Psycholoog/therapie
woensdag 2 november 2011 om 23:46
Hai dames,
Hoe ouder ik wordt, hoe meer je gaat nadenken over je leven en de mensen die er in leven. Al sinds ik mij kan heugen gaat het contactverloop tussen mij en mijn vader stroef. (mijn ouders zijn al bij mijn geboorte gescheiden). Ik merk dat ik toch de behoefte heb om hier, anders dan mijn moeder, over te praten. Voel dat ik veel onbegrip, boosheid en verdriet heb.
Wat is het beste om te doen in dit geval? Ik ben niet iemand die snel naar een psycholoog zou stappen.
En wat is het verschil eigenlijk tussen psycholoog en een therapeut?
Heel erg bedankt alvast.
Liefs T
Hoe ouder ik wordt, hoe meer je gaat nadenken over je leven en de mensen die er in leven. Al sinds ik mij kan heugen gaat het contactverloop tussen mij en mijn vader stroef. (mijn ouders zijn al bij mijn geboorte gescheiden). Ik merk dat ik toch de behoefte heb om hier, anders dan mijn moeder, over te praten. Voel dat ik veel onbegrip, boosheid en verdriet heb.
Wat is het beste om te doen in dit geval? Ik ben niet iemand die snel naar een psycholoog zou stappen.
En wat is het verschil eigenlijk tussen psycholoog en een therapeut?
Heel erg bedankt alvast.
Liefs T
donderdag 3 november 2011 om 10:30
Maar, alle gekheid op een stokje. Als je behoefte hebt om van je af te praten is de manier waarop en de klik met degene tegenover je, veel belangrijker dat de titel van die persoon.
Een forum is lekker anoniem
Een psych heeft een boek vol technieken geleerd om het gesprek te sturen
Een therapeut heeft trucjes
ieder zijn ding.
Een forum is lekker anoniem
Een psych heeft een boek vol technieken geleerd om het gesprek te sturen
Een therapeut heeft trucjes
ieder zijn ding.