Single parents, going strong forever!! deel 21

05-08-2009 23:24 4013 berichten

Nou meiden, zoals jullie hebben gelezen moesten we een nieuw deeltje openen...Bij deze dus!! Hopelijk weet een ieder ons weer te vinden!!

Mijn knulletje is inderdaad gevallen tijdens de overblijf. Ze waren aan het voetballen en hij is achterover gevallen. Hij heeft dus ook een fikse buil en wond op zijn hoofd. Heeft op school niet aangegeven dat hij hoofdpijn had, maar vanavond thuis wel en hij zei ook dat hij misselijk was..... Alleen, ik weet niet zo goed hoe ik het moet inschatten, want hij kan zich af en toe ook aardig aanstellen.

Heb hem nu maar bij mij in bed gelegd met een paracetemol, zodat ik hem vannacht goed in de gaten kan houden en dan zien we morgen wel hoe het is.

Hmm scarlet, beetje vaag allemaal, maar gelukkig nog wel de beoordeling uitstekend. En ze kunnen jou inderdaad niet afrekenen op functioneren van jouw collega's, maar dat zal toch ook de bedoeling niet zijn lijkt me? Nou ja in ieder geval even achter gaan.

Op het werk was het ook bal vandaag. Kwam ik vanmorgen keurig op tijd, ligt het hele netwerk eruit. Ik had om 10 uur werkbegeleiding en daarna ben ik naar huis gegaan.

Vanmiddag nog wel 2 huisbezoeken gedaan hoor.

Zoonlief heeft morgenochtend schoolontbijt en fietskeuring op school. Zonder ontbijt en tanden poetsen naar school dus. Dat scheelt zo weer een half uur morgenochtend. Haha, lekker rustig aan doen morgenochtend.

En hoe was het vandaag met je ventje Dolphine? Opgeknapt? En ook een rustige nacht gehad hopelijk? Toch wel schrikken, lijkt me. Leuk, dat schoolontbijt en natuurlijk erg fijn dat je wat rustiger aan kon doen vanmorgen.

Manager niet gesproken vandaag, hij zat volop in de gesprekken en vergaderingen, morgen maar even kijken dan, het loopt niet weg natuurlijk.

Wat een superweer is het nog steeds he! Het is gewoon lente achtig! Me net nog erg boos aan de telefoon zitten maken op L., die gewoon niet in de peiling heeft hoe serieus het is met het geld lijkt het wel..Ook dat lakse, dat ie niet weet of deze maand zijn betalingen weer hervat gaan worden en waar ik me druk om maak..WAAR IK ME DRUK OM MAAK???? PFfff, idioot.

En het heeft zo totaal geen zin, ik weet het, verspilde energie van mijn kant, want het haalt niets uit, maar ik wil dan in elk geval voor mezelf dat hij weet hoe of wat. Heb bovendien zijn belastingaanslag nodig voor het aanvragen van studiefinanciering voor mijn knul (nou ja, die moet hij zelf aanvragen natuurlijk). Ze gaan uit van beider loon, al ben je uit elkaar en dat iedere ouder bijdraagt, dus geen aanvullende beurs voor mijn knul. Ben bang dat het dan toch lenen voor hem gaat worden, gelukkig heb ik wel een studieverzekering, die dan gebruikt kan worden voor het aflossen van de studielening. Pfff, het leven is niet makkelijk, soms...

Iets leuk dan: we hebben een nieuwe arts (in opleiding) op het werk...WOW! Wat een lekker ding om te zien! Geen idee of ie aardig is of whatever, hij is alleen even rondgeleid op de afdeling, maar yummie zeg...Práchtig warme bruine ogen..alleen qua leeftijd vlgs mij weer een tik te jong..we schatten hem zo begin dertig..Maar, hoe dan ook, een errug welkome aanwinst, hihi.

Met mijn knul gaat het redelijk. Alleen was hij vanmorgen weer mega vroeg wakker, half 6 pfffff.

Schoolontbijt was leuk, fiets is goedgekeurd en ik ben niet gebeld door school. Alleen nu heeft hij wel weer hoofdpijn. Moet hem toch een beetje rustig houden dus morgen maar even geen voetbaltraining.

De begeleidster van de overblijf vroeg me wel of school mijn gebeld heeft gisteren, dat is niet zo. Daar gaat ze nog wel even achteraan omdat het wel gevraagd was of school mij in wilde lichtte. Beetje slordig dat dat niet gebeurt is dus.

Balen scarlet, die ex van je. Ik zou ook vreselijk balen zeg. Dat is precies wat ik bedoel over mijn ex, dat ik blij ben dat ik financieel of op een andere gebied afhankelijk van hem ben.

Want jij zit er maar mooi mee.

En dan die studie van je knul, ook zo sneu voor hem zeg. Bah dat die jongen dan al met een schuld moet gaan beginnen, te triest voor woorden eigenlijk. Maar ja het kan niet anders helaas.

Hmmm en je manager nog niet gesproken, jammer. Zijn wel prangende vragen natuurlijk.

Ik hoorde vandaag op nogal knullige wijze dat mijn collega die in de ziektewet zit, al 3 maanden zwanger is. Ik ben de enige van het team die contact met haar heeft en ik hoor het via via. Ik vind dat wel erg jammer eigenlijk, had verwacht dat ze dat met mij zou delen, maar niet dus, jammer.

Nou Dolphine, als het goed is hoeft mijn knul niet met een schuld te beginnen, omdat ik dus die studieverzekering heb..Alleen loopt die eigenlijk tot 2015 en omdat het een beleggingsverzekering is, is het wel een beetje zonde om die al eerder open te breken, zeg maar, omdat je dan een stukje winst misloopt. Maar dat geld kan hij dan mooi gebruiken om een eventuele lening af te lossen. En tja, als hij nog HBO zou gaan doen, dat zien we dan wel weer..studiefinanciering is nl maar 75 euro per maand, lesgeld is ongeveer 1043 euro (per jaar) en dan nog boeken natuurlijk en niet te vergeten ziekenfonds.

Ik kan er wel es wakker van liggen hoor :(

Is idd wel slordig van school ja, vooral omdat ze het nog nadrukkelijk gevraagd hebben. Je vertrouwt daar toch op, dat je het hoort wanneer er iets bijzonders gebeurd?

Had je de laatste tijd ook nog contact met die collega? Misschien wilde zij wachten tot na de 3 maanden, tot het meer safe was zeg maar? Of is het meer uit het oog uit het hart? Wel jammer ja, je denkt toch een soort van band te hebben dan..

Samen met mijn knul pepernoten gebakken trouwens..errug lekker!!

Ik heb vandaag die collega gebeld en zij vindt de manier waarop ik het te horen heb gekregen ook erg vervelend. ZE mochten tot 9 weken nog niks zeggen omdat er vanuit het ZH allerlei dingen waren en omdat onduidelijk was of ze wel zwanger mocht worden. Mijn baas was vorige week bij haar op bezoek geweest toen heeft ze het verteld. Zij zou het aan het hele team vertellen, dus dacht dat het niet nodig was om mij te bellen daarover. Heeft ze zich in vergist en heeft ze spijt van. Mijn baas had het collega's wel verteld maar waarschijnlijk heb ik het gemist omdat ik niet aanwezig was. Nou ja het is niet anders. In ieder geval geen kwade opzet vanuit mijn collega.

Ze is er wel blij mee, maar ook een beetje mixed feelings. Ze mag nu niet geprikt worden voor die hernia, dus dat gaat steeds meer pijn geven en ze moest stoppen met de behanbdeling van die onrustige cellen. Is nog maar afwachten wat dat gaat doen dus.

Inmiddels heeft ze een punctie gehad en blijken ze een verhoogd risico te hebben op een kindje met Down. Maar ook dit is allemaal nog erg onzeker.

Binnenkort spreken we weer eens samen af om bij te kletsen.

Zoonlief vandaag afgemeld voor voetbaltraining, laat die maar even rustig aan doen, heeft toch een flinke buil op zijn hoofd. HIj is wel bij een vriendje spelen, maar dan kan hij aangeven als het te veel is.

Hem breng ik straks naar opa en oma, hij gaat logeren en ik ga naar ajax vanavond.

Vanmorgen na het sporten ook nog even heen en weer naar Ede gegaan voor afspraak met de neuroloog voor zoonlief. Slaapmedicatie is weer voor een jaar gegeven en volgend jaar terug komen.

Hoezo vrije dag???

Veel plezier vanavond Dolphine! Hopelijk een mooie wedstrijs!

Jij bent flink druk geweest ja, op je vrije dag! Gelukkig geen rare dingen bij neuroloog en weer even voor een jaar onder pannen (haha, dat klinkt wel erg makkelijk...) He gelukkig, dat het een misverstand bleek met je collega. Zo kunnen er toch vreemde situaties ontsaan, fijn dat je elkaar gesproken hebt.

Hier niets bijzonders, gewoon zijn gangetje. Veel wassen gedraaid en een beetje in huis geredderd, na een ochtendje werken was dat het eigenlijk wel, haha.

Genoten heb ik zeker gisteren 4-0. Goed hoor.

Straks een huisbezoek, om half 1 een lunch en om half 5 nog een huisbezoek. Tussendoor naar mijn ouders, want mijn vader is jarig vandaag. Zoonlief heeft daar geslapen en is daar vanmiddag ok want hij heeft studiemiddag van school.

En zo is deze donderdag ook al weer volgepland.

Helaas morgen ook 2 afspraken, dus niet sporten. Maar verder ben ik helemaal niet druk hoor, ook helemaal niet moe trouwens......

Ben blij dat ik vandaag wat later kon beginnen en een uurtje later mijn bed uit kon.

En zo is het alweer donderdag! Tsss, de dagen vliegen weer voorbij zeg.

Gefeliciteerd met je vaders verjaardag Dolphine! Jij had een goeie avond gisteren he! Het leek ze wel heel makkelijk af te gaan allemaal.

Theetje, hoe gaan de zaken? Inmiddels al iets gehoord over je solli en hoe staat het met het huis?

Zaterdag heeft mijn vriendin weer kaartjes voor zaterdagnachtkoorts, lekker dansen weer. Gezellig, heb er zin in. Over 2 weken ook het uitje met werk, gaan we in een kroeg/restaurantje hier Wie is de Mol spelen (en eten uiteraard). Lijkt me leuk. Hoef me dus niet te vervelen komende tijd, hihi.

En morgen begint het schaatsseizoen weer he! Heeeeerlijk! Lekker weer kijken en hopen dat Sven weer helemaal goed terug kan komen, na zijn afwezigheid..

Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve meiden,

ik lees het allemaal weer en zo zie je maar dat elk huisje z'n kruisje heeft hè. Sjonge jonge. Al die perikelen, maar we blijven ons er doorheen slaan hè! Eigenlijk vind ik dat we best eens een pluim verdienen. En dan jullie nog een beetje meer aangezien ik natuurlijk geen alleenstaande (meer) ben.

De solli is niets geworden. Er waren dik 450 (!) sollicitanten. Ik ben nog wel door de eerste brieven selectie gekomen maar ben bij de tweede afgevallen omdat ik geen technische achtergrond heb. Dat had ik ook wel beetje verwacht hoor. Ben er ook niet rauwig om hoewel ik minstens een gesprek gewoon als prettig had ervaren.

Maar helaas heb ik nu andere kopzorgen. Ik heb voor morgen een afspraak in het ziekenhuis. Ik had jullie toch verteld van die helse pijn steeds vanaf start eisprong t/m periode. Ik ben gistermiddag wederom bij huisarts geweest. Die heeft mij onderzocht (fijn, not) en een spoedafspraak in ziekenhuis geregeld. Maak me er eigenlijk best druk om...

Kloterige is dat ik nu vandaag de nachtdienst in ga. Ik heb nog getracht om deze vrij te krijgen maar dat was niet mogelijk. Personeel spoeling is weer eens dun en twee collega's zijn ziek thuis. Dus mag me fijn de hele nacht druk maken eerst en dan vanuit m'n nachtdienst door naar ziekenhuis.

Dames dikke knuffel van mij en jullie gaan het nog wel horen
Ai theetje, sterkte meid. En wat flauw dat je die nachtdienst niet kon ruilen. Ik had me ziek gemeld denk ik met de mededeling dat je de volgende dag naar het ziekenhuis moet. Zijn ze nou gek geworden, dit kan toch niet.

Ik had dit echt niet geaccepteert, dunne spoeling of niet, dat is niet jou probleem he.

Ik heb morgen helaas ook 2 afspraken en ik wilde vanmiddag vrij nemen, maar de lunch liep nogal uit tot half 3. Daarna wel vrij genomen, maar die andere uurtjes pak ik een andere keer wel.

Lunch was trouwens wel erg gezellig en lekker!

Verjaardag van mijn vader was ook gezellig, en druk. Met zoonlief gaat het weer een stukje beter, hij klaagt niet meer over hoofdpijn, alleen als je er aan komt.

He bah Theetje, wat een naar bericht. Ondertussen weet je denk ik al meer, hoop toch zó dat het allemaal meevalt!!

Jammer van de solli, maar niet zo boeiend op dit moment he...sterkte lieverd.

Druk met afspraken Dolphine, jammer dat je daardoor niet hebt kunnen sporten. Hier net de boodschappen gedaan en moet nu druk aan de gang, het is hier een zootje..zometeen dus maar.

Het weer is en blijft wel gewoon fantastisch he! Met het zonnetje erbij zoals nu gewoon echt warm en bijna net zo als toen wij het weekend hadden afgesproken, zalig.

Ik ga hier maar es aan de gang, vanzelf gaat het helaas niet...

Theetje, nogmaals, ik duim voor je!

Ik heb dus helemaal niks in huis kunnen doen vandaag. Vanmorgen zoonlief naar school gebracht en daarna snel bppdschappen gedaan. Vervolgens op huisbezoek en zoonlief weer ophalen van school.

Weer een huisbezoek en ik bleek de boodschappen te snel te hebben gedaan, dus moest nog een keer naar de winkel.

Ik had al met zoonlief afgesproken om niet te gaan spelen vandaag, want om 5 uur moest hij trainen en ik ben dat gehaast zo zat..... Dus even niet.

Heb nog wel de strijk weggewerkt en ben bij de training gebleven om te zien of het echt goed ging met zijn hoofd.

Nu net het eten op, snel afwassen want over 10 minuten staat pleegzoon weer voor de deur.

Hoe was het vanmorgen met de voetbal Dolphine? In elk geval lekker weer langs de lijn!

Ik flink aan de gang geweest in huis, nu alles netjes en schoon, zo even eten en dan vanavond weer even lekker de hort op.

Heb ook de strijk al weg, hoef ik morgen lekker helemaal niets, heerlijk.

Theetje, ik hoop dat het goed met je gaat?

Voetbal was weer erg spannend scarlet. Na een zinderende wedstrijd hebben ze deze keer wel gewonnen met 3-4. Netjes dus.

We moesten om 9 uur weg hier en om 10 uur voetballen in utrecht, dus dat viel best mee qua vroegde.

Vanmiddag hebben de jongens lekker buitn gespeeld, er was ook nog een vriendje van zoonlief, maar dat ging prima. Ik ondertussen mijn huisje schoongemaakt.

Hutspot gegeten, de vaat opgeruimd en vanavond lekker met de boys naar ik hou van holland kijken.

Morgen gaan we naar de dierentuin. Ik heb van een client vrij kaartjes voor ouwe hand. Ik heb er zin in morgen.

Hoop dat het net zo'n relaxed dagje wordt als vandaag.

Veel plezier vanavond scarlet.

Theetje, gefeliciteerd meid! (vandaag toch???) Ik hoop dat je hoofd ook een beetje naar verjaardag staat..

Net thuis, het was erg gezellig maar supersuperdruk. Het was uitverkocht, waarschijnljk ook omdat Gerard Ekdom, van Radio 3 draadie.wát is dat een leuke vent zeg, ook om te zien....haha.

Mijn vriendin moet morgen weer o m 7.00 uur op en moet nu nog 3 kwartier rijden, dus het was tijd...

Maar ben nog niet echt moe! Kga nog even op facebook neuzen dan maar ofzo..beetje lezen...hihi

Veel plezier in de dierentuin Dolphine! Wat een mazzeltje zeg, die kaarten. En Ouwehand is een mooie, tenminste..wat ik mij er nog van herinner, haha. Jammer dat het zo grijs en grauw is, maar droog, dus goed! (tenminste, misschien bij jou wel een zonnetje??)

Lekker lui schaatsen kijken hier, wel een wasje gedraaid. Vanavond lekker pasta uit de oven, mmm, heb er nu al zin in!

Het was inderdaad grijs en grauw, maar wel droog en dat is het belangrijskte he. We hebben een leuke dag gehad, zijn net thuis.

Heb ook schaatsen aanstaan en ga zo maar weer eten koken.

Weinig te melden verder, hahaha.

Theetje gefeliciteerd lieverd. Ik hoop dat je er van kan genieten en dat je een super dag hebt.

Jij was al weer een redelijke tijd thuis scarlet. Fijn dat het leuk was, jammer dat het dan zo druk is. Of was het niet te druk?

Ja, eigenlijk was het TE druk, vooral in het begin. Kon je ook echt niet dansen zonder elkaar aan te stoten etc. Gelukkig kon je ook naar boven, waar het een stuk rustiger was, maar ja, da's toch anders he..(je kon wel van boven zo in de zaal kijken), dus toen het wat rustiger leek te worden toch weer naar beneden gegaan.waar we gelukkig iets meer bewegingsvrijheid hadden. Toch wel lekker gedanst weer, gelukkig!

JIj ook een lekker dagje gehad in de zoo, fijn!

Altijd leuk zo'n dagje zoo. Maar zo verschikkelijk duur normaal gesproken. Ik heb even gekeken bij de ingang. Kinderen van 3 t/m 9 jaar intree 16,50. Daarna 19.50. Zou me dus ruim 50 euro kosten om binnen te komen. Ik was dus erg blij met de gratis intree kaarten.

Om kwart over 6 waren we bij pleegzoon thuis, was er niemand! Ze had mijn voicemail ingesproken dat ze rond kwart voor 7 thuis zouden zijn, maar ik ben er altijd tussen 6 en half 7, dus we waren al onderweg en ik hb de telefoon niet gehoord. Balen dus.... Uiteindelijk belde ze terug om te vertellen waar e rnog een sleutel lag, zo konden we dus toch naar binnen. maar beetje jammer is het wel, ze weten tenslotte hoe laat we komen, daar hou je dan toch rekening mee?
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

jullie hebben mail.

Zo de afgelopen vier nachten nachtdienst gehad, ben blij dat ik er voor even weer klaar mee ben. En doordat ik dus vergeten was om vrij te nemen op m'n verjaardag (ouderdom komt met gebreken hè) ben ik voor m'n gevoel maar heel even jarig geweest. Alleen toen ik wakker was en dan die paar uurtjes thuis. Ben wel erg verwend! Heb van manlief een heeeel erg lekkere parfum gehad. Van Nina Ricci Apple lélixer (of zoiets). Daarnaast heb ik geld gekregen van hem, nou ja dat had ik ook gevraagd hoor, wil graag naar Loods 5 dat is zo'n leuke mega woonzaak, om leuke accesoires voor nieuwe huis te kopen. X is niet zo van de prullaria dus ik zei geef maar geld voor m'n verjaardag dan ga ik lekker zelf leuke dingen shoppen. Komt dat geld toch ten goede van nieuwe huis. Van mijn zoon heb ik een heerlijke massageolie gekregen van Therme, ylang ylang. En allemaal van die miniflesjes van Kneipp, allemaal heerlijke bad en huid olien etc. Echt super. Zuslief is sávonds voor ik weer naar werk moest ook nog even langs geweest met man en kind. Heerlijk aan het tutten geweest dus met die kleine! Was dus kort jarig maar was wel erg leuk. Haha en aankomende zaterdag doe ik het nog even over, dan vier ik het in het klein.

Oh wat leuk zeg Ouwehand! Is dat niet in Rhenen Dolphine? Ik vind dat een erg leuke Dierentuin! Wat een bof die vrijkaartjes! Wat je zegt die entreeprijzen zijn echt belachelijk duur! Ik kijk ook altijd eerst op internet voor kortingen etc. Die zijn bijna altijd wel te vinden. Zijn geen leuke prijzen meer hoor! Maar wel fijn dat je zo genoten hebt! Inderdaad was het wel netje geweest als ze vantevoren had gebeld om te vragen of het jou uitkwam dat ze pas om kwart voor zeven thuis zouden komen. Even overleg voorkomt irritatie.

Gezellie weer aan de swier geweest Scar! leuk hoor! Nog juicy details over leuke mannen? Behalve dan de dj, hahahaha!

Pfoei dat je vriendin dat volhoudt zeg, om 07.00 uur weer op die heeft een kort nachtje gehad!

Fijne avond!
Haha theetje, ouderdom komt met gebreken, en dat zegt de benjamin onder ons. Hoe moeten wij ons nu wel niet voelen theetje? haha

Voor jou dus een korte, maar wel geslaagde verjaardag.

Ik heb lekker gewerkt vandaag. Vanmorgen begonnen met een huisbezoek wat positief was. De dag ook afgesloten met een positief eind gesprek. Kreeg van die knaap bij het afscheid (17 jaar, bijna 18) nog een bosje bloemen. Daar doe je het dan weer voor he.

Mijn knul is zwaar aan de verkering hoor. Hij heeft nog steeds met dat ene meisje, maar er zitten al een hele tijd ook 2 andere meisjes achter hem aan en op de bso willen die steeds zoenen. Hij kan nog niet zo goed nee zeggen heb ik gemerkt. leermomentje voor hem, alleen dingen doen die je zelf ook wil.

Aan de andere kant vindt hij het ook wel erg stoer al die aandacht van de meiden, hij heeft zeer goed door hoe populair hij is. Ohjee, het begint nu al, waar moet dat heen over een paar jaar...... hahaha

Die hartenbreker toch Dolphine, haha. Wat je zegt, hoe zal dat over een paar jaar zijn??

Vreemd hoor, dat moeder van pleegzoon er geen rekening mee houdt, hoe laat je er altijd bent en gewoom maar even voicemail inspreekt. Je snapt niet dat ze zich daar zelf lekker bij voelt he..

Haha Theetje, vergeten vrij te vragen?? Je bent gewoon een workaholic LOL

Gelukkig heb je toch nog een beetje kunnen vieren en ben je ook nog lekker verwend. Wat een goed idee, geld vragen voor woonspulletjes! Helaas totaal geen juicy details over mannen..pfff, boring eigenlijk he!

Vandaag wel weer even een glimp opgevangen van de nieuwe dok..Pfff, very impressive! Jammer dat ie alleen nog maar meeloopt en bovendien een eind bij ons vandaan zit, maar hij komt erg sympa over en die ógen....

Zo hehe, wat een dag weer vandaag zeg. Gelukkig had ik een vooruitziende blik en heb ik gisteren al hache gemaakt. Hoefde ik vanavond alleen maar de rode kool en aardappelpuree te maken. Ik was laat thuis, was drama op de weg. Uiteindelijk heeft mijn moeder zoonlief opgehaald van de BSO. Thank god dat zij zo dicht bij woont zeg, zou niet weten wat ik zonder haar zou moeten. Ik was uiteindelijk pas na 6 uur thuis.

O mjammie heerlijk, hachee! Wel balen zeg, dat je zo laat thuis was. Lang leve moeders idd!

Ik vond het koud vandaag, brrr. Wat een verschil, met vorige week!

We gaan echt naar de kou toe. Ik vond het vanmorgen op de fiets ook koud, brrrrr.

Heb wel al lekker gesport, wasmachine draait en straks nog even snel de stofzuiger door de tent heen.

Dan is het al weer tijd om zoonlief van school te halen.

Die heeft vanmiddag een oefenwedstrijd tegen de huidige F1, dat is een sterk team, die vorige week met 8-3 van onze E4 gewonnen hebben. Wordt dus nog een krachtmeting denk ik.

Daarna nog de griepprik halen met zoonlief.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven