***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Ole krijgt nog geen rozijntjes hoor! Vind ik ook nog te eng!
Volgens het CB mag het trouwens wel al las ik net....
*Ego*

Ik heb pijn in mijn kont! En in mijn elleboog, onderlip en knie. Net ben ik keihard van de trap gevallen met (lege) koffer en al! Ik stuiterde naar beneden, kwam terecht op mijn bevallige achterste met de koffer tegen mijn lip aan (tand door mijn lip), stond op, viel flauw en ben daarna maar even hard gaan huilen. Jesses, wat een baaldag!

Het goede nieuws is dat ik vanochtend twee flessenwarmers van Oilily heb gevonden die bij de o zo gave luiertas passen!

*Klaar met klagen*

Mich, die stoel klinkt goed!

Lara, wij zijn ook "streng" wat betreft zoetigheid en dergelijke. Liga krijgen ze niet, andere tussendoortjes ook niet, ze eten alleen maar vers eten, op brood krijgen ze alleen maar smeerkaas en vegetarische smeerworst en we doen ook niet aan diksap. Vruchtenthee drinken ze wel, maar dat komt eigenlijk alleen maar omdat Hugo echt absoluut en totaal niet van water houdt! Hij heeft het niet van een vreemde; ik vind water ook niet lekker. Een vriendin van mij vindt me veel te streng met eten, maar ik vind het wel meevallen. Ik ga echt niet de rest van hun jeugd geen snoep geven, maar ik vind het bij kleintjes erg onnodig. Daarnaast denk ik dat de smaak nu ontwikkeld wordt, dus hoe minder zoet, hoe beter!
Mich, die stoel is leuk! Van de week was ik met manlief en Zahra even bij de hema en man zette haar in die kinderstoel, om vervolgens zelf lekker in de opruimbakken te gaan struinen! Het arme kind zat ineens helemaal alleen en begon te huilen. Ik werd boos, want ik had gewoon de kinderwagen bij me, dus daar kon ze gewoon in gaan zitten.

Fachat, moeilijk hoor, ik zou zelf gewoon die gastouder houden, nu weet je wat je hebt en idd, straks vindt ze een andere baan en kun je weer gaan zoeken.

Ik werd trouwens net gebeld door het kdv, vanaf 16 mei zou er plaats zijn op donderdag in de verticale groep (ze zit nu in de babygroep) en vanaf 1 maart zou ze dan al op vrijdag in de verticale groep kunnen, zodat ze straks 2 dagen in dezelfde groep zitten. Ik heb maar ja gezegd, maar het lijkt me best even wennen voor haar. Nu zit ze alleen met leeftijdsgenootjes natuurlijk. Zitten er hier kindjes in een verticale groep en hoe gaat dat?
auw!!! Arme Spitsmuis! Gaat het al wat beter met je stuitje en je lip?
Arme muis! Klinkt als een nare klap! Heb je een dikke lip? ECht eng hoor dat je flauw gevallen bent. Geen hersenschudding of andere nare dingen die het skien onmogelijk maken? En hoe laat vertrekken jullie?

Sommigen vinden mij ook erg streng hoor. Maakt me niet uit, ik vind het gewoon heel belangrijk dat hij vers en gezond eet en een goede smaakontwikkeling krijgt. Ze hebben vaak al een voorkeur voor zoet en dat wil ik niet stimuleren (fijn dat jij dat ook vindt!).

Max krijgt trouwens ook geen diksap, alleen water, thee en melk. Als tussendoortje krijgt hij soms om 3 uur wel een rijstewafel, maar daar zit toch niks slechts in? Ik merk dat de tijd tussen lunch en avondeten anders wat lang is voor hem.

Layla: Max zit in een verticale groep. Eerst had ik liever een babygroep, maar ik ben blij met deze groep. Er zitten nog 2 kinderen van zijn leeftijd in en hij vind het heel leuk om naar oudere kindjes te kijken. De oudere kinderen (vooral meisjes) zijn ook veel met hem bezig. Schattig hoor!
Fachat, fijn die oppas! Hopelijk voelt het goed als je haar ontmoet. Ideaal hoor. Ik had trouwens echt nog een stoel nodig omdat Morris in de tripptrapp zit en Lars nog te klein is voor een gewone stoel. We waren eigenlijk van plan weer een tt aan te schaffen, dus dit scheelt. Ik zal straks wat foto's plaatsen (ben echt in nopjes).

Ik heb meestal die doosjes rozijnen van Zonnatura. Die uit de natuurwinkel vind ik iets te hard om zo te eten. Morris eet ze sinds kort ook, hij vindt ze heerlijk! Maandag ging ik ineens even koffie drinken met iemand, en had niks bij me voor Morris op een doosje rozijnen na. Hij keek blij verbaasd! Het eten ervan ging ook prima.
Ik had deze pagina nog niet gezien! Arme Spitsmuis, wat eng! En zo vlak voor de vakantie, hoop dat je er niks aan over hebt gehouden.

Morris krijgt dus al wel rozijntjes, maar dat schreef ik al. Ook een goede snack: soepstengels uit de natuurwinkel, volkoren/speltstengels zijn het. Ze zijn er ook in een sesamvariant.
Muis! Wat vervelend! Gaat het weer een beetje?

We zullen morgen de raclette extra lekker maken, speciaal voor jou, arm kind.
O ja, ik vind het helemaal niet streng om kinderen geen suiker te geven hoor, Spitsmuis en Lara. Wat ze niet kennen, missen ze niet. Bij Lars heb ik het ook altijd vermeden, en die houdt nu nog steeds niet van dingen die (te) zoet zijn. Schoonmama had bijvoorbeeld een keer blanke vla gekocht toen we er waren, en Lars spuugde het gewoon uit. Hij was naturel yoghurt gewend.

Maar Morris krijgt nu wel appelstroop op z'n brood, of van die pure fruitjam. Dit om voor zover dat mogelijk is aan afwisseling te doen!! Lars kreeg ook alleen maar smeerkaas en vegapaté, en die lust nu niks op brood, behalve roerei. Ook al die met liefde bereide biologische, gevarieerde maaltijden en die regenboog aan fruit hebben geleid tot een peuter die....... bijna niks lust. Morris krijgt net zulk goed eten als Lars hoor (al krijgt hij wel soms een potje), en hij eet heel goed, maar ik weet zeker dat er een periode komt dat hij ook alleen maar droog brood en melk wil eten.
Maar goed, dan hebben we in ieder geval ons best gedaan toch!
Tsja, dat is ook mijn idee: dan ligt het in elk geval niet daaraan! Of denk je dat je dit kunt voorkomen door ook jam enzo te geven?
Weet ik niet, ik hoop alleen dat Morris een iets gevarieerderde broodeter wordt dan Lars, en dat hoop ik op deze manier te bereiken. Ik vind appelstroop en jam zonder suiker niet slecht namelijk. Al die babykoektussendoortjes vind ik veel kwalijker.
Ik geef Zahra af en toe een halve liga, maar ze vindt een soepstengel veel lekkerder, dus dan geef ik die liever. Ze lust geen water, dus daarom geef ik haar eigenlijk altijd diksap, maar vruchtenthee kan ik ook wel proberen. Geven jullie dat dan lauw of gewoon koud? Ik ga van het weekend maar weer eens wat groentehapjes maken, vanavond maar weer eens in Opperdepop kijken voor inspiratie.
Muis, wat naar dat je zo'n smak gemaakt hebt en ook nog flauwgevallen!

Ik hoop dat je een beetje van de schrik bekomen bent en dat jullie morgen fris en fruitig op wintersport kunnen gaan!
Wat zijn jullie een lieverds! Ik ben dan best hard gevallen, maar zo erg is het nu ook weer niet. Ik ging alleen van mijn graatje door de pijn (heb een lage pijngrens) en ben nu alleen maar een beetje beurs met een paar mooie blauwe plekken, that's it!

Fach, ik zou het ideaal vinden om een oppas aan huis te hebben! Sterker nog, ik heb er naar gezocht, maar niet gevonden. Ik denk dat ik was blijven werken als ik niet van hot naar her had hoeven rijden. Ben benieuwd hoe je haar vindt!

Layla, ik geef de thee altijd koud. Ik kook wat water, doe een heel klein beetje in een beker (tuit) en giet er dan gekookt koud water bij. Als ik weer eens lui ben, dan haal ik het koude water uit de kraan. Zo krijg je best snel slappe, afgekoelde thee! De favorieten hier zijn trouwens tropische vruchten (bah) en meloen (jegh).
Muis gaat het? Gelukkig zijn autostoelen zacht, anders kan het lachen worden morgen. Dan wordt het lekker piepen in de muizenauto!

Joepie ik ben geslaagd! We hebben een mooie nieuwe autostoel die tegen de rijrichting in gaat. Voor minder dan ik hem in Ch zou kunnen kopen! Ze hadden er maar 1, maar die was gelukkig precies goed (egaal zwart, ik wil geen kleuren). Nu nog ff in de auto bevestigen en Finn kan in zijn nieuwe stoel.

Ik geef Finn ook bijna geen zoet. Heb alleen baby koekjes waarvan hij er af en toe een krijgt. Hij eet trouwens zelfs liever groenten dan fruit.

Oeps, ff mannetje redden.
Heb foto's van de duo babykamer op de msn gezet! Voor diegene die het leuk vinden...
Muisje, hopelijk krijg je geen spierpijn van je strapval! Kan je niet gebruiken met de wintersport!

Fijne vakantie!!!!

Ik viel vorige week tegen de trap... (bij het omhoog gaan dus) Ik had ook nog een kop koffie vast Blauwe knieën, en zere armen..(en een mega bruine koffie vlek op onze hagelwitte muur! )Gelukkig viel ik niet op mijn buik!
djeezus muis zo gevallen, gaat het een beetje?

Alvast een fijne vakantie toegewenst

Mooie foto's online framboosje. Je bent echt een creabea zoals ik het nu zie. Heel mooi !!
Welke autostoel heb je gekocht Swissie? Ik las laatst op een topic hier dat die een stuk veiliger zijn dan de stoeltjes die vooruit gaan, maar waarom zijn ze hier dan (amper) te krijgen?

Framboosje: goed oppassen met die zwangere buik van je!
heb een HTS besafe combi, die kan je zowel vooruit als achteruit gebruiken. In scandinavie zijn alle kinderstoelen tegen de rijrichting. Daar schijnt het dat in standaard auto's een bevestiging onder voorstoel zit, waarbij je zo'n stoeltje vast kunt zetten. Denk dat het in Nl ook wel gaat komen.

Je hebt volgens mij wel wat ruimte nodig, anders kunnen beentjes niet naar voren. Maar is een goede stoel, ook gewoon vooruit heel goed getest.

Stomme is dat Maxi Cosi (Nl merk!) er ook een heeft en niet in Nl verkoopt. Heb ik mail gestuurd maar ze geven aan dat die in "normale" auto's niet te bevestigen is. Vreemde zaak.

Maar goed, morgen maar eens kijken of we nieuwe stoel kunnen installeren.

Het schijnt trouwens dat de HEMA ook een heeft die beide richtingen op kan!
Die zou toch gewoon in een VW passat moeten passen? Of niet?

Tsja, ik weet dat stoeltjes aan bepaalde eisen moeten voldoen omdat ze anders niet verkocht mogen worden, maar ik zou toch niet snel een hema-syoeltje kopen.

Zo, ik ga appeltaart bakken!
lekker appeltaart!

Ja, deze die ik nu heb zou in elke auto moeten kunnen. Hoewel misschien wel minder makkelijk in mijn mini. Gaan we proberen!

Pff ben moe, wou vanaag even bijslapen maar is door mijn duitsland avontuur natuurlijk weer niks van gekomen.

Lekker beetje bankhangen. Fijne avond!
De jongens staan in mijn paspoort! Gelukkig!

Xaal en Swis, tot morgen!

Lieve meisjes van me, ik ben weg! Tot volgende week!

(mocht er iets schokkends/leuks gebeuren, wil iemand me dan een sms sturen?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven