Werk & Studie alle pijlers

Werken en forummen

31-10-2011 21:03 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames (en eventuele heer),

Ik vraag me wat af...

Ik merk op dat er hier dames zijn die zeggen 40, 50, 60 uur per week te werken, maar die hier toch continu op het forum aanwezig lijken te zijn. Ik vraag me af...hoe doen ze dat? Is het een kwestie van ruimte hebben om in de baas zijn tijd te forummen? Is het een kwestie van je vrije tijd besteden aan forummen?

Ik kom er niet uit. Ben zelf ook een behoorlijke forumverslaafde (geweest), maar nu ik fulltime werk kan ik er echt niet meer de tijd voor vrij krijgen. Dus: hoe doen jullie dat toch?
@Incognia: misschien besteed jij wel veel meer tijd aan vriendschappen dan een ander, terwijl jullie beide over heel goede vriendschappen spreken.

Ik zie mijn vriendinnen ongeveer eens in de twee a drie weken, meer hoeft van mij niet en van hun ook niet. Terwijl ik waarschijnlijk net zo blij met deze vriendschappen ben als iemand die haar vriendinnen drie keer in de week ziet, waar ik zelf niet aan zou moeten denken.
quote:lichtpuntjes schreef op 31 oktober 2011 @ 21:38:

[...]

TO vraagt toch gewoon iets? Het is toch geen aanval? Ze vraagt het zich oprecht af. Doe ik ook vaak.Precies
quote:incognia schreef op 31 oktober 2011 @ 21:47:

[...]

Tsja...wel een burnout gehad en toen ook een forumverslaving opgebouwd (onder een andere nick). Vandaar dat ik goed begrijp dat er vrouwen zijn die de tijd maken of hebben. Maar er zijn hier zoveel vrouwen die beheren zooooveel tijd aan hun werk te besteden, maar hier toch continu lijken te zijn. Nu ik zelf weer volledig aan het werk ben snap ik dat dus niet (zeker niet als ze daarbij oordelen over anderen).Ik ken deze vrouwen dus niet, op welke pijlerts zit jij??
quote:batwom schreef op 31 oktober 2011 @ 21:45:

[...]

Dat doe je met een forumpoetsdoekje. Je poetst alles net een beeeetje mooier/interessanter dan het is

Dat kun je nog wel doen als je incidenteel forumt maar als je een soort van forum-bekende bent dan lijkt me dat je wel snel door de mand zal vallen, of kunnen die superwomen ook nog onthouden wat ze allemaal opgeleukt hebben?

Kan ook zijn dat zij eigenlijk helemaal niet vertellen dat ze zo geweldig zijn maar dat jij dat er zelf van maakt. Ik zie namelijk helemaal niet telkens dezelfde forummers zich op de borst kloppen. Ik denk ook wel eens "ja, ja, zal wel" maar bij niemand neemt dat structurele vormen aan.
Volgens mij zijn er ook genoeg mensen die zeggen 10 uur op een dag te werken, maar als je hun efficiënte werktijd zou berekenen zitten ze misschien op 5 uur... en dan bedoel ik niet specifiek hier op t forum, maar gewoon in het algemeen.
Hij is nog niet genoemd: zou het het Groepje kunnen zijn?
@Helene

Ik denk dat je gelijk hebt!
quote:flowerbombje schreef op 31 oktober 2011 @ 21:47:

[...]

Ik heb het vermoeden dat dit voorkomt uit de topics over hoe-heet-ze-ook-alweer-Zwagerman met haar "een webshop is geen carriere"boek.

Ik mag trouwens onder werktijd zoveel forummen als ik wil, en tijdens het studeren mag ik het ook lekker zelf bepalen. Das best wel raak over MZ
quote:helene31 schreef op 31 oktober 2011 @ 21:55:

Hij is nog niet genoemd: zou het het Groepje kunnen zijn?
quote:Vl43inder schreef op 31 oktober 2011 @ 21:48:

@Incognia: misschien besteed jij wel veel meer tijd aan vriendschappen dan een ander, terwijl jullie beide over heel goede vriendschappen spreken.

Ik zie mijn vriendinnen ongeveer eens in de twee a drie weken, meer hoeft van mij niet en van hun ook niet. Terwijl ik waarschijnlijk net zo blij met deze vriendschappen ben als iemand die haar vriendinnen drie keer in de week ziet, waar ik zelf niet aan zou moeten denken.Dat klopt misschien wel...naast mijn baan zie ik mijn vrienden ongeveer 3 keer per week (verschillende vrienden dus nog steeds maar 1 keer per maand), daarnaast zijn er 2 dagen per week die ik aan hobbies besteed.
Delegeren doet het m. Dus neem een poetsvrouw, nanny en zoveel mogelijk elektrische hulpmiddelen zoals; roomba stofzuigerrobot, droger, afwasmachine, bezoegservice van AH etc. Dan lukt het prima om naast je fulltime baan veel te forummen
en voor sommige mensen is forummen hun hobby
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:ailien schreef op 31 oktober 2011 @ 21:54:

Volgens mij zijn er ook genoeg mensen die zeggen 10 uur op een dag te werken, maar als je hun efficiënte werktijd zou berekenen zitten ze misschien op 5 uur... en dan bedoel ik niet specifiek hier op t forum, maar gewoon in het algemeen.

Voor mensen die volgens "het nieuwe werken" werken, gaat dat inderdaad op, nog wel extremer zelfs, ik werk zo'n 16 uur op een dag waarvan 8 effectief. Dat betekent niet dat ik in die andere 8 uren forum overigens, ik strijk ook wel eens een was weg om 3 uur 's middags terwijl ik een "kantoorbaan" van 40 uur per week heb.

Er zijn weken dat ik 60 uur werk en er zijn weken dat ik 20 uur werk, die ene drukke week forum ik niet of nauwelijks maar ik zal het in die rustige week vast niet kunnen laten om ergens te melden dat ik zo hard heb gewerkt

Ikzelf werk in de IT-branche, waar het nieuwe werken overigens al heel oud is.
quote:lunaan schreef op 31 oktober 2011 @ 21:51:

[...]

Ik ken deze vrouwen dus niet, op welke pijlerts zit jij??Ik noem liever geen namen, maar zou zo een lijst kunnen benoemen. Het viel met inderdaad op in het topic over Marianne Zwagerman, maar het valt me ook vaak op in de relatiepijler (waar ik het meeste lees). Vrouwen die anderen vrouwen veroordelen niet financieel onafhankelijk te zijn. Schande uitroepen over een parttime baan, maar hier ondertussen zelf dus altijd aanwezig lijken te zijn. In de herhaling: ik vraag me oprecht af hoe die vrouwen dat doen.
Delegeren doet het m. Dus neem een poetsvrouw, een nanny en zet zoveel mogelijk elektrische hulpmiddelen in, zoals; roomba stofzuiger, droger, afwasmachine en maak gebruik van de Appie bezorgservice! Dan heb je naast je fulltime baan nog genoeg tijd om te forummen
quote:incognia schreef op 31 oktober 2011 @ 22:04:

[...]

Ik noem liever geen namen, maar zou zo een lijst kunnen benoemen. Het viel met inderdaad op in het topic over Marianne Zwagerman, maar het valt me ook vaak op in de relatiepijler (waar ik het meeste lees). Vrouwen die anderen vrouwen veroordelen niet financieel onafhankelijk te zijn. Schande uitroepen over een parttime baan, maar hier ondertussen zelf dus altijd aanwezig lijken te zijn. In de herhaling: ik vraag me oprecht af hoe die vrouwen dat doen.Erfenis?
laat mij nu lekker in de illusie dat ik een `wonderwoman` ben

*overleven in mijn chaos is een wonder tenslotte X-D*
quote:rosanna08 schreef op 31 oktober 2011 @ 22:02:

en voor sommige mensen is forummen hun hobby Geeft even Roos een zoen, en is nu naar bed.
Ik heb een heel team van mensen in dienst om in ploegendienst Iris te zijn, zo kan ik zelf rustig de rest van de tijd een superwoman zijn .
quote:blinkiebill schreef op 31 oktober 2011 @ 22:02:

Delegeren doet het m. Dus neem een poetsvrouw, nanny en zoveel mogelijk elektrische hulpmiddelen zoals; roomba stofzuigerrobot, droger, afwasmachine, bezoegservice van AH etc. Dan lukt het prima om naast je fulltime baan veel te forummen Tsja zo, we overwegen hier al een schoonmaakster te nemen, maar ik vind dat nog steeds wat overdreven. Maar zelfs dan heb ik de tijd niet beschikbaar hoor...
Op 't werk had ik meer tijd om te forummen dan wanneer ik vrij ben. Als ik m'n deadlines maar haalde was 't verder okee wat ik deed. Lijkt me best rot als je 8 uur nonstop zou moeten werken zonder dat je af en toe iets voor jezelf kunt/mag doen trouwens.

Tussendoor forummen houdt me juist scherp en houdt de vaart er bij mij in.
quote:incognia schreef op 31 oktober 2011 @ 22:04:

[...]

Ik noem liever geen namen, maar zou zo een lijst kunnen benoemen. Het viel met inderdaad op in het topic over Marianne Zwagerman, maar het valt me ook vaak op in de relatiepijler (waar ik het meeste lees). Vrouwen die anderen vrouwen veroordelen niet financieel onafhankelijk te zijn. Schande uitroepen over een parttime baan, maar hier ondertussen zelf dus altijd aanwezig lijken te zijn. In de herhaling: ik vraag me oprecht af hoe die vrouwen dat doen.

Ik ga morgen dat topic eens doorlezen.

Fijne avond
Dat MZ-topic heb ik niet gevolgd. Wel ben ik er een voorstander van dat vrouwen zich niet financieel afhankelijk maken van een partner. Juist ook door de relatiepijler, waar we keer op keer mogen lezen wat voor ellende het oplevert als je dat wel doet.

Maar in antwoord op je vraag, heb ik inmiddels al het nodige voorbij zien komen:

- flexibele werktijden

- ziekte

- delegeren van taken

- niet zo'n intensief sociaal leven
quote:incognia schreef op 31 oktober 2011 @ 22:07:

[...]

Tsja zo, we overwegen hier al een schoonmaakster te nemen, maar ik vind dat nog steeds wat overdreven. Maar zelfs dan heb ik de tijd niet beschikbaar hoor...Ja hey, je moet natuurlijk wel prioriteiten stellen he! Als je een poets hebt dan kun je in die tijd forummen, dan niet opeens andere dingen gaan doen.
quote:incognia schreef op 31 oktober 2011 @ 22:07:

[...]

Tsja zo, we overwegen hier al een schoonmaakster te nemen, maar ik vind dat nog steeds wat overdreven. Maar zelfs dan heb ik de tijd niet beschikbaar hoor...Lekker doen als je 't kan betalen! 't Is echt heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven