Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.

Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Dank je Lien.
Lien, klopt als een bus. ;D

Hier heeft de postbode vandaag alleen een stapel oninteressante meuk langs gebracht. :(
Neferisis, alleen meuk is niet leuk.

Morgen met mams naar de crea-doe, leuk.
Hier vandaag weer een geweldige stapel post... Wat is postcrossing toch een heerlijke hobby :-D

Ik schrijf niet teveel, want ik ga zo weer lekker mn bedje in... De wekker ging weer eens om 4.00 uur vanochtend (Wanneer krijg ik nou eindelijk die steady baan met normale werktijden?!)
JJ, om 400 al opstaan?? Arme jij. Maar postcrosssing maakt wel iets goed.
Wat leuk dat hier ook een topic over is! Ik heb me sinds kort ook aangemeld bij postcrossing en al meteen 5 kaarten op de bus gedaan. :-) Hier zijn er al drie van aangekomen en vandaag heb ik zelf mijn eerste kaart ontvangen, uit de USA. Erg leuk!
quote:Janna_ schreef op 01 november 2011 @ 12:29:

[...]

Ja, daar kwam ik achter toen ik je dat berichtje wat ik uiteindelijk hier scheef wilde sturen Ik ben alleen actief op facebook, vooral met postcrossende bekenden .
JJ: pfff om vier uur al op staan, nu ben ik wel een ochtendmens, maar dit is wel erg vroeg!

Ik zag trouwens op het PC forum dat je voor de zwolle meeting nog OVB staat...

NYC: Welkom!

Steph: veel plezier op de creadoe beurs!

Hier is mijn kaartje naar Belarus na 17 dagen aangekomen. Een hele enthousiaste hurray . Het nieuwe kaartje mag naar Duitsland. Verder hoop ik toch wel dat mijn kaartje naar Taiwan nu eindelijk eens gaat aankomen na 29 dagen...

China ga ik helemaal van uit dat die expired met zijn 53 dagen. De andere kaarten zijn minder dan een week onderweg, dus dat kan allemaal nog
Lien: Bedankt voor de herinnering dat ik nog ovb stond... Ik heb aangegeven dat ik definitief wil komen, jippie :D
hier twee kaartjes ontvangen...

Een leuke uit Rusland met ook een leuk en gezellig verhaaltje op de achterkant.

De tweede was mijn eerste kaartje met een Zweeds ID. Ik heb er dus weer een "land" bij. Wat dan wel weer jammer is, is dat het "Russisch" kaartje vanuit Rusland verstuurd is. Maar het verhaaltje achterop was leuk .
Gisteren geen tijd gehad ivm werk en andere drukte.

En ook vandaag is de agenda weer aardig vol.

Vanavond nog info-avond over lezen op school.

Maar wel gisteren een zelfgemaakt dingetje uit Canada in de brievenbus.

En vandaag een ontzettend mooie uit Nederland (had hem al bij mijn favorieten dus helemaal happy!!!) en een kaart met een bos uit Wit-Rusland
Een kaartje uit Finland ontvangen en zelf twee verstuurd: een Art Deco gebouw naar Wit-Rusland en klederdracht naar China. Natuurlijk voorzien van zo'n mooie Postcrossing zegel.

@JJ > dat soort 'wake-up calls' had ik gelukkig alleen tijdens de vakantie. Ik hoop dat je snel een baan vindt waarbij je iets langer in je bedje mag blijven liggen.

@Steph > je hebt vast een hoop leuke ideeën opgedaan op de beurs. Nog veel spulletjes aangeschaft?

@NYC > welkom, heb je inmiddels al een nieuw adres aangevraagd?

@Lien > mijn expired kaarten zijn voornamelijk naar Taiwan. Is deze postcrosser nog regelmatig on line?

@Anita > welke theepot is nou de mooiste?
neferisis: nee, al 21 dagen niet online geweest...ik wacht nog wel even af, ze heeft ook een aantal kaarten uit Nederland die er ruim 30 dagen over hebben gedaan. Mijn vorige kaartje naar Taiwan was met 26 dagen "over".

Misschien ben ik als beginnende PC-er ook wel te ongeduldig
NYC, welkom hier. En blijf hier lekker meeschrijven. (ook al praten we over meer dan postcrossing).

ik ben thuis twee kaarten in de bus en meerdere in een dikke envelope (ruil tegen postcrossingzegels). Moet nog alles registreren. Straks doe ik het wel.

Wat ik heb gekocht valt dit jaar wel mee.
Oeffff, JJ. Om 4 uur je bed uitmoeten :worschip: doe ik je niet na hoor.

Steph: was het leuk vandaag??? Nog leuke ideeen opgedaan?

NYC: welkom hier.

Stereo: dank je wel voor je kaartje!!!

Ligaa:
Snjókorn falla, á allt og alla
Wel wat ideen, vooral hoe je wat aan een spang (ronde ketting voor rond de hals) kunt hangen. Dus 4spangen gekocht en twee hangers. Verder voorgeprikte kaarten, die waren er niet meer zoveel voor de kerst dus alles gekocht dat waren maar 15stuks, verder heel veel kerstsickers.
Hmm Lien, jammer dat die kaart al zo'n tijd onderweg is.

Ik heb ook een Taiwan tussen de expireds zitten.

Maar vandaag ook een hurray daar vandaan met een dag of 13 ofzo.

Neferisis, als ik moet kiezen tussen de theepotten op de kaart, dan die rode links boven.

Schattig.

NYC, welkom hier!!!

Steph, je hebt je ingehouden dus.

Wel lekker veel post bij thuiskomst.
Erg off topic maar wel belangrijk:

Doet iedereen (die kan) al mee met de spaarloon regeling? Je verdient er nu zo even ¤250,- mee!
Welkom hier, NYC. (Ik neem aan dat het het NY topic op reizen wel kent?!)
Snjokorn, graag gedaan! Fij dat hij op tijd is aangekomen! Ik dacht er pas afgelopen weekend aan, dus ik dacht dat het niet meer op tijd zou zijn! Ik denk dat ik morgen geen tijd heb om hier te komen posten, dus bij deze ook nog even hier:

alvast van harte gefeliciteerd! Een fijne dag morgen!

Neferisis, fijn dat je het zo leuk hebt gehad in Jordanie!

Steph, leuke dingen heb je gekocht! En ook nog leuke post!

Anita, een kaart uit je favorieten ontvangen is altijd bijzonder! Leuk! Wat hebben ze verteld tijdens de informatie-avond over lezen?

Lien, bij jou gaat het postcrossen ook lekker door, leuk! Zweden staat pas sinds kort op mijn lijstje (ik ben ruim een jaar lid).

JJ, 4.00 opstaan, getver. Hopelijk gauw een leuke baan in de buurt voor jou! Ik kreeg vandaag een kaart van een vriendin van jou! Ze schreef over jou en de creameeting. Leuk!

Tine, hoe is het met het werken gegaan? En met de buurjongen?

NYC, welkom hier!

Deze week al 9 kaarten ontvangen, waaronder een superleuke van het kinderboek Sinterklaas van Charlotte Dematons. Geweldig boek, net als de Gele Ballon van haar. De kinderen in de klas zijn er altijd gek op. Die kaart komt de komende tijd dus goed van pas!

Ook een aantal hurrays, gisteren zijn er weer wat kaarten op de post gegaan. Pluk naar Luxemburg en een Blondkaart naar Oekraine. Er liggen ook een paar kaarten voor morgen klaar, een gitaar voor iemand in NL en een molen naar Taiwan.

Gisteren ook een mail met de Stats:

Country ranking by sent:235th

Country ranking by distance:327th

Days your mailbox was happy: 25

Ook stond er een oproep in om de Postcrossingzegels te gebruiken, maar de postcrossers moeten nog even geduld hebben tot mijn PMK-zegels op zijn, zodat ik er volgend jaar niets bij hoef te plakken. Alleen mijn penvriendin in de USA en Snjokorn hebben er al een ontvangen!

Vandaag is trouwens de hechting eruit bij het oog van mijn kat; eindelijk verlost van die stomme kap!
Heb inderdaad meteen weer nieuwe adressen aangevraagd toen de eerste kaarten geregistreerd waren. Er zijn er nu 5 onderweg/moeten nog geregistreerd worden en dan kan ik weer verder schrijven, jippie!
Janna, doe al mee, maar altijd goed om dit even te tippen.

Daar kun je heel veel postzegels voor kopen moet je maar denken, hahaha

Stereo, jij hebt echt al veel kaarten gehad deze week!

De avond over lezen was echt heel leuk.

De man kon zo boeiend vertellen en las voor uit oude en nieuwe boeken.

Ga tips hoe kinderen aan het lezen te krijgen en te stimuleren.

Nu heb ik een echte boekenwurm in die dochter van me maar zoon zou stiekem wel eens een ander verhaal kunnen zijn.

Dus we houden de tips in het achterhoofd.

Ga ook die mail met stats een bekijken.

Volgens mij heb ik dat gisteren helemaal niet gedaan.
SNJOKORN VAN HARTE GEFELICITEERD.

Is het genoeg voor ons allen?
Heerlijk, Steph! Snjo schijnt zelf een peren-speculaas taart te hebben gebakken. Aangezien deze virtuele taart geen calorieën oplevert eet ik een flinke punt mee.

Snjokorn, proficiat!
Jaa ik neem ook een stuk en zing ook mee: er is een jarig hoera, hoera!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven