Ziggo meningsverschil (televisie)
zondag 30 oktober 2011 om 13:12
Hallo allemaal,
graag wil ik even jullie mening horen over het volgende:
Afgelopen weekend heb ik een brief gekregen van Ziggo, dat op mijn woonadres (appartement) geen abonnement bekend is voor de radio- en televisieaansluiting, terwijl er wel een werkende radio- en televisieaansluiting aanwezig is.
Ik heb geinformeerd bij Ziggo, en de enige optie voor televisie die zij hebben is digitale TV, abonnement kost 16,95 per maand.
Nu het euvel: in mijn huurcontract staat dat de huisbaas moet zorgen voor de levering van water, en voor de levering van tv-signaal via de CAI (ik woon in Zuid-Limburg). Toch beweert de huisbaas nu dat hij de kosten voor televisie niet hoeft te betalen en dat deze voor mijn rekening komen. Voor zover ik weet komt er zonder geldig abonnement hier ook geen TV-signaal binnen, en moet hij deze kosten dus betalen.
Wie heeft er gelijk?
Groetjes, Snoopy
graag wil ik even jullie mening horen over het volgende:
Afgelopen weekend heb ik een brief gekregen van Ziggo, dat op mijn woonadres (appartement) geen abonnement bekend is voor de radio- en televisieaansluiting, terwijl er wel een werkende radio- en televisieaansluiting aanwezig is.
Ik heb geinformeerd bij Ziggo, en de enige optie voor televisie die zij hebben is digitale TV, abonnement kost 16,95 per maand.
Nu het euvel: in mijn huurcontract staat dat de huisbaas moet zorgen voor de levering van water, en voor de levering van tv-signaal via de CAI (ik woon in Zuid-Limburg). Toch beweert de huisbaas nu dat hij de kosten voor televisie niet hoeft te betalen en dat deze voor mijn rekening komen. Voor zover ik weet komt er zonder geldig abonnement hier ook geen TV-signaal binnen, en moet hij deze kosten dus betalen.
Wie heeft er gelijk?
Groetjes, Snoopy
zondag 30 oktober 2011 om 13:20
Woon je hier pas? Het kan namelijk heel erg goed zijn, dat de aansluiting van de vorige bewoners niet op inactief is gezet, dit gebeurt namelijk niet altijd.
Verder hangt het denk ik af, van de afspraken met je huisbaas over de betaling van je abbo.Het lijkt mij, dat die kosten voor jezelf zijn, het is namelijk niet verplicht op Ziggo af te nemen, je kan immers ook kiezen voor KPN digitenne.
Ziggo kan in hun systeem zo zien, of er op dit moment een lopend abbo is, of dat het nog de aanlsuiting van de vorige bewoner is (mocht dat zo zijn, val je onder de groep zwartkijkers )
Verder hangt het denk ik af, van de afspraken met je huisbaas over de betaling van je abbo.Het lijkt mij, dat die kosten voor jezelf zijn, het is namelijk niet verplicht op Ziggo af te nemen, je kan immers ook kiezen voor KPN digitenne.
Ziggo kan in hun systeem zo zien, of er op dit moment een lopend abbo is, of dat het nog de aanlsuiting van de vorige bewoner is (mocht dat zo zijn, val je onder de groep zwartkijkers )
zondag 30 oktober 2011 om 13:26
zondag 30 oktober 2011 om 13:27
Als er geen abonnement bij Ziggo bekend is en je wel afneemt vind ik dat op zijn zachtst gezegd vreemd. De fout ligt dan neem ik aan bij Ziggo zelf omdat zij moeten controleren waar zij aanbieden en of dat overeen komt met hun contracten. Ook als dit nog van de oude bewoners is moeten zij hun n.a.w. gegevens kunnen terugvinden in het systeem.
Als in je contract staat dat je huisbaas verwantwoordelijk is voor deze aansluitingen neem ik aan dat het niet gaat om een uitgebreid digitale tv zenderpakket maar om de basis analoge televisie via een kabel. Als je meer wil dan dat zul je dit denk ik zelf moeten betalen, eventueel met wat aftrek voor de basiskosten wat de huisbaas dan betaalt.
Als in je contract staat dat je huisbaas verwantwoordelijk is voor deze aansluitingen neem ik aan dat het niet gaat om een uitgebreid digitale tv zenderpakket maar om de basis analoge televisie via een kabel. Als je meer wil dan dat zul je dit denk ik zelf moeten betalen, eventueel met wat aftrek voor de basiskosten wat de huisbaas dan betaalt.
zondag 30 oktober 2011 om 13:27
Ik snap niet zo goed waarom je Ziggo in je topic titel benoemt. Zij hebben er alle rechten toe om alleen TV te leveren als daar voor betaald wordt.
Wie dat vervolgens moet betalen, is tussen jou en je huisbaas. Wij weten niet wat er precies in het contract staat en kunnen dus ook niet beoordelen of deze kosten voor jou zijn of voor je huisbaas.
Gebruikelijk is dat verhuurders er voor zorgen dat de infrastructuur aanwezig is om TV te kijken en dat de huurder vervolgens zelf de doorgifte van het signaal betaalt. Of dat in jouw geval ook zo is, hangt af van de exacte formulering in het huurcontract.
Wie dat vervolgens moet betalen, is tussen jou en je huisbaas. Wij weten niet wat er precies in het contract staat en kunnen dus ook niet beoordelen of deze kosten voor jou zijn of voor je huisbaas.
Gebruikelijk is dat verhuurders er voor zorgen dat de infrastructuur aanwezig is om TV te kijken en dat de huurder vervolgens zelf de doorgifte van het signaal betaalt. Of dat in jouw geval ook zo is, hangt af van de exacte formulering in het huurcontract.
zondag 30 oktober 2011 om 14:27
Ziggo heeft hier niets mee te maken. Als er niet wordt betaald hoeven zij niet te leveren.
Op basis van wat er in het contract staat moet je huisbaas of zorgen dat er de mogelijkheid is om een abonnement af te sluiten (zorgen dat er CAI aansluiting is) of zorgen dat er een abonnement is. Dus lees je contract goed of ga desnoods naar het juridisch loket.
Op basis van wat er in het contract staat moet je huisbaas of zorgen dat er de mogelijkheid is om een abonnement af te sluiten (zorgen dat er CAI aansluiting is) of zorgen dat er een abonnement is. Dus lees je contract goed of ga desnoods naar het juridisch loket.
zondag 30 oktober 2011 om 22:02
Hier heb ik na een verhuizing eens bewust geen kabel aangevraagd. De vorige bewoner had deze wel, en het heeft destijds meer dan een half jaar geduurd voordat Casema nog eens extra kwam navragen of ik toch niet echt kabel wilde. Als ja, dan moest ik me melden. Als niet, dan zouden ze het gaan afsluiten. Een paar maanden later kwam een tweede brief, met dezelfde vraag nog eens. En een paar maanden later hebben ze dan daadwerkelijk eindelijk de kabel erafgehaald. Dit was ongeveer een jaar nadat ik er kwam wonen.
Hoe het in jouw situatie is geregeld, weet ik niet, moet je inderdaad je contract nakijken. Maar ik zou het ergens wel apart vinden als je huisbaas voor jouw kabel betaalt... Hoe weet hij nou wat voor zenderpakket jij wilt ontvangen?
Hoe het in jouw situatie is geregeld, weet ik niet, moet je inderdaad je contract nakijken. Maar ik zou het ergens wel apart vinden als je huisbaas voor jouw kabel betaalt... Hoe weet hij nou wat voor zenderpakket jij wilt ontvangen?
maandag 31 oktober 2011 om 00:06
quote:chantabella schreef op 30 oktober 2011 @ 13:20:
Woon je hier pas? Het kan namelijk heel erg goed zijn, dat de aansluiting van de vorige bewoners niet op inactief is gezet, dit gebeurt namelijk niet altijd.
Verder hangt het denk ik af, van de afspraken met je huisbaas over de betaling van je abbo.Het lijkt mij, dat die kosten voor jezelf zijn, het is namelijk niet verplicht op Ziggo af te nemen, je kan immers ook kiezen voor KPN digitenne.
Ziggo kan in hun systeem zo zien, of er op dit moment een lopend abbo is, of dat het nog de aanlsuiting van de vorige bewoner is (mocht dat zo zijn, val je onder de groep zwartkijkers )
@Chantabella ; ik woon hier sinds 1 mei. Om een of andere reden heeft de vorige bewoonster - die niet eens een officieel huurcontract had - het tv abonnement totnutoe betaald. Ik huur particulier en niet all-in, gas en licht betaal ik zelf apart.
Het gaat om de standaard kabeltelevisie en niet om een digitaal zenderpakket, ook daarvoor moet je aangebeld zijn bij een provider (Ziggo of KPN).
In het huurcontract staat letterlijk:
Art.2. In de huurovereenkomst is levering van water en TV-signaal via CAI ingesloten.
Woon je hier pas? Het kan namelijk heel erg goed zijn, dat de aansluiting van de vorige bewoners niet op inactief is gezet, dit gebeurt namelijk niet altijd.
Verder hangt het denk ik af, van de afspraken met je huisbaas over de betaling van je abbo.Het lijkt mij, dat die kosten voor jezelf zijn, het is namelijk niet verplicht op Ziggo af te nemen, je kan immers ook kiezen voor KPN digitenne.
Ziggo kan in hun systeem zo zien, of er op dit moment een lopend abbo is, of dat het nog de aanlsuiting van de vorige bewoner is (mocht dat zo zijn, val je onder de groep zwartkijkers )
@Chantabella ; ik woon hier sinds 1 mei. Om een of andere reden heeft de vorige bewoonster - die niet eens een officieel huurcontract had - het tv abonnement totnutoe betaald. Ik huur particulier en niet all-in, gas en licht betaal ik zelf apart.
Het gaat om de standaard kabeltelevisie en niet om een digitaal zenderpakket, ook daarvoor moet je aangebeld zijn bij een provider (Ziggo of KPN).
In het huurcontract staat letterlijk:
Art.2. In de huurovereenkomst is levering van water en TV-signaal via CAI ingesloten.