Amber Albarda
zaterdag 25 september 2010 om 17:31
Iemand er al van gehoord? Is er misschien al een topic over wat ik heb gemist?
Ik las er deze week in de nieuwe grazia een artikel over.
Ben wat sceptisch omdat het vast weer een nieuwe sonja bakker is.
En er elk jaar een nieuwe dieetgoeroe opstaat....
Toch, ik sta wel achter haar gedachten gang. Hoewel volgens mij niet nieuw, maar wel duidelijk en back to basic.
Het boek heb ik nog niet gelezen. Ze beschrijft wel hoe ik de laatste tijd zelf aan mijn gewicht werk. Zo min mogelijk bewerkt voedsel.
Toch gaat ze voorbij aan de eisen die het leven in 2010 aan je stelt; baan, hobby's, gezinnen en een druk sociaal leven; hoe maak je de tijd om de hele dag naar verse groenten te shoppen en sinds wanneer is zelfs brood bewerkt voedsel?
Wie kletst er mee? (www.amberalbarda.nl een nee dit is geen reclame, gewoon nieuwsgierigheid naar haar methode)
Ik las er deze week in de nieuwe grazia een artikel over.
Ben wat sceptisch omdat het vast weer een nieuwe sonja bakker is.
En er elk jaar een nieuwe dieetgoeroe opstaat....
Toch, ik sta wel achter haar gedachten gang. Hoewel volgens mij niet nieuw, maar wel duidelijk en back to basic.
Het boek heb ik nog niet gelezen. Ze beschrijft wel hoe ik de laatste tijd zelf aan mijn gewicht werk. Zo min mogelijk bewerkt voedsel.
Toch gaat ze voorbij aan de eisen die het leven in 2010 aan je stelt; baan, hobby's, gezinnen en een druk sociaal leven; hoe maak je de tijd om de hele dag naar verse groenten te shoppen en sinds wanneer is zelfs brood bewerkt voedsel?
Wie kletst er mee? (www.amberalbarda.nl een nee dit is geen reclame, gewoon nieuwsgierigheid naar haar methode)
zondag 6 november 2011 om 10:44
Drinken jullie eigenlijk nog koffie? Ik drink lekker nog 1 kopje per dag, soms meer maar dat probeer ik te beperken. Ik wil het ook niet achterwege laten, ik denk dat het met mate best kan.
Ik had vanochtend weer koffie met havermelk en honing en kaneel. Mmm dus ik wilde nog meer. Ik heb het daarna met granenkoffie gemaakt. ( tht febr 2011 )(wel nog verzegeld) niet voor niks ruim over de datum want eigenlijk vind ik het niks aan maar de combi zoals hierboven was echt wel lekker, niet minder dan met gewone koffie.
Ik had vanochtend weer koffie met havermelk en honing en kaneel. Mmm dus ik wilde nog meer. Ik heb het daarna met granenkoffie gemaakt. ( tht febr 2011 )(wel nog verzegeld) niet voor niks ruim over de datum want eigenlijk vind ik het niks aan maar de combi zoals hierboven was echt wel lekker, niet minder dan met gewone koffie.
zondag 6 november 2011 om 12:00
bedankt voor de quinoa-tips. Pilous op de verpakking staat ook 15 minuten koken, maar ga toch volgende keer 5 min koken en 15 minuten staan proberen. En anders gewoon wat meer melk bij gooien en continu bij blijven. De eerste keer was het namelijk zoo lekker.
Christane haha, je proeft de courgette niet hé. Ik heb er ook banaan doorgedaan, vond ik nog lekkerder (zoet).. stukjes banaan vond ik het lekkerst. Misschien ook een keer met broccoli proberen
Christane haha, je proeft de courgette niet hé. Ik heb er ook banaan doorgedaan, vond ik nog lekkerder (zoet).. stukjes banaan vond ik het lekkerst. Misschien ook een keer met broccoli proberen
zondag 6 november 2011 om 15:12
O heerlijk hardlopen! Maar 15 km, dat is niet mis. Ik ben altijd blij als ik na 10 km weer thuis kom. Ik mag het nu even niet van de fysio vanwege mijn knie, helaas. Gelukkig ben ik wel met andere fijne sport bezig.
Boebele, even offtopic, had jij niet een tijdje terug een topic over veel sporten en aankomen? Hoe gaat dat nu?
Boebele, even offtopic, had jij niet een tijdje terug een topic over veel sporten en aankomen? Hoe gaat dat nu?
zondag 6 november 2011 om 15:18
Ja dat klopt boselfje! En dat gaat weer helemaal goed, mede doordat ik veel gezonder ben gaan eten en eigenlijk nauwelijks nog snoep. Ik ben nu weer op het gewicht wat ik wilde hebben, dus daar ben ik heel blij mee. Maar ik sport dus wel heel veel, kan echt niet meer zonder. En ja, hardlopen is heerlijk! Al zijn de lange duurlopen soms wel wat saai. Maar vanmorgen ging het lekker.
zondag 6 november 2011 om 15:19
Ik eet vaak tussendoor gestoomde groente. Nu had ik rode kool even gestoomd, in de blender met wat water, stevia en kaneel, maar zooo die was scherp van smaak. Leek wel of er wasabi doorheen zat. Mijn neus zat niet verstopt en toch kreeg ik ineens veel meer lucht. Maar was dus echt niet te eten. Wordt deze smaak normaal geneutraliseerd door azijn ofzo?
Vanmiddag heb ik speltvlokken in havermelk gekookt, met lijnzaad en gemalen amandelen erna eroverheen. Zonder honing of zoet fruit, daar ben ik heel trots op Als ik de kans krijg eet ik alles zoet, ook avondeten. Wel lekker maar in het kader van flink diabetes in de familie niet zo heel verstandig.
Vanmiddag heb ik speltvlokken in havermelk gekookt, met lijnzaad en gemalen amandelen erna eroverheen. Zonder honing of zoet fruit, daar ben ik heel trots op Als ik de kans krijg eet ik alles zoet, ook avondeten. Wel lekker maar in het kader van flink diabetes in de familie niet zo heel verstandig.
zondag 6 november 2011 om 15:22
O fijn dat het weer goed gaat! Ik heb wel eens gehoord dat 20% sport is en 80% eten. Geloof ik ook zeker wel. Ik vind lopen juist niet saai, heerlijk mijn hoofd leeg, ik heb ook geen muziek op en lekker in de buitenlucht. De wereld zien veranderen door de seizoenen heen. Prachtig. Anyway sorry voor het offtopic!
zondag 6 november 2011 om 15:40
Ja, mijn eetpatroon was op een gegeven moment echt heel slecht als ik daar nu op terug kijk. Ik had heel veel witte rijst en pasta, soms zowel bij de lunch als bij het avondeten. En dan ging ik vaak lunchen bij zo'n woktentje, met rijst en verse groentes maar dan wel met zo'n zoetig, kunstmatig sausje eroverheen. En dan at ik daarnaast best veel chocola. Dus tja, eigenlijk logisch dat ik zwaarder werd. Nu ik weer "normaal" eet zijn die paar kilootjes teveel er meteen weer af. Zit ook veel beter in mijn vel en heb eigenlijk helemaal geen trek meer in zoetigheid, en als ik het dan wel eet denk ik altijd: hmm, is dit het nou? Ik geniet dan echt veel meer van zo'n quinoa-ontbijtje hoor.
Zijn speltvlokken trouwens lekker? Ik zie ze iedere keer liggen en dan moet ik aan jou denken, maar ik heb al zo veel liggen hier. En hier in de buurt niet zo'n fabriekswinkel helaas
Zijn speltvlokken trouwens lekker? Ik zie ze iedere keer liggen en dan moet ik aan jou denken, maar ik heb al zo veel liggen hier. En hier in de buurt niet zo'n fabriekswinkel helaas
zondag 6 november 2011 om 19:51
Ik vond de speltvlokken wel goed smaken. Wel heel anders dan havermout en quinoa enzo. Het heeft echt een heel volkoren smaak en ruikt ook naar van die donker volkoren boterhammen. Lekker voor de afwisseling. Ik heb ook wel veel liggen nu, op mijn verlanglijstje staan goede voorraadpotten:) Maar mijn intentie is ook om gevarieerder te eten en dat lukt steeds beter.
zondag 6 november 2011 om 20:29
boebele 15 km hardlopen, poeh. petje af.
boselfje vond je het dus wel lekker zonder iets zoets er in? Goed idee goede voorraadpotten aanschaffen. Zit ik ook niet meer met al die losse zakjes en staat leuk.
Wie had de groentelasagna allemaal al gegeten? Ik heb het net op. Het was toch te nat geworden en ik snap al waarom. Zit ik zoveel tijd te besteden aan de aubergines te laten uitlekken en droogdeppen... heb ik niet alleen de tomaten in de pan gedaan maar ook het sap erbij....... ja, de saus werd niet echt dik natuurlijk. Het was wel oké maar niet geweldig. Gebakken aubergines met cherrytomaatjes uit de oven en daarbij koude mozzarella en parmezaanse kaas en basilicum lijkt me lekkerder. * stopt klaagminuutje*
boselfje vond je het dus wel lekker zonder iets zoets er in? Goed idee goede voorraadpotten aanschaffen. Zit ik ook niet meer met al die losse zakjes en staat leuk.
Wie had de groentelasagna allemaal al gegeten? Ik heb het net op. Het was toch te nat geworden en ik snap al waarom. Zit ik zoveel tijd te besteden aan de aubergines te laten uitlekken en droogdeppen... heb ik niet alleen de tomaten in de pan gedaan maar ook het sap erbij....... ja, de saus werd niet echt dik natuurlijk. Het was wel oké maar niet geweldig. Gebakken aubergines met cherrytomaatjes uit de oven en daarbij koude mozzarella en parmezaanse kaas en basilicum lijkt me lekkerder. * stopt klaagminuutje*
maandag 7 november 2011 om 08:00
Ik had gister kwarktaart op en ijs.
En de hele nacht buikpijn/krampen gehad. Niet fijn.
Tenminste, ik denk dat het daardoor komt.
Lijstje:
O: quinoa
L: 2 speltboterhammen met roomboter en geitenkaas
T: kwarktaart, paar toastjes/plakjeworst/blokjekaas/handje pinda's
D speltpasta met zelfgemaakte saus
T Bolletje caramelijs
En de hele nacht buikpijn/krampen gehad. Niet fijn.
Tenminste, ik denk dat het daardoor komt.
Lijstje:
O: quinoa
L: 2 speltboterhammen met roomboter en geitenkaas
T: kwarktaart, paar toastjes/plakjeworst/blokjekaas/handje pinda's
D speltpasta met zelfgemaakte saus
T Bolletje caramelijs
maandag 7 november 2011 om 09:18
Ik heb gisteravond chinees gegeten bij kennissen... bah, wat is dat toch vies zeg. Al die zoete sausjes en al dat vlees, brrrr. Vroeger vond ik dat zo lekker, maar nu vind ik er niks meer in. En ik kreeg daarna meteen last van brandend maagzuur.
Dat kan geen toeval zijn toch?
De rest van de dag was mijn lijstje wel ok trouwens, geen rare dingen gedaan. Vandaag ga ik misschien deze maken voor mijn vriendje:
http://www.bbcgoodfood.co ... h-spiced-lentils-and-feta
Ziet er lekker uit!
Dat kan geen toeval zijn toch?
De rest van de dag was mijn lijstje wel ok trouwens, geen rare dingen gedaan. Vandaag ga ik misschien deze maken voor mijn vriendje:
http://www.bbcgoodfood.co ... h-spiced-lentils-and-feta
Ziet er lekker uit!
maandag 7 november 2011 om 12:32
Ik steek mijn neus ook weer even om de hoek. Ik heb nog niets gezien of gehoord van het boek en het geld van de abbo op sante is ook nog niet afgeschreven.
Wordt met de dag wel nieuwsgieriger naar het boek. Zeker nu ik niet zo veel recepten inspiratie heb.
@boebele: dat gerecept ziet er heerlijk uit. Dat ga ik ook een keer proberen (maar ik denk dat ik vriend er niet zo blij mee maak!). Voor hoeveel personen is dat recept want dat kan ik zo snel niet vinden?
groetjes
Wordt met de dag wel nieuwsgieriger naar het boek. Zeker nu ik niet zo veel recepten inspiratie heb.
@boebele: dat gerecept ziet er heerlijk uit. Dat ga ik ook een keer proberen (maar ik denk dat ik vriend er niet zo blij mee maak!). Voor hoeveel personen is dat recept want dat kan ik zo snel niet vinden?
groetjes
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
maandag 7 november 2011 om 13:20
quote:ayli schreef op 06 november 2011 @ 20:29:
boselfje vond je het dus wel lekker zonder iets zoets er in? Goed idee goede voorraadpotten aanschaffen. Zit ik ook niet meer met al die losse zakjes en staat leuk.Ja ik vond het wel lekker. Zoeter was lekkerder geweest maar goed dat geldt bij mij momenteel voor alles De amandelen hebben ook wel een beetje een zoetige smaak en de havermelk is romig dus lekkere combi.
boselfje vond je het dus wel lekker zonder iets zoets er in? Goed idee goede voorraadpotten aanschaffen. Zit ik ook niet meer met al die losse zakjes en staat leuk.Ja ik vond het wel lekker. Zoeter was lekkerder geweest maar goed dat geldt bij mij momenteel voor alles De amandelen hebben ook wel een beetje een zoetige smaak en de havermelk is romig dus lekkere combi.