Werk & Studie alle pijlers

Werken en forummen

31-10-2011 21:03 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames (en eventuele heer),

Ik vraag me wat af...

Ik merk op dat er hier dames zijn die zeggen 40, 50, 60 uur per week te werken, maar die hier toch continu op het forum aanwezig lijken te zijn. Ik vraag me af...hoe doen ze dat? Is het een kwestie van ruimte hebben om in de baas zijn tijd te forummen? Is het een kwestie van je vrije tijd besteden aan forummen?

Ik kom er niet uit. Ben zelf ook een behoorlijke forumverslaafde (geweest), maar nu ik fulltime werk kan ik er echt niet meer de tijd voor vrij krijgen. Dus: hoe doen jullie dat toch?
Nog een tip: wordt zwanger
Dat vraag ik me nou ook af! Ben hier de laatste tijd wat vaker met vlagen, maar zie altijd dezelfde namen voorbij komen. Ik zou dat echt niet willen, zoveel op internet. Ga liever sporten/lezen/films kijken/met vrienden afspreken/koken tussen mijn werkzaamheden door!
dat jullie je allemaal geroepen voelen om hier op te antwoorden, Waarom verdedigt iedereen zich?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Vl43inder schreef op 31 oktober 2011 @ 21:36:

[...]

Ik kijk bijna nooit tv, dat scheelt heel veel. En dit is niet kijk-mij-nou-eens-geen-tv-kijken-achtig bedoeld, in de tijd die veel anderen aan tv-programma's besteden forum ik.Kijk, daar is ook weer iets van te zeggen
quote:rosanna08 schreef op 31 oktober 2011 @ 21:37:

dat jullie je allemaal geroepen voelen om hier op te antwoorden, Waarom verdedigt iedereen zich? TO vraagt toch gewoon iets? Het is toch geen aanval? Ze vraagt het zich oprecht af. Doe ik ook vaak.
Ten eerste: een iphone (of andere smartphone). Ik forum vooral in de trein onderweg.

Ten tweede: ja, ik check wel eens het forum terwijl ik werk, op mijn mobiel. Schrijf vrijwel nooit want dat kost teveel tijd. Maar bij ons zijn de grenzen wat minder strikt, twitteren hoort bijv. bij werk, en af en toe moet ik even nadenken/ afleiding zoeken/ iets laten bezinken voordat ik verder kan. Ik zit ook in mijn eentje dus heb geen afleiding van collega's Dan werkt het forum heel goed, haha! Geloof niet dat iemand er bezwaar tegen heeft zolang ik het niet op mijn pc doe en mijn werk afkrijg.
quote:rosanna08 schreef op 31 oktober 2011 @ 21:37:

dat jullie je allemaal geroepen voelen om hier op te antwoorden, Waarom verdedigt iedereen zich? Omdat er volgens mij op dit moment geen leuker topic is en ik zin heb om mezelf te zien leuteren op het forum.
Zo te lezen is er dus niemand die onder werktijd op het forum zit
quote:lichtpuntjes schreef op 31 oktober 2011 @ 21:38:

[...]

TO vraagt toch gewoon iets? Het is toch geen aanval? Ze vraagt het zich oprecht af. Doe ik ook vaak. voor mij "klinkt" er een oordeel uit de OP en verdere postings van TO en dat geeft ze ook toe. Wat boeit het jou nou hoe een ander zijn of haar tijd in deelt?
Echte vrouwen kunnen alles tegelijk. Ik kijk momenteel tv, speel een potje wordfeut, banjer over het forum en drink een kopje thee. Dat zijn toevallig al mijn hobby's tegelijk. Dat is wat wondervrouwen doen: multi tasken!
quote:Vl43inder schreef op 31 oktober 2011 @ 21:30:

Maar ja, ik heb geen waanzinnige carriere, geen enorme vriendenkring en ook geen enorme passies. Wie wel dan?

Ik niet. Ik heb een leuke baan met een redelijk salaris. Moet worstelen om mijn relatie tussendoor leuk te houden en genoeg aandacht te besteden aan vrienden. En voor het forum blijft nog zeer spaarzaam tijd over. Vandaar ook dat ik de vraag stel. Ik, op alle vlakken middelmatig, vraag me toch echt af hoe al die vrouwen hier op alle vlakken op zeer hoog niveau menen te kunnen presteren.Want er lijken hier nogal wat wondervrouwen rond te lopen die het dus allemaal schijnen te kunnen.

Dus sarcastisch of niet...oprecht: verstel me hoe je het doet...het lukt mij echt niet!!
quote:Vl43inder schreef op 31 oktober 2011 @ 21:40:

[...]

Omdat er volgens mij op dit moment geen leuker topic is en ik zin heb om mezelf te zien leuteren op het forum.
quote:missdory schreef op 31 oktober 2011 @ 21:40:

Zo te lezen is er dus niemand die onder werktijd op het forum zit Sja, wat is "werktijd" tegenwoordig nog?
@misdory

Nog maar eens lezen...
quote:ailien schreef op 31 oktober 2011 @ 21:37:

Dat vraag ik me nou ook af! Ben hier de laatste tijd wat vaker met vlagen, maar zie altijd dezelfde namen voorbij komen. Ik zou dat echt niet willen, zoveel op internet. Ga liever sporten/lezen/films kijken/met vrienden afspreken/koken tussen mijn werkzaamheden door!Sorry, maar dat vind ik dus nergens op slaan. Iedereen mag zelf bepalen hoe hij/zij haar tijd invult. Als jij liever wilt sporten etc moet je dat doen, maar als iemand anders de hele dag op het forum wilt zitten, moet tie dat ook doen..
quote:Vl43inder schreef op 31 oktober 2011 @ 21:34:

"Een persoon zonder vrienden is geen relatie waardig" Die is nieuw voor me, ik mis dus evengoed nog van alles blijkt....Ik lees regelmatig op het relatietopic: Als hij geen vrienden heeft is dat een slecht teken...run forrest enzo
quote:missdory schreef op 31 oktober 2011 @ 21:40:

Zo te lezen is er dus niemand die onder werktijd op het forum zit Dan heb je mijn posting niet gelezen
quote:rosanna08 schreef op 31 oktober 2011 @ 21:40:

[...]

voor mij "klinkt" er een oordeel uit de OP en verdere postings van TO en dat geeft ze ook toe. Wat boeit het jou nou hoe een ander zijn of haar tijd in deelt? Oké, nee dat vind ik juist niet, dat er een oordeel uit "klinkt". Mij boeit het inderdaad niet veel. Maar vind het wel leuk om eens te weten hoe anderen dat doen.
Ik snap het niet helemaal, niemand werkt toch 24/7? Je slaapt 8 uur, dan werk je gemiddeld nog 8 uur en dan blijven er nog 8 uur over. En het weekend natuurlijk nog. Dan kun je toch in principe (als dit je keuze is) nog heél veel tijd op het forum doorbrengen zonder dat dit onder werktijd gebeurd?
Ik werk niet dus heb de hele dag de tijd om te forummen.

Helaas mag dat niet van het forum.
quote:incognia schreef op 31 oktober 2011 @ 21:41:

[...]

Ik niet. Ik heb een leuke baan met een redelijk salaris. Moet worstelen om mijn relatie tussendoor leuk te houden en genoeg aandacht te besteden aan vrienden. En voor het forum blijft nog zeer spaarzaam tijd over. Vandaar ook dat ik de vraag stel. Ik, op alle vlakken middelmatig, vraag me toch echt af hoe al die vrouwen hier op alle vlakken op zeer hoog niveau menen te kunnen presteren.Want er lijken hier nogal wat wondervrouwen rond te lopen die het dus allemaal schijnen te kunnen.

Dus sarcastisch of niet...oprecht: verstel me hoe je het doet...het lukt mij echt niet!!Dat doe je met een forumpoetsdoekje. Je poetst alles net een beeeetje mooier/interessanter dan het is
Ik zit me ondertussen ernstig af te vragen welke forumsters dan pretenderen wondervrouwen te zijn. Ik kom hier nu een jaar of 10 en ik zou ze echt niet kunnen benoemen. Zitten die soms op de horrorpijlert en lijf enzo?
Ik werk nu en ik forum niet tijdens werktijd. Ik scan wel tijdens de pauzes op mijn iphone en soms reageer ik ook kort tijdens mijn pauzes.

Tot voor kort studeerde ik en had ik meer tijd overdag. Verder ben ik redelijk verslaafd. Ik reis met het ov. Ik forum dus ook in de bus of als ik langere tijd bij vriend in de auto zit.

Ik heb geen bijzondere hobby's en ik forum ook tijdens het koken en tv-kijken.

Wel een sociaal leven. Als ik bij vrienden of familie ben forum ik dus ook niet. Nou ja heel soms als ik buiten een sigaretje rook

Volgens mij zijn er redelijk veel vrouwen hier die zzper zijn of veel thuis werken. Daarnaast is er denk ik een groep vrouwen die door ziekte niet werkt, zwangerschapsverlof heeft, werkloos is of weinig uren werkt.
quote:nummerzoveel schreef op 31 oktober 2011 @ 21:36:

@Vl43inder

Die is ook nieuw voor mij.

@Incognia

Je wilt tips? Ik heb er 1: word chronisch ziekTsja...wel een burnout gehad en toen ook een forumverslaving opgebouwd (onder een andere nick). Vandaar dat ik goed begrijp dat er vrouwen zijn die de tijd maken of hebben. Maar er zijn hier zoveel vrouwen die beheren zooooveel tijd aan hun werk te besteden, maar hier toch continu lijken te zijn. Nu ik zelf weer volledig aan het werk ben snap ik dat dus niet (zeker niet als ze daarbij oordelen over anderen).
quote:nummerzoveel schreef op 31 oktober 2011 @ 21:45:

Ik zit me ondertussen ernstig af te vragen welke forumsters dan pretenderen wondervrouwen te zijn. Ik kom hier nu een jaar of 10 en ik zou ze echt niet kunnen benoemen. Zitten die soms op de horrorpijlert en lijf enzo?

Ik heb het vermoeden dat dit voorkomt uit de topics over hoe-heet-ze-ook-alweer-Zwagerman met haar "een webshop is geen carriere"boek.

Ik mag trouwens onder werktijd zoveel forummen als ik wil, en tijdens het studeren mag ik het ook lekker zelf bepalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven