kleurstoffen

31-10-2011 20:51 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier ouders waarvan een kind slecht reageert op kleurstoffen? Ik heb het idee dat mijn zoontje woede aanvallen krijgt wanneer hij teveel kleurstoffen binnengekregen heeft.
Het is pas kwijt als je moeder het niet kan vinden.
Ja mijn oudste, die word er ongeloofelijk druk van. Daarom let ik altijd op de etiketten op eten/drinken.

Ik kan het niet altijd voorkomen (traktaties, feestjes) en dan merk ik het gelijk.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
ik moet zeggen dat ik erg slecht op de hoogte ben wat betreft kleurstoffen, zit het in al het snoep? en dranken?
Ik forum mobiel dus het is een link naar een mobiele site.

Anders moet je even googlen naar kleurstoffen.

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_E-nummers
katja heeft snoep zonder toegevoegde smaak en kleurstoffen (weet niet of ik het merk mag noemen) ik wil geen reclame maken!
het is dus echt etiketten lezen, zal er eens een weekje op gaan letten.

Ik had gisteren van die sprookjesboom-cakejes gebakken, daar heeft hij flink van lopen snoepen. vandaag was hij echt de hele dag onhandelbaar, echt niets mee te beginnen.

kan het dat ze er een dag later pas last van hebben of is dit vrijwel meteen?
snoep eet hij toch al bijna niet, hij heeft diabetes. maar wist niet dat er in andere producten ook zoveel kleurstoffen zitten.
Je kunt ook makkelijk zelf gekleurd glazuur maken.

Poedersuiker en vruchtensap.

Bosbes = blauw

Aardbei/framboos = rood

Sinaasappel = oranje

Etc.
Er zitten in zoveel producten kleurstoffen dat je er nog verbaasd van staat.

Of het ook de volgende dag doorwerkt weet ik niet, mijn oudste heeft er dezelfde dag last van.
Google maar eens op kleurstof allergie TO.

Succes
dankje
Offtopic: ik heb meteen dat irritante liedje in mijn hoofd door je nick.

Bubbel-bubbel-bubbel-guppie-guppie-guppie.
Etiketten lezen, allemaal kleurstoffen zitten in zoveel dingen. Zoon hier is ernstig allergisch, o.a voor kleurstoffen en dat is het enige dat ik kan aanraden alles lezen.
"helene31, 3 minuten geleden

Offtopic: ik heb meteen dat irritante liedje in mijn hoofd door je nick.

Bubbel-bubbel-bubbel-guppie-guppie-guppie."

Off topic

Ik ook

Ik zie je nick wel vaker langskomen op het forum en dan moet ik altijd denken aan mijn jongste zoon, die ik gek op de bubbleguppies, of zoals hij zegt bubbelfruppies
vandaar ook mijn nick, ze vinden het geweldig als ik die liedjes zing.

maar ik ben al gedreven in het lezen van etiketten, lette alleen nooit op de E-nummers, maar dit ga ik nu ook maar doen.

Kun je hiervoor ook een allergietest laten doen? dacht zoiets te lezen..
Geen idee of dat je daar een losse allergietest voor kunt doen, denk het bijna wel
Bij mezelf heb ik de afgelopen maanden vastgesteld, dat ik reageer op kleurstoffen/ingredienten van bepaalde soorten snoep. In het begin viel het me nog niet op, maar op een gegeven moment heb ik echt de link kunnen leggen:

Drop van de A*di maakt me enigszins agressief.

Bepaalde gums van H*ribo zorgen bij mij voor depressieve/negatieve gevoelens. Beide effecten houden ongeveer een 24 uur aan, na consumptie. Ik koop dat specifieke snoep dus niet meer.

Zijn er nog andere volwassenen, die iets dergelijks bij zichzelf hebben ontdekt?
Ik eet geen snoep, dus kan je niet helpen wat dat betreft.
quote:Sunemom schreef op 31 oktober 2011 @ 21:55:

Geen idee of dat je daar een losse allergietest voor kunt doen, denk het bijna welEen allergie is een lichamelijke reactie, die redelijk objectief vast te stellen is. Na het inspuiten van een specifiek allergeen, kun je meten hoe groot de huidreactie is. Bij deze kleurstoffen gaat het om een effect op het gedrag, dat lijkt me niet zo makkelijk objectief te scoren...
Je kunt wel een dagboekje bijhouden en door middel van weglating en provocatie uitvinden of je vermoeden klopt.
quote:helene31 schreef op 31 oktober 2011 @ 21:59:

Ik eet geen snoep, dus kan je niet helpen wat dat betreft.Respect!
Nee, geen respect. Ik vind het niet lekker.
TO: een neuroloog zei ooit tegen me (ik zat daar voor mijn rug, maar mijn ogen waren opgezet, dus vandaar) "Dat wordt elimineren en provoceren!" Dit ging in mijn geval om crèmes en make-up e.d. Maar het kan natuurlijk ook toegepast worden op voedselintoleranties en -allergieën.

Dus alles weglaten wat niet-vers voedsel betreft. Kijken hoe het gaat, want op puur eten (verse groenten en fruit) zal hij waarschijnlijk geen reacties geven. En dan één voor één (per x dagen één) weer een bepaald drankje/hapje/ingrediënt toevoegen. Pas dan zul je zekerheid hebben, anders blijft het giswerk.

Succes!
quote:bubbelguppie schreef op 31 oktober 2011 @ 21:17:

snoep eet hij toch al bijna niet, hij heeft diabetes. Kan het niet gewoon zo zijn dat hij van de cakejes ontregelde bloedsuikers heeft gekregen en dat hij daar zo van uit z'n hum is? Want dat kan natuurlijk ook gewoon.
nee, daar heb ik gewoon extra insuline voor gespoten:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven