Theeaanslag in theepot
maandag 7 november 2011 om 17:32
Een tijdje terug heb ik een glazen theepot gekocht, waar ik erg blij mee ben.
Deze:
Ik gebruik hem vrij intensief, maar waar ik even niet aan gedacht had, was dat er theeaanslag in zou komen.
In de pot zelf is het allemaal geen probleem en is het zo weg. Maar in de tuit blijft het allemaal zitten.
Heeft iemand een suggestie om het makkelijk weg te krijgen?
(Niet dat het nou zo'n mega probleem is, maar ik vind het toch niet helemaal mooi staan... )
Deze:
Ik gebruik hem vrij intensief, maar waar ik even niet aan gedacht had, was dat er theeaanslag in zou komen.
In de pot zelf is het allemaal geen probleem en is het zo weg. Maar in de tuit blijft het allemaal zitten.
Heeft iemand een suggestie om het makkelijk weg te krijgen?
(Niet dat het nou zo'n mega probleem is, maar ik vind het toch niet helemaal mooi staan... )
maandag 7 november 2011 om 17:42
Hmm... Had gehoopt op een simpel, niet-inweek antwoord.
Het probleem is dat dat tuitje dus heel smal is, en ik er gewoon niet inkom.
Vanmiddag geprobeerd om met een opgerold stukje keukenrol iets te doen, maar dat hielp dus ook niet.
Nachtje in de soda/citroen/vaatwastablet dan maar...
Kunstgebit bruistabletten zie ik mezelf nog niet heel snel kopen eigenlijk!
Het probleem is dat dat tuitje dus heel smal is, en ik er gewoon niet inkom.
Vanmiddag geprobeerd om met een opgerold stukje keukenrol iets te doen, maar dat hielp dus ook niet.
Nachtje in de soda/citroen/vaatwastablet dan maar...
maandag 7 november 2011 om 17:43
quote:TheEmpress schreef op 07 november 2011 @ 17:41:
Cif met een raggertje. Maar de echte theeliefhebber zal zeggen dat je aanslag uit een theepot niet mag verwijderen.
Weet ik...
Maarja, dat vind ik dan weer zonde van een glazen theepot.
En ik gebruik hem vooral voor theebloemen eigenlijk. En dat is dan weer zonde als je die door de aanslag niet meer kan zien.
Cif met een raggertje. Maar de echte theeliefhebber zal zeggen dat je aanslag uit een theepot niet mag verwijderen.
Weet ik...
Maarja, dat vind ik dan weer zonde van een glazen theepot.
En ik gebruik hem vooral voor theebloemen eigenlijk. En dat is dan weer zonde als je die door de aanslag niet meer kan zien.
maandag 7 november 2011 om 17:51
quote:Karan schreef op 07 november 2011 @ 17:42:
Gewoon doen. Hoef je niet eens speciaal voor naar de drogist of zo, ligt gewoon bij de supermarkt in 't schap. En vaak ligt er ook nog wel wat in de ramsj-bakken bij de Aldi, dan heb je 3 van die buisjes voor 'n euro.
Ook te gebruiken voor heel veel andere dingen als kunstgebitten: aanslag in theepotten dus, maar ook om bloemenvazen mee schoon te krijgen, wc-potten (daar waar 't water altijd blijft staan), thermosflessen enz. enz.
Gewoon doen. Hoef je niet eens speciaal voor naar de drogist of zo, ligt gewoon bij de supermarkt in 't schap. En vaak ligt er ook nog wel wat in de ramsj-bakken bij de Aldi, dan heb je 3 van die buisjes voor 'n euro.
Ook te gebruiken voor heel veel andere dingen als kunstgebitten: aanslag in theepotten dus, maar ook om bloemenvazen mee schoon te krijgen, wc-potten (daar waar 't water altijd blijft staan), thermosflessen enz. enz.
maandag 7 november 2011 om 18:01
Ja, met die tabletten krijg je zowat alles schoon! Zelfs koffie uit een thermoskan die je liever voor thee wil gebruiken. Of plastic speelgoed, zoals lego of badspeeltjes. Eigenlijk alles met ribbeltjes of randjes waar je niet tussen, onder of achter kan komen. Gewoon een nachtje in heet water met zo'n tablet laten staan.
maandag 7 november 2011 om 18:05