Vreemdgaan?

06-11-2011 11:18 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag beste Viva lady's!

Ok, hier even een lang verhaal dat ik zo kort mogenlijk ga neerzetten.

In 2004 heb ik een manisch periode gehad met als uitschieter een psychose en vervolgens een jaar zwaar depressief geweest.

Ik klom uit dat dal en ontmoette de liefde van mijn leven. Hij (gescheide vader van 2) had op dat moment meerdere vriendinnen maar wilde verder met mij. We leefden in de 8ste hemel en trouwden in 2006 en onderhielden een lat-relatie.

In 2007 wilde ik gaan samenwonen, ging verhuizen en belande weer in een psychose. Ik raakte zwanger en scheidde.

Het leven als alleenstaande moeder beviel me prima. De drie RRR gaven mij veel rust en ik moest ook waken voor weer een psychose dus hield mijn leven vrij simpel. Nieuwe liefdes liet ik niet toe. Maar mijn oude liefde wel. We kregen weer wekelijks contact en hij sliep ook bij mij. Ik wist wel dat hij ook andere contacten had maar wilde hem niet weer laten kiezen ( vond dat ik hem wel genoeg had aangedaan). Maar na een jaar ging ik ervan uit dat ik de enige nog voor hem was en wilde graag een kindje van hem.

Na 3 maanden was ik zwanger. Ik vertelde hem dat nieuws, hij was bang en blij, en drie dagen later viert hij zijn verjaardag.

De volgende ochtend ben ik vroeg wakker met mijn 3 jarige en zie dat hij sex heeft gehad dike nacht tijdens het feest, met een vriendin die hij dus al die tijd nog heeft gezien.

Eerste half jaar ben ik kapot geweest van verdriet. Hij bleef contact maken en wilde alles goed maken. Ik wilde dit kindje niet in een negatieve sfeer ter wereld brengen en heb bergen verzet om weer met een enigzinds goed gevoel contact te hebben.

Langzaam maar zeker, en met overtuigingskracht en charme offensief van hem, zijn we nu weer bij elkaar.

Ik heb een hele lijst van voor en tegens om bij elkaar te blijven. Maar ik moet echt een knop om zetten bij het 'vreemdgaan' die nacht tijdens het feest. Ik weet dat ik ook niet perfect ben, dat we al heel wat doorstaan hebben maar ik vind het nogal een hele kluit om hem weer toe te laten.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

Wat denk je, heeft dit nog een kans van slagen?

Er zijn twee kleine kindjes in het spel, voor hen doe ik alles, maar voel me op dit moment zo.....Tja, ooit was ik de hemel en aarde voor hem en dan blijkt ie, een jaar geleden, bij een ander te liggen terwijl ik zwanger in zijn bed lig.
Dit schrijft TO: We leefden in de 8ste hemel en trouwden in 2006 en onderhielden een lat-relatie.

In 2007 wilde ik gaan samenwonen, ging verhuizen en belande weer in een psychose. Ik raakte zwanger en scheidde.

In een latere reactie schrijft ze dat ze tijdens de psychose zwanger raakte van een ander. Dus als ik het goed begrijp is het oudste kind van een andere man en is TO dus iig vreemdgegaan.
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)
Geen gek idee dat TO even lekker alleen blijft en zich focust op zichzelf, haar kinderen en haar problemen (psychoses, dips etc)
quote:Liesje68 schreef op 06 november 2011 @ 13:05:

Dit schrijft TO: We leefden in de 8ste hemel en trouwden in 2006 en onderhielden een lat-relatie.

In een latere reactie schrijft ze dat ze tijdens de psychose zwanger raakte van een ander. Dus als ik het goed begrijp is het oudste kind van een andere man en is TO dus iig vreemdgegaan.Damn, dit is begrijpend lezen op gevorderd niveau, maar wat jij leest lees ik ook Liesje,
This is not kosher!
quote:Liesje68 schreef op 06 november 2011 @ 13:05:

In een latere reactie schrijft ze dat ze tijdens de psychose zwanger raakte van een ander. Dus als ik het goed begrijp is het oudste kind van een andere man en is TO dus iig vreemdgegaan.

Dat lees ik ook. En dat TO weinig praat met vriend, maar wel aanneemt dat vriend weet wat haar gedachten zijn. Zoals dit:

Op dat moment wilde ik gewoon een tweede kind. Dat wilde ik al toen de eerste geboren werd. Had hem ook als eventuele donor in mijn hoofd maar we gingen toen weer intensiever met elkaar om dus ik dacht dat het ook wel samen konden doen
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Nog steeds geen antwoorden zie ik...
quote:Primabella schreef op 06 november 2011 @ 13:04:

Volgens mij zo:

TO

- heeft een manische periode, psychose en depressie

- krabbelt weer op

- ontmoet man, alles verloopt goed

- trouwt, ze blijven latten

- wil graag gaan samenwonen, maar dit gaat mis. (Het is een beetje onduidelijk hoe dit is verlopen. Het kan ook dat het samenwonen pas misging na de psychose, of nadat ze zwanger is geworden)

- krijgt een psychose

- wordt zwanger van een ander

- gaat scheiden

- heeft een rustige periode; ze focust zich op zichzelf en alles verloopt goed

- krijgt weer voorzichtig contact met ex. De verhoudingen blijven onduidelijk omdat TO zich niet durft uit te spreken en ex hier ook geen initiatief in neemt.

- wil een kindje. Ex weet hiervan; lijkt dit niet actief te willen, maar het ook niet actief te willen voorkomen

- is zwanger van "ex"; "ex" is bang en blij

- "Ex" heeft sex met een ander, terwijl TO in huis is (toch?)

- Na een periode van afstand, zijn TO en ex weer bijelkaar

TO kan niet vergeten dat "ex" sex heeft gehad met een ander en weet niet hoe nu verder te gaan.

Dit haal ik er ook uit.

Verder gaan ?

En waarom ?

Omdat deze man je niet de RRR geeft, die jij blijkbaar nodig hebt.
Gisteren stond ik aan de rand van de afgrond. Vandaag ben ik een stapje verder.
Wat is RRR eigenlijk?
Wat een zooitje.

Vrouwen met zo'n psychisch verleden die nog een kinderwens hebben......het zou verboden moeten worden......
quote:erikje1969 schreef op 06 november 2011 @ 18:15:

Wat een zooitje.

Vrouwen met zo'n psychisch verleden die nog een kinderwens hebben......het zou verboden moeten worden......Eens.
quote:ster89 schreef op 06 november 2011 @ 17:50:

Wat is RRR eigenlijk?Rust, Reinheid, Regelmaat
quote:Primabella schreef op 06 november 2011 @ 13:04:

Volgens mij zo:

TO

- heeft een manische periode, psychose en depressie

- krabbelt weer op

- ontmoet man, alles verloopt goed

- trouwt, ze blijven latten

- wil graag gaan samenwonen, maar dit gaat mis. (Het is een beetje onduidelijk hoe dit is verlopen. Het kan ook dat het samenwonen pas misging na de psychose, of nadat ze zwanger is geworden)

- krijgt een psychose

- wordt zwanger van een ander

- gaat scheiden

- heeft een rustige periode; ze focust zich op zichzelf en alles verloopt goed

- krijgt weer voorzichtig contact met ex. De verhoudingen blijven onduidelijk omdat TO zich niet durft uit te spreken en ex hier ook geen initiatief in neemt.

- wil een kindje. Ex weet hiervan; lijkt dit niet actief te willen, maar het ook niet actief te willen voorkomen

- is zwanger van "ex"; "ex" is bang en blij

- "Ex" heeft sex met een ander, terwijl TO in huis is (toch?)

- Na een periode van afstand, zijn TO en ex weer bijelkaar

TO kan niet vergeten dat "ex" sex heeft gehad met een ander en weet niet hoe nu verder te gaan.

Zo lees ik hem ook.

TO, je hebt nu 2 kinderen voor wie je moet zorgen. Ik zou dus alles op alles zetten om goed voor jezelf te zorgen zodat je stabiel blijft (psychisch) en je kinderen een veilige en stabiele jeugd kan bieden. Met je ex (vader 2e kindje) zou ik absoluut niks meer aangaan op relatiegebied, dit om de rust in jullie (jij en je kindjes) leven te bewaren. Deze man is nooit 100% voor jou gegaan en als ik het zo lees is jullie relatie altijd onduidelijk geweest - jij ging er vanuit dat jij de enige was voor hem na een jaar elkaar weer zien en toch sliepen jullie niet samen na dat feest waarbij hij dus met een anders sliep!? Had hij ook vriendinnen ernaast toen jullie getrouwd waren?

In ieder geval, nu goed voor jezelf zorgen zodat je goed voor je kinderen kan zorgen. Ex alleen als vader van je kind zien en niet als relatiemateriaal.
En trouwens knap dat je met je psychische problemen 'rust, regelmaat en reinheid' kan creeren in je leven! Ontzettend belangrijk voor jezelf en je kinderen.
quote:pink11 schreef op 06 november 2011 @ 12:15:

Ik vind het niet warrig geschreven.

Als ik het goed begrijp is hij niet vreemd gegaan, omdat jij de tweede keer dat je hem in je leven toeliet (en zwanger van hem raakte) niet van hem wilde vragen dat hij voor jou koos, en je het toestond dat hij met zijn andere vriendinnen bleef omgaan.

Ik kan me ook voorstellen dat hij niet voor een tweede keer alles (en iedereen) meteen op wil geven voor een leven met jou, omdat het eerder is misgegaan, en dat hij daar even tijd voor nodig heeft.

Maar wat wil jij?

Fijn deze reactie, ik heb het gevoel dat je me begrijpt!

Tijdens de tweede fase van onze relatie ( na mijn 2de psychose, totaal niet toerekenings vatbaar dus, waar ik idd zwanger raakte van een ander) wist ik in het begin dat hij nog wel ernaast scharrelde maar ik wilde inderdaad niet teveel verlangen. Maar vanwege ons verleden dacht ik dat hij uiteindelijk wel weer voor mij zou gaan. En ook omdat wij vreeen rond mijn vruchtbare dagen dacht ik ook dat hij er helemaal voor zou gaan, anders krijg je toch geen kind bij iemand.

Ik denk wel dat hij alles aan het afronden was en naar mij toe aan het groeien was maar logischerwijs dat niet zo 123 voor elkaar kreeg.
quote:ailien schreef op 06 november 2011 @ 12:28:

Tip: ga weer lekker doen wat je eerst deed. Hou je leven klein en overzichtelijk en richt je op je kinderen en op jezelf. Verspil alsjeblieft geen tijd en energie meer aan die man... Onderhoud een goed contact met hem, maar ga niet meer verder dan dat!!

Ik heb momenteel ook het beste gevoel bij de relatie loslaten en gewoon weer alleenstaande mama zijn. Maar hij is echt een ontzettend zorgzame man die volop voor zijn kind, en mijn eerste kind, gaat.

Ook voor zijn twee andere kinderen uit een vorige relatie heeft hij altijd goed gezorgt. Hij doordeweeks en zijn ex alleen de weekenden. Tis gewoon een superpapa.

Nu ik weer werk, 2 dagen per week, blijft hij in mijn huis voor de baby zorgen.

Ik was gewend om altijd alleen voor m'n 1e kind te zorgen en ik kan me niet voorstellen dat ik een co-ouderschap ga krijgen dat ik de helft van de tijd m'n 2e kind kwijt ben aan de vader. Of is dat gewoon heel egoïstisch?
@ Primabella

Klopt wat je uiteengezet hebt. Ik ben waarschijnlijk in een manische bui verhuist (we hadden idd een latrealtie terwijl we getrouwd waren, hij zorgde 5 dagen in de week voor zijn kinderen en ik had tijd nodig om me bij een gezin te voegen) en ben toen daar in een psychose terecht gekomen. Dat is dus niet te handelen voor de meeste mensen als je zo bent en om zijn kinderen rust te geven is hij tijdelijk ergens anders gaan wonen. Ik ben toen daar ook weer weg gegaan en ben in die tijd zwanger geraakt van een ander.
quote:erikje1969 schreef op 06 november 2011 @ 18:15:

Wat een zooitje.

Vrouwen met zo'n psychisch verleden die nog een kinderwens hebben......het zou verboden moeten worden......

Als ik bij m'n volle verstand was geweest was ik ook niet zwanger geraakt van een totaal onbekende. Wel had ik voordat de psychose ontstond al een kinderwens dus het kindje is altijd welkom geweest. Tijdens de zwangerschap ben ik juist door de hormonen stabiel geworden en dat ben ik nu 4 jaar zonder medicijnen omdat het gewoon goed gaat nu (op een maandelijkse pmsbui na dan.........)

Ik vind mezelf een goede mama en steek veel tijd in mijn kindjes. Ik gun mijn 1e ook een broertje of zusje vandaar de tweede zwangerschap. Ik rook niet, drink niet en probeer zo prikkelloos mogenlijk te leven. Interessante onderwerpen in het leven die ik graag zou uitdiepen dmv een cursus of opleiding of literatuur ontwijk ik omdat ik daar misschien te enthiousiast van zou worden en misschien dus wel manisch. Jammer maar helaas.

Ik vind het ergens wel discutabel of mensen met een psygisch verleden een kind zouden moeten krijgen maar ja wat bij jou nog niet is kan altijd nog komen :-#
quote:kimpulz schreef op 06 november 2011 @ 20:40:

[...]

Fijn deze reactie, ik heb het gevoel dat je me begrijpt!

Tijdens de tweede fase van onze relatie ( na mijn 2de psychose, totaal niet toerekenings vatbaar dus, waar ik idd zwanger raakte van een ander) wist ik in het begin dat hij nog wel ernaast scharrelde maar ik wilde inderdaad niet teveel verlangen. Maar vanwege ons verleden dacht ik dat hij uiteindelijk wel weer voor mij zou gaan. En ook omdat wij vreeen rond mijn vruchtbare dagen dacht ik ook dat hij er helemaal voor zou gaan, anders krijg je toch geen kind bij iemand. Ik denk wel dat hij alles aan het afronden was en naar mij toe aan het groeien was maar logischerwijs dat niet zo 123 voor elkaar kreeg.Zoals ik het hier begrijp verwachtte je dat jouw man een kind van een ander zou opvoeden. En je zou het hem misschien niet eens hebben verteld?
quote:kimpulz schreef op 06 november 2011 @ 21:04:

[...]

Als ik bij m'n volle verstand was geweest was ik ook niet zwanger geraakt van een totaal onbekende. Wel had ik voordat de psychose ontstond al een kinderwens dus het kindje is altijd welkom geweest. Tijdens de zwangerschap ben ik juist door de hormonen stabiel geworden en dat ben ik nu 4 jaar zonder medicijnen omdat het gewoon goed gaat nu (op een maandelijkse pmsbui na dan.........)

Ik vind mezelf een goede mama en steek veel tijd in mijn kindjes. Ik gun mijn 1e ook een broertje of zusje vandaar de tweede zwangerschap. Ik rook niet, drink niet en probeer zo prikkelloos mogenlijk te leven. Interessante onderwerpen in het leven die ik graag zou uitdiepen dmv een cursus of opleiding of literatuur ontwijk ik omdat ik daar misschien te enthiousiast van zou worden en misschien dus wel manisch. Jammer maar helaas.

Ik vind het ergens wel discutabel of mensen met een psygisch verleden een kind zouden moeten krijgen maar ja wat bij jou nog niet is kan altijd nog komen :-#en hoe verhoudt zich dat met de omgang/relatie met de betreffende man???
quote:indigoblue schreef op 06 november 2011 @ 18:30:

En trouwens knap dat je met je psychische problemen 'rust, regelmaat en reinheid' kan creeren in je leven! Ontzettend belangrijk voor jezelf en je kinderen.

Dank je wel.

Ik heb nu (voor zover ik weet ) geen psychische problemen maar krijg die juist door onrust in m'n leven. Kinderen varen wel bij de drie R's dus het mes snijdt aan twee kanten!
quote:kimpulz schreef op 06 november 2011 @ 21:07:

[...]

Dank je wel.

Ik heb nu (voor zover ik weet ) geen psychische problemen maar krijg die juist door onrust in m'n leven. Kinderen varen wel bij de drie R's dus het mes snijdt aan twee kanten!tja, zal ik weer over die man beginnen of is de boodschap duidelijk en trek je verstandige conclusies?
@ Aubrey

Ik vond het zowiezo al knap dat hij weer in mijn leven is ondanks dat ik zwanger ben geraakt van een ander en daar nu dus een kind van is.

Ik begrijp je vraag alleen niet, wat zou ik hem niet hebben verteld?
quote:kimpulz schreef op 06 november 2011 @ 21:21:

@ Aubrey

Ik vond het zowiezo al knap dat hij weer in mijn leven is ondanks dat ik zwanger ben geraakt van een ander en daar nu dus een kind van is.

Ik begrijp je vraag alleen niet, wat zou ik hem niet hebben verteld?Wat is daar knap aan?
@ Liselore

Ja, helemaal kappen zou idd het verstandigst zijn vanwege stress (denken dat hij weer met andere vrouwen gaat vrijen)maar hij neemt toch ook wel stress weg dmv hulp bij het opvoeden van twee kleine kinderen.
quote:kimpulz schreef op 06 november 2011 @ 21:25:

@ Liselore

Ja, helemaal kappen zou idd het verstandigst zijn vanwege stress (denken dat hij weer met andere vrouwen gaat vrijen)maar hij neemt toch ook wel stress weg dmv hulp bij het opvoeden van twee kleine kinderen.Oh dus het is mooi in balans? geloof je dat zelf?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven