Vrouwenautootje

02-11-2011 10:34 154 berichten
Ik las net in een ander topic het woord "Vrouwenautootje".

Zijn er meer mensen die hier spontaan buikloop van krijgen? Waarom een specifiek Vrouwenautootje?

Ik zie mijzelf niet in een knalroze Fiat 500, houdt ook niet van de eeuwige Twingo met verschoten roze lak of het jaren -90 Paars en vindt Volkswagen Lupootjes lijken op een soort Rolschaatsen.

Ik wil ze groot, hard en robuust. Ik wil er mee door de blubber kunnen crossen, Leasebakrijders in Audi's angst mee aanjagen en minstens 2 parkeerplekken bij de Albert Heijn nodig hebben. Als ik mijn 4-wheeldrive Monster start moet het schoolplein vol bakfietstrutten uiteenstuiven van de schrik.

De meest vreselijke vrouwenautootjes (volgens Nastik) op een rij:

Weer een Gooisch Truttendorp blij verrast met een lading roze Fiaatjes:

Het toppunt van Ik Wil Wel Maar Ik Kan Niet:

Uiteraard is dit topic met een korreltje zout te nemen, maar ik vroeg me af of er meer vrouwen opgewonden raken van Stoere Auto's. Uiteraard weet ik dat de definitie van Ruig, Stoer op geheel eigen wijze is in te vullen.
Alle reacties Link kopieren
Voor door de week zou ik inderdaad wel een q7 willen rijden.. prachtige wagen... erg mooi..

In het weekend of voor als ik geen kinderen bij me heb dan wil ik wel in dit rijden:

Ik rij nu overigens in een semi vrouwen auto.. :-)

Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ik heb een Mini (een echte, geen BMW).

Hou vooral van klassiekers uit Europa. Ik zie de voorbeelden uit de OP ook als vrouwenauto'tjes. (Ook wel verpleegkundige auto's in mijn geval haha, ik moet elke dag langs een zorgcentrum en 9 van de 10 keer ben ik blij als ze daar afslaan en ik weer gewoon normaal door kan rijden.)

Maar net zoals ik Demio's en Wagon R+ auto's bejaardenauto's noem, zwarte gloednieuwe stationwagens met zilvere trims yuppenauto's, etc. etc.

Maar die vooroordelen hebben mensen ook van mij (net als iedereen op het eerste gezicht vooroordelen heeft, toch?). Mooi niet dat de laatste categorie achter mij (oud brik en een 'wijf' erin ) gaat staan bij het stoplicht.
Hmm, ja, ik ben ook meer van het stoerdere werk (en dan vooral snel). Jammer dat mijn portemonnee dat niet toelaat. Voor dagelijks rij ik nu in een Toyota Corolla en voor de leuk (tja, die is wel klein , een mini, de echte dus, niet die van BMW. Die is wel met spatbordverbreders en de breedste banden die je er voor kunt krijgen.

Dat vind ik ook geen gezicht, auto's op hele smalle bandjes (hebben de vrouwenautootjes ook vaak).

Als het budget het toe zou laten stonden hier in ieder geval een RAV4 en een Lotus Elise op de oprit.

Moet wel eerlijk bekennen dat we nu toch een beetje aan het rondkijken zijn voor een kleine auto, omdat vriend straks overstapt op een leaseauto, en mijn diesel dan niet meer echt nodig is. Qua financiën is dat wel aantrekkelijk, maar ik twijfel wel echt, ben dus op zoek naar een stoere, kleine (niet te vrouwelijke auto)...
quote:flowerbombje schreef op 02 november 2011 @ 10:57:

Krokusje, zeg je me nu serieus dat je in een veredelde brommer wilt rijden?? Heb je zo'n C1/aygo/107 weleens uitgeprobeerd?

Hahaha. Ja, want mijn man heeft een aygo. Hij voldoet prima voor het doel waarmee hij rijdt (en eerlijk gezegd ik ook). Van huis naar werk en weer terug. Voor langere stukken met het gezin vind ik een grotere auto prettiger. Dan nemen we dus de peugeot 307 station.

Maar goed, het zal mij een worst wezen in wat voor auto ik rijd. Vind zo'n klein autootje juist praktisch.
Ik rijd in een veredeld koekblik, ook wel brommobiel genoemd door vriendinnen.

Het ding is echter wel echt een auto en helemaal van mij!

Ik zou het liefst rijden in een:

Of een:

Deze mag ook:

Ben overjarige hippie geloof ik
quote:Nastik schreef op 02 november 2011 @ 11:11:

[...]

Of een man die je voor het eerst thuis komt ophalen en dan in een VW Polo of Golf uit '89 aankomt. Of zo'n roestende Japanner uit het jaar 0.

Of een Plastic Gepimpte Fast en Furious-ding.

Of een matzwart gesporten mislukte pimpbak.

Of een Suzuki Baleno.

Diahatsu Cuore uit '90 van zijn oma, de automaatversie.

Neh.. doet t m toch niet.

Mijn vriend weigert om achter het stuur van mijn auto te kruipen, hoewel hij er zelf geen heeft. Vind ik wel karakter.
Ik was ook altijd van de grote auto's. Totdat we er één hadden. We betaalden ons blauw aan wegenbelasting. Nu weer mooi een kleinere. Hij moet van A naar B, een beetje comfort daarbij is wel prettig.

We hebben trouwens nog steeds wel een grote auto, maar een veel goedkopere en vooral zuinige.

Ik rijd zelf in een Opel Crossa. Heerlijk crossen met dat ding, ik rijd er liever in dat de auto van mijn vriend. Veel te log en sloom.
He, aardappelhoofd, toevallig, nog een echte mini-rijder ha ha. We noemen het ook nog hetzelfde.
EWA,

ligt er wel aan hoe je eruit ziet he? Indien dikke kont en outfit á la "ik ga naar de huishoudbeurs" dan is deze auto een No Go.

Indien voormalig lijf van Jessica Simpson, Dan Jaaaaa, die auto is voor jou gemaakt!
quote:EvenWatAnders schreef op 02 november 2011 @ 11:12:

Mijn natte droom...

[afbeelding]

Nu nog even doorsparen..:DMustang............. Mooie kleur ook zeg!

of deze... die vind ook onwijs tof!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Aardappel en Britt:

ECHTE Mini's zijn zooooooooooo gaaf! Ook met race-strepen enzo?
quote:driewieler schreef op 02 november 2011 @ 11:15:

EWA,

ligt er wel aan hoe je eruit ziet he? Indien dikke kont en outfit á la "ik ga naar de huishoudbeurs" dan is deze auto een No Go.

Indien voormalig lijf van Jessica Simpson, Dan Jaaaaa, die auto is voor jou gemaakt!

Haha, nog wel, maar inderdaad, op een gegeven moment kan het echt niet, Maar ik vind ze zoooo moooi.

Anders voor erbij :D

Kijk dit filmpje dan eens, daar kan je (mits je je er zelf ook lkekker uit ziet) goed mee voor de dag komen. (maar ja, ieder zo zijn/haar smaak)

http://www.youtube.com/watch?v=7ldwe_pKIgg

Deze graag, Sinterklaas!
quote:Nastik schreef op 02 november 2011 @ 11:16:

Aardappel en Britt:

ECHTE Mini's zijn zooooooooooo gaaf! Ook met race-strepen enzo?

nee... dat vind ik dan weer niks persoonlijk. Heb ook verder niks qua verbreding/tuning/spoilers wat nogal makkelijk kan met Mini's. Dat vind ik echt om te huilen :(

Veel mensen die met Cooper-strepen rijden (rood en groene mini's meestal) hebben ook trouwens helemaal geen Cooper, ook zoiets...

Het liefste heb ik een MK1, op 10 inch... ge-wel-dig! Maar te zeldzaam/waardevol om dagelijks mee te rijden.

verder:

Ik heb een Chevrolet (gróót), maar zou veel liever het koekblikje van mijn man hebben... Helaas is het financieel onaantrekkelijk de grote auto nu in te ruilen voor een kleiner exemplaar. Ook onaantrekkelijk om man er mee naar zijn werk te laten gaan; veel te duur!!
Ik krijg er een punthoofd van!
quote:Nastik schreef op 02 november 2011 @ 11:15:

[...]

Mustang............. Mooie kleur ook zeg! Mustang '69. Maar ik zie nu dat er ook wel erg mooie nieuwere auto's voorbij komen. Ik ben toch meer oldtimer georienteerd.
Biol, bedoel je dat je in de Abarth Punto Evo rijdt? Dat is een leuke, stoere auto voor een vrouw. Niets mis mee.

Je hebt bijvoorbeeld ook de Abarth 500. Als man kun je daar net in rijden vind ik, is op het randje. De gewone 500 wordt ook geleverd met een 2 cilinder (TwinAir genaamd), als man kun je je daar echt niet in vertonen.
Deze is trouwens wel erg gaaf:

quote:EvenWatAnders schreef op 02 november 2011 @ 11:18:

[...]

Haha, nog wel, maar inderdaad, op een gegeven moment kan het echt niet, Maar ik vind ze zoooo moooi.

Anders voor erbij :D

Kijk dit filmpje dan eens, daar kan je (mits je je er zelf ook lkekker uit ziet) goed mee voor de dag komen. (maar ja, ieder zo zijn/haar smaak)

http://www.youtube.com/watch?v=7ldwe_pKIggJaaa, gaaf he? Zou ik zo in willen rijden! Wat zou zoiets kosten?
Ik mag straks weer shoppen voor een nieuwe (lang leve de leaseauto).

Het wordt gewoon een hele degelijke polo, niet te opvallend, niet te groot. Met een mooi rood biesje om de gril, dubbele uitlaat, en iets met 180 PK.

Voor de rest heel degelijk dus :-D
Ik wil ook een motto
Mijn vriend had deze, en die vond ik toch wel erg gaaf hoor!

Deze vind ik ook leuk, ik houd van oude auto's.
quote:aardappelhoofd schreef op 02 november 2011 @ 11:19:

[...]

nee... dat vind ik dan weer niks persoonlijk. Heb ook verder niks qua verbreding/tuning/spoilers wat nogal makkelijk kan met Mini's. Dat vind ik echt om te huilen :(

Veel mensen die met Cooper-strepen rijden (rood en groene mini's meestal) hebben ook trouwens helemaal geen Cooper, ook zoiets...Tenenkrommend is dat inderdaad, al die 'accessoires' op zo 'n Mini. Koop 'm dan niet, als je het niet goed genoeg vindt zoals het is.
mijn broer heeft een mustang uit 63, bijna 500 pk.

leuk voor korte afstanden, het gebrul van de motor is enorm.

tanken, phfff, moet ook altijd een flesje speciaal spul in bij iedere tankbeurt.

vaak gaatjes in de bodem, binnen stallen.
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven