wisselend zijn. Dat breekt je wel op.

LB, wat jij beschrijft over de terugweg, had ik ook. Ik was opeens kapot, geen idee hoe het kwam. Misschien van al het geklim en gehang aan mij door uk. Ik was wel blij dat ik thuis was in ieder geval.

O,wicki, zo'n opmerking zou mij ook heel boos kunnen maken. Ook zonder zwanger te zijn. Zeker als ik zelf heel vroeg op was. Wat heeft het voor zin om daarover te bellen?

Hier viel het vanmorgen mee. De meiden waren oude tijd 7.30 wakker, dus daar kunnen we niet veel van zeggen. Ik was zelf nog wel enorm moe, dus mocht gelukkig nog even blijven liggen.
De overgang naar de wintertijd is hier gelukkig geruisloos gegaan. Ik had de wekker om 8.00 uur gezet want we moesten weg en toen werden zij ook wakker. Eigenlijk tot 9.00 uur liggen pitten dus, heerlijk! Ik heb voor mezelf de klok een uur teruggezet toen ik met een goed boek naar bed ging

CD: over gehang door uk gesproken, ik voelde het vandaag in mijn schouders, nek en rechterarm dat ik dochter gister veel getild heb tijdens de meeting!

Wicki: snap je irritaties helemaal! vooral omdat mini lekker lag te slapen en wakker werd door zijn telefoontje, balen zeg. Hebben jullie het er nog verder over gehad toen hij weer thuis was?

Scuba: dochterlief gaat nu een maand officieel "fulltime" naar school en is de gehele maand september wezen wennen (twee dagdelen per week). Het gaat goed! Op de BSO ook, maar daar zit ze ook maar 1 middag omdat wij het met ons werk regelen door ouderschapsverlof op te nemen. Zij past zich makkelijker aan dan ik, want ik ben nog steeds niet helemaal gewend aan het nieuwe ritme, en dat je aan van alles en nog wat moet denken.
Pffft wintertijd.... hier nooit echt gedoe mee gehad, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik 6u appèl wel erg vroeg vind hoor. Ze zijn dat ook allebei wakker, dus van rustig wakkerworden is dan bepaald geen sprake!

Zo rustig, alleen zoonlief thuis. Hij is ziekjes dus erg rustig, ligt op de bank te suffen en tv te kijken. Alweer weken lang vies snot, benauwd, bloedneuzen en stinkend mondje en neusje, en telkens verhoging. Alweer even contact gehad met kno, wrsch weer een langere ab-kuur om 'm weer op te peppen en hier doorheen te helpen. Vind het zo sneu voor hem!

Dochterlief ging stoer naar school vanmorgen. Ze had er zo'n zin in, goed teken! Ze had meteen een dealtje gesloten met de juf, dat ze even op schoot mocht zitten bij haar als het muziekje begon (= teken dat ze moeten opruimen en in de kring moeten en de ouders weg moeten). Dus toen het muziekje begon sjeesde ze meteen naar de juf toe en ik werd door een lachend meisje uitgezwaaid, hoe fijn is dat!

(vond het trouwens wel pittig, dochterlief naar school brengen en zoonlief ook in het gareel zien te houden. Die ziet dat klaslokaal natuurlijk als een grote speeltuin, dus moet hem echt vast houden, en tegelijk in dochterliefs schriftje schrijven, tekening met haar maken, etc. Zweet stond op m'n rug dus! Hoe doen jullie dat eigenlijk? Zie namelijk helemaal geen broertjes/zusjes in die klas verder, maar ik ben toch niet de enige met twee kinderen lijkt me?)
Balpen: kun je zoon niet in de wagen zetten? Of breng je niet lopend weg? Hier heb ik niet van die ingewikkelde rituelen op school, ze zoeken hun stoel, je geeft ze een kus en dan mag je bij de kleuters nog even zwaaien voor het raam.

T zal vanzelf wel wennen allemaal, over twee weken weet je niet meer beter!

(ik heb hetzelfde probleem wel bij de psz waar s niet meer mee wil enn zich onmiddellijk in de poppenhoek nestelt.. )

Wintertijd is tamelijk geluidloos voorbij gegaan geloof ik. Logeerpartijen waren goed verlope, wij hebben heerlijk gegeten en heerlijk uitgeslapen. Vrvolgens nog even flink opgeruimd, het gaat er allemaal steeds mooier uitzien gelukkig.

Ga me zo even op wat achterstallig mailgedoe storten en daarna boodschappen doen met twee kinderen (over zweet op je rug gesproken)
Hier ook niet zo veel gedoe op school 's ochtends, we brengen hem in de klas en dan zwaaien en weer weg. Komt vast vanzelf routine in. En als ik wel eens langer in de klas ben dan gaat N vaak ook gewoon ergens spelen, vinden ze niet erg.

Mag S nog niet naar de PSZ Miss? N gaat nu al wel, maar hier is het al vanaf 2 jaar. Wij hadden op het laatst hetzelfde probleem, madame deed al gewoon mee alsof zij er hoorde. Nu ze een aantal weken geweest is begint ze ineens met huilen bij het afscheid, blijkbaar beseft ze nu dat we echt weggaan.

Wintertijd geeft hier geen problemen, ook nog nooit gehad eigenlijk. K was om 6.45 wakker, normale tijd voor hem en N om 7.30 uur. Ook gisterochtend waren ze bij oma niet extreem vroeg geweest. Wij hebben ook even heerlijk uitgeslapen en daarna alvast wat Sintinkopen gedaan bij de Makro. Voor K. de grootste dingen al binnen, N. nog even wat verzinnen.
Wat sneu trouwens Balpen dat zoon weer zo ziekig is. N heeft het de laatste ook erg benauwd en gebruikt voor haar doen heel veel pufjes. Hopelijk knapt hij snel weer een beetje op. Arm kereltje.
Balpen: Hier ook een moeder die met twee kinderen binnenkomt in de klas hoor. Vind het ook wel logisch, Puk moet op tijd zijn en het KDV van Muk kan wel even wachten, dus eerst Puk weg en dan Muk. Hier is het 10 minuutjes om afscheid te nemen en dan moeten we weg. Tot nu toe vond Muk het allemaal zo indrukwekkend dat ze niet ergens ging spelen ofzo. Puk gaat netjes alvast op haar kruk zitten en dan praten we nog even snel iets en dan klaar. Indien Muk zich wel zo gaat gedragen zou ik haar even haar gang laten gaan daar. Behalve als ze de boel uiteraard echt sloopt of helemaal overhoop gooit natuurlijk.

vandaag Puk voor het eerst echt naar school en de BSO. We hebben vorige week op de BSO een intake gesprek gehad. Zag er goed uit en is een leuke locatie maar Puk is wel de enige van de klas/school die naar deze opvang gaat (heel apart). Er zit een BSO in de school maar die is vol (net weer even gebeld). Krijg daar een beetje een knoop van in mijn maag. Vind het zo zielig dat ze dan in haar eentje daar heen moet en er helemaal geen klasgenoten zijn. ( ze wordt trouwens opgehaald hoor en dan lopen ze daar heen) Ook lijkt het me beter voor de sociale integratie in de klas zelf als ze met kinderen van haar klas na schooltijd bij de BSO speelt. Nu weet ik niet hoeveel andere kinderen van de klas uberhaupt naar de opvang gaan maar blijkbaar gaat het overgrote deel wel naar die in de school. Of zie ik nu spoken? Overdrijf ik wellicht een beetje? Zit er echt een beetje mee.

Uiteraard sta ik nog steeds op de wachtlijst voor de BSO in de school maar aan de telefoon zeiden ze dat er nog een grote wachtlijst was. Blijkbaar hebben die nieuwe regels voor opvangtoeslag geen heel groot effect op deze organisatie.
Wat balen Scuba. Ik vind helemaal niet dat je overdrijft, ik zou het ook heel vervelend vinden als zoon als enige uit zijn klas naar een BSO op een andere locatie zou moeten. Hopelijk is er snel plek... Hoe kan het trouwens dat al die andere kindjes daar wel terecht kunnen, zijn die soms al bij de geboorte ingeschreven?

Balpen, vervelend dat zoon nu alweer ziek is. Hopelijk groeit hij er snel overheen want steeds maar die medicijnen is op de lange duur ook niet heel goed lijkt me. Tenminste, ik had ooit een vriendin en haar dochter moest al jong aan de antibiotica (heel zware, was levensbedreigend ziek geweest) en haar tandjes werden daar niet mooier van. Hopelijk is dat bij zoon niet zo erg.

Bij ons trouwens geen last van de wintertijd. In tegendeel: we moesten zoon vanochtend wakker maken.

Klein dilemma. Gisteren was zoon bij schoonouders omdat wij die afspraak hadden waardoor ik in eerste instantie zaterdag niet zou kunnen. Dat leek me handiger dan bij mijn moeder want schoonouders hebben ooit op MP een bedje gekocht en naar mijn moeder moeten we het kampeerbed meenemen. Is dus gisteren terwijl zoon sliep dat bedje ingestort.Arm kind, lag ie met matras en al op de grond. Huilen natuurlijk (duh...). Ze gaan het maken maar ik vraag me af of hij er dan überhaupt nog in wil. Los van dit verhaal wilden schoonouders blijkbaar een autostoel kopen op MP. Vriend heeft ze daar vanaf gepraat en heeft gezegd dat hij zijn autostoel wel in hun auto zet als ze een keer weg willen. Mijn reactie naar vriend was in de trant van "over mijn lijk". Een beetje wat Blog ooit -lang geleden- op hyves beschreef. Dat komt omdat, als vriend op zijn ergst rijdt en ik acuut wil uitstappen om alternatief vervoer te zoeken, hij altijd zegt dat zijn rijstijl op dat moment nog niets is vergeleken bij zijn vader. Ik wil dus simpelweg niet dat zoon bij hun in de auto gaat, punt. Maar toen ik dat tegen vriend zei raakte hij geïrriteerd en zei hij dat ze nooit zó met zoon in de auto zouden rijden. Dat zal allemaal wel maar ik wil zoon nu liever niet meer daar naartoe doen want dan willen ze natuurlijk die autostoel. Volgende week zondag zoeken we nl. weer opvang. Dat wordt dan toch maar slepen met het kampeerbed, denk ik... maar dan blijft het probleem voor een volgende keer, argh. Stel ik me aan? Zal wel zeker? En toch wil ik het niet dus dat zal nog een onaangenaam gesprek gaan worden. Vriend heeft nl. tegen zijn ouders gezegd dat hij 'een volgende keer' de stoel wel in hun auto zet.
Wat sneu voor Zoon! Arm kind, schrikt zich lam... Komende zondag dan toch maar naar jouw moeder Plukkie? Als je dan toch met het campingbed moet slepen... Mag zij een keer een dag met hem knuffelen en heb jij weer even respijt...

Heb je zelf al eens bij je schoonvader in de auto gezeten? Misschien valt het wel mee en overdrijft vriend een beetje om zichzelf "schoon te praten?"

Wel balen hoor...

Scuba, ik vind ook niet dat je overdrijft mbt BSO in eigen school. Maar dan vooral om het stuk dat heel veel kindjes uit haar klas er wel naartoe gaan en zij niet. Want dat zal op de andere lokatie niet anders zijn denk ik, dan zitten daar heel vel kindjes bij elkaar van die andere school, of niet? En in dat geval kan het voor haar moeilijker zijn in die groep te komen, omdat die kindjes elkaar dus al wel kennen en veel zien.

Hoe dan ook zullen de komende maanden heel zwaar zijn voor haar, de overgang van KDV naar basisschool/BSO is echt groot voor ze. Hopelijk slaapt ze er goed op!
Ik heb wel eens bij schoonvader in de auto gezeten en werd daar niet heel blij van. Dus ik geloof wel wat vriend zegt. Nou kunnen ze niet heel veel snelheidscapriolen uithalen als ze in onze woonplaats naar het bos gaan maar toch. De aloude ergernissen rond met name schoonmoeder zullen ook meespelen. Ik doe heel erg m'n best maar ik krijg echt al bultjes als we daar met zoon binnenkomen.

Misschien gaat zoon zondag idd maar een dagje naar de andere opa en oma.
Vervelend plukkie, lastig dilemma...

Mocht jij (of iemand anders) nog een ledikantje nodig hebben trouwens: ik heb er nog twee (denk ook beide met matrasje). Zo af te halen, staan hier in de weg.

Scuba: vervelend van de bso, maar het is ook niet anders hè? En kinderen wennen snel aan een situatie. Komt vast allemaal goed!
Ben bijgelezen, maar niet erg helder om te reageren. Hier nog steeds ziekenboeg. Denk dat Pansje toch buikgriep heeft, aangezien vriend nu ook ziek is. Dus weer een redelijk gebroken nacht achter de rug en dadelijk vroeg mijn nest in. Hopelijk kan ze morgen toch naar kdv toe, want erg druk op werk en kan eigenlijk niet nog een dagje thuis gaan werken.
Hopelijk is het vannacht beter gegaan LB!

Scuba, hier idem met BSO. Sowieso hoorde ik van de juf dat er maar één ander kindje uit de klas VSO heeft (hoe doen al die ouders dat!?) wel een paar NSO, maar die gaan allen bij de opvanglokatie naast de schoo. Hier hadden we geen plek ivm mijn nieuwe baan en gewisselde dagen, dus als dochter via die organisatie naar de opvang zou gaan, zou dat ook aan de andere kant vd stad zijn. Nu gaat ons KDV vanaf januari 2012 officieel pas BSO aanbieden, maar hebben ze in overleg met de gemeente een tussenoplossing voor de kinderen die vanaf de zomer 4 zijn, die mogen ze dus wel opvangen. Gelukkig voor ons dus! Opvang zit wel in buurgemeente, voor ons prima te bereizen overigens. Ze brengen/halen haar ook vanuit de BSO. (ik moest hiervoor wel even voor mezelf over een drempel heen, dat een 'vreemde' mijn kind in de auto heeft.....). Maar goed, hoewel ze daar wel vriendjes heeft, geen bekenden van school. Ach, het is maar voor twee dagen, ze overleeft het vast wel.

Gisteren intake op de basisschool gehad, was een leuk gesprek, met een zeer sympatieke juf. (ze heeft 2 juffen: een werkt ma en di en andere juf werkt woe do vr.). Eerste indruk van dametje was dat ze zich prima kan redden in de groep en enthousiast met alles mee doet. Fijn om te horen! Verder nog meer uitleg gehad over het Jena-onderwijs en wat daar allemaal bij komt kijken. Nav overdracht van kdv gaan ze erop letten dat ze zich niet gaan vervelen en evt extra opdrachten aanbieden mocht dat nodig zijn om te blijven prikkelen. Goed om te horen dat ze daar aandacht voor hebben.

Vandaag mocht ze voor het eerst blijven lunchen op school. (continu-rooster). Ik heb haar wel na de lunch opgehaald hoor, volgende week pas een hele dag. Ze waren lekker op het plein aan het spelen en ik kreeg zo mooi de gelegenheid om ongezien een paar minuten naar haar te kijken. Ze was al lekker met een groep meiden aan het spelen en kletsen, dus dat zit wel goed. Vrolijk meisje opgehaald dus, wel helemaal moe dus die ligt lekker te tukken. Haha ik moet wel lachen om alle nieuwe woorden! gisteren had ze het over 'iemand in elkaar slaan' en vandaag had ze voor het eerst gymles gehad en dat was 'vet relexed'. Tja.......
Hahaha vet relexed??? Geweldig, vooral van een 4 jarige!! Ze pakt het vlot op!

VSO hebben ze hier ook nog niet. Organisatie wil wel maar er zijn niet genoeg aanmeldingen om het rendabel te krijgen. Hier zie je veel dat ouders/buren elkaars kindjes ombeurten 's morgens mee naar school nemen. Heb je buurkindjes op dezelfde school toevallig? Ik heb de mazzel dat man meisje naar school kan brengen op mijn werkdagen...
Zoon roept bij tijd en wijle ook "cool mama!" maar dat heeft ie van Diego. Grappig waar ze dat soort teksten allemaal oppikken.

Ondanks dat we pas donderdag gesprek hebben op school weet ik al wel dat op onze beoogde school nog geen VSO is maar dat die wel gaat starten als er genoeg aanmeldingen zijn. Hoorde ik van de buren (toch handig, iemand die een paar maanden voorloopt qua leeftijd kind). Als er nog geen VSO is tegen de tijd dat zoon naar school gaat brengt vriend hem, hij kan wel wat later beginnen en langer doorwerken. En anders zou wat Blondieszz oppert ook nog een optie kunnen zijn. Maar goed, het duurt nog 2 jaar dus hoe het dan loopt zien we wel.

Zoon mist onze vaste GO trouwens wel. Vriend zegt dat hij (zoon dus) de laatste paar dagen een beetje miept als hij wordt weggebracht. Hij gaat wel spelen maar papa mag liever niet weg. Volgens de inval GO gaat het verder goed en hij is altijd vrolijk aan het spelen als ik hem kom ophalen, maar toch. De laatste tijd zegt hij steeds dat hij naar *zijn versie van naam GO* wil. Nou ja, nog een paar dagen alternatieve opvang en vanaf 14 november kan hij weer naar de vaste GO.
Balpen, wat fijn dat je meisje het zo goed doet, die eerste dagen op school. En fijn ook dat ze haar dossier meenemen vanuit het KDV en er dus rekening mee houden dat ze geprikkeld blijft.

Wel lastig hoor met de opvang allemaal. Ik moet er nog even niet aan denken, hoewel het hier prima geregeld is, volgens mij. We hebben 2 scholen in de wijk en die zitten vast aan het KDV en de BSO, alle kinderen die hier naar school gaan, gaan hier dus ook naar de BSO. Prettig! Hoe dat straks met VSO moet, weet ik nog niet. Het is hier inderdaad wel, maar alleen als er genoeg aanmeldingen zijn en daar heb ik geen idee van. Gelukkig kunnen man en ik beiden flexibel zijn met onze werktijden, dus dat komt vast goed.

Plukkie, grappig he wat ze overnemen van Diego, Dora en anderen? Zo roept uk nu te pas en te onpas "o nee!" En wij snapten maar niet waar dit vandaan kwam. Tot we het Swieber de vos in Dora hoorden zeggen :-)

Vervelend dat je zoon het toch minder lijkt te hebben bij de vervangend gastouder. Je wilt je zoon toch het liefst blij zien. Gelukkig is tot 14 november nog wel te overzien.
Gedoe met bso, ik wil het allemaal niet weten en stop mijn kop nog even in het zand....

Balpen, klinkt goed die school. Spannend allemaal, net als bij Scuba

Plukkie, balen van die GO, maar gelukkig nog maar paar keer. Zijn er wel bekende kindjes?

Pansje nog steeds ziek helaas. Diarree gaat maar niet over, gelukkig niet waterdun meer, Wel zo'n vier a vijf lekkages per dag. Wellicht ook doordat de luiers weer te groot worden nu ze wat afvalt. Ben helaas alleen thuis en kan dus niet naar winkel. Vandaag schoonouders wat uurtjes opgepast en morgen komt mijn moeder dus kunnen we toch nog korte dagjes werken. Hoop dat ze vrijdag weer naar kdv kan. Vlgens ha kan het wel twee weken duren, maar zou ze ook zolang moeten thuis blijven? Ik hoop dat ik zelf niet ziek word,

Ga maar weer tweede lekkage in een uur tijd herstellen, men draai wel drie wassen per dag ofzo...
Balen LB, dat pansje nog zo ziek is. Hoop maar dat het niet echt twee weken zal duren, arm kind! (wat wassen betreft, heb ik niet snel medelijden hoor,... Kom voor de gein eens een weekje hier de was doen;-) )

bso/vso.. IK zeg alleen maar: neem een oppas aan huis! Ale problemen opgelost. Nog nooit een dag over na hoeven denken. Als wij vroeg de deur uit moesten, was zij er gewoon om half 8 ofzo. Heerlijk!

Ik ben moe, moe, moe. Weet niet of het een wintertijd probleem is, maar kan mijn ogen de hele dag niet openhouden. Bleh!

Komende zaterdag hebben we een optreden van J en S. De turn vereniging bestaat 40 jaar en geeft een circus optreden. S mag als clowntje, verheug me erg op hoe schattig dat zal zijn!
Ja maar Miss die oppassen zijn heeeeeeeeeeeeeeeeel moeilijk te vinden hoor. Echt. Ik zou dat echt wel willen maar waar in godesnaam vind je zo iemand die het voor zon tarief doet en ook nog zo flexibel is. Echt je hebt zon mazzel met zo iemand. Dus hier is het geen kwestie van niet willen maar meer een kwestie van niet kunnen vinden.

Balpen: Mooi stukje en wat goed dat dochter het zo goed doet allemaal. hele opluchting. Die koters van ons gaan nu vast heel snel met hun ontwikkeling. Ik denk zomaar dat we over een paar maanden een compleet ander kind in huis hebben. Leuk. Kijk er naar uit. Puk kwam ineens met de woorden potverdorie, jij bent een stommetje en stoutetje. Eerst vind ik niet zo leuk, andere twee kan ik wel om lachten. Potverdorie komt trouwens uit een liedje van kinderen voor kinderen. Die van de afwas doen geloof ik. Potverdorie moet je nu eens kijken, eerst hadden we er eentje en nu hebben we er twee (ze laten wat vallen denk ik haha)
LB, wat heeft pansje nu al lang diarree zeg! Maar je hebt al contact gehad met de ha, en volgens hem/haar is het niet zorgelijk? Moet je nog iets doen om ervoor te zorgen dat ze genoeg vocht binnen houdt?

Miss, bij jullie is inderdaad echt de ideale oplossing, maar wat Scuba ook al zegt, zo gemakkelijk is dat niet te vinden. Anders wist ik het wel. Wat leuk dat optreden van J en S. Wel foto's op hyves plaatsen he?

Wat vervelend dat je zo moe bent, trouwens. Zelf merk ik het voornamelijk tegen de avond. Bij mij dus wel duidelijk wintertijdprobleem.

Wat grappig trouwens dat we hier niet alleen maar allemaal een kind van rond de 2 jaar hebben, maar dat er toch ook een aantal hier een kind van net 4 hebben, die dus net naar school gaan. Volgens mij wel een stuk of 4, toch? Lijkt me zo een spannende tijd. Toen ik dat gisteren tegen manlief zei, keek hij me heel raar aan. Hoezo spannend? Ze gaat dan naar school en klaar? Nu gaat ze toch ook naar het kdv? Ik ben benieuwd of hij er over een jaar of 2 ook nog zo in staat :-)
Ik weet wel dat het makkelijker gezegd is dan gedaan. Maar ik ben steeds blijer met onze oplossing als ik jullie problemen hoor. Die zijn bij ons nooit ontstaan door deze oplossing.

Ja, ik ben echt de hele dag moe, terwijl ik wel goed slaap. Niks aan. Ben al een paar keer behoorlijk diep in slaap gevallen op de bank, dat vriend is thuisgekomen en ik niks had gemerkt. Even aanzien en anders nog even bloed laten prikken. Hoop dat ik niks onder de leden heb..

Eerste keer school is grote stap, maar in mijn ervaring is het ook iets dat erg snel went. Ben vanmorgen even met g langs zijn toekomstige klas gewandeld. Hij is er steeds meer mee bezig, grappig wel. (duurt nog wel even hoor, pas in maart). Maar voor hem is de omgeving natuurlijk al erg vertrouwd, hij komt daar al jaren elke dag en kent ook al behoorlijk wat juffen, iig van gezicht.

Maar goed, eerst s naar de psz in januari. Weet niet meer wie het vroeg,maar hier is beleid twee en een half jaar voor psz..
Hoorde hier dat bij ons het beleid nu ook weer naar 2,5 jaar gaat voor PSZ. Wisselt nog wel eens dat beleid daaromtrent. Voor N geluk gehad dus want die is al een tijdje bezig en heeft het er goed naar haar zin, ze had het er ook echt wel al aan toe.

Hier zijn er gastouderbureaus die in zulke oppas bemiddelen, dan kun je zelf afspraken maken met de gastouder over tarief enz. en betaal je alleen tarief aan gastouder voor werving, geen vast bedrag daarna meer. (dat kan ook wel maar dan kom je al weer vaak op andere tarieven uit, ook voor de gastouder)

Ik vind met name nu zoon naar school gaat oppas thuis ideaal, alhoewel het bij ons dan familie is. 's ochtends geen gedoe, ze kunnen spelen met vriendjes waar en wanneer ze willen en kunnen (vooral in die beginperiode) uit school lekker thuis relaxen. Ik zou het voor K echt geen doen vinden nu om ook nog VSO en BSO te moeten doen, dat zou voor hem denk ik echt veel te veel zijn.

LB: hoe is het met Pansje? Hopelijk knapt ze snel een beetje op, vind diaree bij zulke kleintjes altijd wel tricky.
Heb vrijdag en dinsdag met ha gebeld, maar zolang het niet en spugen en diarree en koorts is, is er geen reden tot paniek. Tenzij ze heel erg suf wordt, en dat is zeker niet het geval. Sterker nog, zowel vandaag als gisteren heeft ze veel gelachen naar haar grootouders. Morgen ben ik sowieso vrij, dus misschien kan ze vrijdag wel kort dagje naar kdv. Diarree lijkt iets minder te worden. Heb nu kleinere luiers in huis dus hopelijk minder lekkages.

Miss, denk inderdaad dat jij je heel gelukkig moet prijzen met zo'n oppas.Ik twijfel toch weer over die vrouw in straat omdat ik zo ervan baal dat we bij kdv niet op donderdag terecht kunnen.... Nog even met vriend bespreken hoe en wat.

CD, denk dat vriend zelfde reageert al jouw man over het schoolgebeuren. Hoewel hij waarschijnlijk meteen begint over gedoe met bso enzo.
Pada: Ik vind het eigenlijk voor Puk ook geen doen met dat BSO enzo. Maar ja, heb ik een keus dan? Ik zou heel graag familie in de buurt hebben wonen die dat oppakken maar dat is helaas niet het geval. Sowieso weinig achterban hier dus dan moet je wel voor dit soort oplossingen natuurlijk. Dit geldt natuurlijk voor heel veel mensen. Ik denk dat niemand echt blij is en het een goede oplossing vind om én VSO en BSO te hebben maar wederom is dit gewoon niet altijd mogelijk. Maar als ik het voor het kiezen had dan zou ik graag een oppas aan huis willen die ook nog familie is. Wellicht moet ik vragen of mijn ouders hier komen wonen

LB: Fijn dat de HA je toch even gerust heeft gesteld, dat is toch wel even fijn hoor. Er heerst trouwens van alles zowel onder kinderen als onder volwassenen.

Dus voor Miss, ik ben vorige week echt een week aan het kwakkelen geweest. En moe, moe, moe, echt heel moe. En dan heb ik het niet over gezond moe van als je hard gewerkt hebt of sport of weet ik veel. Ik heb er een week lang echt veel last van gehad. Verder maar 2 dagen echt in bed gelegen want was wel snot verkouden met hoesten en duizelig maar geen hoge koorts en dus blijf je niet in bed. Maar die moeheid was echt dramatisch. Ik heb me zelfs nog even zorgen gemaakt of mijn Crohn terug zou komen. Gelukkig was dat niet het geval.

Haha CD mannen zijn altijd wat pragmatischer dan vrouwen hierover denk ik. Ik moet zeggen dat ik mezelf ook verbaasd heb dat ik het er toch moeilijker mee had dan ik verwacht had. Ik vind het trouwens toch wel wat anders dan een KDV hoor. De school wereld is vele malen groter en er wordt natuurlijk ook veel meer van ze verwacht (in stappen uiteraard). Nee, ik vind het toch echt wat anders. Tevens maken ze het veel bewuster mee en reageren ze er veel heftiger op. Ook vind ik dat je ze nu echt veel meer moet loslaten. De invloed van school is veel groter dan van het KDV. En de ontwikkeling gaat ook ineens vele malen harder. Ze leren er per dag ineens een heel vocabulaire bij. (niet perse altijd fijne woorden haha). Ik zie het KDV toch als veel beschermder en kleiner. Ook zijn ze ineens niet meer de oudste maar ineens de jongste en kleinste in een hele grote school (voor hun dan) met hele grote kinderen en veel meer drukte. Ook 1 juf op soms wel 25 a 30 kinderen en dus veel minder aandacht en wordt er veel meer zelfstandigheid verwacht. Haha heb al best veel redenen genoemd nu toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven