kleurstoffen
maandag 31 oktober 2011 om 20:58
maandag 31 oktober 2011 om 21:13
Ik forum mobiel dus het is een link naar een mobiele site.
Anders moet je even googlen naar kleurstoffen.
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_E-nummers
Anders moet je even googlen naar kleurstoffen.
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_E-nummers
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
maandag 31 oktober 2011 om 21:15
het is dus echt etiketten lezen, zal er eens een weekje op gaan letten.
Ik had gisteren van die sprookjesboom-cakejes gebakken, daar heeft hij flink van lopen snoepen. vandaag was hij echt de hele dag onhandelbaar, echt niets mee te beginnen.
kan het dat ze er een dag later pas last van hebben of is dit vrijwel meteen?
Ik had gisteren van die sprookjesboom-cakejes gebakken, daar heeft hij flink van lopen snoepen. vandaag was hij echt de hele dag onhandelbaar, echt niets mee te beginnen.
kan het dat ze er een dag later pas last van hebben of is dit vrijwel meteen?
Het is pas kwijt als je moeder het niet kan vinden.
maandag 31 oktober 2011 om 21:40
"helene31, 3 minuten geleden
Offtopic: ik heb meteen dat irritante liedje in mijn hoofd door je nick.
Bubbel-bubbel-bubbel-guppie-guppie-guppie."
Off topic
Ik ook
Ik zie je nick wel vaker langskomen op het forum en dan moet ik altijd denken aan mijn jongste zoon, die ik gek op de bubbleguppies, of zoals hij zegt bubbelfruppies
Offtopic: ik heb meteen dat irritante liedje in mijn hoofd door je nick.
Bubbel-bubbel-bubbel-guppie-guppie-guppie."
Off topic
Ik ook
Ik zie je nick wel vaker langskomen op het forum en dan moet ik altijd denken aan mijn jongste zoon, die ik gek op de bubbleguppies, of zoals hij zegt bubbelfruppies
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
maandag 31 oktober 2011 om 21:48
vandaar ook mijn nick, ze vinden het geweldig als ik die liedjes zing.
maar ik ben al gedreven in het lezen van etiketten, lette alleen nooit op de E-nummers, maar dit ga ik nu ook maar doen.
Kun je hiervoor ook een allergietest laten doen? dacht zoiets te lezen..
maar ik ben al gedreven in het lezen van etiketten, lette alleen nooit op de E-nummers, maar dit ga ik nu ook maar doen.
Kun je hiervoor ook een allergietest laten doen? dacht zoiets te lezen..
Het is pas kwijt als je moeder het niet kan vinden.
maandag 31 oktober 2011 om 21:58
Bij mezelf heb ik de afgelopen maanden vastgesteld, dat ik reageer op kleurstoffen/ingredienten van bepaalde soorten snoep. In het begin viel het me nog niet op, maar op een gegeven moment heb ik echt de link kunnen leggen:
Drop van de A*di maakt me enigszins agressief.
Bepaalde gums van H*ribo zorgen bij mij voor depressieve/negatieve gevoelens. Beide effecten houden ongeveer een 24 uur aan, na consumptie. Ik koop dat specifieke snoep dus niet meer.
Zijn er nog andere volwassenen, die iets dergelijks bij zichzelf hebben ontdekt?
Drop van de A*di maakt me enigszins agressief.
Bepaalde gums van H*ribo zorgen bij mij voor depressieve/negatieve gevoelens. Beide effecten houden ongeveer een 24 uur aan, na consumptie. Ik koop dat specifieke snoep dus niet meer.
Zijn er nog andere volwassenen, die iets dergelijks bij zichzelf hebben ontdekt?
maandag 31 oktober 2011 om 22:01
quote:Sunemom schreef op 31 oktober 2011 @ 21:55:
Geen idee of dat je daar een losse allergietest voor kunt doen, denk het bijna welEen allergie is een lichamelijke reactie, die redelijk objectief vast te stellen is. Na het inspuiten van een specifiek allergeen, kun je meten hoe groot de huidreactie is. Bij deze kleurstoffen gaat het om een effect op het gedrag, dat lijkt me niet zo makkelijk objectief te scoren...
Geen idee of dat je daar een losse allergietest voor kunt doen, denk het bijna welEen allergie is een lichamelijke reactie, die redelijk objectief vast te stellen is. Na het inspuiten van een specifiek allergeen, kun je meten hoe groot de huidreactie is. Bij deze kleurstoffen gaat het om een effect op het gedrag, dat lijkt me niet zo makkelijk objectief te scoren...
dinsdag 1 november 2011 om 00:07
TO: een neuroloog zei ooit tegen me (ik zat daar voor mijn rug, maar mijn ogen waren opgezet, dus vandaar) "Dat wordt elimineren en provoceren!" Dit ging in mijn geval om crèmes en make-up e.d. Maar het kan natuurlijk ook toegepast worden op voedselintoleranties en -allergieën.
Dus alles weglaten wat niet-vers voedsel betreft. Kijken hoe het gaat, want op puur eten (verse groenten en fruit) zal hij waarschijnlijk geen reacties geven. En dan één voor één (per x dagen één) weer een bepaald drankje/hapje/ingrediënt toevoegen. Pas dan zul je zekerheid hebben, anders blijft het giswerk.
Succes!
Dus alles weglaten wat niet-vers voedsel betreft. Kijken hoe het gaat, want op puur eten (verse groenten en fruit) zal hij waarschijnlijk geen reacties geven. En dan één voor één (per x dagen één) weer een bepaald drankje/hapje/ingrediënt toevoegen. Pas dan zul je zekerheid hebben, anders blijft het giswerk.
Succes!
dinsdag 1 november 2011 om 00:26