Geld & Recht alle pijlers

wie betaalt de treinkosten?

09-11-2011 19:44 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex-man en ik zijn nu bijna een jaar uit elkaar, hij woont in Almere, ik in Almelo. Eens in de 14 dagen ziet hij ons zoontje.Het ene weekend is dat bij mij thuis en 1 keer in de maand gaat hij vanaf dit weekend naar Almere. Hij is er al een paar keer eerder geweest, maar door omstandigheden, zoals werk aan het spoor etc. is dit er wel eens bij in geschoten. De weekenden dat mijn ex bij mij is komen alle kosten voor mijn rekening, hij betaalt wel zelf zijn treinkosten, maar eten etc. komen voor mijn rekening. Ik heb wel eens zelf zijn treinkaartje voor geschoten als hij krap bij kas zat. Alimentatie betaalt hij niet. Ik leef zelf nu nog van een bijsyandsuitkering, omdat ik nog geen passend werk heb gevonden, ivm mijn 4 jarig autistisch zoontje. Nu gaat hij dus naar zijn vader en ik breng hem met de trein vanaf almelo naar almere.

Nu wil hij dat ik zelf de treinkosten betaal. Is dit redelijk?

Hij brengt hem wel zelf weer terug, maar heeft een kortingskaart.
Waarom betaalt hij geen alimentatie?
Waarom wonen jullie eigenlijk zo ver uit elkaar?
Waarom koop jij geen kortingkaart? Heb je zelf ook los van deze reizen profijt van. Is een paar tientjes, en dan kan je vaker goedkope rmet de trein. En dan kan je ook iets bijkopen waarop kinderen gratis meereizen. Dat scheelt stress.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Dus het gaat om de treinkosten van jezelf die je maakt om je zoon weg te brengen? Lijkt mij het meest logische dat hij die moet betalen want anders komt hij hem maar ophalen toch? Denk dat hij blij moet zijn dat jij eens in de maand van Almelo naar Almere voor hem gaat reizen om zoon te brengen. Wat het misschien iets anders maakt is als jullie altijd in Almere woonachtig waren en jij vertrokken bent naar Almelo.
En waarom betaalt meneer geen alimentatie dan? Hij is toch gewoon de vader? Ik heb er niet veel verstand van verder hoor, maar hij moet toch gewoon alimentatie betalen of in ieder geval bijdragen voor de opvoeding? ....o....en gelukkig is ie je ex, das dan tenminste nog iets positiefs
Misschien dat het wel zo eerlijk is dat diegene die ver weg is verhuisd ook het leeuwendeel van de reiskosten betaalt?
We wonen zo ver uit elkaar, omdat mijn familie allemaal hier woont en ik niets meer met Almere heb. Heb er hele slechte herinneringen.

Zie mijn andere topics. En waarom hij geen alimentatie betaald?

Geen flauw idee. Ik kan er met hem niet over praten.
Maar jij bent dus degene van de twee die is 'wegverhuist'?
Jij bent weg verhuist, dan vind ik het eigenlijk wel redelijk dat jij je eigen treinkosten moet betalen ja.

Waarom zou het redelijk zijn dat hij die zou betalen?
Ja, ik moest daar noodgedwongen weg onder drukl van hulpverleners, omdat hij niet kan omgaan met de stoornis van mijn zoontje. Het gaat nu iets beter, maar hijn ziet hem ook maar amper.
Als ik het me goed herinner, ben jij verhuisd en woont je man op de oude plek. Dan lijkt het mij redelijk dat jij de kosten zelf voor je rekening neemt. Bovendien komt het dan uit op jij de helft en hij de helft, ook dat lijkt mij fair.

Verder lijkt het mij dat hij KA zou moeten betalen. Ik ga er echter vanuit dat er een goede reden is waarom hij dat niet doet, want anders zou jij gekort worden op de bijstand.
Als jij degene bent die is wegverhuisd dan vind ik dat jij ook voor de gevolgen daarvan moet opdraaien.

Dat staat trouwens weer los van of je ex allimentatie betaalt of niet. Ben je daar al achteraan geweest met behulp van een advocaat? Hebben jullie de omgangsregeling netjes op papier staan?
Lijkt me toch in het belang van je zoontje dat hij contact houdt met zijn vader.

En weg moeten wil natuurlijk niet zeggen;zo ver weg moeten. Ik snap dat je bij familie wilde wonen, maar feit blijft dat jij weg bent verhuist en dat er daardoor reiskosten zijn ontstaan.

Als je dan mijn mening vraagt over of het redelijk is dat jij jouw eigen treinkaartje moet betalen zodat je zoon zijn pa kan zien, dan is mijn antwoord: ja dat lijkt me redelijk.
Heb net je post over de alimentatie gelezen. Alimentatie is iets wat niet alleen in goed overleg vastgesteld hoeft te worden. Als hij niet wil praten, dan zul je dat met een advocaat via de rechter moeten regelen. Heeft de bijstand daar nog niet op aangedrongen?
Je zegt ex-man dus er is een scheiding geweest. Dan is de eerste vraag altijd wat hebben jullie dan afgesproken in het convenant?? Er zal toch wel iets op papier staan? En heeft hij ook bijstand of werk?
Ik neem trouwens toch aan dat jij ook een voordeelurenkaart hebt aangeschaft. Dat scheelt je ruim 15 euro voor een retourtje!
Voor wat betreft reiskosten denk ik dat fyfty-fifty wel eerlijk is, maar dan zou ik ook een bijdrage in de kosten voor boodschappen tijdens het weekend vragen.
In een eerder topic las ik dat jullie via een mediator hadden afgesproken dat hij ¤250,/ pm zou betalen en de reiskosten voor de omgangsregeling.

Hebben jullie die afspraken niet vastgelegd? wat is daar mee gebeurt?
hij heeft een goedbetaalde baan en in een convenant is vastgelegd dat hij zij zoontje mag zien 1 keer in de 14 dagen. De alimentatie is van openbare orde of zoiets. Gekeken naar wat hij verdiend heeft de advocaat berekend dat hij 250,- per maand moet betalen.

Hier wordt ik niets beter van, maar dat maakt me ook niet uit.

Het is toch gewoon zijn plicht in het onderhoud van zijn zoontje te voorzien?

Zijn moeder beheert trouwens zijn bankpas, want hij kan niet met geld omgaan. In de tijd dat we nog getrouwd waren gaf hij het grootste gedeelte uit met uitgaan en kon ik amper kleding kopen en boodschappen. Ik moest vaak bijspringen door dingen te betalen wat ik maandelijks ontving van de heffingskorting en kinderbijslag.
Koalagirl, als vastgelegd is dat hij 250 euro per maand moet betalen, waarom ga je er dan niet achteraan?
Dat is een andere vraag, nml 'ex betaalt helemaal niets is dat redelijk?' Nope, dat lijkt me zeker niet redelijk!
Je zit in de bijstand toch? Zij kunnen achter de allimentatie aan gaan voor jou. Is nml ook in hun voordeel. Ik zou dus snel een afspraak maken met je contactpersoon.

En als er in het convenant is opgenomen dat hij de reiskosten volledig betaald, kun je hem daar ook aan houden.
quote:koalagirl schreef op 09 november 2011 @ 19:58:

Ja, ik moest daar noodgedwongen weg onder drukl van hulpverleners, omdat hij niet kan omgaan met de stoornis van mijn zoontje. Het gaat nu iets beter, maar hijn ziet hem ook maar amper.

pfff ... volgens mij bepaal je zelf waar je wil gaan wonen. Krijg weer een beetje zoiets van; iedereen heeft het gedaan maar ik kon er niks aan doen...

Jij bent volwassen, en daarbij je kunt ook thuiswerk doen als je kindje op bed ligt toch?

Maargoed ik kan het ook helemaal mis hebben, wil je niet beledigen maar het is wel een gevoel wat ik erbij krijg. Je zal het wel zwaar hebben dat geloof ik wel.

Kortom jij bent weggegaan dus jij betaald de treinkaartjes. En hij moet volgens mij gewoon alimentatie betalen of is het ook nog zo'n oelewapper die allerlei redenen heeft om maar niet te kunnen( lees willen ) werken
Ja en?
De gemeente verhaalt de alimentatie toch gewoon op hem als je een bijstandsuitkering krijgt?

Kosten voor de omgang worden doorgaans gedeeld. Jij de helft van de reiskosten, hij de helft van de kosten als hij bij jou verblijft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven