Gezondheid alle pijlers

Vitamine b12 injecties

05-10-2011 14:16 159 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is bij mij een vitamine b12 tekort geconstateerd en nu krijg ik de komende tijd injecties hiervoor.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vraag me vooral af of anderen zich snel beter voelden? En zijn er bijwerkingen geweest? Ik heb wel wat gehoord over 'gloeien' en acne. Ben benieuwd
Hoi,

Ik spuit zelf twee keer in de week, plus B11 en D3 maar geen bijwerkingen.

Allleen als ik niet op tijd ben

Sterkte !!
Het leven is geen lolletje maar een krentebolletje
FB, dat hij boos wordt dt komt ook door mijn eigen houding natuurlijk.Ben ook wel koppig, dus ergens snap ik hem ook wel.

Als we erover praten, dan snapt hij me wel,maar als ik in de praktijk dan ook moe ben en me daar aan toe wil geven of erover `klaag`dan is er een stuk minder begrip,

Hij geeft ook aan, dan moet je maar beter voor jezelf zorgen(heeft hij ook gelijk in) en minder werken.

Ik denk ergens ook wel dat het hem een machteloos gevoel geeft, om me zo te zien.

En het is ook vervelend(en raar?) als je partner al om 19u op bed wil om te slapen.

Dus over het algemeen probeer ik me zo goed en normaal mogelijk te houden,maar daardoor kan ik af en toe wat kattig op hem reageren.

Wat lief dat je moeder zo voor je heeft gezorgd toen je het zo zwaar had!
8jr geleden was is steeds moe, duizelig en had dus ook B12 tekort met een waarde van 90... Injecties gekregen, kreeg er idd ook meer acne door...

Nu ik in een andere woonplaats woon, doe de dokter er moeilijk over... Pas was de waarde 180 en dat is dus 30 boven de minimale waarde!

Maar was dus wel moe en de waarde was dus gedaald..

Dacht ook altijd dat mijn darmen het niet zouden opnemen...echter, ben bij een homeopaat geweest en heb vitamine pillen gekregen waarvan de B12 2000% van de ADH% is.

Mijn waarde is hierdoor in 3mnd van 180 naar 353 gestegen!!! Zal even nakijken hoe ze heten...
Thee-muts..

Dat is best vaak..hoelang doe je dat al?

En moet je dat ook blijven doen?
quote:strevertje schreef op 01 november 2011 @ 22:29:

8jr geleden was is steeds moe, duizelig en had dus ook B12 tekort met een waarde van 90... Injecties gekregen, kreeg er idd ook meer acne door...

Nu ik in een andere woonplaats woon, doe de dokter er moeilijk over... Pas was de waarde 180 en dat is dus 30 boven de minimale waarde!

Maar was dus wel moe en de waarde was dus gedaald..

Dacht ook altijd dat mijn darmen het niet zouden opnemen...echter, ben bij een homeopaat geweest en heb vitamine pillen gekregen waarvan de B12 2000% van de ADH% is.

Mijn waarde is hierdoor in 3mnd van 180 naar 353 gestegen!!! Zal even nakijken hoe ze heten... Heb je toevallig de smelttabletten van Bloem? Die zijn echt héél goed!!
Ik had helemaal gemist dat dit topic nog/weer actief is

Zelf ben ik nu een paar weken bezig met de injecties en het is een wereld van verschil! Voel me veel beter en energieker. Hopelijk hebben meer mensen er zoveel baat bij!
Hi allemaal ik slik sinds 3 weken thyrax ivm trage schildklier. Nu hoor ik dat dit vaak samengaat met b12 tekort mijn huisarts wil echter niet opnieuw bloed prikken op b12 zegt dat dat ovet 6 weken wel komt als we kijken naar schildklietwaarden. Maar heb eigenlijk geen zin zo lang te wachten. Wat raden jullie aan? Ik merk ook nog niks van thyrax komt misschiem door lage dosering. Mijn voornaamste klachten zijn moeheid hoofdpijn en snel spierpijn.
Naira, wat fijn dat de injectie´s je zo goed helpen!

strevertje, ik ben ook naar een homeopaat geweest,maar die geloofde niet in vit b12 injecties en ook niet dat ik het dus nodig had. Bij mij zou het tekort ontstaan zijn door stress. Bij stress neemt het lichaam veel energie en bij mij zodanig dat ik daardoor een tekort heb gekregen.

Het zou kunnen natuurlijk. Ik heb toen wel van die kleine smeltpilletjes gekregen die hielpen me op zich welgoed, maar ondertussen wel doorgegaan om de injectie´s vaker te krijgen.

Ga er nu dus niet meer heen, omdat ik 75 euro per keer zelf moet betalen.

wiekeb, geen idee wat ik je voor advies kan geven,misschien heeft iemand anders hier raad voor jou?
Jilzz, dit doe ik nu een jaartje of 2.

Hiervoor steeds een paar maand en dan afbouwen maar helaas als ik afbouw wordt ik ziek.

nu heb ik het redelijk onder controle.

Ik heb geen bijwerking en spuiten wen je aan
Het leven is geen lolletje maar een krentebolletje
wiekeb, je slikt pas 3 weken Thyrax, gun het tijd. Je zult ingesteld moeten worden op Thyrax, dus bij de volgende controle zal wellicht de dosering aangepast moeten worden. Ik heb er 9 maanden over gedaan om op de juiste dosis ingesteld te raken.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Hier vier kids. Ik loop erg te tobben op dit moment. Weet niet in hoeverre alles v mijn B12 komt. Heb ook andere klachten. Morgen naar de ha om uit te zoeken waarom ik moeite heb met plassen. Komt niet op gang. Heb gisteren een echo gehad dus morgen uitslag...
Optimist tot in de kist!
Spannend morgen de uitslag olifantje, sterkte
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Wat vervelend Olifantje! Hopelijk heeft de HA morgen een oplossing voor je. Sterkte!

Mylene, heb jij inmiddels al actie ondernomen rondom je vermoedelijke b12 probleem?
Ik heb
anoniem_88682 wijzigde dit bericht op 28-01-2017 23:13
Reden: Fout
% gewijzigd
Abce
anoniem_88682 wijzigde dit bericht op 28-01-2017 23:30
Reden: Fout
% gewijzigd
Ik heb vrijdag de uitslag gekregen van B12 en Vit D.

B12 was 62 en D was 26. Allebei bijzonder laag en moest vandaag op aanraden van een internist opnieuw waardes laten testten. Waarom snap ik niet helemaal. Alsof het in een week hoger word ofzo.

Ik ga injecties krijgen geloof ik en moet naar een diëtist.

Ook willen ze de oorzaak achterhalen van beide tekorten.

Heb al jaren klachten maar steeds als ik liet testten werd er gezegd dat het prima was.

Nu dus ineens 62. Ik geloof er dus ook niks meer van dat het voorheen dus prima was.
Ik heb laatst ook bloed laten prikken. Mijn B12 was 450. Is dat goed?
De waarde moet liggen tussen de 130-700mmol. Dus ja. Dat is prima.
@ Tjonge: Jeetje! Dat zijn wel hele lage waardes zeg. Kan me niet voorstellen dat dat iets van de laatste weken is. Je lever heeft genoeg B12 voor 3 jaar, dus er moeten al eerder tekenen zijn geweest dat het daalde. Fijn dat ze nu gaan uitzoeken waar het vandaan komt en dat je injecties krijgt.

@SeptemberGirl: 450 klinkt mij redelijk normaal in de oren. Ik zou me over zo'n waarde waarschijnlijk geen zorgen maken. Weet je ook de referentiekaders voor deze waarde? Niet elke arts hanteert dezelfde. De mijne had 150-750 als referentie. 450 is dan best netjes. Heb je bepaalde klachten waardoor je denkt dat er wel iets mee aan de hand is?
quote:flowerbombje schreef op 14 november 2011 @ 15:22:

@SeptemberGirl: 450 klinkt mij redelijk normaal in de oren. Ik zou me over zo'n waarde waarschijnlijk geen zorgen maken. Weet je ook de referentiekaders voor deze waarde? Niet elke arts hanteert dezelfde. De mijne had 150-750 als referentie. 450 is dan best netjes. Heb je bepaalde klachten waardoor je denkt dat er wel iets mee aan de hand is?

De referentiewaarden die de HA hanteert is tussen de 140 en 600. Ik had een bloedonderzoek laten doen (ivm met schildklier) en ik zag dat de B12 ook was getest, vandaar.

Overigens slik ik dagelijks multivitamine (van Pool+) met daarin 1000% van de ADH B12. Dus dat scheelt denk ik ook wel!
Oh, dan is het een hele nette waarde. Volgens mij prikken ze bij bepaalde klachten standaard een aantal waardes mee (zoals b12 bij schildklier toestanden).
En alles was netjes in orde bij mij....

Op zich fijn, alleen weet ik nu nog niet wat ik heb....
Die referentiewaarden zijn wel laag. Uit een onderzoek dat ik via de stichting B12 tekort heb gelezen bleek dat alles onder de 200 te laag was, en alles onder de 300 ook soms al klachten kan veroorzaken.
ik heb het handboek voor de co-assistent en de referentie waardes van het UMC.

En nee, ik geloof ook niet dat mijn waarde van 62 van B12 en mijn vit D waarde van 26 komt van een maand of jaartje gebrek.

Geloof dat dit echt wel een langere periode moet zijn.

Ben ook wel onder de indruk moet ik zeggen, terwijl ik dat toch echt normaal niet zo snel ben.
Waarbij ik natuurlijk wel een kanttekening wil zetten dat het natuurlijk fijn is dat doktoren het serieus nemen en een hogere waarde wat zij te laag vinden alleen maar goed is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven