Postcrossing deel 8
zaterdag 13 augustus 2011 om 19:32
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.
Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.
Hoewel, bijna.
Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.
Hoewel, bijna.
Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
dinsdag 1 november 2011 om 21:05

woensdag 2 november 2011 om 09:12
JJ: pfff om vier uur al op staan, nu ben ik wel een ochtendmens, maar dit is wel erg vroeg!
Ik zag trouwens op het PC forum dat je voor de zwolle meeting nog OVB staat...
NYC: Welkom!
Steph: veel plezier op de creadoe beurs!
Hier is mijn kaartje naar Belarus na 17 dagen aangekomen. Een hele enthousiaste hurray . Het nieuwe kaartje mag naar Duitsland. Verder hoop ik toch wel dat mijn kaartje naar Taiwan nu eindelijk eens gaat aankomen na 29 dagen...
China ga ik helemaal van uit dat die expired met zijn 53 dagen. De andere kaarten zijn minder dan een week onderweg, dus dat kan allemaal nog
Ik zag trouwens op het PC forum dat je voor de zwolle meeting nog OVB staat...
NYC: Welkom!
Steph: veel plezier op de creadoe beurs!
Hier is mijn kaartje naar Belarus na 17 dagen aangekomen. Een hele enthousiaste hurray . Het nieuwe kaartje mag naar Duitsland. Verder hoop ik toch wel dat mijn kaartje naar Taiwan nu eindelijk eens gaat aankomen na 29 dagen...
China ga ik helemaal van uit dat die expired met zijn 53 dagen. De andere kaarten zijn minder dan een week onderweg, dus dat kan allemaal nog
woensdag 2 november 2011 om 12:57
hier twee kaartjes ontvangen...
Een leuke uit Rusland met ook een leuk en gezellig verhaaltje op de achterkant.
De tweede was mijn eerste kaartje met een Zweeds ID. Ik heb er dus weer een "land" bij. Wat dan wel weer jammer is, is dat het "Russisch" kaartje vanuit Rusland verstuurd is. Maar het verhaaltje achterop was leuk .
Een leuke uit Rusland met ook een leuk en gezellig verhaaltje op de achterkant.
De tweede was mijn eerste kaartje met een Zweeds ID. Ik heb er dus weer een "land" bij. Wat dan wel weer jammer is, is dat het "Russisch" kaartje vanuit Rusland verstuurd is. Maar het verhaaltje achterop was leuk .
woensdag 2 november 2011 om 14:04
Gisteren geen tijd gehad ivm werk en andere drukte.
En ook vandaag is de agenda weer aardig vol.
Vanavond nog info-avond over lezen op school.
Maar wel gisteren een zelfgemaakt dingetje uit Canada in de brievenbus.
En vandaag een ontzettend mooie uit Nederland (had hem al bij mijn favorieten dus helemaal happy!!!) en een kaart met een bos uit Wit-Rusland
En ook vandaag is de agenda weer aardig vol.
Vanavond nog info-avond over lezen op school.
Maar wel gisteren een zelfgemaakt dingetje uit Canada in de brievenbus.
En vandaag een ontzettend mooie uit Nederland (had hem al bij mijn favorieten dus helemaal happy!!!) en een kaart met een bos uit Wit-Rusland
woensdag 2 november 2011 om 16:42
Een kaartje uit Finland ontvangen en zelf twee verstuurd: een Art Deco gebouw naar Wit-Rusland en klederdracht naar China. Natuurlijk voorzien van zo'n mooie Postcrossing zegel.
@JJ > dat soort 'wake-up calls' had ik gelukkig alleen tijdens de vakantie. Ik hoop dat je snel een baan vindt waarbij je iets langer in je bedje mag blijven liggen.
@Steph > je hebt vast een hoop leuke ideeën opgedaan op de beurs. Nog veel spulletjes aangeschaft?
@NYC > welkom, heb je inmiddels al een nieuw adres aangevraagd?
@Lien > mijn expired kaarten zijn voornamelijk naar Taiwan. Is deze postcrosser nog regelmatig on line?
@Anita > welke theepot is nou de mooiste?
@JJ > dat soort 'wake-up calls' had ik gelukkig alleen tijdens de vakantie. Ik hoop dat je snel een baan vindt waarbij je iets langer in je bedje mag blijven liggen.
@Steph > je hebt vast een hoop leuke ideeën opgedaan op de beurs. Nog veel spulletjes aangeschaft?
@NYC > welkom, heb je inmiddels al een nieuw adres aangevraagd?
@Lien > mijn expired kaarten zijn voornamelijk naar Taiwan. Is deze postcrosser nog regelmatig on line?
@Anita > welke theepot is nou de mooiste?
woensdag 2 november 2011 om 17:35
woensdag 2 november 2011 om 18:39
woensdag 2 november 2011 om 18:49
woensdag 2 november 2011 om 18:51
Hmm Lien, jammer dat die kaart al zo'n tijd onderweg is.
Ik heb ook een Taiwan tussen de expireds zitten.
Maar vandaag ook een hurray daar vandaan met een dag of 13 ofzo.
Neferisis, als ik moet kiezen tussen de theepotten op de kaart, dan die rode links boven.
Schattig.
NYC, welkom hier!!!
Steph, je hebt je ingehouden dus.
Wel lekker veel post bij thuiskomst.
Ik heb ook een Taiwan tussen de expireds zitten.
Maar vandaag ook een hurray daar vandaan met een dag of 13 ofzo.
Neferisis, als ik moet kiezen tussen de theepotten op de kaart, dan die rode links boven.
Schattig.
NYC, welkom hier!!!
Steph, je hebt je ingehouden dus.
Wel lekker veel post bij thuiskomst.

woensdag 2 november 2011 om 19:19
Snjokorn, graag gedaan! Fij dat hij op tijd is aangekomen! Ik dacht er pas afgelopen weekend aan, dus ik dacht dat het niet meer op tijd zou zijn! Ik denk dat ik morgen geen tijd heb om hier te komen posten, dus bij deze ook nog even hier:
alvast van harte gefeliciteerd! Een fijne dag morgen!
Neferisis, fijn dat je het zo leuk hebt gehad in Jordanie!
Steph, leuke dingen heb je gekocht! En ook nog leuke post!
Anita, een kaart uit je favorieten ontvangen is altijd bijzonder! Leuk! Wat hebben ze verteld tijdens de informatie-avond over lezen?
Lien, bij jou gaat het postcrossen ook lekker door, leuk! Zweden staat pas sinds kort op mijn lijstje (ik ben ruim een jaar lid).
JJ, 4.00 opstaan, getver. Hopelijk gauw een leuke baan in de buurt voor jou! Ik kreeg vandaag een kaart van een vriendin van jou! Ze schreef over jou en de creameeting. Leuk!
Tine, hoe is het met het werken gegaan? En met de buurjongen?
NYC, welkom hier!
Deze week al 9 kaarten ontvangen, waaronder een superleuke van het kinderboek Sinterklaas van Charlotte Dematons. Geweldig boek, net als de Gele Ballon van haar. De kinderen in de klas zijn er altijd gek op. Die kaart komt de komende tijd dus goed van pas!
Ook een aantal hurrays, gisteren zijn er weer wat kaarten op de post gegaan. Pluk naar Luxemburg en een Blondkaart naar Oekraine. Er liggen ook een paar kaarten voor morgen klaar, een gitaar voor iemand in NL en een molen naar Taiwan.
Gisteren ook een mail met de Stats:
Country ranking by sent:235th
Country ranking by distance:327th
Days your mailbox was happy: 25
Ook stond er een oproep in om de Postcrossingzegels te gebruiken, maar de postcrossers moeten nog even geduld hebben tot mijn PMK-zegels op zijn, zodat ik er volgend jaar niets bij hoef te plakken. Alleen mijn penvriendin in de USA en Snjokorn hebben er al een ontvangen!
Vandaag is trouwens de hechting eruit bij het oog van mijn kat; eindelijk verlost van die stomme kap!
alvast van harte gefeliciteerd! Een fijne dag morgen!
Neferisis, fijn dat je het zo leuk hebt gehad in Jordanie!
Steph, leuke dingen heb je gekocht! En ook nog leuke post!
Anita, een kaart uit je favorieten ontvangen is altijd bijzonder! Leuk! Wat hebben ze verteld tijdens de informatie-avond over lezen?
Lien, bij jou gaat het postcrossen ook lekker door, leuk! Zweden staat pas sinds kort op mijn lijstje (ik ben ruim een jaar lid).
JJ, 4.00 opstaan, getver. Hopelijk gauw een leuke baan in de buurt voor jou! Ik kreeg vandaag een kaart van een vriendin van jou! Ze schreef over jou en de creameeting. Leuk!
Tine, hoe is het met het werken gegaan? En met de buurjongen?
NYC, welkom hier!
Deze week al 9 kaarten ontvangen, waaronder een superleuke van het kinderboek Sinterklaas van Charlotte Dematons. Geweldig boek, net als de Gele Ballon van haar. De kinderen in de klas zijn er altijd gek op. Die kaart komt de komende tijd dus goed van pas!
Ook een aantal hurrays, gisteren zijn er weer wat kaarten op de post gegaan. Pluk naar Luxemburg en een Blondkaart naar Oekraine. Er liggen ook een paar kaarten voor morgen klaar, een gitaar voor iemand in NL en een molen naar Taiwan.
Gisteren ook een mail met de Stats:
Country ranking by sent:235th
Country ranking by distance:327th
Days your mailbox was happy: 25
Ook stond er een oproep in om de Postcrossingzegels te gebruiken, maar de postcrossers moeten nog even geduld hebben tot mijn PMK-zegels op zijn, zodat ik er volgend jaar niets bij hoef te plakken. Alleen mijn penvriendin in de USA en Snjokorn hebben er al een ontvangen!
Vandaag is trouwens de hechting eruit bij het oog van mijn kat; eindelijk verlost van die stomme kap!

woensdag 2 november 2011 om 22:00
Janna, doe al mee, maar altijd goed om dit even te tippen.
Daar kun je heel veel postzegels voor kopen moet je maar denken, hahaha
Stereo, jij hebt echt al veel kaarten gehad deze week!
De avond over lezen was echt heel leuk.
De man kon zo boeiend vertellen en las voor uit oude en nieuwe boeken.
Ga tips hoe kinderen aan het lezen te krijgen en te stimuleren.
Nu heb ik een echte boekenwurm in die dochter van me maar zoon zou stiekem wel eens een ander verhaal kunnen zijn.
Dus we houden de tips in het achterhoofd.
Ga ook die mail met stats een bekijken.
Volgens mij heb ik dat gisteren helemaal niet gedaan.
Daar kun je heel veel postzegels voor kopen moet je maar denken, hahaha
Stereo, jij hebt echt al veel kaarten gehad deze week!
De avond over lezen was echt heel leuk.
De man kon zo boeiend vertellen en las voor uit oude en nieuwe boeken.
Ga tips hoe kinderen aan het lezen te krijgen en te stimuleren.
Nu heb ik een echte boekenwurm in die dochter van me maar zoon zou stiekem wel eens een ander verhaal kunnen zijn.
Dus we houden de tips in het achterhoofd.
Ga ook die mail met stats een bekijken.
Volgens mij heb ik dat gisteren helemaal niet gedaan.