Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.

Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Welcome back origami!

Oh en Neferisis; jullie kunnen altijd een vorkje meeprikken (als ik het maar bijtijds weet).

Ik heb de hyvesruilkaart vandaag op de bus gedaan (dit is gelogen, heb 'm op het postkantoor aan de balie afgegeven). Ben benieuwd hoelang 'ie er over doet.

Poezels: goed zeg. Volhouden zo!!!

Vandaag de laatste voorbereidingen voor het feest (de allerlaatste voorbereidingen waarschijnlijk morgen) en bestond uit............ zingen (echt mijn favoriet ). Maar ik kan nu wel "liedje opnemen in studio" afstrepen op mijn to-do list (waar het niet op stond hoor)...
Snjókorn falla, á allt og alla
Ola,

Bedankt voor de motiverende berichten

Zijn hier samen gestopt dus dat is wel fijn, kan je elkaar een beetje steunen. Maar lichamelijk is het ook wel slopend, al die gifstoffen worden eruit gemikt en dat merk ik behoorlijk! Zo ben ik elke dag belachelijk vroeg wakker!

Ik ga vandaag op jacht naar de kaart voor de hyvesruil.

Fijn weekend allemaal!
Origami, welkom terug. Succes met het wachten op je eerste hurray!

Snjokorn, nu snap ik het waarom je het hebt gekregen. Af en toe nieuwe pannen is een must, net als postcrossing.

Ik hoop dat je er niet lang op hoeft te wachten totdat je ze kunt gebruiken in NL welteverstaan.

Poezels, dat is wel prettig dat jullie samen zijn gestopt. Nu de afkickverschijnselen nog overwinnen. Smaakt het eten ook beter trouwens (heb ik gehoord van mijn vader dat dat zo is)?

Weegschaal was weer lief voor mij dus ga ik weer sporten om lief voor mijn lichaam te zijn.
Yeah, niet alleen mijn weegschaal was lief voor mij maar de brievenvus ook al. Vijf kaarten maar liefst. Eentje van de RR en vier officials (Duitsland, een zebrakaart/Slovenië, een rare badmintonkaart/ USA, vijheidsbeeld en uit Zuid-afrika (jaa echt) The big five).
Ik ben (helaas) weer terug van vakantie, maar ik vond toch wel wat leuks toen ik thuis kwam: 1 kaart gekregen uit Texas, USA. Op m'n profiel heb ik geschreven dat ik graag toeristische kaarten zou willen ontvangen en die heb ik ook gekregen, dus dat was helemaal top!

Verder 4 hurrays, dus vandaag meteen 4 nieuwe kaarten op de bus gedaan: naar Belarus, Duitsland, Italië en USA.

Poezels, goed dat je bezig bent met stoppen met roken! Ik weet zelf niet hoe het is omdat ik niet rook, maar ik kan me voorstellen dat het lastig is. Succes!

Steph, leuk dat je in één keer zoveel kaarten gehad hebt! Vast als beloning voor al dat sporten :-).

Pierot, beterschap!
Hier vandaag 2 kaarten uit Nederland.

1 van Blond Amsterdam, echt helemaal leuk en een met allemaal tips over reparen ipv vervangen.

Weet niet waar ik dat laatste aan te danken heb.

Bij de IKEA trouwens 5 mapjes kaarten gekocht.

De voorraad weer lekker aangevuld.
Poezels: wat goed dat je probeert te stoppen met roken. Ik heb (gelukkig) nooit gerookt, maar weet van mensen uit mijn omgeving dat het moeilijk is om te stoppen.

Anita: de kaarten kunnen vinden bij de IKEA? Hm, lees in een later berichtje dat het gelukt is ;)

Origami: Leuk dat je ook weer begint met Postcrossing!

Steph: wat een mooie uitspraak over de weegschaal! En vijf kaarten in de brievenbus jeetje! Zuid Afrika, een nieuw land voor je?

Rose: Welkom terug van vakantie! Vier hurrays, dat is nog eens leuk!

Pierot: Beterschap!

Vandaag een hurray van het kaartje naar Duitsland. Nieuw kaartje mag naar (weer) naar Amerika. Zo eens een passend kaartje uitzoeken, heb wel wat in de voorraad wat leuk kan zijn.
Lien, welk kaartje is het geworden voor Amerika?

Rose, welkom terug van vakantie.

Bij thuiskomst lekker wat hurrays dus.

Steph, wat heb jij een goede weegschaal en een goede vangst in de brievenbus.

Hier net de hyvesruil geschreven.

Kan die morgen de brievenbus in met nog wat oplossingen van prijsvragen.
Stereogram, dank je wel voor je leuke Floddertje kaart! Ik hou echt van alle Annie & Fiep figuren!!
Leuk snjo, dat je kadoos op je wachten in Nederland. En een liedje opnemen in een studio, ja das echt zo'n bucketlist-ding

goed bezig steph, met afvallen en sporten, respect hoor!

Rose, leuk dat je een kaart naar je zin hebt gehad! Altijd fijn.

Anita, ook al kaarten geshopt bij de Ikea

Ik had een kaart uit Polen in de bus. Een re-send schreef ze erop, de eerste is nooit aangekomen. Ga m zo even registreren en bedanken voor het opnieuw sturen.

Net even het hyvesruil-kaartje gepost
Kozoo als het een re-send is ben ik nu wel benieuwd op de hoeveelste dag hij is binnen gekomen??

Hier geen pc-nieuws.

Maar wel druk met de slaapkamer van dochter.

Heb namelijk niet alleen maar kaarten geshop bij IKEA, maar ook hele leuke spulletjes om dochters slaapkamer weer wat te pimpen.

Mijn mama is nu de nieuwe gordijnen wat korter aan het maken en ik ga zo eens met haar bed en kast verzetten.
Anita, leuk dat je een kaart kreeg van Blond Amsterdam! Wel vreemd dat je tips kreeg hoe je iets moet repareren i.p.v. vervangen.. dat matcht niet helemaal met de kaart, haha!

Kozoo, aardig van je Poolse postcrosser dat ze de kaart opnieuw verstuurd heeft!

Ik denk dat ik binnenkort ook maar eens bij de Ikea ga kijken voor kaarten! :-)
Helleu!!!

Zo vanmorgen bijna 30 kaarten geschreven, en dat met een hyper actief katje wat aan het snoer hangt, in mn kaartendoos duikt, mn pen af probeert te pakken enz enz enz. Nu is hij zo moe dat hij elke keer omvalt als hij op schoot zit.. Zo schattig. Gister avond was hij ook al zo hyper actief, slapen ho maar...

De hyvesruil kaart gaat straks ook mee in de brievenbus!

Lien, ja hij is toch bij me komen wonen! Het gaat erg goed met hem, we zijn al dikke vrienden! Fijn dat ze je kunstkaart zo mooi vond! En al wat passends kunnen vinden.

Anita, mmm lekker chocolade koekjes hahaha! En wat ga je met je tips doen haha. Wel leuk een Blond kaart!!!

Sjokorn, wat een mooie kados heb jij gekregen zeg!! Hoe was het personeels feest?

Noa, zwaai zwaai! Hoe is het meid?

Poezels, wat goed van je dat je bent gestopt met roken!!! Een dikke duim voor jou!! Hou vol he! Je kan het!

Pierot, met mn maag gaat het gelukkig weer goed! Het is weer rustig daar binnen! Wat jammer dat je kaarten gaan expieren. Ik houd me nog steeds vast aan jou idee van mij en mn buurjongen hahaha het gaat namelijk nog steeds als voorspeld door jou:)

Steph, als hij eindelijk slaapt, slaapt hij wel door. Hij slaapt in zijn eigen mandje naast mij in bed. Het is wel de bedoeling dat hij straks naar het voeteneind verhuisd. En inderdaad nu de buurjongen nog:)

Neferisis, haha heb je zon pikante kaart gestuurd dan:) Hij heet Sam, of Sammie nu hij nog klein is! Heb je leuke kaarten ontvangen?

Origami, leuk dat je weer terug bent! Nu afwachten tot je kaarten gaan aankomen!

Rose, hoe was je vakantie? Heb je het leuk gehad? En dan ook nog 4 mooie kaarten op de mat!! Ikea jajajajaja!

Janna, Floddertje is leuk!!!

Kozoo, wat lief dat ze nog een kaartje heeft gestuurd!! Was het een leuke kaart!

Zo en nu nog even wat dingen opruimen en dan naar mn ouders, moet nog een konijnehok schoon maken! Vanavond premiere verslag van Wicked bij Carlo en Irene!! Wicked is zo gaaf!!!
Ikeakaarten: check! Hier ook de postzegelkaarten op voorraad, en kleurige kaarten en lavendelvelden.

Rose, welkom terug! Heb je een leuke vakantie gehad?

Anita, hoe gaat het met de restyling van de kamer van je dochter?

Kozoo, dat is aardig van die Poolse! Was het een leuke kaart, of had ze de moeite van een resend beter kunnen besparen?

Janna, graag gedaan!

Lien, wat voor kaart is er uiteindelijk naar Amerika gegaan?

Steph, gaaf, een kaart uit Zuid-Afrika. Dat land staat sinds kort ook op mijn lijstje, maar ik heb er zelf een kaart naartoe gestuurd. Het lijkt me super om een mooie kaart met natuur of dieren daarvandaan te krijgen.

Poezels, lukt het met het volhouden om niet meer te roken? Zet 'm op!

Snjokorn, en, hoe was het personeelsfeest?

Origami, leuk dat je weer aan het postcrossen geslagen bent. Welkom hier!

Tine, wat leuk, een zwart katertje ! Hoe heet hij? En is hij al helemaal gewend bij je thuis? Hoe oud is hij?

De afgelopen dagen weer een aantal leuke kaarten ontvangen. Ook een uit nieuw land, Mexico. Leuk! Ik heb zelf ook weer een aantal kaarten op de bus gedaan: Lavendelveld naar NL, een Flowkaart naar Wales, viewkaart naar Canada en een mapcard naar Italie.
Owww, Tine, ik had jouw bericht gemist. Sam(mie) dus, leuk!!
Waar kopen jullie die ikea postzegelkaarten?

In Delft kom ik ze niet tegen .

Intussen vind ik IKEA ook eventjes minder leuk worden.. hebben ze gewoon mijn bank + de losse hoezen van de grote bank eruit gedaan .

Net nu ik nieuwe hoezen wil hebben omdat er 1 stuk is van de grote bank.
Ik heb de kaarten in Breda gekocht Noa-Lynn.

Jammer dat je de bank+hoes uit het assortiment gaan zeg.

Hier had ik ook de 2 laatste speelgoedbakken die zo lekker stapelen (de kindjes mogen er nu geen speelgoed bij, hahaha) en ook de gordijnen die mijn moeder nu aan het inkorten is voor de kamer van dochter gaan eruit.

Maar ik had mooi voor een tientje iets nieuws voor de ramen!!!
Misschien eens een ritje naar Breda plannen , of iemand zo gek krijgen ze voor me mee te nemen.. .

Ik ga meestal naar Delft en anders Utrecht voor IKEA.

De kaarten staan volgens mij ook niet op de site van ikea genoemd

Ik heb ook geen artikelnaam of nummer om te zoeken, iemand anders zocht ze voor mij op de site maar kon ze niet vinden.

Mijn bank + hoezen zijn al een paar weken van de site verdwenen.
Stereo sammie doet alsof het huis al van hem is. Tie een echte doerak. Maar de plantenspuit doetzn werk erg goed gna gna

Noa je kan altijd nog op marktplaats kijken voor je bank en hoesen. Daar is vaak nog een hoop te vinden. Ik haal de kaarten in amsterdam of haarlem.

Anita zo druk aan de arbeit dus. De kids zijn het er vast niet mee eens dat ze geen speelgoed meer mogen haha

Zo en wicked kijken Yeah
Lien, dit is de tweede officialkaart uit Zuid afrika. Beide heel mooi.

Tine, ik zie het helemaal voor mij jij en dat katje. Wicked lijkt mij trouwens niet zoveel aan en duur. (hoezo musicalmoe).

Kozoo, een resendkaart in de bus? Dat is leuk.

Noa_lynn, wat erg dat je hoes uit het assortiment is tenminste bij jouw in de buurt.

Stereo, wat gaaf een kaart uit Mexico (heb ik nog niet)!

Vandaag 4kaarten van een RR op de post gedaan. Zie ik op mijn to-do-list dat ik de hyveskaart nog moet versturen....
Tine: dat klinkt al als een echte Postcros-kater In je kaartenbak duiken, de pen zelf willen hanteren etc. Zo hebben we hier een Postcros-"hond". Ze gaat áltijd mee naar de brievenbus om de kaarten weg te brengen, ze staat in de avatar op de site etc.

Jeetje wat een kaarten heb je vandaag geschreven! Dan zul je wel een lamme arm hebben!

Kozoo: Netjes zeg dat er een re-sendkaart gestuurd is. Ben nu wel benieuwd hoe lang de kaart onderweg geweest is!

Pierot: Hoe lang zijn je kaarten onderweg waarvan je verwacht dat ze gaan expiren?

Stereogram: Mexico, gaaf zeg!

Het kaartje naar Amerika is een IKEA postzegelkaart geworden.

Verder geen PC nieuws en verder een heel rustig dagje gehad!
Ik ben bekaf van een middag bladeren ruimen in de tuin. Ik heb in mijn eentje een buurtbladkorf vol gekregen!

Gisteren twee aardige plaatjes binnen gekregen, eveneens een uitgebreide, gezellig hurray. Vanavond een stapel kaarten gepost: de zon naar G-B, een moskee naar Spanje, een kerk naar DL, een zeilboot naar Polen, klederdracht naar IJsland, een draaiorgel naar Australië en een cupcake naar een landgenote.

@Origami > welkom (terug)!

@Poezels > hoe staat het ervoor? Stop je het geld dat je nu uitspaart ook in een apart potje? Bijvoorbeeld voor een leuk weekend weg met z'n tweeën?

@Snjokorn > wat voor prachtig lied heb je ingezongen? Sta je al op YouTube?

@Steph > wat knap dat je nog steeds het gewicht omlaag weet te brengen!

@Rose > een vakantie duurt altijd te kort. Waar heb je je vakantie doorgebracht?

@Anita > is jouw dochter blij met het resultaat van haar kamer?

@Tine > dochter heeft in Londen Wicked gezien en was helemaal lyrisch!

Die Indiër had bij zijn favo's alleen maar pikante dames staan. Dat soort kaarten had ik niet in mijn voorraaddozen zitten, wel een juffrouw in bikini met bodypaint. Voor ons niets bijzonders, voor een Indiaanse postbode misschien wel iets te heftig.

@Kozoo > aardig van die Poolse om een re-send kaart te sturen.

Wat heb jij nog op je bucketlist staan?

@Stereo > eind van de week de klas restylen in Sintstemming?

@Noalynn > je kunt er een mailtje naar Ikea aan wagen, wellicht ligt er nog ergens een hoezenset op de plank.

@Lien > kan ik binnenkort tenminste eindelijk eens zien hoe zo'n Ikea kaart eruit ziet!

@Pierot > al wat opgeknapt?

@Juuf > nog druk met het invallen?
Neferisis: de kaart waar je commentaar bij geschreven hebt was er ook 1! ;)
@Lien > die kaart vind ik erg mooi. Dan moet ik toch ook eens een ritje langs de Ikea maken, alhoewel deze niet op mijn gewoonlijke routes ligt.

Hier is het weer blokken, de kinderen hebben anderhalve week lang stapels proefwerken. Ik ga vandaag extra lekkere dingen voor hen in huis halen.
Neferisis, jij bent ook zo'n heerlijke mamma als ik het lees.

Ehh mijn gewicht naar beneden brengen lijkt makkelijk maar ik heb me nu toch een portie snoepzin. Ik moet het gewoon niet doen want nog twee onsjes en dan zijn er 15kg vanaf....En dat is best veel. Mijn korte winterjas zit ook groot en ik pas er niet meer als een Michellainvrouwtje in maar normaal met ruimte over. Afvallen is dan wel leuk denk ik.

Hyveskaartje geschreven en gaat straks op de post.

sorry voor mij ego bericht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven