Gezondheid alle pijlers

Vitamine b12 injecties

05-10-2011 14:16 159 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is bij mij een vitamine b12 tekort geconstateerd en nu krijg ik de komende tijd injecties hiervoor.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vraag me vooral af of anderen zich snel beter voelden? En zijn er bijwerkingen geweest? Ik heb wel wat gehoord over 'gloeien' en acne. Ben benieuwd
ik heb zelf geen ervaring, maar ijn schoonzusje wel.

ik weet niet of ze veel last van de bijwerkingen heeft gehad, maar ik kan mij idd herrineren dat ze vertelde dat ze meer last had van acne.

de injecties moeten ook niet al te prettig zijn. ik had ook tekort maar kom het gelukkig opvangen met pillen.

succes ermee.
Ik heb ze ook gehad, het prikje is even gemeen ( in de bil) en het wordt na een tijdje irritant om er steeds voor langs de dokter te moeten, maar ik heb verder geen bijwerkingen gehad.
Dank je. Ik heb begrepen dat een tekort altijd met injecties moet worden behandeld omdat het vrijwel altijd door een opnamestoornis komt. Uitzondering is als je een streng veganistisch dieet volgt maar dat doe ik niet.
ik had gelukkig niet erg tekort, dus mocht ik eerst pillen proberen. zat zeg maar op het randje.
Ik krijg ze ook, gewoon in de arm.

Het helpt wel, maar het gaat wel langzaam dat je je beter gaat voelen.

Ik heb wel last van een 'lamme arm' na zo`n prik, dus hij word nu in de linderarm gezet ipv de rechter, anders kan ik mijn brood niet smeren ed.

Na een paar uurtjes is dat wel weer over hoor.
Ik heb ze ook gehad. Ik had eigenlijk geen bijwerkingen en het maakte mij ook niet uit in welke arm ze werden gezet. Ik heb ongeveer een half jaar lang injecties gehad en toen was het weer goed. Er is hier nog wel een topic van geloof ik.
Hier ook b12 injecties. Bij mij voor de rest van mijn leven.

Je geeft aan dat je ze voor de komende tijd krijgt. Hebben ze een oorzaak gevonden voor je b12 tekort? Dat is namelijk wel handig/belangrijk om te weten.