ip adres vraag
dinsdag 1 november 2011 om 16:59
Hallo allemaal,
beetje een raar verhaal, hoop dat jullie me wat opheldering kunnen geven.
Ik werd net gebeld door de klantenservice van een telecom bedrijf.
Schijnbaar is er vanaf mijn IP adres een bestelling gedaan.
Een bestelling voor de buren.
Maar het huis ( waar de bestelling afgeleverd zou zijn ) staat leeg!
Wel is de iphone daar in ontvangst genomen maar na meedere aanmaningen en geen reactie is het telecom bedrijf verder gaan zoeken.
En zo zijn ze bij mijn ip adres uitgekomen.
Ik begrijp hier helemaal niets van.
Wij hebben geen bestelling geplaatst.
En al helemaal niet voor de buren!
Kunnen wij hier nou aansprakelijk voor gesteld worden?
beetje een raar verhaal, hoop dat jullie me wat opheldering kunnen geven.
Ik werd net gebeld door de klantenservice van een telecom bedrijf.
Schijnbaar is er vanaf mijn IP adres een bestelling gedaan.
Een bestelling voor de buren.
Maar het huis ( waar de bestelling afgeleverd zou zijn ) staat leeg!
Wel is de iphone daar in ontvangst genomen maar na meedere aanmaningen en geen reactie is het telecom bedrijf verder gaan zoeken.
En zo zijn ze bij mijn ip adres uitgekomen.
Ik begrijp hier helemaal niets van.
Wij hebben geen bestelling geplaatst.
En al helemaal niet voor de buren!
Kunnen wij hier nou aansprakelijk voor gesteld worden?
dinsdag 1 november 2011 om 17:09
Overigens is het natuurlijk niet verboden om draadloos internet te hebben zonder wachtwoord. En als iemand dan iets besteld via jouw internet, dan is dat ook nog geen probleem. Ik zou geen enkele aansprakelijkheid accepteren en duidelijk aangeven dat jij dit niet hebt besteld en dat je er niets mee te maken wilt hebben.
dinsdag 1 november 2011 om 17:11
Ze zijn bij je gekomen door je IP-adres. Ik neem dus aan dat ze niet ook je naam hebben gebruikt? Als ze namelijk jouw naam hebben opgegeven, dan kun je aangifte doen. En als ze wel hun eigen (of een andere neppe) naam hebben gebruikt, dan heb jij er niks mee te maken hoor. Dan heeft het bedrijf gewoon pech. Hadden ze maar beter moeten opletten.

dinsdag 1 november 2011 om 18:29
quote:Dickens schreef op 01 november 2011 @ 18:08:
Mac is wel beveiligd. Veel particulieren niet. Als ik thuis kijk zie ik minstens 3 onbeschermde verbindingen.
Hoe is Mac beveiligd dan? Volgens mij is Mac helemaal niet beveiligd.
En wat maakt het uit dat je thuis minstens drie onbeveiligde verbindingen ziet? Dat is niet strafbaar hoor!
Mac is wel beveiligd. Veel particulieren niet. Als ik thuis kijk zie ik minstens 3 onbeschermde verbindingen.
Hoe is Mac beveiligd dan? Volgens mij is Mac helemaal niet beveiligd.
En wat maakt het uit dat je thuis minstens drie onbeveiligde verbindingen ziet? Dat is niet strafbaar hoor!

dinsdag 1 november 2011 om 18:58
quote:2_day schreef op 01 november 2011 @ 18:56:
Ik zou me eerder afvragen hoe in een leeg huis een pakje aangenomen kan worden...
Ook dat! Kortom, een hoop vragen en onduidelijkheden, en vermoedelijk dikke pech voor het telecombedrijf.
Was jij thuis op het moment dat het pakje is aangenomen? Of was je op je werk?
Ik zou me eerder afvragen hoe in een leeg huis een pakje aangenomen kan worden...
Ook dat! Kortom, een hoop vragen en onduidelijkheden, en vermoedelijk dikke pech voor het telecombedrijf.
Was jij thuis op het moment dat het pakje is aangenomen? Of was je op je werk?

dinsdag 1 november 2011 om 19:48
quote:Dickens schreef op 01 november 2011 @ 18:08:
je kan bij de Mac toch gewoon op hun wifi internetten? Kan op zoveel plaatsen....de bibliotheek hier heeft dat ook.
Als ik de OP erbij neem zou dat betekenen dat ik op een openbare wifi allerlei bestellingen kan doen en dan is de rekening voor de eigenaar van de verbinding.
je kan bij de Mac toch gewoon op hun wifi internetten? Kan op zoveel plaatsen....de bibliotheek hier heeft dat ook.
Als ik de OP erbij neem zou dat betekenen dat ik op een openbare wifi allerlei bestellingen kan doen en dan is de rekening voor de eigenaar van de verbinding.
woensdag 2 november 2011 om 07:03
Ik werk vanuit huis dus ik ben eigenlijk hele dagen thuis.
Maar mij is niets raars opgevallen.
''Ze'' hebben een andere naam gebruikt dan die van mij.
Wat ik begreep is dat het telecom bedrijf contact heeft opgenomen met mijn internetprovider en zo aan ons vaste telefoon nummer is gekomen.
Maar in ieder geval bedankt voor jullie reacties.
Ik maakte me aardig zorgen aangezien het om een groot geld bedrag gaat!
Maar mij is niets raars opgevallen.
''Ze'' hebben een andere naam gebruikt dan die van mij.
Wat ik begreep is dat het telecom bedrijf contact heeft opgenomen met mijn internetprovider en zo aan ons vaste telefoon nummer is gekomen.
Maar in ieder geval bedankt voor jullie reacties.
Ik maakte me aardig zorgen aangezien het om een groot geld bedrag gaat!

woensdag 2 november 2011 om 08:31

woensdag 2 november 2011 om 08:34
quote:timeout schreef op 02 november 2011 @ 07:03:
Nogmaals, volgens mij mag dat helemaal niet. Die gegevens had jouw internetprovider nooit mogen vertrekken, en volgens mij is dat dus ook helemaal niet gebeurd, en bluffen ze. Je kan tegenwoordig heel makkelijk een telefoonnummer bij een bepaald adres zoeken, dus het lijkt me eerder dat ze dat hebben gedaan.
Waag er anders eens een belletje naar je internetprovider aan, met de vraag of ze jouw gegevens (telefoonnummer, naam) hebben verstrekt.
Nogmaals, volgens mij mag dat helemaal niet. Die gegevens had jouw internetprovider nooit mogen vertrekken, en volgens mij is dat dus ook helemaal niet gebeurd, en bluffen ze. Je kan tegenwoordig heel makkelijk een telefoonnummer bij een bepaald adres zoeken, dus het lijkt me eerder dat ze dat hebben gedaan.
Waag er anders eens een belletje naar je internetprovider aan, met de vraag of ze jouw gegevens (telefoonnummer, naam) hebben verstrekt.