HELP !!!

07-11-2011 14:17 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, allereerst thans alvast als je dit lees en nog meer thanks als je eventjes reageert. Ik zit een beetje krap op dit moment. Maar ik krijg donderdag mensen wie bij mijn komen eten. We zijn met 6 personen in totaal en het kan niet met varkensvlees. Dus ik zoek een lekker niet te duur en zonder varkens vlees recept voor 6 personen. Wie weet iets ?? Groetjes
Wortelsoep met amandelen en afbakstokbrood. Kost niks en is heerlijk. Doperwtjessoep idem dito.

Ik zou iets gevetarisch maken, dan hoef je geen (duur) vlees te kopen.
Wat is je budget en hoeveel gangen wil je maken?
quote:patriessie87 schreef op 07 november 2011 @ 14:29:

[...]

Sorry ik zal nooit meer HELP !!! zeggenHahahaha AANSTELLER !!!! (grapje)
Ja en?
Waar is de brand?

...geen brand?

*druipt teleurgesteld af*
quote:wittegeit schreef op 07 november 2011 @ 14:31:

Wat is je budget en hoeveel gangen wil je maken?15 euro en 3 gangen.
quote:pompedom schreef op 07 november 2011 @ 14:31:

Ik zou iets gevetarisch maken,

Wát zou je maken?

leg eens uit..
quote:flowerbombje schreef op 07 november 2011 @ 14:25:

Als ik ergens uitgenodigd wordt voor het eten zou ik dat absoluut niet kunnen waarderen Neuh. Maar het is wel goedkoop
Pisto (typisch spaanse gerecht):

Olijfolie

Courgette

Paprika

Knoflok

Hele tomaten uit een blik

Suiker

Zout

Peper

Alles fijn hakken en in olijf olie even friteuren. De tomaten erbij doen en een theelepel suiker. en laten pruttelen. Met zout een peper op smaak brengen. Lekker met gebakken eieren en stokbrood.
quote:Primabella schreef op 07 november 2011 @ 14:34:

[...]

Neuh. Maar het is wel goedkoop Dat absoluut. Je verdwijnt alleen bij mij wel onder het kopje "gierige vrienden".
Voorgerecht: kippesoep of groentensoep. Nagerecht: Yoghurt met vla en scheurtje siroop en wat fruit.
quote:flowerbombje schreef op 07 november 2011 @ 14:36:

[...]

Dat absoluut. Je verdwijnt alleen bij mij wel onder het kopje "gierige vrienden".

Ja echt...!! Ik werd bij een doop gevraagd of ik wilde blijven eten samen met mijn man en toen gingen ze naar snackbar en krijgen we allemaal het bonnetje. Ik zou zoiets nooit doen. Dan zou ik inderdaad liever een lekkere stampot maken.

Iedereen bedankt voor de reacties
quote:patriessie87 schreef op 07 november 2011 @ 14:33:

[...]

15 euro en 3 gangen.Voor 6 personen? 1 gang wil nog, als in pasta ofzo maar 3??
quote:MEFS schreef op 07 november 2011 @ 14:34:

Pisto (typisch spaanse gerecht):

Olijfolie

Courgette

Paprika

Knoflok

Hele tomaten uit een blik

Suiker

Zout

Peper

Alles fijn hakken en in olijf olie even friteuren. De tomaten erbij doen en een theelepel suiker. en laten pruttelen. Met zout een peper op smaak brengen. Lekker met gebakken eieren en stokbrood.Dit klinkt erg lekker !!!
Kan best Begonia, als je kiest voor soep als voorgerecht en bijvoorbeeld yoghurt met wat diepvriesfruit als nagerecht ofzo.
quote:patriessie87 schreef op 07 november 2011 @ 14:40:

[...]

Dit klinkt erg lekker !!! Dat is het ook. Spot goedkoop. En ik kan je nog een typisch spaanse nagerecht geven. Dan kan je nog een internationale teintje aan je avond geven.
quote:boterblommetje schreef op 07 november 2011 @ 14:33:

[...]

Wát zou je maken?

leg eens uit.. scherp
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:MEFS schreef op 07 november 2011 @ 14:43:

[...]

Dat is het ook. Spot goedkoop. En ik kan je nog een typisch spaanse nagerecht geven. Dan kan je nog een internationale teintje aan je avond geven.Graag...een lekker spaans toetje is niet verkeerd Bedankt !!
Flan

Ingrediënten

4 eieren

0,5 l. melk

200 gr. suiker

2 zakjes vanillesuiker (16gr.)

Breng in steelpannetje met steel de 0,5l melk met de 2 zakjes vanillesuiker voorzichtig tegen de kook aan.

Verhit in het steelpannetje zonder steel de 200gr. suiker tot het volledig is gecaramelliseerd. "Wals" het pannetje zodat de (gloeiend hete!!!) caramel de wand en bodem van het pannetje met een dun laagje bedekt. Giet de overtollige caramel in de hete melk. Roer in de melk totdat de caramel volledig is opgelost.

Klop in een kom de 4 eieren los en schuimig. Giet voorzichtig al roerend de caramel-melk erbij.

Giet het ei-melk-mengsel in het caramel-pannetje en zet het in de braadslee. Giet er kokend water bij totdat het pannetje voor ongeveer driekwart onder staat. Plaats de braadslee-met-pannetje in het midden van de oven (voorverwarme op 175 gr). Bak het in 20-25 minuten gaar, totdat een erin gestoken breinaald er weer droog uitkomt.

Stort de afgekoelde flan voorzichtig op een groot bord. (Zet het bord op het pannetje en draai het geheel om, zodat de flan met de saus uit het pannetje netjes op het bord terecht komt) Serveer op kamer- of koelkasttemperatuur.
Bak drie kilo aardappelen en zet er een pot mayo bij.
verba volant, scripta manent.
quote:MEFS schreef op 07 november 2011 @ 14:44:

Flan

Ingrediënten

4 eieren

0,5 l. melk

200 gr. suiker

2 zakjes vanillesuiker (16gr.)

Breng in steelpannetje met steel de 0,5l melk met de 2 zakjes vanillesuiker voorzichtig tegen de kook aan.

Verhit in het steelpannetje zonder steel de 200gr. suiker tot het volledig is gecaramelliseerd. "Wals" het pannetje zodat de (gloeiend hete!!!) caramel de wand en bodem van het pannetje met een dun laagje bedekt. Giet de overtollige caramel in de hete melk. Roer in de melk totdat de caramel volledig is opgelost.

Klop in een kom de 4 eieren los en schuimig. Giet voorzichtig al roerend de caramel-melk erbij.

Giet het ei-melk-mengsel in het caramel-pannetje en zet het in de braadslee. Giet er kokend water bij totdat het pannetje voor ongeveer driekwart onder staat. Plaats de braadslee-met-pannetje in het midden van de oven (voorverwarme op 175 gr). Bak het in 20-25 minuten gaar, totdat een erin gestoken breinaald er weer droog uitkomt.

Stort de afgekoelde flan voorzichtig op een groot bord. (Zet het bord op het pannetje en draai het geheel om, zodat de flan met de saus uit het pannetje netjes op het bord terecht komt) Serveer op kamer- of koelkasttemperatuur.Dank je wel klinkt ook erg lekker.
Soep, goede soep!, is niet goedkoop.

Als ik werkelijk 15 euro had voor 6 personen en 3 gangen, zou ik het cancellen.
quote:flowerbombje schreef op 07 november 2011 @ 14:36:

Dat absoluut. Je verdwijnt alleen bij mij wel onder het kopje "gierige vrienden".Dat is het risico ja
Bak griekse sla (komkommer, tomaat, ui en blokjes feta)

Spagetti met rode saus. Eventueel met gehakt.

Appelflappen toe.

Moet lukken voor dat geld. Ten minste, als je naar de markt gaat of een turkse supermarkt in de buurt hebt.

Anders:

Nasi goreng (vega)

Kipfilet in satésaus

Atjar

toetje kom ik niet veel verder dan die appelflappen.

Apple crumble is ook vrij goedkoop.

Maar ik ben geen toetjes mens.
quote:thee schreef op 07 november 2011 @ 14:50:

Soep, goede soep!, is niet goedkoop.

Als ik werkelijk 15 euro had voor 6 personen en 3 gangen, zou ik het cancellen.

Pisto voor 6 personen, tussen de 7 en de 8 euro in totaal.

Kippensoep uit de blik: 4 a 5 euro

Flan: 5 a 6 euro

Totaal: 16 a 19 euro als je bij AH koopt. Waarwchijnlijk lukt het wel als zij bij een goedkope super boodschappen doet.
Of zelfgemaakte pizza's

Turks brood halen en overdwars doorsnijden.

Bestrijken met tomatensaus en beleggen plakjes salami, ui en paprika. Kaas erover en in de oven.

Sla er bij.

Grote emmer turkse yoghurt halen (die met 10% vet).

In bakjes doen met honing en fijngemaakte noten er overheen (niet te veel. noten zijn duur).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven