Geld & Recht alle pijlers

Prijs paar uur later 40 euro goedkoper wat nu?

30-10-2011 22:53 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond laat bij de wehkamp een loopband gekocht voor de prijs van 379 euro ( nog niks betaald). Vanmorgen even snel gekeken over of er al wat meer info was over de levering. Blijkt de prijs te zijn veranderd wegens de dol dwaze dagen naar 341 euro. Dus ik dacht nou dan annuleer ik de bestelling en bestel voor de nieuwe prijs ( aangezien ik natuurlijk nog niks heb ontvangen). Dit was niet mogelijk. Kan ik er nog wat aan doen want 40 euro verschil is toch 40 euro en ik heb nog niks ontvangen?
Waarom kan je het niet annuleren?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Terugsturen en een nwe bestellen
Er zou een kruisje moeten staan als het mogelijk zou zijn. Wat er dus niet staat. De i van informatie geeft aan dat het dan al in transit zit of ze zijn hem aan het verpakken. Nou dat geloof ik niet echt.
Morgen bellen gewoon.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Nog 1 bestellen en na ontvangst de eerste terug sturen. Ik weet het is erg bureaucratisch maar daarmee bespaar je wel 40 euro.
Nieuwe bestellen en de eerste terugsturen inderdaad. Of even bellen en vragen of ze gewoon die korting kunnen geven, om jullie allebei die hele toestand te besparen. Heb ik ook eens gedaan bij een ander groot bedrijf en dat deden ze toen ook. Vond ik erg aardig!
..
Ik had zo iets bij leen bakker, gebeld en kreeg zonder problemen het verschil terug, het is hun beleid dat je dit binnen een week terug krijgt misschien heeft de whekamp dit ook.
Als je die eerste terugstuurt, moet je dan niet tweemaal verzendkosten betalen?
Ligt helemaal aan de service van het bedrijf. Hetzelfde gehad met karwei. Kast vrijdagavond gekocht voor 149 euro dag later Van die kortingstickers met 20% korting. Ik maandag terug geen probleem krijg alnog de korting en hij was zelfs in de aanbieding die week dus nogmaals korting. Scheelde mooi 50 euro. Ik zou zeggen even bellen, nee heb je ja kan je krijgen.
Morgen even bellen...

Wij hebben pas geleden bij de wehkamp een nieuwe koelkast besteld, geen probleem dachten we aangezien we vorig jaar ook de wasmachine, droger en bank daar hadden besteld. Toch bleek na de bestelling het adres niet te kloppen (oude adres van vriend, konden ook geen ander afleveradres invullen). Adres wijzigen duurde 2 dagen... dan zou het al bezorgt zijn. Uiteindelijk gebeld, meteen adres gewijzigd en bestelling alsnog op dat adres gedaan.

Werd ik op de dag van levering gebeld "ze stonden voor de deur maar er was niemand". Meteen gevraagd of het volgende adres ons adres was... ja, dat klopte, ook een koelkast. Heb tegen de bezorgers gezegd dat ik die graag wilde en de ander router kon... geen probleem. Wehkamp rekent geen kosten als de hele bestelling terug wordt gestuurd... retourneren zijn ze heel netjes en snel in vind ik. Anders idd nog een bestellen en deze weigeren/retour zenden.
Inderdaad gewoon even bellen. Doen ze vast niet moeilijk over. Niet duur trouwens, voor een loopband!
Als je 2 x besteld, betaal je wel 2 x verzendkosten, en die zijn niet heel goedkoop bij Wehkamp, dus dat zal je niet zoveel opleveren. Even met hun bellen, en hopelijk zijn ze coulant.

Het is erg lullig zoiets, maar valt bijna niet te voorkomen.
Gewoon klantenservice bellen,ik had het vorige maand ook,ook een bedrag van 40,- toevallig.Gewoon gezegd dat hij nu goedkoper is en ik kreeg de rest teruggestort.
Mijn ouders hadden dat ook laatst nog wehkamp en kregen een kadobon ter waarde van het verschil meen ik.
En, hoe is het afgelopen?
colportagewet, of hoe dat ook heet. Bij koop op afstand mag je wel degelijk annuleren. Bellen om het voor te leggen is slimmer.
Loopband zou ik nou nooit nieuw kopen. Marktplaats staat vol met loopbanden en ander fitnessmateriaal dat wel gekocht maar nooit gebruikt is. Ben je nog goedkoper uit.
Ik kan het nergens vinden op internet maar ik meen dat de winkel je had moeten informeren over komende aanbieding.

Maar je kan het product sowieso terugsturen. Het enige is is dat Wehkamp de transportkosten van retourneren in rekening kan brengen.
Ontvangen, terugsturen dat het niet aan je verwachtingen voldeed en die andere bestellen......
quote:Iloveholiday schreef op 31 oktober 2011 @ 17:03:

En, hoe is het afgelopen?Niet goed. Ik kon idd de 40 euro korting krijgen maar niet op de eerste bestelling. Dus hebben hun een nieuwe besteld zodat de eerste bestelling binnen 2 weken geannuleerd kon worden. Gister zou die bezorgd worden maar niks gezien. Dus ik bellen. Blijkt door een fout van wehkamp de hele order geannuleerd. Ik vraag wanneer komt die dan? Mevrouw u heeft pech hij is nu uitverkocht.
Echt wasdroger wat een vreemde gang van zaken. Jammer hoor
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 03 november 2011 @ 09:56:

Echt wasdroger wat een vreemde gang van zaken. Jammer hoorAhh ben het gewend. Inmiddels bij een andere zaak een andere loopband besteld en als het goed is word die vanmiddag bezorgd.
Maar als die 40 euro kennelijk zó belangrijk voor je is, waarom bestel je dan een nieuwe en dus dure machine, terwijl je hetzelfde apparaat op marktplaats voor een fractie krijgen kan?
quote:klootviooltje33 schreef op 04 november 2011 @ 00:47:

Maar als die 40 euro kennelijk zó belangrijk voor je is, waarom bestel je dan een nieuwe en dus dure machine, terwijl je hetzelfde apparaat op marktplaats voor een fractie krijgen kan?

misschien omdat er op een nieuwe garantie zit, of omdat je die niet zelf op hoeft te halen? Kan wel wat redenen bedenken. En ik lees ook niet dat ze die 40 euro zó belangrijk vind maar hé je bent een Nederlander of je bent het niet. Niet geschoten altijd mis idee.

En hoe bevalt de nieuwe loopband wasdroger?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven