Werk & Studie alle pijlers

Werken en forummen

31-10-2011 21:03 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames (en eventuele heer),

Ik vraag me wat af...

Ik merk op dat er hier dames zijn die zeggen 40, 50, 60 uur per week te werken, maar die hier toch continu op het forum aanwezig lijken te zijn. Ik vraag me af...hoe doen ze dat? Is het een kwestie van ruimte hebben om in de baas zijn tijd te forummen? Is het een kwestie van je vrije tijd besteden aan forummen?

Ik kom er niet uit. Ben zelf ook een behoorlijke forumverslaafde (geweest), maar nu ik fulltime werk kan ik er echt niet meer de tijd voor vrij krijgen. Dus: hoe doen jullie dat toch?
Ik snap ook nooit dat iemand zich op 't werk kan vervelen. Tegenwoordig is de hele wereld bereikbaar via internet, dus je kunt zoveel dingen doen als je even geen werk hebt liggen: forummen, mailen, online shoppen, you name it!
quote:voornu schreef op 31 oktober 2011 @ 22:57:

Opvallend aan dit forum vind ik dat de mensen met banen ( ) van die relaxte banen hebben, waar niets te doen is, waarbij je uitrust (itt thuis bij de kinderen) en waarover je topics kan openen ('ik verveel mij op mijn werk'). Hoe kan dat toch?

Omdat er op sommige dagen niet veel mensen bij me komen(op anderen juist weer wel) maar ik er toch echt moet zijn voor het geval er WEL iemand komt.

Zou ook niet handig zijn als ze bijv. de cassieres bij de appie allemaal naar huis sturen wantja...het is zo rustig.
quote:incognia schreef op 31 oktober 2011 @ 21:27:

Ritmeester, ik geloof gelijk dat jij een wonderman bent. Terwijl ik dit topic open heb ik uiteraard bepaalde personen voor ogen. Personen die in elk topic dat ik open (in de tijd die mij rest )een reactie geplaatst lijken te hebben. Ik noem geen namen... maar het gaat om vrouwen die heel hard pleiten voor emanciptatie, voor financiele onafhankelijkheid, die doen alsof ze het helemaal gemaakt hebben in het leven...maar die toch schijnbaar 24 uur per dag tijd over hebben om hier te forummen.

Ik snap het niet leer het mij!Geen idee wie je bedoelt. Ik pleit niet voor emancipatie of financiële onafhankelijkheid, ik heb het nog lang niet gemaakt in het leven, en ik heb wel dagen waarop dit forum 24 uur open staat, naast de andere dingen die ik doe. Geen wonderman hoor. Gewoon baas over mijn eigen tijd, dat is alles.
quote:incognia schreef op 31 oktober 2011 @ 22:04:

[...]

Ik noem liever geen namen, maar zou zo een lijst kunnen benoemen. Het viel met inderdaad op in het topic over Marianne Zwagerman, maar het valt me ook vaak op in de relatiepijler (waar ik het meeste lees). Vrouwen die anderen vrouwen veroordelen niet financieel onafhankelijk te zijn. Schande uitroepen over een parttime baan, maar hier ondertussen zelf dus altijd aanwezig lijken te zijn. In de herhaling: ik vraag me oprecht af hoe die vrouwen dat doen.Oh, dat specifieke topic is web makkelijk: ik heb vandaag niet gewerkt, dus ik had alle tijd.
quote:ritmeester schreef op 31 oktober 2011 @ 23:10:

[...]

Geen idee wie je bedoelt. Ik pleit niet voor emancipatie of financiële onafhankelijkheid, ik heb het nog lang niet gemaakt in het leven, en ik heb wel dagen waarop dit forum 24 uur open staat, naast de andere dingen die ik doe. Geen wonderman hoor. Gewoon baas over mijn eigen tijd, dat is alles.

Baas over je eigen tijd, dat is natuurlijk al iets. Als 'in loondienst zijnde' heb ik niet de vrijheid om mijn tijd zelf in te delen. Dat is natuurlijk niet helemaal waar....als ik de helft van mijn werkdag wil forummen is er misschien geen haan die er naar kraait, maar toch heb ik het gevoel dat ik het niet kan maken.

Zou dat dan het verschil zijn? Mensen die voor zichzelf werken tegenover mensen die in loondienst zijn? Of voel ik me gewoon te 'verplicht' om de uren die ik werk voor mijn baas te besteden aan werk voor mijn baas?
quote:incognia schreef op 31 oktober 2011 @ 23:19:

[...]

Baas over je eigen tijd, dat is natuurlijk al iets. Als 'in loondienst zijnde' heb ik niet de vrijheid om mijn tijd zelf in te delen.Dat scheelt veel. Voor je idee, ik heb vandaag overdag niet gewerkt (wel achterlijk veel op dit forum gehangen) maar heb zojuist wel werk afgeleverd, na een avond flink doorwerken.quote:Zou dat dan het verschil zijn? Mensen die voor zichzelf werken tegenover mensen die in loondienst zijn? Of voel ik me gewoon te 'verplicht' om de uren die ik werk voor mijn baas te besteden aan werk voor mijn baas?Het zal veel met je eigen idee te maken hebben, maar ook met het soort werk. Ik heb er geen enkele moeite mee salaris te betalen aan iemand die overdag eens een keer een uur of wat hier rond hangt, als maar wordt afgeleverd wat we hebben afgesproken. Het al eerder genoemde nieuwe werken, wat ik zelf ook doe: 16 uur werken per dag, waarvan 8 uur effectief, en zie zelf maar hoe, waar, wanneer.
Incognita, in de hulpverlening (al weet ik niet of je in die hoek psycholoog bent) zijn er toch productie-eisen? Tenminste, ik weet van een aantal vrienden -sociale opleidingen types- dat de werkdruk de laatste jaren enorm is toegenomen, zelfs voor de logen.
quote:lichtpuntjes schreef op 31 oktober 2011 @ 21:33:

Ik vraag me trouwens sowieso af, hoe sommigen mensen zo vaak kunnen forummen, waar ze tijd vandaan halen!Ik zie jou ook overal hè ?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
@elninjo.

Ik zou willen dat ik het geld had om te internetshoppen als ik even niets te doen is op m'n werk ;-P

Ik beantwoord ook mail, regel prive dingetjes enz enz. Maar dan laat ik lekker het viva forum open staan en check ik ondertussen een beetje alles uit. Maar ik heb dus een baan waarbij ik continue op m'n post moet zijn en geen 'vaste' pauze heb. Kan niet even zeggen dat ik even een halfuurtje ga gaan wandelen. Hiervoor was een hele periode dat ik nauwelijks tijd had om naar de wc te gaan zo druk was het...

Ik reageer hier best regelmatig, maar vaak met 'losse flodders' op topics die net worden geopend.

Ik merk dat ik het wel lastig vind om topics 'bij te houden'.

Ik heb vaak eigenlijk geen tijd/energie om een topic wat per minuut een bladzij groeit te volgen.

En dat is echt niet omdat ik het zo enorm druk heb... Als ik thuis ben staat m'n pc aan, muziek op, lees ik, knutsel ik, huishoudelijke dingen, huiswerk, vrijwilligers werk. Ik check dan tussendoor het forum, maar heb vaak geen zin om een uur het zelfde topic bij te houden.. Ik ga niet m'n boodschappen/hobby/afspraken/sociale contacten uitstellen voor het forum.

En nu heb ik dus geen enorme full-time baan, maar ik vraag me dus inderdaad af, hoe je dat doet..? (iris19nogwat?)
Ik forum wel tijdens mijn werk. Ik zorg dat ik prioriteiten in mijn werkzaamheden stel. Mijn werk is namelijk nooit af. Dus als ik een half uurtje of een uurtje even 'geen zin' heb, dan verzet ik graag mijn zinnen door doelloos op het forum rond te hangen. De dag erna werk ik wat harder.

En daarbij er zijn dagen/weken dat ik geen tijd heb om te forummen op m'n werk. Vanwege acties die snel de deur uit moeten. Dat gaat zeker voor op het doelloos rondhangen op het forum.

Moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik geen uitdaging meer heb in mijn werkzaamheden na 3,5 jaar en het liefst gisteren een andere functie zou betrekken binnen het bedrijf :-)
Forummen doe ik niet tijdens het werk. Mijn bazin verzint wel een klusje als ze ziet dat er tijdd is voor ontspanning *zucht*

Wel heb ik een rooster wat zo onregelmatig is dat daar zowat een regelmaal in te ontdekken is.

Regelmatig post ik als ik tijdens het ontbijt mijn actuele topics scan het een en ander. Ook reageer ik weer op nieuwe interessante topic's.

Als ik alleen lunch of mijn avondeten eet wil ik ook nog wel eens een reactie posten. Als je daar mijn nachtelijke posts en de posts die ik plaats op mijn vrije dagen bij op telt ben ik hier volgens mij erg veel te vinden.

Ook al werk ik 30 a 40 uur zonder te forummen, heb ik hoby's buiten de deur en vriendinnen.

Geen wonder woman dus, en ook geen kluizenaar.
niet tijdens het werk. Wel na het werk of onderweg in de trein. en 's avonds
Ik lees soms mee onder werktijd, maar alleen tijdens mijn lunchpauze (ik post sowieso niet vaak)

Mijn baas en ik zitten in dezelfde ruimte, vaak als ik aan het werk ben zie ik dat zij aan het facebooken (chats, foto's kijken) is of de online krant lees. Onze prive mails gebruiken we door de dag door, omdat we hetzelfde werk emailadres hebben, klanten of andere collega's die specifiek mij of haar nodig hebben, kunnen ons op onze prive mail bereiken. Als ik het erg druk heb, doe ik mijn prive mail niet eens open, dan ben ik alleen bereikbaar op ons werk adres of via de telefoon
Tsja, ik forum ook onder het werk... Ben ik nou slecht?
Op het moment zit ik werkloos thuis dus heb meer tijd om te forummen (niet alle tijd want ook nog 1 kind thuis en 1 op school) maar toen ik nog werkte had ik ook alleen maar 's avonds of in het weekend tijd. Onder werktijd geen internet.
Kwestie van adequaat time management... Ik forum op het toilet veelal . Ah en ik heb niet zo'n heel druk sociaal leven door de weeks. Dan ben ik 't liefste thuis 's avonds.
Ik forum wel regelmatig onder werktijd, in drukke tijden wel minder dan in rustige tijden. Maar juist als ik het druk vind ik wel lekkere ontspanning, beetje lezen af en toe berichtje plaastsen. Andere mensen gaan roken, ik forum.

Als het rustig is, en dat komt helaas veel te vaak voor, forum ik ook meer, lees nieuwspagina en ga internetshoppen. En dat is niet goed voor mijn portemonnee
Ik forum nooit als ik op mijn werk zit. Enige prive dingen die ik daar doe is privemail checken, even kijken wat de bonusaanbiedingen zijn en hoeveel geld ik nog op mijn rekening heb. Dat soort dingen. Wel is het mogelijk dat je mij op een tijdstip als nu op het forum treft, want ik mag mijn ruim 40 uur vrij flexibel inplannen. Ook werk ik af en toe eens thuis, en dan houd ik er ook rekening mee dat ik meer dingetjes tussendoor doe en dan dus 's avonds langer doorwerk: uurtje of 6 incalculeren voor 4 uur effectief werken dus.
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 31 oktober 2011 @ 21:16:

Ik forum niet als ik werk, dat vind ik not done.

Dit dus. Ik check hooguit een keer mijn privemail als ik een mailtje verwacht of het nieuws als er iets aan de hand is, maar ik forum niet op mijn werk.

Het zou trouwens best mogen, maar ik heb er zelf op mijn werk geen zin in / tijd voor. Als ik thuiswerk check ik tussendoor wel eens het forum als afleiding.
Bij ons is het ook echt ondenkbaar. Ik zie nooit op iemands scherm een forum of funda of marktplaats of Facebook ofzo. Mensen hebben het ook gewoon vrij druk. En bovendien staan de bureaus zo opgesteld dat altijd wel iemand je scherm kan zien. Soms kijkt iemand even op z'n telefoon, dan pakken ze daar misschien ook nu.nl of facebook even mee, maar daar houdt het wel mee op.
Als ik zou gaan forummen op het werk zou dat voor mij een teken zijn om uit te kijken naar ander werk. Dan is het blijkbaar niet uitdagend genoeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven