breien is ook leuk
dinsdag 21 juni 2011 om 12:15
woensdag 20 juli 2011 om 18:44
Ik heb een verveelperiode, nadat mijn borduurwerkje (van dick bruna) is afgerond weet ik even niet meer wat mijn volgende creatieve 'project' is.
Nu zag ik bij het kruidvat een rondbrei ring:
Zoiets: http://www.hobbyhuis.nl/contents/media/l_0008129.jpg
Is dat wat? Welke dingen kan je hiermee maken???
Nu zag ik bij het kruidvat een rondbrei ring:
Zoiets: http://www.hobbyhuis.nl/contents/media/l_0008129.jpg
Is dat wat? Welke dingen kan je hiermee maken???
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
donderdag 10 november 2011 om 12:29
Ja best. Maar meer in de winter dan in de rest van het jaar. Vind de wintermodellen altijd erg leuk, vooral met kabels en dat soort dingen.
Heb nog wol voor een lange trui met kabels aan de voorkant uit de Phildar van vorig jaar. Maak hem in zwart/bruin. Was veel te groot dus moet opnieuw.
Die zonder mouwen moest ik ook over doen, te groot. Tob altijd met de juiste maat.
Heb nog wol voor een lange trui met kabels aan de voorkant uit de Phildar van vorig jaar. Maak hem in zwart/bruin. Was veel te groot dus moet opnieuw.
Die zonder mouwen moest ik ook over doen, te groot. Tob altijd met de juiste maat.
donderdag 10 november 2011 om 23:13
Dat heb ik ook Steeds. Had een fijn breitruitje die op mijn knieen kwam te hangen. Snap het niet. Proeflapje komt goed uit. Maar toch.. Grrr
Ik vind kabels ook leuk om te doen. Ben nu zelf met ajour begonnen. Ik ga het steeds meer waarderen. Maar als ik niet oplet is het een naald recht en haal weer uit..
Hoe zoek jij de goede patronen uit? Dub altijd lang of het iets voor me is. Vid het erg moeilijk om te bepalen of het zal staan..
Ik vind kabels ook leuk om te doen. Ben nu zelf met ajour begonnen. Ik ga het steeds meer waarderen. Maar als ik niet oplet is het een naald recht en haal weer uit..
Hoe zoek jij de goede patronen uit? Dub altijd lang of het iets voor me is. Vid het erg moeilijk om te bepalen of het zal staan..
vrijdag 11 november 2011 om 19:22
Ik brei ook!! Ik heb al een babyjasje en wantjes gebreid, en ik ben nu bezig met babysokjes.....t is bijna jammer dat we zo'n warm najaar hebben want mijn zoontje zijn (gebreide & gevoerde)jas is al een maand klaar maar het is nog te warm om hem aan te doen!
Mijn moeder bel ik af en toe op voor een telefonisch-breiconsult (bijv als ik steken moet minderen ofzo... )
Maar ik moet nog veel leren geloof ik als ik het hier zo lees....Rondbreien? Breien met 4 of 5 pennen? Geen idee waar jullie het over hebben
Mijn moeder bel ik af en toe op voor een telefonisch-breiconsult (bijv als ik steken moet minderen ofzo... )
Maar ik moet nog veel leren geloof ik als ik het hier zo lees....Rondbreien? Breien met 4 of 5 pennen? Geen idee waar jullie het over hebben
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
vrijdag 11 november 2011 om 19:55
Breien is super hot! Ik heb het ook heel lang gedaan.
Maar sinds ik samen ben gaan wonen is het er niet meer van gekomen. Ik wil het wel heel graag weer op gaan pakken.
De winter komt eraan, dus een heerlijk warme sjaal komt goed van pas;-)
Haken lijkt mij overigens ook heel leuk, maar heb het nooit geprobeerd. Is dit moelijk, of is het makkelijk te leren?
Maar sinds ik samen ben gaan wonen is het er niet meer van gekomen. Ik wil het wel heel graag weer op gaan pakken.
De winter komt eraan, dus een heerlijk warme sjaal komt goed van pas;-)
Haken lijkt mij overigens ook heel leuk, maar heb het nooit geprobeerd. Is dit moelijk, of is het makkelijk te leren?
zondag 13 november 2011 om 20:23
Ik heb de laatste tijd niet veel tijd om te breien. Maar ik heb wel een sjaal gemaakt voor de verjaardag van mijn zusje
http://birchwooddesign.bl ... 2011/11/stoere-sjaal.html
http://birchwooddesign.bl ... 2011/11/stoere-sjaal.html
zondag 13 november 2011 om 21:06
dinsdag 15 november 2011 om 09:44
Kom ik 1 bol tekort voor mijn trui zonder mouwen. Grrr. Is wol van Drops, vorig jaar besteld op internet. En niet echt een winkel in de buurt waar ik het kan halen. Nu wil gelukkig een zaak uit Rotterdam het opsturen in een envelop. Bij een ander wilden ze het verzenden als een pakket. Voor een bol wol van 1.80 (in de aanbieding) wel erg duur. Hoef alleen nog maar een paar centimeter voor de kraag, dus hopen maar dat het snel binnenkomt.
Haken lijkt me ook leuk, in het haaktopic hebben ze het vaak over een Granny Square deken. Heb nog nooit gehaakt, maar dit lijkt me wel leuk om eens te doen.
Voor mijn andere trui die af was en over moet, ben ik bezig met het proeflapje. Klinkt alleen beetje onlogisch vind ik, als je te veel steken /naalden hebt ofzo, dikkere naalden gebruiken of andersom.....
Haken lijkt me ook leuk, in het haaktopic hebben ze het vaak over een Granny Square deken. Heb nog nooit gehaakt, maar dit lijkt me wel leuk om eens te doen.
Voor mijn andere trui die af was en over moet, ben ik bezig met het proeflapje. Klinkt alleen beetje onlogisch vind ik, als je te veel steken /naalden hebt ofzo, dikkere naalden gebruiken of andersom.....
dinsdag 15 november 2011 om 10:08
Ik heb - vreemd genoeg als jongen - rond mijn 12 mij beziggehouden met verschillende vormen van textiele bewerking: punniken, borduren, breien, haken. Dat kantklossen heb ik nooit begrepen. Ik zie weleens vrouwen op braderieën en dat soort straatevenementen die tijdens het kantklossen sneller met hun vingers heen en weer gaan dan ik met mijn ogen kon volgen.
Maar goed, het gaat hier over breien. Dat heb ik vroeger gekund, rechts en averechts. Dat laatste woord ken ik nu nog alleen in figuurlijke betekenis.
Ik heb geen concrete dingen gebreid, alleen lapjes om te oefenen. Mijn oma gebruikte 4 breinaalden om sokken te breien.
Ik vraag me verder af hoe bepaalde patronen met verschillende kleuren garen worden gebreid.
Maar goed, het gaat hier over breien. Dat heb ik vroeger gekund, rechts en averechts. Dat laatste woord ken ik nu nog alleen in figuurlijke betekenis.
Ik heb geen concrete dingen gebreid, alleen lapjes om te oefenen. Mijn oma gebruikte 4 breinaalden om sokken te breien.
Ik vraag me verder af hoe bepaalde patronen met verschillende kleuren garen worden gebreid.
World of Warcraft: Legion
dinsdag 15 november 2011 om 22:29
Wie van de dames kan me helpen met dit patroon?
http://www.pickles.no/small-and-clever/
Ik wil graag de babyslofjes breien voor mijn kleine nichtje, maar kom niet helemaal uit het patroon.
Iemand die hier mee kan helpen?
http://www.pickles.no/small-and-clever/
Ik wil graag de babyslofjes breien voor mijn kleine nichtje, maar kom niet helemaal uit het patroon.
Iemand die hier mee kan helpen?
zaterdag 14 januari 2012 om 09:38