Geel bed
woensdag 2 november 2011 om 11:02
Hoi lezers!
Ik heb een probleempje waarvan ik me afvraag hoe anderen dit toch doen.
Wij hebben een (goede) boxspring met topmatras. Hierop heb ik een molton en een hoeslaken. Om de kussens heb ik een molton en een kussensloop. Ik verschoon het hoeslaken ong 1 keer per week en de kussenslopen en dekbedovertrek ong 1 keer per 2 weken. De moltons doe ik een beetje op gevoel, denk 1 keer per maand. Wat me alleen vreselijk irriteert is dat het beddengoed zo geel wordt! En dan met name de plek in het hoeslaken waar mijn vriend ligt en de kussens (zelfs de molton die daaronder zit!), ondanks dat hij altijd 's avonds doucht! Het is niet pas na een week, maar eigenlijk meteen al na 1 nacht. Ik probeer elke dag het bed te luchten (dekbed naar achter slaan) zodat het matras en de kussens kunnen 'drogen'. Ook met niet wit beddengoed vind ik het altijd vrij snel smoetzig.. Het witte beddengoed krijg ik ook niet meer helemaal mooi wit nu, ook niet met een kookwas.
Ik kom voor mijn werk vaak in slaapkamers en zie dan altijd stralend witte bedden en fris beddengoed (en ik kom onverwachts dus het is niet voorbereid). Ik vraag me zo af hoe ze dat doen.. Wij roken niet en hebben geen huisdieren btw, huis is verder ook schoon. Ik durf wel te zeggen dat we verder schone mensen zijn
Hebben meer hier last van? En hoe vaak wassen jullie het beddengoed? Hoe hou je je witte beddengoed wit en hoe hou je het bed lekker fris (op zn minst zou een week toch moeten kunnen??)
Hopelijk zijn er mensen met wat tips!
Ik heb een probleempje waarvan ik me afvraag hoe anderen dit toch doen.
Wij hebben een (goede) boxspring met topmatras. Hierop heb ik een molton en een hoeslaken. Om de kussens heb ik een molton en een kussensloop. Ik verschoon het hoeslaken ong 1 keer per week en de kussenslopen en dekbedovertrek ong 1 keer per 2 weken. De moltons doe ik een beetje op gevoel, denk 1 keer per maand. Wat me alleen vreselijk irriteert is dat het beddengoed zo geel wordt! En dan met name de plek in het hoeslaken waar mijn vriend ligt en de kussens (zelfs de molton die daaronder zit!), ondanks dat hij altijd 's avonds doucht! Het is niet pas na een week, maar eigenlijk meteen al na 1 nacht. Ik probeer elke dag het bed te luchten (dekbed naar achter slaan) zodat het matras en de kussens kunnen 'drogen'. Ook met niet wit beddengoed vind ik het altijd vrij snel smoetzig.. Het witte beddengoed krijg ik ook niet meer helemaal mooi wit nu, ook niet met een kookwas.
Ik kom voor mijn werk vaak in slaapkamers en zie dan altijd stralend witte bedden en fris beddengoed (en ik kom onverwachts dus het is niet voorbereid). Ik vraag me zo af hoe ze dat doen.. Wij roken niet en hebben geen huisdieren btw, huis is verder ook schoon. Ik durf wel te zeggen dat we verder schone mensen zijn
Hebben meer hier last van? En hoe vaak wassen jullie het beddengoed? Hoe hou je je witte beddengoed wit en hoe hou je het bed lekker fris (op zn minst zou een week toch moeten kunnen??)
Hopelijk zijn er mensen met wat tips!
woensdag 2 november 2011 om 11:04
hier heb ik het ook, vriendlief en ik zweten allebei enorm door medicatie, vooral in bed. Is niks aan te doen.
Op een gegeven moment heb ik besloten om het maar los te laten, ik weet van mezelf en vriend dat we schone mensen zijn, en daarbij, er komt niemand op bezoek die mijn bed gaat inspecteren...
Op een gegeven moment heb ik besloten om het maar los te laten, ik weet van mezelf en vriend dat we schone mensen zijn, en daarbij, er komt niemand op bezoek die mijn bed gaat inspecteren...
woensdag 2 november 2011 om 11:13
Mevrouw Uil misschien heeft je kraamverzorgster wel de tip kortom niet sappig om worden.
Mijn kant is keurig wit , vriend zijn kant ook geel. Het is zweet en je kan er niets tegen doen. Behalve dan zoveel mogelijk katoen op je bed hebben liggen. Ipv synthetische dingen.
En verder elke week bed verschonen.
Mijn kant is keurig wit , vriend zijn kant ook geel. Het is zweet en je kan er niets tegen doen. Behalve dan zoveel mogelijk katoen op je bed hebben liggen. Ipv synthetische dingen.
En verder elke week bed verschonen.
woensdag 2 november 2011 om 11:18
hier ook hetzelfde probleem. Kussensloop van mijn man wordt ook altijd geel en ik krijg het ook na het wassen niet stralend wit meer. Heb nu ook molton op zijn kussen, maar zelfs met molton wordt zelfs zijn kussen vies geel. Zo smerig vind ik dat, dat ik eens in de zoveel tijd nieuwe kussens voor hem koop.
woensdag 2 november 2011 om 11:28
Het is zweet en op het kussen eventueel ook speeksel.
Bij ons helpt het wel om vlekkenpoeder van de Lidl te gebruiken en wassen op 60 graden. Dat vlekkenpoeder is niet perse voor witte was maar het is wel agressief spul. Als ik er babykleertjes in in de week zet moet ik dat niet te lang doen ander wordt het een beetje vaal. Ik laat het dus geen nachtje meer in de emmer staan zeg maar... Voor witte was wel heel goed spul.
Bij ons helpt het wel om vlekkenpoeder van de Lidl te gebruiken en wassen op 60 graden. Dat vlekkenpoeder is niet perse voor witte was maar het is wel agressief spul. Als ik er babykleertjes in in de week zet moet ik dat niet te lang doen ander wordt het een beetje vaal. Ik laat het dus geen nachtje meer in de emmer staan zeg maar... Voor witte was wel heel goed spul.
woensdag 2 november 2011 om 12:25
Hmm wij hebben nergens last van, terwijl mijn man ook wel veel zweet. We hebben ook veel wit beddengoed, wat gewoon wit blijft. Ik doe er niks bijzonders mee, 1x in de week was ik het op 60 graden met een willekeurig wasmidddel (wat er dan ook maar in de aanbieding is).
Ik denk eigenlijk dat je er daarom weinig aan kunt doen, er zal wel wat in zijn zweet zitten waardoor het sneller geel wordt?
Je kunt misschien een extra kussensloop gebruiken en die elke dag vervangen, maar goed dan blijft nog de rest van het beddengoed over.
Ik denk eigenlijk dat je er daarom weinig aan kunt doen, er zal wel wat in zijn zweet zitten waardoor het sneller geel wordt?
Je kunt misschien een extra kussensloop gebruiken en die elke dag vervangen, maar goed dan blijft nog de rest van het beddengoed over.