Blowende ex: HELP! :)

08-11-2011 14:54 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Viva lezers,

Ik zal proberen mijn verhaal kort te houden.

2,5 jaar geleden kreeg ik een relatie. Iemand die veel blowt, een simpele baan heeft, daar genoegen mee neemt, terwijl er veel meer in hem zit. Een jaar geleden heeft hij het uitmaakt. Het kwam voor mij totaal uit de lucht vallen. Het lag in ieder geval aan mij en hij trok het niet meer om bij me te zijn. Ik was er kapot van en besloot om een maand alleen te gaan reizen. Had een moeilijke tijd achter de rug, ben aan hem gaan hangen, ik herkende mezelf niet meer en ik vond het tijd om van een afstand te kijken wat ik nodig had om weer gelukkig te worden.

Zo gezegd zo gedaan. De beste keuze van mijn leven so far! Afgelopen jaar ben ik in therapie geweest om dingen een plek te geven en een beter beeld van mezelf te krijgen. Inmiddels heb ik dit afgesloten, omdat het goed met me gaat! Ik heb keihard gewerkt. Over een paar weken ga ik met een vriendin een paar maanden reizen en ik heb mijn ex helemaal los kunnen laten! :D Het gaat goed met mij!

Totdat.... Ik een paar maanden geleden mijn ex weer tegen kwam. We kregen weer leuk contact met elkaar en; we belanden bij elkaar in bed... Ik dacht zolang het leuk is, is het leuk. Ik ga van de winter reizen, we zien daarna wel verder! Makkelijker gezegd dan gedaan! Ik kreeg het knagende gevoel dat er iets niet goed zat. Dat ik niet goed genoeg was. Ik heb dit aangekaart en we hebben besloten om elkaar even wat minder te zien, omdat het misschien te snel ging.

Afgelopen weekend kwam ik hem tegen tijdens het stappen. Ik werd bijna niet aangekeken en ik heb hem dit aan het eind van de avond gevraagd. Hij ging tegen me tekeer wat het was 'mijn gevoel', 'mijn verwachtingen' en wat maakte ik er weer een circus van... Mijn reactie was na zijn eerste zin: Laat maar, dit heeft geen zin. Hij bleef doorgaan en ik kon mezelf niet inhouden en melde hem dat het misschien eens tijd is voor hem om te stoppen met blowen. Toen ben ik weggegaan. Ik heb niets meer van me laten horen, omdat ik boos ben. Al die jaren heb ik gedacht dat er iets mis met mij was, maar ik ben degene die veranderd is het afgelopen jaar, in zijn leven is niks gebeurd, behalve dat hij nog steeds vanaf het moment dat hij thuis komt van zijn werk een joint of 4 weg rookt, iets wat hij al bijna 15 jaar lang doet.

Gisteravond kreeg ik een berichtje van hem: Dat ik nu echt zijn grens ben overgegaan, door te zeggen dat hij moet stoppen met blowen, dat ik een drankprobleem heb en dat hij helemaal klaar met me is. Ik had een excuus over zijn gedrag verwacht... Wederom ben ik weer de schuldige. Aan de ene kant wil ik hem een mail sturen, bij hem langs gaan om hem flink de waarheid te vertellen! Maar ik wil geen gal spuwen en dingen uit boosheid zeggen.

Hebben jullie ervaringen met blowende vrienden/vriendjes? Ik heb het gevoel dat hij alles wil vermijden, geen zelfreflectie heeft, emotioneel op het niveau van een 18 jarige zit en alle schuld bij mij legt! Heeft het zin om hier verder op in te gaan? Of moet ik hem nu echt definitief afschrijven? HELP!
Nee, het heeft geen zin om met hem verder te gaan. Jij wilt dat hij stopt met blowen, hij wilt dat niet.

Daar ga je niet uitkomen.
Het is je ex, niet voor niets. Lekker laten gaan.
A: het is je EX dus jij hebt niks over zijn blowgedrag te zeggen

B: Ik zou lekker alleen verder gaan
Niet reageren!
Is het nu je ex of een halve vriend/relatie?

Als het je ex is, zo laten.

Als het weer jouw vriend is heeft het weinig zin om verder met hem te gaanJij wil dingen aan hem veranderen, hij wil dat niet veranderen. Zo blijf je in het circeltje rondlopen waar je eerder al uit was geklommen.
Nee echt?
Naast het blowen is jouw reactie waarschijnlijk het enige wat spannend is in zijn leven.
Afschrijven die hap.

Je was leuk om even lekker het bed mee in te duiken, maar nu je (weer) moeilijk begint te doen begint hij van zich af te slaan.

Vergeet hem en ga leuke dingen doen, blijf niet hangen aan die loser.
Alle energie die je hierin stopt is het niet waard. Zoals je gemerkt hebt voldoen zijn reacties niet aan je verwachting. Een reactie die jou voldoening geeft zul je dus nooit krijgen. Je gelijk halen heeft dus geen zin.

Laten gaan. En wees blij en trots dat jij wel de stap hebt kunnen nemen om verder te gaan.
Definitief stoppen met hem. Alles afkappen.
Even samengevat zoals ik het opvat: Je zet de 'relatie' op een laag pitje, en zodra je hem tegenkomt begin je meteen weer aan hem te trekken en ook nog eens met zijn blowgedrag te bemoeien?

Ik snap zijn reactie wel!

Waarom besteed je hier nog energie aan?
Als je wil reageren zou ik het houden bij iets als: prima, ik ook met jou. Doei.

Dingen uitleggen, beargumenteren, hem 'het licht laten zien': allemaal zinloos.

Niet reageren en hem laten gaan is zeker ook een prima optie.
Dank je voor jullie reacties, fijn!

Ik heb nog nooit een probleem van gemaakt dat hij blowde. Ex of halve vriend... Ik hoef hem in ieder geval niet terug, dat is wederom bevestigd! Ik heb het gevoel dat hij de realiteit niet helemaal ziet, alles bij mij legt en gewoon onredelijk is! Ik hoef toch niet te pikken dat ik zo respectloos behandeld word?
Waarom zoveel moeite doen voor een ex?

Jij wil dat hij stopt met blowen. Hij wil dat niet.

Prima toch kappen ermee.

Ik zou er geen mail meer aan verspillen. Wat wil je dan? Je gelijk halen? Gaat je niet lukken want hij ziet geen probleem.
Dit gaat helemaal niet om het blowen.
quote:shine86 schreef op 08 november 2011 @ 14:54:

Over 8 weken ga ik met een vriendin 4 maanden reizen en ik heb mijn ex helemaal los kunnen laten! :D Het gaat goed met mij!

Dit geloof ik dus niet anders maakte je je er niet zo druk om
quote:Murdoch schreef op 08 november 2011 @ 15:10:

Dit gaat helemaal niet om het blowen.Dit denk ik dus ook
quote:shine86 schreef op 08 november 2011 @ 14:54:

? Ik heb het gevoel dat hij alles wil vermijden, geen zelfreflectie heeft, emotioneel op het niveau van een 18 jarige zit HELP!

Ik ken wel een aantal mensen die ook zijn blijven blowen. En dat zijn precies de kenmerken die zij allen gemeen hebben!

Met langdurig blowen stopt je emotionele ontwikkeling.

Een relatie met dit soort types is volkomen hopeloos, tenzij je zelf hetzelfde bent natuurlijk.

Het heeft volgens mij ook niet zo veel zin om hem proberen te veranderen. Daar heb je namelijk zelfinzicht voor nodig...
Het is je ex, je weet nu weer waarom.

Heel simpel: contact verbreken en weer verder gaan met je leven.
quote:shine86 schreef op 08 november 2011 @ 15:08:

Dank je voor jullie reacties, fijn!

Ik heb nog nooit een probleem van gemaakt dat hij blowde. Ex of halve vriend... Ik hoef hem in ieder geval niet terug, dat is wederom bevestigd! Ik heb het gevoel dat hij de realiteit niet helemaal ziet, alles bij mij legt en gewoon onredelijk is! Ik hoef toch niet te pikken dat ik zo respectloos behandeld word?

Jullie hebben toch geen relatie meer?

Had je hier op gehoopt ofzo nadat ie weer met je in bed dook?

En als je geen problemen maakt over z'n blowen, waarom heet de topictitel dan 'blowende ex: help!' ?
Je hebt je ex nog niet los kunnen laten anders maak je je er niet druk om, duik je niet met hem ghet bed in en bemoei je je niet met zijn levensstijl.

Jij bent veranderd en wil hem ook veranderen om zo een relatie voort te zetten? (dit is eigen invuling)
Nee echt?
Je was afhankelijk, hebt keihard aan jezelf gewerkt en bent nu zelfstandig en gelukkig. Maar dan kom je juist diegene tegen die je vroeger het gevoel heeft gegeven het niet alleen te kunnen, en je wil hem laten zien hoe leuk je bent geworden en hoe goed het met je gaat. Verspilde moeite, want hij is nog steeds hetzelfde en ziet dat allemaal niet. Gevolg: je krijgt dat kutgevoel van toen weer terug. Dit zal je altijd blijven krijgen als je met hem omgaat, dus lekker je eigen gang gaan en trots zijn op jezelf.
quote:jo12345 schreef op 08 november 2011 @ 15:13:

[...]

Ik ken wel een aantal mensen die ook zijn blijven blowen. En dat zijn precies de kenmerken die zij allen gemeen hebben!

Een relatie met dit soort types is volkomen hopeloos, tenzij je zelf hetzelfde bent natuurlijk.

Het heeft volgens mij ook niet zo veel zin om hem proberen te veranderen. Daar heb je namelijk zelfinzicht voor nodig...

Zelf rook ik ook wel eens een jointje (geen 4 per dag) en ik vind dat je hier onzin praat.

Persoonlijk vind ik het erg veel wat hij wegrookt maar als hij functioneert en voor zichzelf kan zorgen waarom zou hij dan stoppen?

Trouwens TS zegt dat hij 4 joints per dag rookt. Terwijl ze al zo lang uit elkaar zijn. Hoe kan zij dat weten?
Je kan beter niet weer iets met je ex beginnen. Het was niet voor niets je ex. Jij bent verandert, hij niet. Ga verder met je leven en spreek gewoon niet meer met hem. Geniet van je 4 maanden in het buitenland.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:jo12345 schreef op 08 november 2011 @ 15:13:

[...]

Het heeft volgens mij ook niet zo veel zin om hem proberen te veranderen. Daar heb je namelijk zelfinzicht voor nodig...Herken dit volledig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven