Vrouwenautootje

02-11-2011 10:34 154 berichten
Ik las net in een ander topic het woord "Vrouwenautootje".

Zijn er meer mensen die hier spontaan buikloop van krijgen? Waarom een specifiek Vrouwenautootje?

Ik zie mijzelf niet in een knalroze Fiat 500, houdt ook niet van de eeuwige Twingo met verschoten roze lak of het jaren -90 Paars en vindt Volkswagen Lupootjes lijken op een soort Rolschaatsen.

Ik wil ze groot, hard en robuust. Ik wil er mee door de blubber kunnen crossen, Leasebakrijders in Audi's angst mee aanjagen en minstens 2 parkeerplekken bij de Albert Heijn nodig hebben. Als ik mijn 4-wheeldrive Monster start moet het schoolplein vol bakfietstrutten uiteenstuiven van de schrik.

De meest vreselijke vrouwenautootjes (volgens Nastik) op een rij:

Weer een Gooisch Truttendorp blij verrast met een lading roze Fiaatjes:

Het toppunt van Ik Wil Wel Maar Ik Kan Niet:

Uiteraard is dit topic met een korreltje zout te nemen, maar ik vroeg me af of er meer vrouwen opgewonden raken van Stoere Auto's. Uiteraard weet ik dat de definitie van Ruig, Stoer op geheel eigen wijze is in te vullen.
Alle reacties Link kopieren
Nas, ik ben het volkomen met je eens!

Ik word ook helemaal niet blij van Twingo's of - helemaal vreselijk - een Ford Ka.

Maar een echt stoere auto, die kan ik me nog niet veroorloven. Maar die komt er wel!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Oh, vriend heeft een Twingo, zijn broer een Fiat Panda en ik rij in een nieuwe Opel Corsa. Dus ik ben denk ik de meeste stoere van de drie;) Ben nu aan het sparen voor een Audi A1..Die vind ik zo gaaf! En anders een Alfa Romeo Mito..

Bij ons voert Audi duidelijk de boventoon in het gezin. Heerlijk luxe. Ik geef de voorkeur aan een luxe auto, zoals een Q7, Q5 of de nieuwe Q3! En daar kun je ook heerlijk mee door de blubber rijden;)

Mijn moeder heeft een Kia Sorento, grote bezineslurper die binnenkort ingeruild gaat worden voor een Q3..Het geluid is fantastisch, maar qua comfort is Audi naar mijn mening beter..
Tja, als een ander graag in een vrouwenautootje wil rijden, vooral lekker doen. Ik rij liever in een wat grotere auto. In een normale kleur.
Dit is een beetje mijn ultieme Natte Flamoesdroom, Jeep Grand Cherokee SRT 8 Hennessey:

En dan deze voor de Sportieve Bui:

En deze voor naar St. Tropez en als Mooi Weer Auto:

quote:Nastik schreef op 02 november 2011 @ 10:39:

Dit is een beetje mijn ultieme Natte Flamoesdroom, Jeep Grand Cherokee SRT 8 Hennessey:

[afbeelding]

En dan deze voor de Sportieve Bui:

[afbeelding]

En deze voor naar St. Tropez en als Mooi Weer Auto:

[afbeelding]Kijk dit zijn nou mooie vrouwenautootjes in mijn ogen. Ik word echt niet warm van koekblikautootjes .
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Ik vind alleen die laatste erg gaaf!
Toen ik een auto ging kopen ging ik op aanraden van mijn vader naar de Ford dealer (ik wilde graag een Duitse auto, maar goed, hij vindt Ford fantastische auto's). De nieuwe Fiesta was nog wel ok, dus ik vroeg de verkoper om wat meer informatie. De autodealer vertelde mij dat dat veel te duur voor mij was en hoe ik dat dan wel niet zou betalen, maar dat een Ford Ka een heel leuk autootje was. Ik heb hem bedankt voor de inzage in mijn eigen financiele positie en ben weggelopen.

Sindsdien heb ik een onzettende hekel aan Ford Ka's. Maar dit vind ik dus de ultieme "vrouwenauto" want Ford ziet dat zelf blijkbaar ook zo.

Volgende dealer was de Audi dealer, daar werd ik wel serieus genomen.
ik heb een grote benzine slurpende 5 cilinder.

af en toe vind ik mezelf hartstikke stom, omdat ik maandelijks al 120 euro kwijt ben aan verzekering en wegenbelasting.

heb ik het nog niet eens over de benzine prijzen en reparaties.

banden kosten ook een vermogen, want met zo,n grote bak hoef je natuurlijk niet af te remmen voor drempels en stoepjes.
wij slapen nooit.
quote:Liv schreef op 02 november 2011 @ 10:46:

Ik vind alleen die laatste erg gaaf!

Vet he?

Alleen niet geschikt voor het Hollandsche Weer. Deze zomer heeft ie (niet van de foto) eigenlijk alleen maar binnen gestaan.

Daarom ook de bovenste 2 erbij. Omdat het praktisch is.
Ik weet nog dat ex zei: en dan kopen we voor jou een leuk klein autootje.

Waarom voor mij dan weer een klein autootje?
ik vind de kleine autootjes juist leuk. Dan niet in hardroze ofzo, maar ik hou wel van die kleine modellen. Toyota Aygo, zo'n klein peugeootje, weet even niet welk nummer of zo'n citroen (c1 geloof ik).

Rijd zelf in een peugeot 307 station omdat ik dat praktischer vind met de kinderen.
quote:Ruza schreef op 02 november 2011 @ 10:51:

Ik weet nog dat ex zei: en dan kopen we voor jou een leuk klein autootje.

Waarom voor mij dan weer een klein autootje?

Inderdaad. Alsof je als dametje niet in een Grote Auto kunt rijden.

Ik zei juist tegen Man, "kopen we voor jou een leuke Smart om naar je werk te rijden, ik heb die Grote nodig voor al die boodschappen die ik doordeweeks doe. "

Nastik, helemaal met je eens. Ik vind dit wel leuk om boodschappen mee te doen.

Mannen kijken, staren ook vaak ontzettend afgunstig als ik sta te tanken of parkeer. Vooral omdat er ook een Prinses in Roze Jurk achterin op de ruiten aan het tekenen is en stickers op het raam plakt.
Inderdaad bij die term gaan mijn haren overeind staan. Echt ik krijg daar echt de kriebels van. Ik vind het een denigrerende term.

Ikzelf rijd een mooie grote luxe auto. Daarnaast nog een sportieve cabrio van hetzelfde merk. Liever heb ik een Aston Martin of Masserati, maar dat is net iets buiten budget. Zo'n Jeep is ook wel wat.
Wat een leuk topic!

Ik word zeer zeker opgewonden van Grote Stoere Auto's

Ben begonnen met een BMW 3 serie die ik tot grote spijt had ingeruild tegen een mini cooper. Binnen een half jaar heb ik die weer ingeruild voor BMW 1 serie. Heb nu een 116 en die gaat voor mijn gevoel veel te langzaam. Ben nu op zoek naar een audi a4 nieuw model.. En het liefst wordt het een BMW X6 maar dan zal ik toch echt nog eventjes door moeten sparen. Het kan voor mij niet groot genoeg zijn of snel genoeg gaan.. Maar bij het zien van een grote snelle bak gaat mijn hartje toch echt wel sneller van kloppen! Haha

Ik begrijp je helemaal Nastik! Heb ook helemaal niks met dat soort ''vrouwenautotjes''. Weet je wat ik trouwens nog erger vind.... Een man in een Ford Ka (oude type, met die zwarte plastic zijvleugels) :puke: En vooral zichzelf dan helemaal het mannetje vinden

Heb van huis uit altijd in grote auto's gereden. Waarvan je bij een ongeluk weet dat jij er weer heel uitkomt. Zelf helaas geen auto nu
quote:Cateautje schreef op 02 november 2011 @ 10:53:

Nastik, helemaal met je eens. Ik vind dit wel leuk om boodschappen mee te doen.

[afbeelding]Fantastisch! En dan alla Grace Kelly zo'n sjaal om je hoofd en grote zonnebril op. Sophisticated English Sportscar.
Of deze, alleen de kleur al.

Precies. En ik krijg jeuk van kleine schattige bakjes.

Maar zal er toch aan moeten geloven denk ik, want ik ben een arme sloeber.. Als hij maar niet schattig is, dan nog liever een aso getunede volkswagen.
quote:Nastik schreef op 02 november 2011 @ 10:55:

[...]

Fantastisch! En dan alla Grace Kelly zo'n sjaal om je hoofd en grote zonnebril op. Sophisticated English Sportscar.Jij begrijpt het.
Ik vind het zonde van mijn geld om een benzineslurpende 'mannenbak' te kopen, voor mij is een auto gewoon een vervoermiddel van A naar B.

En heb ik dus een in jouw ogen 'vrouwenauto'tje' die ik door de slooppremie en een extra korting voor erg weinig heb kunnen kopen, geen geld voor heb geleend en die al enkele jaren zonder probleem doet waar hij voor is aangeschaft.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Dahlia74 schreef op 02 november 2011 @ 10:54:

Inderdaad bij die term gaan mijn haren overeind staan. Echt ik krijg daar echt de kriebels van. Ik vind het een denigrerende term.

Ikzelf rijd een mooie grote luxe auto. Daarnaast nog een sportieve cabrio van hetzelfde merk. Liever heb ik een Aston Martin of Masserati, maar dat is net iets buiten budget. Zo'n Jeep is ook wel wat.Ooow, plak eens een plaatje van iets soortgelijks? Heb ik ook weer wat te fantaseren vandaag. Klinkt goed, Dahlia.
Krokusje, zeg je me nu serieus dat je in een veredelde brommer wilt rijden?? Heb je zo'n C1/aygo/107 weleens uitgeprobeerd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven