Dikkertje Dap

16-05-2011 09:53 2514 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dikkertje Dap klom op de trap

’s morgens vroeg om kwart over zeven

om de giraf een klontje te geven.

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap,

weet je, wat ik heb gekregen?

Rode laarsjes voor de regen!

’t Is toch niet waar, zei de giraf,

Dikkertje, Dikkertje, ik sta paf.

O Giraf, zei Dikkertje Dap,

’k moet je nog veel meer vertellen:

Ik kan al drie letters spellen:

a b c, is dat niet knap?

Ik kan ook al bijna rekenen!

Ik kan mooie poppetjes tekenen!

Lieve deugd, zei de giraf,

kerel, kerel, ik sta paf.

Zeg Giraf, zei Dikkertje Dap,

mag ik niet eens even bij je

stiekem van je nek af glijen?

Zo maar eventjes voor de grap,

denk je dat de grond van Artis

als ik neerkom, heel erg hard is?

Stap maar op, zei de giraf,

stap maar op en glij maar af.

Dikkertje Dap klom van de trap

met een griezelig grote stap.

Op de nek van de giraf

zette Dikkertje Dap zich af,

roetsjj, daar gleed hij met een vaart

tot aan ’t kwastje van de staart.

Boem!

Au!

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap.

Morgen kom ik weer hier met de trap.
Heb even smeltmomentje hier.. Twee kleine pippi langkousjes lopen hier te dansen op de pippi cd, allebei met staartjes (g zelfs met 4!), achter elkaar aan...
Plukkie, ik zag dat bij meerdere gastouderbureau's, dus heb dat maar even overgenomen. Geen idee, waarom ze verschilldende bedragen rekenen.

De peuterspeelzaal van het kdv is zelfs nog duurder dan dat, Plukkie, maar zij geven aan dat er dan een deel teruggevraagd kan worden middels kinderopvangtoeslag. Wat volgens mij niet klopt.

Dat peuterpop klinkt leuk zeg! En fijn ook dat hij er met 2 buurmeisjes heen kan.

Miss, wat een heerlijk moment met je 2 pippi's! Ik hoop dat uk en ukkie straks ook zo leuk samen spelen.

En volgens mij heb jij qua opvang echt een koopje! Betaal je maar 6 euro per uur voor 4 kinderen? Dat betaal ik bij het kdv al ruim per uur per kind :-) (maar daar krijg ik natuurlijk wel een hoop van terug). Als je het zo kan regelen, is dat financieel en qua gemak inderdaad een stuk aantrekkelijker.

Hoe is het trouwens met alle plannen?
Klopt, ¤6 voor 4 kinderen. Maar de oudste twee zitten het grootste deel van de tijd op school natuurlijk. Is koopje misschien, maar voor beide partijen een goede deal. Zij komt met eigen zoontje (straks met twee), en als zij niet kan, dan doen wij niet moeilijk. Komt trouwens vrijwel nooit voor, ze is in de afgelopen jaren nog nooit ziek geweest.

Zoon echt weer beter gelukkig. Hij gaat zaterdag logeren en dan gaan ze een griezel tocht lopen bij een kastee ergens, zou jammer zijn als ie dat had moeten missen.

S neemt trouwens steeds meer over van haar broers. Kan inmiddels de dvd speler bedienen (haha) en noemt mij nu 'stom' als ik iets doe dat haar niet aanstaat.. (deed g ook vaak).. Wat een kleine dramaqueen!
CD, dan is dat gewoon een commerciële 'psz', zouden ze eigenlijk geen psz moeten noemen. Dus je moet echt kijken naar de psz die door niet-commerciële organisaties uitgevoerd worden. Meestal is dat een welzijnsorganisatie in je eigen wijk. Anders even kijken op de gemeenteijke website.
Echt een superoplossing voor jullie, Miss! Ik kan me voorstellen dat je er erg blij mee bent. Fijn dat het weer beter gaat met zoon en wat leuk om te zien dat S steeds meer over neemt van haar broers, hoewel....;-)

Uk wil tegenwoordig als ze thuis komt van het kdv even naar Dora kijken. Is wel handig, want dan kan ik rustig koken. Ukkie zetten we er dan ook in de wipstoel naast en die vindt het ook reuze interessant allemaal. Ze kijkt haast nog geinteresseerder dan haar grote zus :-)

Gaudi, als we voor een gastouder zouden kiezen, dan zou ik me inderdaad meer verdiepen in een psz, maar omdat dat nu even van de baan is en uk en ukkie gewoon naar het kdv blijven gaan, vind ik het niet nodig nu.

Sinterklaas is nog niet eens in het land, en ik ben al zowat klaar met alle sintaankopen. Ik heb gisteren nog weer het een en ander gescoord bij de prijsmepper en voor minder dan de helft, dus dat is nog eens leuk kopen! Alleen schoenkadootjes heb ik nog niet echt. Wat geven jullie voor in de schoen? En hoe vaak laten jullie straks de schoen zetten?
Heel goed CD! Ik ben zo iemand die dat allemaal ergens in de laatste week doet (en steeds meer online).. Niet zo voordelig, maar ik weet ook gewoon niet waar ik het allemaal moet laten anders.

Wb schoen zetten: hier mag het twee keer in de week (wo en za), maar als ik alleen maar een uk zou hebben die er iets van gelooft, zou ik het houden bij 1 keer denk ik...

Moet nu even luier verschonen...
Hier ook 2 keer in de week, meestal woensdag en zaterdag.

Wij doen er kleine knutseldingetjes (stickervel, kleurboekje, een leuke glitterpen), kleine boekjes, surprise-ei enz. enz. in. Gooi er dan vaak wat pepernoten en zo om heen en ze zijn helemaal gelukkig.

Heb wel al wat dingetjes, maar nog niet alles. Denk dat ik zo nog even een rondje centrum doe hier en dan de kruidvat, action, marskramer langsloop. Het duurt natuurlijk niet zo lang meer voordat die beste man komt. De intocht valt wel weer beroerd met Sint Maarten volgens mij dit jaar, dat is op vrjidagavond en als ik het goed begrepen heb komt de Sint al op die zaterdag erna. Zal wel lekker stuiterende kindjes opleveren ben ik bang.
Jee, al klaar met sintinkopen? Ik ben nog niet eens begonnen. Alleen voor sint op het werk heb ik drie suggesties moeten doorgeven. Daar ga ik nu voor het eerst heen, alleen met zoon.

Wij vieren sint ook niet zo uitgebreid, misschien bij mijn ouders en een paar cadeautjes met ons eigen gezin. Wat klinkt dat opeens, haha.

CD, hier gaat het hetzelfde na het kdv: dan wil Hansje Brum, Bob of Thomas zien en gaat Hnasje erin de wipstoel naast. Kan ik lekker koken. Werkt prima. Pansje houdt het ook heel lang vol. In tussentijd komt zoon dan meestal nog wat bietsen, soepstengel, stukjes kroepoek ofzo.
Boodschappen voor feestje morgen: check

kadoos: check

Balonnen en slingers: check

Taart: check

Uitnodigingen: check

Snoepzakjes: check

Ziet er uit alsof we helemaal klaar zijn voor het feestje van Puk morgen. Verder is Puk niet te genieten vandaag, ik denk omdat we dus morgen haar verjaardag vieren. Heb er maar niet bijgezegd dat ze eigenlijk zondag jarig is

Oh en klok gaat toch weer achteruit dit weekend? Pffff zijn ze in plaats van 06:00 weer 05:00 wakker. oei dat is psychologisch niet goed voor mijn humeur. Hopelijk is dat binnen een week weer bijgetrokken.

Ik ben trouwens ook al aardig op weg met de Sint aankopen. 12 nov komt hij aan (gelukkig geen Sint Maarten hier in dit deel van Utrecht, het is hier namelijk half/half en beetje vaag welk deel wel doet en welk deel niet) en dan hebben we drie weekenden tot aan Sint. Dus van mij mogen ze 3x hun schoen zetten. Krijgen ze hele kleine kadoos in hoor. En dan gaan we ook voor het eerst vanaf 9 nov het sinterklaas journaal volgen want ik denk dat Puk het nu wel goed snapt.
Alvast veel plezier met het feestje, Scuba. Zullen de spanningen wel zijn bij Puk of niet? Nu heeft ze het natuurlijk extra goed door, ook met de nieuwe school enzo. Ook wel een grote verandering natuurlijk.

Hier is Pansje trouwens ziek. Al ruim een week last van doorkomende tandjes, maar ik zie nog steeds niet meer dan twee hele kleine puntjes. Sinds gisteravond gooit ze alle voedingen er al kokhalzend met grote stralen uit, heel sneu. En haar luiers ruiken ook heel anders. Geen idee of dat spugen ook met tandjes te maken kan hebben. Zit nu thuis te werken, ze slaapt ook vrij veel.
Ik was inderdaad begonnen met hier en daar wat in de aanbieding te kopen, bij kruidvat, bart smit en nu dus de prijsmepper. Maar zo langzamerhand heb ik al een aardige verzameling.

Pada, zijn wel leuke suggesties voor in de schoen. Bij ons wordt niet echt aan sint maarten gedaan, dus daar hebben wij niet zo'n last van, gelukkig.

LB, het gaat bij ons thuis dus echt precies hetzelfde na een kdv-dag. Ook uk bietst dan soepstengels, stukjes appel of iets anders. Af en toe lurkt ukkie dan ook aan iets :-)

Scuba, wat fijn dat alles klaar is voor morgen. En dan feest! Wat hebben jullie voor haar gekocht? En ik ben echt niet jaloers op die slaaptijden van jouw meiden. Zijn ze nog steeds zo vroeg? Ik dacht dat het inmiddels iets beter ging. Kun je met puk niet iets doen met zo'n slaaptrainer van nijntje ofzo? Misschien dat ze muk daar dan in kan meeslepen :-)

wow, pansje krijgt tandjes, nou ukkie nog niet hoor! die zal wel net zo laat zijn als haar zus :-)
CD, hoe gaat het slapen van uk eigenlijk? Heb je nog wat aan die miep van CB gehad? Hier wordt Hansje wel altijd voor zeven uur wakker. Tegenwoordig kan hij dan zelf zijn bedje uit, loopt naar onze kamer en kruipt bij ons in bed om verder te slapen. Geen problemen mee. Deze week wilde hij ook telkens blijven liggen, vond het te vroeg om op te staan en naar kdv te gaan. Dus hopelijk valt de wintertijd een beetje mee.

Even weer bij Pansje kijken. Ze heeft tweemaal ruim twee uur geslapen vandaag. Voor haar doen heel veel. Net was ze maar 3 kwartier wakker en ook maar 70 ml gedronken (maar vooralsnog binnengehouden). Nu hoor ik haar weer...
Hier doen we ongeveer dezelfde dingen in de schoen. Meestal de eerste keer iets groters (Sint boek of verklkeedsetje ofzo) , daarna kleine dingetjes. Maar moet toch wel vel cadeautjes hebben. Telkens vier natuurlijk. Maar meestal mogen ze ook nog eens bij de buuf hun schoen zetten ofzo. Scheelt weer..

Scuba: wat spannend. 4 worden is toch wel een bijzondere verjaardag hè? En die slaaptijden! Hopen dat school veel indruk maakt en ze daardoor lekker gaat slapen...

Balen dat pansje ziek is.. Wat een gedoe altijd (en zielig ook, vooral als ze zo klein zijn).
LB, slapen van uk gaat sinds het gesprek met die CB-miep beter. Terwijl we niets veranderd hebben. Heel af en toe vraagt ze nog om een flesje en daar doe ik niet moeilijk over. De tijden van wakker worden, wisselen behoorlijk. Het gekke is dat hoe langer uk slaapt, hoe eerder ukkie wakker lijkt te worden. Na het uur terug ben ik echter ook bang ergens tussen 5.30-6.00 uur gewekt te worden.

Uk komt trouwens nooit haar bed, laat staan haar kamer uit. Ze begint gewoon te gillen en dan moeten wij op komen draven met een flesje :-)

Echt sneu voor pansje. Misschien maar goed dat ze veel slaapt. Toen ukkie laatst ziek was, sliep ze bijna de hele dag en dronk nauwelijks iets. Maar dat duurde gelukkig maar anderhalve dag.

Miss, dat zijn inderdaad een hoop kadootjes voor jullie. Pff, elke keer wat bedenken, lijkt me best lastig.
Ach ja, toen Puk zo oud was als Muk was het elke ochtend 5 uur. En dat brak ons wel een beetje op ja, na een tijdje. Dus 06:00 of soms uitslapen tot 06:30 is wel aardig haha. En trouwens nu is het Muk die zo vroeg wakker is en dus eigenlijk Puk wakker maakt. Ze komen dan wel bij ons in bed hoor, maar langer dan een half uur houd ik ze daar dan niet. Nou ja dan zijn we rond 0630-700 beneden. Ach dat is best te doen, alleen in het weekend is dat wat vroeg Snap er niks van dat we van die ochtendmensen heb gecreëerd want vriend en ik zijn echt avondmensen

Beterschap voor Pansje, griep heerst wel een beetje hopelijk is het dat en is het ook weer heel snel over.

Miss: Bij jou moet natuurlijk alles in viervoud. Das best veel Dure bedoening zon feestje bij jou

CD: Fijn dat het wat beter gaat met slapen, meestal is dat het geval. Als je de wanhoop echt nabij bent gaan ze ineens slapen haha. We hebben zon slaaptrainer (en die van Nijntje is duur man, 35 euro voor zon plastic ding, heb er dus wel naar gekeken) maar die werkt niet echt. Ze komt dan doodleuk uit haar bed om te melden dat het schaapje nog slaapt En Muk die komt haar bed niet uit maar gaat roepen zodra ze wakker is. Het slapen van Muk gaat trouwens wel beter snachts. Heel lang natuurlijk dat ze elke nacht wakker werd en bij ons in bed wilde. Vriend is een paar nachten naast haar bed gaan liggen (op een heel klein dun kindermatrasje want anders past het niet in het kleine kamertje) en nu lijkt het beter te gaan. Ze wordt nog wel wakker maar dan kan ik haar gerust stellen, gaat ze weer liggen en slaapt zowaar. Mijlpaal hoor, zijn we lang mee bezig geweest. Nu nog helemaal doorslapen.
Hé, ben ik de eerste vandaag???

Ik vond de meeting vandaag heel gezellig, wat leuk om jullie allemaal eens in het echt te zien en de stem erbij te horen!!! Ik heb foto's gemaakt en die zal ik zo even op onze Hyves zetten.

Fijn weekend nog!!!
Ik vond het ook gezellig! Leuk om jou ook eens te ontmoeten Lanski. Ik zal straks ook nog even foto's plaatsen.

Net terug van Veldhuis & Kemper, echt onwijs gelachen! Nu lekker nog even bakhangen en dan hopelijk een hele lange nacht maken. K en N slapen bij oma dus die zullen ons in elk geval niet wekken, hopelijk slaapt de hond ook een beetje uit.

Scuba: was het feestje leuk? Alvast gefeliciteerd met je grote dochter!
Leuk Pada! Ik ben heel nieuwsgierig naar jouw foto's dus ik ga straks snel nog even op Hyves kijken.

Hopelijk is Miss ook lekker aan het genieten van haar vrije avond

Scuba gefeliciteerd met je oudste en heel veel succes met het wennen aan school en het nieuwe ritme! Kost mij na ruim een maand nog altijd veel moeite hoor! Ik troost me maar met de gedachte dat dochterlief er geen enkele moeite mee heeft
Het was leuk gister. Lekker druk altijd in ons kleine huisje Alle opa's en oma;s, ooms en tantes, neefjes en nichtjes en ook het buurmeisje. Ze is hartstikke verwend met alle kadoos. Van ons een Cars racebaan, twee spelletjes, MLP shirt, Koets met paard. Verder, Playmobil Ark van Noach, MLP radiobestuurbare auto, gitaar, Hello Kitty klok, verrekijker, Dora voor in Bad, Dora kralen en Little People Kermis. Verder natuurlijk lekker veel snoepen en savonds zijn we naar de Mac geweest. Had zelf ook nog wat te vieren haha (maar later daar meer over op de Hyves en nee, ik ben niet zwanger, echt niet, gelukkig niet )

Hoopte door ze wat later naar bed te doen dat ze iets langer zouden slapen met die rot wintertijd. Helaas was het dus vanochtend 05:10. Pffff hopelijk passen ze zich snel aan. Anders krijgt Puk wel een hele zware dag morgen. Vroeg op, naar school, voor het eerst naar de BSO enz enz.

Lanski: Dat is waar die van jou zit er natuurlijk al een maandje ofwat. Is het allemaal goed gegaan in het begin dan? En wat fijn dat het met dochterlief allemaal goed gaat.

Leuk ook dat de meet zo geslaagd was.
Van harte met je kleine grote meisje Scuba
Van harte met je meisje Scuba!! Fijn dat het geslaagd was.

Ben een weekje ziek geweest met koorts en al, misschien ook een beetje door de behandeling bij de kaakchirurg. Gisteren wel proberen te gaan hardlopen, maar dat was nog geen succes.

J wordt net wakker, dus die lijkt zich al meteen aan te passen op de nieuwe klok. Verder wel weer aan het spoken geweest vannacht dat blijft hij toch een beetje doen. Soms hoor je hem 2 nachten de hele nacht niet en vervolgens spookt hij weer de hele week...pffffff
Klinkt als een geslaagd feest, Scuba. Ben benieuwd naar je andere nieuws...

Hier ook redelijk vroeg wakker, maar heb het opstaan nog tot 8 uur weten te redden mbv televisie kijken in bed. Ben de hele dag alleen met de kids, dus wordt anders wel een hele lang dag. Vooral op zondag eigenlijk niks aan, je kunt ook niet even naar de winkel wandelen ofzo. Heb vanochtend wel grote wandeling gemaakt, langs speeltuintje ook. Nu liggen beide kinderen op bed. Pansje nog steeds niet helemaal in orde. Gisteravond veel huilen en luiers ook nog niet normaal.

Zo ik was gisteren op de terugweg ook opeens zo moe. Ik heb nog getwijfeld om even te stoppen voor een power nap maar was bang dat Hansje dan wakker zou worden. Ik was echt blij dat ik thuis was. Van mijn voornemen om vroeg te gaan slapen komt telkens weinig terecht. Maar moet ik toch echt een keertje gaan doen....Gisteren gooide Pansje roet in het eten wat dit betreft.

Fijne dag nog!
NOg van harte met je dochter. Klinkt of ze goed verwend is.

Gaat ze morgen ook direct voor het eerst naar school?

Goh wat ontzettend vroeg was het voor jou.

Ik vond mezelf vanochtend om 6 uur al ontzettend zielig. Heb het nog weten te rekken tot 7 uur voordat ik beneden was.

Oh en over zielig gesproken ik ergerde me net zo ontzettend aan mijn vriend. Hij was gisteren op stap en bleef vannacht bij zijn ouders slapen belt hij net 10 minuten geleden dat hij nog in bed lag en dacht over een uurtje richting huis te gaan (maar niet zeker was of dit ging lukken). Daarbij werd mini wakker van de telefoon (terwijl ze net lekker lag te slapen en ik blij met een boek op de bank zat). Gelukkig is ze weer in slaap gevallen, maar wat kan mij het boeien dat hij nog in bed ligt. Op mijn geergerde opmerking dat ik al sinds 7 uur beneden zat reageerde hij met "tja kan ik daar wat aan doen". Nou ja even een erger moment. (helpen de zwangerschapshormonen natuurlijk ook niet )

Pff voel ernstig met je mee LB en dan heb ik het nog een stuk makkelijker met een en die ook redelijke nachten maakt (even afkloppen)).

Goed voorlopig hoef ik dus vandaag niets van vriend te verwachten. Maar even kijken wat ik vanmiddag ga doen met mini. Waarschijnlijk even weer naar buiten.

Oh en Samzoen knap zeg dat je uberhaupt aan hardlopen denkt na een week ziek zijn. Had je een verstandskies dat eruit moest of iets anders? Brr kaakchirurg klinkt in ieder geval niet fijn. Ik hoop voor je dat je vanavond/vannacht weer een goede nacht hebt.
Wij zijn zo lekker buiten geweest vanmiddag. Door de bladeren gestampt, veel paddenstoelen gezien, lekker weer. Zoon is nu bekaf naar boven, tja, dat tijdverschil nekt hem wel nu. We proberen maar meteen in de nieuwe tijd mee te draaien, ben benieuwd hoe het gaat.

Scuba, van harte gefeliciteerd! Ik zal zo eens even naar hyves gaan.
Hmmmm, niks te vinden op hyves. Ikkebenniksnietnieuwsgierig.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven