Entertainment alle pijlers

Wicked: belachelijk duur??

06-11-2011 18:54 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
As we speak kijk ik naar Life4You over de premiere van Wicked. Nieuwsgierig geworden wilde ik een kaartje reserveren voor deze nieuwe musical.

Maar ik schrok me rot van de prijzen. Een kaartje in het weekend op 2e rang (volgens mij gemiddeld) kost 75 euro. Het duurste kaartje kost 119 euro en het goedkoopste voor de vijfde rang (beperkt zicht) 25 euro. En dan komen er de reserveringskosten nog bij.

Ik verdien niet de wereld, maar gerust niet slecht. Maar ik kan dit gewoon echt niet betalen. Nog maar te zwijgen van het feit dat ik het wil.

Wat vinden jullie? Gaan jullie er heen?
ik kijk het ook, ze zeiden dat het miljoenen kostte om deze musical te financieren.

geen wonder dat je als bezoeker daar aan mee betaald. Volgens de producent betalen mensen tegenwoordig liever voor 1 ding van kwaliteit dan voor iets waar ze niet zeker van zijn dat het goed is.

Nou... ik ga ook niet. veel te duur ja. En ik hou niet van zingende mannen in maillots....
Ik ga er niet heen, ik verafschuw die Nederlandse musicals waar je heen kunt met spaaracties via supermarkten.

De prijzen zijn hoog, maar dat is wat het altijd kost.

25 euro vind ik trouwens wel een prima prijs.
De musical lijkt me niet zoveel aan, maar hij is volgens mij wel populair.

Maar 75 euro voor een normale plaats vind ik wel belachelijk duur.
Ik ben een paar keer in mijn leven naar een musical geweest en ik vond ze ook erg mooi maar ook Veel Te Duur.

dus ik ga (voorlopig, komende tig jaren) niet meer...

Aan de andere kant snap ik de hoge prijzen wel want ze maken ook enorme kosten, Al die mensen die eraan meewerken, zaalhuur noem maar op...
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Ben het helemaal met je eens! En dan de reiskosten, eten en eventuele overnachting nog die erbij komen... Het is bijna niet leuk meer....
Ik wil dol dolgraag heen en als je heen gaat kun je maar beter eerste rang zitten anders zie je geen ruk maar inie miniie poppetjes en idd belachelijk duur dus twijfel nog

maar nu komt mn volgende vraag

Als ik heen ga wil ik de originel cast dus geen understudys hoe kom ik erachter of de originele cast speelt???
Ik ben niet gek op musicals maar wat een Godsvermogen, never nooit niet dat ik erheen zou gaan. Dat zou ik er nooit voor over hebben. Ik zou een beetje zoeken op internet, vaak zijn er wel prijsvragen om dat soort kaartjes te winnen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Vind musicals best mooi, maar.......de toegangsprijzen

zijn veel te hoog.

En daarbij het is voor mij ook niet te doen qua afstand.

Om daar dan ook nog eens een weekend van te maken.

Heb zelf al wel MamaMia en Miss Saigon gezien....schitterend.
Ik wil er heel graag naar toe maar idd. de prijs houdt me tegen. Toch denk ik wel dat het ook een dure musical is om te maken. Ik heb nog een bon liggen van 75 euro musicalbon. Ga eens kijken of ik die in kan leveren bij deze.
quote:Rainbow01 schreef op 06 november 2011 @ 18:59:

maar nu komt mn volgende vraag

Als ik heen ga wil ik de originel cast dus geen understudys hoe kom ik erachter of de originele cast speelt???Goeie vraag! Volgens mij weet je dat pas op het moment dat je in de zaal zit. Ik heb overigens hetzelfde: áls ik dan ga, dan wil ik ook waar voor m'n geld
Het is een normale prijs hoor. Duur, dat wel, maar normaal.
kijken jullie naar rtl 4 deze is de understudy; celine purcel
Overigens denk ik dat ze zichzelf nog wel een beetje in de vingers zouden kunnen snijden met die hoge toegangsprijzen. Het is niet voor niets dat een andere recente musical, De Producers, al na een week van de planken werd gehaald.

Crisis en zo. En inderdaad, zoals terecht werd opgemerkt: er zijn nog vele bijkomende kosten: parkeren, brandstof, mogelijke overnachting, drankje tijdens de pauze.
quote:Rainbow01 schreef op 06 november 2011 @ 19:03:

kijken jullie naar rtl 4 deze is de understudy; celine purcelEerlijk is eerlijk: ze is wel een hoogwaardige understudy. Ze speelde de hoofdrol als dochter in Mama Mia. Maar toch.
Dit zijn volgens mij de prijzen voor dit soort producties. Een paar jaar geleden naar Tarzan geweest en toen betaalden we voor een 1e rangskaartje ook iets van ¤105,00 pp (zonder actiezegels )

Mijn tip: Als je gaat, dan 1e rang gaan, anders is het pas zonde van je geld
quote:registreerjenu schreef op 06 november 2011 @ 19:01:

[...]

Goeie vraag! Volgens mij weet je dat pas op het moment dat je in de zaal zit. Ik heb overigens hetzelfde: áls ik dan ga, dan wil ik ook waar voor m'n geld

Je weet dat niet van tevoren. Over het algemeen is het wel zo, hoe eerder je gaat hoe groter de kans op de originele cast. Aan het eind van een productie zijn de grote namen vaak al weer met de volgende productie bezig.

Ik wacht meestal tot het eind, tweede gratis ofzo.
Het klopt deels. Zorro is toch wel veel goedkoper: prijzen liggen tussen 25 en 59 euro. Maar Miss Saigon heeft inderdaad dezelfde prijzen als Wicked.
Als je een beetje flexibel bent kun je op het laatste moment marktplaats in de gaten houden. Daar komen op de dag zelf vaak goedkope kaarten op van mensen die ziek zijn geworden/of ineens niet meer kunnen! Ik woon tegenover een evenementenhal en kom op die manier vaak voor een schijntje een concert/musical/cabaret voorstelling binnen :D
Dit zijn tegenwoordig de prijzen, maar het is waar het is veel geld.

Ik geloof wel dat zo'n productie ook erg veel kost dus ik neem aan dat het ook wel een reële prijs is.

Ik heb nog cadeaubonnen liggen voor een musical, maar ga in ieder geval niet naar deze, het spreekt me niet echt aan. Ik wacht tot er eentje voorbij komt die me meer aanspreekt.
Ik ga naar miss saigon. Kostte volgens mij 68 euro per kaartje maar ik wil er zooo graag heen. Ik heb miss saigon 15 jaar geleden gezien in New York. Ik was toen tien en eigenlijk nog te klein om het te begrijpen. Op de havo had ik de vietnam oorlog als eindexamen onderwerp, nu wil ik die musical gewoon zien.

Wij gaan wel op een dinsdag. In het weekend was het nog een tientje duurder en ik vind het zo ook al duur genoeg.

Ik moet overigens wel op een normale stoel zitten. Ik zit in een rolstoel en de vriendin met wie ik ga ook. Maar twee rolstoelen naast elkaar kon niet. Alleen met een gangpad er tussen. Tss... . Nu ga ik er dus toch maar uit. ( Vriendin kan dat echt niet. ik wel dus vandaar.)

Zijn dus normale prijzen. Voor wicked zou ik het niet over hebben.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Er is net een musical na een week failliet gegaan (The Producers). Lovende recensies, maar bezoekers weigerden het volle pond te betalen.
quote:Avondzon schreef op 06 november 2011 @ 19:06:

Dit zijn volgens mij de prijzen voor dit soort producties. Een paar jaar geleden naar Tarzan geweest en toen betaalden we voor een 1e rangskaartje ook iets van ¤105,00 pp (zonder actiezegels )

Mijn tip: Als je gaat, dan 1e rang gaan, anders is het pas zonde van je geld eens, je geeft een hoop geld uit dan kunnen die 2 tientjes extra er ook wel van af.
ik heb echt een hekel aan chantal janzen en zal juist erg blij zijn als haar vervangster er is. Je hoort dit idd. pas op het laatste moment.
quote:Rainbow01 schreef op 06 november 2011 @ 19:03:

kijken jullie naar rtl 4 deze is de understudy; celine purcelow haar vind ik geweldig!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven