Geel bed

02-11-2011 11:02 13 berichten
Hoi lezers!

Ik heb een probleempje waarvan ik me afvraag hoe anderen dit toch doen.

Wij hebben een (goede) boxspring met topmatras. Hierop heb ik een molton en een hoeslaken. Om de kussens heb ik een molton en een kussensloop. Ik verschoon het hoeslaken ong 1 keer per week en de kussenslopen en dekbedovertrek ong 1 keer per 2 weken. De moltons doe ik een beetje op gevoel, denk 1 keer per maand. Wat me alleen vreselijk irriteert is dat het beddengoed zo geel wordt! En dan met name de plek in het hoeslaken waar mijn vriend ligt en de kussens (zelfs de molton die daaronder zit!), ondanks dat hij altijd 's avonds doucht! Het is niet pas na een week, maar eigenlijk meteen al na 1 nacht. Ik probeer elke dag het bed te luchten (dekbed naar achter slaan) zodat het matras en de kussens kunnen 'drogen'. Ook met niet wit beddengoed vind ik het altijd vrij snel smoetzig.. Het witte beddengoed krijg ik ook niet meer helemaal mooi wit nu, ook niet met een kookwas.

Ik kom voor mijn werk vaak in slaapkamers en zie dan altijd stralend witte bedden en fris beddengoed (en ik kom onverwachts dus het is niet voorbereid). Ik vraag me zo af hoe ze dat doen.. Wij roken niet en hebben geen huisdieren btw, huis is verder ook schoon. Ik durf wel te zeggen dat we verder schone mensen zijn

Hebben meer hier last van? En hoe vaak wassen jullie het beddengoed? Hoe hou je je witte beddengoed wit en hoe hou je het bed lekker fris (op zn minst zou een week toch moeten kunnen??)

Hopelijk zijn er mensen met wat tips!
hier heb ik het ook, vriendlief en ik zweten allebei enorm door medicatie, vooral in bed. Is niks aan te doen.

Op een gegeven moment heb ik besloten om het maar los te laten, ik weet van mezelf en vriend dat we schone mensen zijn, en daarbij, er komt niemand op bezoek die mijn bed gaat inspecteren...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eigenljik geen tips voor je, ben alleen ontzettend nieuwsgierig wat voor soort werk jou onaangekondigd in andermans slaapkamer brengt.......
Ik doe bij mn witte was altijd een paar schepjes soda. Daar wordt het weer lekker wit van.
Ik begin me er nu een beetje over op te winden omdat er binnenkort een kraamverzorgster komt Denk ook wel een beetje onderdeel van de nesteldrang dat alles schoon en wit moet zijn haha! Toch hoop ik dat er mensen zijn met DE tip, ik ben er klaar voor :-D
Mevrouw Uil misschien heeft je kraamverzorgster wel de tip kortom niet sappig om worden.

Mijn kant is keurig wit , vriend zijn kant ook geel. Het is zweet en je kan er niets tegen doen. Behalve dan zoveel mogelijk katoen op je bed hebben liggen. Ipv synthetische dingen.

En verder elke week bed verschonen.
Deze lakens kopen

Maar ik herken 't probleem, kussens van mijn man vertonen ook deze plekken.

Sinds ik een speciaal wasmiddel voor witte spullen gebruik, is het wel minder.
quote:sassafras schreef op 02 november 2011 @ 11:09:

Ik heb eigenljik geen tips voor je, ben alleen ontzettend nieuwsgierig wat voor soort werk jou onaangekondigd in andermans slaapkamer brengt.......Klinkt wel spannend zo he! Maar valt mee, ik werk in de zorg.
hier ook hetzelfde probleem. Kussensloop van mijn man wordt ook altijd geel en ik krijg het ook na het wassen niet stralend wit meer. Heb nu ook molton op zijn kussen, maar zelfs met molton wordt zelfs zijn kussen vies geel. Zo smerig vind ik dat, dat ik eens in de zoveel tijd nieuwe kussens voor hem koop.
Het is zweet en op het kussen eventueel ook speeksel.

Bij ons helpt het wel om vlekkenpoeder van de Lidl te gebruiken en wassen op 60 graden. Dat vlekkenpoeder is niet perse voor witte was maar het is wel agressief spul. Als ik er babykleertjes in in de week zet moet ik dat niet te lang doen ander wordt het een beetje vaal. Ik laat het dus geen nachtje meer in de emmer staan zeg maar... Voor witte was wel heel goed spul.
Ik doe ook altijd soda bij de witte was en dan was ik het op 60 graden. Ziet er altijd tiptop uit. Ik verschoon wel elke week.
Donker beddengoed kopen?
Hmm wij hebben nergens last van, terwijl mijn man ook wel veel zweet. We hebben ook veel wit beddengoed, wat gewoon wit blijft. Ik doe er niks bijzonders mee, 1x in de week was ik het op 60 graden met een willekeurig wasmidddel (wat er dan ook maar in de aanbieding is).

Ik denk eigenlijk dat je er daarom weinig aan kunt doen, er zal wel wat in zijn zweet zitten waardoor het sneller geel wordt?

Je kunt misschien een extra kussensloop gebruiken en die elke dag vervangen, maar goed dan blijft nog de rest van het beddengoed over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven