Entertainment alle pijlers

Wicked: belachelijk duur??

06-11-2011 18:54 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
As we speak kijk ik naar Life4You over de premiere van Wicked. Nieuwsgierig geworden wilde ik een kaartje reserveren voor deze nieuwe musical.

Maar ik schrok me rot van de prijzen. Een kaartje in het weekend op 2e rang (volgens mij gemiddeld) kost 75 euro. Het duurste kaartje kost 119 euro en het goedkoopste voor de vijfde rang (beperkt zicht) 25 euro. En dan komen er de reserveringskosten nog bij.

Ik verdien niet de wereld, maar gerust niet slecht. Maar ik kan dit gewoon echt niet betalen. Nog maar te zwijgen van het feit dat ik het wil.

Wat vinden jullie? Gaan jullie er heen?
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 06 november 2011 @ 19:11:

ik heb echt een hekel aan chantal janzen en zal juist erg blij zijn als haar vervangster er is. Je hoort dit idd. pas op het laatste moment.Chantal is ook niet mijn favoriet, maar ik heb vorige week de try out van Wicked gezien en ik moet zeggen dat Chantal fenomenaal is in deze rol! D'r zit 'n beetje venijn en wat vileins aan deze rol, en dat kon ze heel goed vertolken
ik was ook nooit fan van Chantal, maar heb haar een aantal maanden geleden in Petticoat gezien en daar vond ik haar echt goed in

Verder zijn het gewone prijzen voor die grote musicals, duur maar dat zijn concerten ook
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle musicals zijn zo duur. Als ik er van zou houden zou ik het wel betalen.
quote:chartreuse schreef op 06 november 2011 @ 19:57:

[...]

Chantal is ook niet mijn favoriet, maar ik heb vorige week de try out van Wicked gezien en ik moet zeggen dat Chantal fenomenaal is in deze rol! D'r zit 'n beetje venijn en wat vileins aan deze rol, en dat kon ze heel goed vertolken hmm ja dat klinkt wel als een rol die weggelegd is voor haar
Ik kan nergens terugvinden waar het verhaal van Wicked over gaat. "Het verhaal dat aan het verhaal van de Wizzard of Oz vooraf gaat", is alles wat ik hoor en lees. Maar dan weet ik nog niks.
Ik vind hier dingen van.
Het verhaal is gebaseerd op de roman Wicked: The Life and Times of the Wicked Witch of the West geschreven door Gregory Maguire en gaat over de belevenissen van twee jonge heksen, Glinda en Elphaba, die respectievelijk de Goede Heks van het Noorden en de Valse ('wicked') Heks van het Westen zullen worden. Het verhaal vormt aldus een 'prequel' voor het bekende verhaal De tovenaar van Oz omdat het verhaal speelt vóórdat De Tovenaar van Oz begint.

Bron: wikipedia

"t is wel summier, dat geef ik toe.
quote:hipslala schreef op 06 november 2011 @ 18:57:

Ik ga er niet heen, ik verafschuw die Nederlandse musicals waar je heen kunt met spaaracties via supermarkten.

De prijzen zijn hoog, maar dat is wat het altijd kost.

25 euro vind ik trouwens wel een prima prijs.Dan zit je op rij 380, of achter een grote pilaar en zie je geen drol.
Ik vond 't vooraf ook heel irritant weinig te weten over het verhaal. Maar als je de musical hebt gezien dan snap je waarom ze daar zo vaag over zijn. Idd omdat het een prequel is, en als ze net tè veel weggeven dan is de hele clou er al af voor mensen die het verhaal van De Tovenaar van Oz redelijk tot goed kennen.
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 06 november 2011 @ 20:19:

[...]

hmm ja dat klinkt wel als een rol die weggelegd is voor haar Nou inderdaad. Eerst had ik niks tegen Chantal. Maar sinds ik haar een paar keer op tv heel bitcherig heb zien doen toen zij presenteerde had ik meteen een afkeer tegen haar.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Wicked is trouwens een prachtmusical jaren gelden de originele broadwayversie gezien met Idina Menzel en Kristin Chenoweth ik was zwaar onder de indruk.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Natuurlijk is het duur. Orkest, spelers, dansers, technici, ze moeten ook hun geld verdienen. Musicals kosten nu eenmaal veel geld. Heb je geld niet, wacht dan een jaar, dan dalen de prijzen en vliegen de acties je om de oren
Ik hou van musicals... En heb het geld er dus wel voor over.

(Ik ga dan weer nooit naar de kroeg, zit niet iedere 8 weken bij de kapper en koop niet iedere maand iets nieuws).

Sommige musicals moet ik gewoon zien en daar betaal ik dan ook de volle pond voor (nu bijvoorbeeld voor Miss Saigon, Soldaat van Oranje en Wicked). Andere trekken me minder en daar bij wacht ik op acties (Marry Poppins en Zorro).

Ik heb een tijd veel musicals gezien, tegenwoordig ga ik af en toe... Meestal als vriend en ik iets te vieren hebben, gaan we gezellig samen.

Ik ga ook vaak naar amateurvoorstellingen. Natuurlijk is dat anders, maar de prijs is een stuk vriendelijker en vaak zijn ze ook heel leuk.

Op het forum van musicalworld zitten veel mensen die (heel) vaak naar dezelfde voorstelling gaan en die daar ook bij de artiesteningang wachten op hun favoriet... Daar weten ze vaak wel welke avonden de spelers (in principe) spelen/vrij zijn.

Dan moet je daar alleen wel veel rondlezen en ze weten dat niet maanden vooraf.

Bij grote producties kun je er vanuit gaan dat zeker in het begin de originele cast de ''populaire avonden'' speelt. Vaak zijn ze dan bijvoorbeeld op dinsdagavond vrij (toch 2 dagen na elkaar, als een soort weekend). Inderdaad, na verloop van tijd zijn ze vaak al met een volgende productie bezig.

Bij reizende producties speelt de vaste cast volgens mij in principe altijd. Omdat zij de ''reisdagen'' al vrij hebben.
Gewoon even een x aantal maanden wachten, dan is de grote hausse voorbij en komt de musical vanzelf bij Vakantieveiling. Dan kan je zelf bepalen wat je ervoor over hebt. Kan echt meer dan de helft van de prijs schelen.
Ik vind Chantal altijd een beetje krengerig overkomen.
Ik ben vorige week geweest en vond het een leuke musical, wel gratis kaarten gehad dus dan ben je al snel blij. Het circus theater in scheveingen heeft niet echt slechte plaatsen hoor, je kan overal wel het hele podium zien en het is niet zo groot dat je alleen maar poppetjes ziet.

het is wel inderdaad veel te duur om 80e te betalen, maar visueel een spectaculaire musical en ik vond willemijn verkaik echt geweldig goed.
Huh? nee hoor, ook bij reizende producties zijn er castwisselingen. Hoe groter de productie,hoe meer speeldagen per week en dat betekent dat de cast kan wisselen. na een jaar staat vaak B en C keuze.
Ik kreeg een aanbieding in de bus; 2e kaart gratis. Weet niet of heel Nederland die aanbieding heeft gehad, maar heb je nog interesse registreerjenu, dan moet je het maar laten weten. Is wel voor geselecteerde data en alleen voor 1e en 2e rang.
Celine Purcell is geen understudy maar alternate Glinda. Alternates krijgen van te voren vastgestelde speeldagen dus voor wie liever Celine ziet dan Chantal, kan het beste het "wie speelt wanneer" topic op musicalworld in de gaten houden, of twitter.

Geld uiteraard ook voor alternate Elphaba (Renee van Wegberg), ook zij zal vooraf vastgestelde speeldagen hebben.

Understudy's spelen wanneer het niet anders kan (in geval van ziekte bijv.).

Ik wil ook naar Wicked maar ik vind de kaartjes ook (te) duur.
Btw. Celine speelt morgenmiddag Glinda
nou anders ik wel
quote:mardi schreef op 11 november 2011 @ 15:54:

Ik kreeg een aanbieding in de bus; 2e kaart gratis. Weet niet of heel Nederland die aanbieding heeft gehad, maar heb je nog interesse registreerjenu, dan moet je het maar laten weten. Is

wel voor geselecteerde data en alleen voor 1e en 2e rang.voor alle duidelijkheid, ik reageerde hier op
Ik wacht nog even op TO, anders krijg jij de code. Het is een eenmalige code, dus ik kan hem niet hier lukraak neerplempen.
quote:mardi schreef op 11 november 2011 @ 16:25:

Ik wacht nog even op TO, anders krijg jij de code. Het is een eenmalige code, dus ik kan hem niet hier lukraak neerplempen.

Lief van je, ik zie het echter nu pas. Ik heb niet zoveel aan een tweede kaartje gratis, ik ben maar alleen.

Je kunt 't dus gerust weggeven.

Nogmaals dank, heel erg lief!
Ik ga dinsdag (volgende week) met mn 2e kaart gratis!

Rij 4, stoelen recht in het midden.

Heb er nu al zin in!

Wilde ook niet voor de volle pond, dus dit kwam erg fijn uit. :-)

Nu nog zo'n aanbieding voor Miss Saigon, die wil ik na al die jaren ook wel weer zien.
Avondje musical voor ongeveer 75 euro per persoon is voor ons gezin teveel van het goede. Als het 2e kaartje gratis zou zijn zou ik het misschien nog overwegen. Heel misschien dan.
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven