Bevroren herfsteitje??

09-10-2011 17:04 2742 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een prutszomer straks weer een vruchtbare herfst??

Naam DatumBijz.DuvelD: 07/09/09

86 cm / 12,5kg

22/9 CBS: 23/09/11 4970 gr en 53 cm, helemaal gezond IkZ: 13/09/0976,5 cm / 9 kg MayaJ: 16/09/0990 cm / 12,7 kgJ: 30/12/108550 gr 74 cm, Leonor

M: 17/09/09

79cm / 9,68kg

C: 09/07/2011 Hij is er!!! C. heet ie en alles is goed!Charlotte S: 03/10/0986,5cm / 11,9 kg

30/03/12 04/10 vkMurron N: 04/10/0977,3cm / 12,5kg 27/10/11M. 4196 gram 52 cm 22/12 CB + prikken JustdebT: 14/10/09 86cm / 12.8kg

20/01/12 22/11 vkHuskyI: 16/11/0992cm / 12,7kg

R: 03/05/118200 gram 68 cm PartyK: 24/11/0979,6cm / 11,4kg

FanaticM: 26/11/0978,5cm / 10,44kg

RizE: 27/11/0977cm / 9,8kg GW H: 16/01/1086cm / 11 kg YayaD: 11/02/1078cm / 9760gr

BeckyN: 17/04/10 81,5cm / 10350gr

02/07/2012 cbAnnika S: 26/06/10 74cm / 9785grRainbowS: 08/07/10 82cm / 10,5 g

MomoA: 10/07/10 81cm / 10,5 kg

KathF: 24/08/1082cm /10,5 gr

21/06/12 versgetestSpecu K: 28/01/11 10600 gram 73,5 cm Poll

Special guests aka suikertantes: Erine & Maris
Deb, ik weet dat het ledikantje voor sommige kinderen een stukje veiligheid is. Ze voelen zich veilig en beschermd in een ledikant. Misschien is T. er gewoon nog niet aan toe om weg te gaan uit dat veilige haventje. Ik zou zeggen kijk het nog eventjes aan, en lukt het echt niet, een 2e ledikantje kopen...

Bij mijn buurjongetje heeft het ook eeuwen geduurd voordat hij zijn ledikant uit wou. 3 jaar en 8 maanden was hij toen hij uiteindelijk overstag ging...
Hier ook alleen lezen en weinig posten, ben grieperig, dus koorts, veel slapen, weinig eten en gammel. Gister me halverwege de dag ziek gebeld, niks voor mij, maar was echt niet meer verantwoord. Vandaag gaat t alweer ietsje beter, net al even met z'n 3-em boodschapjes gedaan.
quote:germanwings schreef op 05 november 2011 @ 14:27:

Oh zo, ja H heeft een paar schoenen (en wel nog regenlaarzen en alvast snowboots ) en die zien er tegen het einde (H doet er meestal 3 maand mee) wel beetje afgeragd uit. Maar ik zou niet weten voor wat voor gelegenheden ik nette schoenen moet bewaren...Ik ook niet
Deb wat sneu voor T. Wij hebben niks bijzonders gedaan toen ze van kamer wisselde, dat was meteen goed. Maar wel dus gewoon in haar oude bedje. Nu met bed wisselen gaat het niet zo goed, dan moet ze heel hard huilen en wil ze in het kleine bed (ledikantje). Dus we proberen over een tijdje wel weer het andere bed, staan nu gewoon alle 2 op haar kamer.

Annika jij ook beterschap!

Ah Moom, dus wel weer thuis in ieder geval. Nou, hopelijk doet die AB dan snel z'n werk.

KA van R. heeft vanmiddag gebeld. Vetverdeling en stofwisselingsziekte worden met elkaar in verband gebracht bij oude mensen, en heeft niks te maken met babyvet, ze was dan ook hoogst verbaasd over zo'n uitspraak door de CB arts.

Dietiste vond ze geheel niet nodig, gezien de ervaring die we bij I. al hebben en aangezien die adviezen nu anderhalf jaar later opeens echt niet drastisch anders zijn, heeft een dietiste mij niks nieuws te vertellen zei ze.

En wat betreft de heupecho, was ze het met de orthopeed eens dat als het met 7 weken goed was, het nu ook gewoon goed moest zijn. Maar ik mocht natuurlijk altijd de nieuwe echo ter controle gewoon door laten gaan.

Ze heeft wel de naam van de CB arts opgeschreven om die maar eens even te bellen. En a.s. donderdag moet I. voor haar ijzerdopingcontrole naar de ka, de ka van R. heeft dan geen spreekuur maar is wel aanwezig, dus na de afspraak van I. mag ik met R. nog even bij haar langs, ze was wel benieuwd naar die bijzondere bovenbenen van R.

Dus... de wortels zijn al gekookt, R. slaapt nog, maar als ze wakker is dadelijk gaan we aan de wortels. Misschien wil I. dan ook eindelijk weer eens avondeten als haar zusje ook mee-eet?
Haha, die cb-arts zal het in het vervolg wel laten om er nog een opmerking over te maken als die KA straks met haar gebeld heeft.

Maar gaan jullie bij R eigenlijk een koemelkvrij dieet doen? Eigenlijk hoeft dat toch niet?

Man en kind zijn nog even op stap, ik geniet heerlijk van de rust thuis (zolang het duurt)
Oh en H eet sinds een week ofzo weer brood, 's ochtends een half plakje en 's middags of 's avonds meestal een hele plak, warm eten gaat ook weer echt goed, dus op dit moment qua eten eindelijk weer eens weinig te klagen.
Oh en wij hadden deze gekregen

past ie gewoon niet op onze toilet, is te hoog (of het trapje te laag....)
ah, balen gw. maar wel fijn dat Htje weer eet. Hier (als te verwachten) drama. Pap paar happen, fruit en koekjes gaan nog goed, brood matig, en avondeten helemaal drama. Na een heel gevecht, zit er een half potje in A. Hij is ook mager, vind ik

Husk, klinkt als een hele fijne KA Zijn je zorgen nu ook echt weggenomen?

annika, ook beterschap

maris, lieslaarsen al gepakt?
quote:fanatic schreef op 05 november 2011 @ 14:30:

Deb, ik weet dat het ledikantje voor sommige kinderen een stukje veiligheid is. Ze voelen zich veilig en beschermd in een ledikant. Misschien is T. er gewoon nog niet aan toe om weg te gaan uit dat veilige haventje. Ik zou zeggen kijk het nog eventjes aan, en lukt het echt niet, een 2e ledikantje kopen.....

Dat dacht ik zelf ook, en heb ik vanmiddag ook tegen man gezegd.

En idd, een 2e ledikantje is zo bijgekocht, we kijken het nog even aan tot eind dec ofzo, als ze dan nog niet overwil, halen we gewoon even een ledikantje bij de zweed.
quote:husky schreef op 05 november 2011 @ 16:39:

Deb wat sneu voor T. Wij hebben niks bijzonders gedaan toen ze van kamer wisselde, dat was meteen goed. Maar wel dus gewoon in haar oude bedje. Nu met bed wisselen gaat het niet zo goed, dan moet ze heel hard huilen en wil ze in het kleine bed (ledikantje). Dus we proberen over een tijdje wel weer het andere bed, staan nu gewoon alle 2 op haar kamer.

Ik denk ook dat de kamer niet zoveel uitmaakt eigenlijk..

I wil dus ook nog niet in haar grotere bed?

Hier hebben we dus ook huilen en roepen om ander bed (ledikant idd)

Wij proberen het ook over een paar weken nog eens weer, anders halen we wel een 2e ledikantje.. En ook hier staan gewoon beide bedjes op haar kamer... Vind het belangrijker dat ze op de andere kamer slaapt, dan in het andere bed.

En wat fijn Hus van de KA, dat geeft wel meteen weer een heel andere kijk op alles he! Zal ook wel een opluchting geweest zijn om te horen wbt de stofwisselingsziekte.

Fijn dat je volgende week even met R langs mag komen.
GW: wij gaan idd ook geen strijd maken met slapen, dat werkt toch alleen maar averechts... Gewoon rustig blijven, en vol blijven houden totdat ze slaapt .

T heeft ook nog regenlaarzen hoor, en winterboots zal ik volgende week ook eens gaan kijken..

De 'nette' schoenen gebruiken we vooral als we weggaan (op visite oid, verjaardagen) en aangezien het laarsjes zijn (kan ook werkelijk niets anders vinden dan laarsjes!) kunnen ze ook bijna alleen maar onder een jurkje of rokje.

Ben nu nog op zoek naar gewoon lage schoenen, maar die bestaan niet meer voor kleine meisjes, en T heeft hele moeilijke voeten voor laarsjes (smalle,platte voet, en daarbij stevige kuiten!) dus bijna niets past ook...

Annika: beterschap!

Moom: beterschap! Hopelijk wordt het allemaal niet erger!

GW: fijn dat H weer beter wil eten!
En kwartet dan maar!!

Nu eerst maar even eten!
Justdeb

keer in dld kijken hier alleen maar schoenen

wil nog graag laarzen voor erbij maar kan niets vinden

moom denk je dat a is afgevallen ? H heeft ook tijden heel beroerd gegeten eigenlijk maar een maaltijd per dag
Husk, de scheve bilnaad bij j2 is heel duidelijk zichtbaar. De plooien zie ik zelf geen verschil in

Deb, J1 heeft eerst in zn ledikantje gelegen op zn nieuwe kamer. Dan is er maar 1 verandering in 1x (nieuwe kamer en oud bedje). En later dus nieuw bedje. Hij kwam er in het begin ook wel uit. Maar sinds hij zn kamer niet meer af kan, komt hij ook nooit meer uit bed.

Annika, beterschap

Husk, dat klinkt een stuk beter wat de ka zegt. En die heeft er vast veel meer verstand van!

Vond ze de wortels lekker? Wilde I nu wel mee eten? J1 kan t niets schelen dat J2 t allemaal wel eet

J1 heeft 1 paar gewone schoenen. Laarsjes en snowboots. Knalrode staan heel mooi onder zn groen/grijs skipak (not). Maar snowboots heeft hij van mn tante gekregen, had ze ooit voor mn neefje gekocht maar die heeft ze 1x aan gehad. Ach dan maar niet zo mooi bij elkaar

Moom, ik heb bij j1 ook wel eens gedacht dat hij afgevallen was, maar bleef dan qua gewicht gelijk, maar ging toen ineens de lengte in en “verloor” zo zn babyvet. Hij eet al meer dan een jaar geen aardappels en groente.
Laptop is echt verademing. andere was beeldscherm niet goed meer van (beeld flikkerde steeds) en was erg sloom.

gw, tablet is leuk voor der bij, maar zelf gebruik ik hem niet zo vaak. Vent wel. Als ik dan achter laptop zit, zit hij daarmee op internet. Ik kijk af en toe als ik tv kijk in de reclame de tablet even, maar pak ook net zo snel mn telefoon.
Justdeb, daar ben ik ook bang voor straks. Overstuur meisje als ze op bed moet, maar dat hebben we nu ook iedere avond. Ze is nu net stil, maar heeft nog dik kwartier gehuild. Ik kan er ook niet goed tegen, maar dit is enige manier on haar in slaap te krijgen.

Nu lekker bankhangen, maar is werkelijk niks op tv! Dat word weer lekker vroeg op bedje.

Fijne avond allemaal!
M. eet ook niet de laatste tijd. Het is echt prut. Alles is vies, bah, nee, williknie

Met als gevolg dat ze nu soms 2 dagen niet meer poept... en dus ligt te huilen van de pijn omdat haar buikje zeer doet... we zijn maar weer roosvicee laxo aan het geven
Fan kan je niet beter haar gewoon meer laten drinken ? Van weinig eten krijg je volgens mij geen harde poep hooguit minder

Ben verslaafd aan mijn e reader, heerlijk
Fan, wil ze ook geen knijpfruitjes? Die gooien we er hier in als ze wat minder goed eet...
Char: hier is nu laten huilen in dr nieuwe kamer geen optie.. Ze gaat al een hele tijd gewoon lief slapen 's avonds, zonder een kik te geven (ja soms zingt ze nog een liedje of kletst ze nog tegen dr knuffels). Meestal slaapt ze in no-time.

Daarom laten we dr nu niet huilen, we weten dat er echt wat is.

Nou, hier wou ze vanavond eerst in dr grote bed liggen, zolang 1 van ons dr bijbleef.. Toen ik vertelde dat ik ook naar beneden ging en zij moest gaan slapen, ging ze huilen en wou ze in dr ledikant.. Dus in ledikant getild en ze sliep in 5 minuten.

We hebben een superleuk lampje van H.ello K.itty op dr kamer gezet, een nachtlampje, en daar was ze zichtbaar blij mee.., aangezien ze best bang is in het stikdonker.

GW: oh echt waar?? Bij jullie dus bijna geen laarsjes te verkrijgen en juist heel veel gewone schoenen?? Dan binnenkort maar eens even de grens over.. Oh nee dan moeten we winterbanden hebben natuurlijk, en die hebben we dus niet.. Even wat op bedenken.

Fan: ik zou M ook gewoon wat meer laten drinken, zelfde reden als GW! T heeft hier ook wel eens dagen dat ze moeite heeft met poepen, en dat het pijn doet of heel hard is.. Dan geven we haar wat meer drinken, en evt wat extra fruit nog, en dan wordt het al gauw wat beter.
Hoi, ik heb 2 foto's van M. op Hyves gezet.

We hebben een meisje dat erg last heeft van krampjes dus zitten we veel met haar op schoot en een pink in haar mond. Dat betekent weinig tijd om hier te zijn. Morgen probeer ik uitgebreider hier te zijn.
Ze drinkt naar mijn idee echt al genoeg. Maar blijkbaar krijgt ze het er nog steeds niet makkelijk uit. Fruit eet ze ook zat, dus knijpfruitjes zijn ook niet echt nodig. Maar we merken wel dat als we 1 beker roosvicee vervangen voor de laxo versie dat het net weer wat makkelijker gaat.

Tuurlijk krijg je van weinig eten geen harde poep, maar van weinig vezels toch wel? En die eet ze amper meer. Brood wil ze haast niet meer, aardappels niet, pasta niet, rijst niet, eigenlijk gewoon helemaal niets... dus ja als het op deze manier net wat zachter wordt, graag ....
wat een snoetje, murr! zielig van de krampjes. geef je borstvoeding? lekker dragen in een doek.. ideaal! heb je je handen ook nog wat vrij!
Nog even een smeltmomentje delen.. ik was vanmiddag even op de bank gaan liggen. Komt A op me afgelopen, en gaat ie me over mijn hoofd aaien...
Wat een lieffie is die A. toch voor z'n mama. Ze zeggen altijd dat zonen heel goed zijn voor hun moeders. Nou dat zit er al vroeg in dus he !!

Murr, wat een schatje !!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven