Vervelende schoonmoeder !!!!!!! :S

10-11-2011 12:57 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag mijn hart luchten wat betreft mijn schoonfamilie.

Ik heb een moeilijke tijd achter de rug. Ik ben van afkomst moslim (terwijl ik zelf niet gelovig ben) en heb een relatie met mijn vriend die Nederlander is. Mijn ouders waren hier zo fel op tegen dat er bedreigingen naar mijn hoofd werden geslingerd. Met name over eerwraak en dergelijke.

Hierdoor ben ik gevlucht naar een opvanghuis en heb lange tijd geen contact met ze gehad. Daarnaast ook niet met mijn vriend en schoonfamilie. Na 6 maanden mocht ik weer terug en was alles opgelost. Ik kon samenwonen met mijn vriend en schoonouders totdat wij een plekje voor onszelf konden krijgen.

Wij zijn nu al 2 jaar bezig om een huis te vinden, maar het lukt niet om iets gepast te vinden.

Sfeer tussen schoonfamilie en ik is nu om te huilen. Ik ben van nature heel introvert en laat weing iets over mij horen. Dus ik kreeg als EERSTE te horen toen ik introk dat ik me MOEST aanpassen en hoe zij waren. Mijn schoonfamilie is enorm extrovert. HEEEL druk. Dus ben ik een paar maanden heel erg mijn best gaan doen om aan te passen. Help zelfs met huishouden en alles. Maar krijg elke keer weer te horen.. WIJ doen dat anders....Waarom doe je dit of dat?...HEB jij dat gedaan. Bij alles wat ik doe krijg ik een antwoord dat ik het niet goed heb gedaan. Vooral mijn schoonmoeder houdt ervan om dit tegen me te zeggen. Zij let op alles wat ik doe..al haal ik een drankje voor mijzelf. Dan kijkt ze me na en blijft naar mij kijken terwijl ik iets sta in te schenken. Dan voel ik gewoon haar ogen in mijn rug priemen.

Hierdoor is de sfeer erg verandert. Het is heel gespannen in huis. Ik word zelfs niet meer begroet of het is een vlakke begroeting. terwijl ik altijd hun begroet ook al zeggen ze niets terug. Mijn vriend en schoonzus/zwager hebben dit helemaal niet. Zij worden enorm begroet en aangesproken. Het negeren gebeurt ok wanneer ik iets wil vertellen over hoe het bijv. op werk is gegaan. Dan wordt er of niet naar me geluisterd of er wordt snel over een ander onderwerp gesproken. Aangezien ik in de gezondheid werk praat ik graag hierover. wanneer ik iets hierover vertel heeft mijn schoonmoeder ALTIJD weer een tegenwoord. JA MAAR dat doen ze niet hoor. JA MAAR zo was het niet. TERWIJL ik wel beter weet.

Doordat ik mijn energie moest insteken in het aanpassen en daarnaast loop ik stage en werk ik daarnaast en school. Is mijn energie niveau enorm gedaald. negen van de tien keer ben ik enorm kapot als ik thuis kom en zij verwachten dat ik me moet aanpassen aan hun. Dus na een tijdje ben ik gestopt om mijn energie erin te steken.

Dus ben weer introvert geworden door de toestand van mijn schoonmoeder. Mijn schoonvader kan het hem weinig schelen. Mijn vriend vindt zelf dat het niet zo is. Ik ben enorm blij met mijn relatie en wil dit ook houden maar het wordt enorm moeilijk gemaakt door mijn schoonmoeder.

Ik weet echt niet wat ik nu moet doen. Ik krijg altijd te horen dat ik alles fout doe en dat ik me MAAR MOET aanpassen omdat het hun huis is. HELUP!!!
Mijn advies: Zo Spoedig Mogelijk een betaalbare (huur)woning vinden en weg daar!
Wat zegt en doet je vriend wat dat betreft?

Zou het niet een oplossing zijn om zelf op kamers te gaan?
Waarom woon je dan in vredesnaam nog bij ze in huis als je daar zo ongelukkig van wordt?! Wat versta jij onder een geschikte woning? Want volgens mij wordt je veel gelukkiger ergens op je eigen kleine flatje dan bij je schoonouders in huis... Desnoods huur je een studentenkamer!
Lijkt me niet leuk zo te moeten leven vooral niet na wat je al heb meegemaakt. Vind het jammer voor je dat je weinig tot geen steun van je vriend krijgt. Zou eens een gesprek met je schoonmoeder aangaan wat ze precies van jou verwacht en hoe jij je voelt en je schrijft dat je iets gepast zoekt. Weet niet precies wat je daarmee bedoelt, maar ik zou als ik jou was wat minder eisen hebben en een huis gaan zoeken met je vriend die dan maar wat minder gepast is.
Lijkt me geen ideale situatie, begrijp ik het goed dat je nu 2 jaar bij hen woont?

het is niet leuk om ergens te wonen waar je je door dit soort opmerkingen niet welkom en thuis voelt.

Van de andere kant kan ik ook wel begrijpen dat je schoonmoeder misschien wel weer behoefte heeft aan haar eigen privacy.

Ik denk dat de beste oplossing is dat jij en je vriend snel een andere woonplek zoeken, hoe moeilijk dit ook te vinden is.

Deze situatie wordt niemand blij van en zal ook geen positieve invloed op je relatie hebben.

sterkte
quote:sushi90 schreef op 10 november 2011 @ 12:57:

Wij zijn nu al 2 jaar bezig om een huis te vinden, maar het lukt niet om iets gepast te vinden.

Sorry, maar van dat zinnetje krijg ik weleens de kriebels haha...

Wat is gepast?

En kan het helpen als je je eisen bijstelt?
Ik denk dat het voor alle partijen een ongezonde situatie is om zo lang met elkaar opgescheept te zitten. Als ik het goed begrijp, en je inderdaad al 2 jaar bij ze inwoont, kan ik me voorstellen dat je schoonouders op een minder lange periode hadden gerekend. Wat bedoel je precies met passende woonruimte? Ik ben begonnen op een klein flatje in wat bekend stond als een achterbuurt, en ik vond het heerlijk om op eigen benen te staan... Kun je je eisen aanpassen en genoegen nemen met minder?
Het huis uit. Zo snel mogelijk. Leuker voor jullie en leuker voor je schoonouders.

Twee jaar samen in het huis van je schoonouders ? Hoe oud zijn jullie ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Help zelfs met huishouden en alles.

Dit zinnetje viel me op. Da's toch normaal? Je woont daar, je zit niet in een pension. Betaal je ook mee aan de boodschappen?

Verre van ideale situatie dit. Snel op zoek naar wat anders dus.
Wat Pimpelmeesje zegt, viel mij ook op ja.

Hebben jullie in het begin afspraken gemaakt over hoe dingen zouden gaan? Wanneer is dit 'verkeerd' gelopen?

Ik denk dat het hoog tijd is dat je daar weg gaat, met of zonder je vriend (kom op, je kunt toch wel een kamer voor jezelf vinden??). Je zit er nu zo in, dat je niks positiefs aan niemand in dat gezin meer kunt zien denk ik.
quote:pimpelmeesje67 schreef op 10 november 2011 @ 13:13:

Help zelfs met huishouden en alles.

Dit zinnetje viel me op. Da's toch normaal? Je woont daar, je zit niet in een pension. Betaal je ook mee aan de boodschappen?

Verre van ideale situatie dit. Snel op zoek naar wat anders dus.

dat was ook mijn eerste reactie, als ik zou zien dat mijn schoondochter al 2 jaar bij mij in woont en geen poot uitsteekt in het huishouden zou ik dat niet accepteren, jullie leven met z'n allen onder een dak dus ook jij zult je steentje bij moeten dragen. Zou het ook niet meer dan normaal vinden om bij te dragen aan de boodschappen etc trouwens. Denk je niet dat het daar ook me te maken zou kunnen hebben?

Als ik jullie was zou ik gewoon een huurappartement zoeken, hieft niet perfect te zijn, maar dan bepaal je iniedergeval zelf wat je doet en hoe je het doet.
Een studentenkamer zoeken en vanuit daar verder gaan kijken.
Ben ook wel benieuwd waarom je na 2 jaar nog niets hebt gevonden.

Je vriend wil zeker niet perse het huis uit?
TO

Ik wil je even recht op de man af iets vragen. Waarom doet menig moslimman zich meer dan rijkelijk te goed aan NL'se en andere niet-moslimvrouwen alsof het allemaal ter beschikking moet staan, en hoor je daar vanuit de moslimgemeenschap nooit wat over? Maar als er andersom een vrouw van jullie gemeenschap met een niet-moslim gaat hebben we ineens te maken met eerwraak en dat soort grappen, waarvan je zelf dus last blijkt te hebben. Kun je mij svp een zinnig inhoudelijk antwoord op deze hypocriete gang van zaken geven?

NEE ik ben geen PVV stemmer, verre van zelfs -zie posts van mij elders-, NEE ik ben geen xenofoob en NEE ook geen racist. Maar jouw verhaal is dus precies de reden waarom ik geen voorstander van interracial, interculturele en whatever intermixed relaties ben. Gewoon soort bij soort, kleur bij kleur en achtergrond bij achtergrond. Want de reden waarom het in de soep loopt en je last krijgt met elkaars achterban is om de verschillen en het onbegrip. Je moet begrip hebben voor het onbegrip van andere mensen, maar ik vind toch dat voorkomen beter is dan genezen. Ik had ooit een Indiase vriendin en die was ook doodsbenauwd om mij kennis te laten maken met haar familie. Alleen maar omdat ik blank en van buiten hun cultuur ben en ze dat weleens niet zo leuk zouden vinden..... Snap je wat ik bedoel? Je moet je gewoon niet op relationeel niveau inlaten met andere bevolkingsgroepen, dan krijg je ook geen gezeik met discriminatie en zo. Ben benieuwd naar je antwoord!

En alvast voor de eventuele haat posters die het niet met mij of sommige van mijn stellingen eens zijn: ik reageer er niet op en lees het evenmin, dus bespaar jezelf vooral de moeite.... Ik ga alleen in op de repliek van TO. Het topic is al controversieel genoeg....
Controversieel?? Ik zag tot nu toe niets controversieels.... gewoon een meisje wat al 2 jaar bij haar schoonouders woont tot grote irritatie van beide kanten.

Je spoort niet! Op de rest ga ik niet in, dat is heel ver off topic. Hoop dat niemand dat doet, ook to niet, schieten we niets mee op!
dit topic controversieel?

Dat valt mee hoor

IK lees hier alleen een verwend meisje wat al 2!!!!! jaar bij haar schoonouders inwoont

Ik zou als schoonouder zijn ook behoorlijk geïrriteerd raken van mijn schoondochter die het blijkbaar geweldig vindt dat ze helot met opruimen,

In mijn ogen niet meer dan normaal!

wat ik dan weer niet normaal vind is dat kind en vriendin twee jaar lang op mijn lip gaan zitten leven!

Dat doen ze maar lekker in hun eigen huis/caravan/appartement/doos

Tijdelijke opvang, tuurlijk kom binnen schatten

Maar 2 jaar vind ik niet meer tijdelijk

Dat vind ik irritant
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:sexysexual schreef op 10 november 2011 @ 18:44:

TO

Ik wil je even recht op de man af iets vragen. Waarom doet menig moslimman zich meer dan rijkelijk te goed aan NL'se en andere niet-moslimvrouwen alsof het allemaal ter beschikking moet staan, en hoor je daar vanuit de moslimgemeenschap nooit wat over? Maar als er andersom een vrouw van jullie gemeenschap met een niet-moslim gaat hebben we ineens te maken met eerwraak en dat soort grappen, waarvan je zelf dus last blijkt te hebben. Kun je mij svp een zinnig inhoudelijk antwoord op deze hypocriete gang van zaken geven?

NEE ik ben geen PVV stemmer, verre van zelfs -zie posts van mij elders-, NEE ik ben geen xenofoob en NEE ook geen racist. Maar jouw verhaal is dus precies de reden waarom ik geen voorstander van interracial, interculturele en whatever intermixed relaties ben. Gewoon soort bij soort, kleur bij kleur en achtergrond bij achtergrond. Want de reden waarom het in de soep loopt en je last krijgt met elkaars achterban is om de verschillen en het onbegrip. Je moet begrip hebben voor het onbegrip van andere mensen, maar ik vind toch dat voorkomen beter is dan genezen. Ik had ooit een Indiase vriendin en die was ook doodsbenauwd om mij kennis te laten maken met haar familie. Alleen maar omdat ik blank en van buiten hun cultuur ben en ze dat weleens niet zo leuk zouden vinden..... Snap je wat ik bedoel? Je moet je gewoon niet op relationeel niveau inlaten met andere bevolkingsgroepen, dan krijg je ook geen gezeik met discriminatie en zo. Ben benieuwd naar je antwoord!

En alvast voor de eventuele haat posters die het niet met mij of sommige van mijn stellingen eens zijn: ik reageer er niet op en lees het evenmin, dus bespaar jezelf vooral de moeite.... Ik ga alleen in op de repliek van TO. Het topic is al controversieel genoeg....

In alles wat je schrijft spreek je jezelf tegen. Verder ga je naar mijn idee ook totaal off topic en heeft de problematiek van TO niets te maken met het gene wat jij bij deze discussie wil betrekken.

TO, volgens mij ligt de oplossing in wat andere voor mij ook al gezegd hebben, zorg dat je zo snel mogelijk eigen woonruimte vind. Ik denk dat je relatie met je schoonfamilie door een beetje afstand ook allleen maar kan verbeteren en zelfs weer leuk en gezellig kan worden.
quote:spectral schreef op 10 november 2011 @ 18:48:

Controversieel?? Ik zag tot nu toe niets controversieels.... gewoon een meisje wat al 2 jaar bij haar schoonouders woont tot grote irritatie van beide kanten.

Je spoort niet! Op de rest ga ik niet in, dat is heel ver off topic. Hoop dat niemand dat doet, ook to niet, schieten we niets mee op!Controversieel: eerwraak..... En ik spoor idd niet want ik ben autobezitter Wél met je eens dat deze woonvorm uiteraard heel absurd en niet gezond is. Samenwonen dat doe je als stel door samen een eigen plek te kopen/huren, je gaat niet bij iemand intrekken. No way!
Sssttttttttttt niet reageren sexysexual, dat heb je namelijk beloofd

En alvast voor de eventuele haat posters die het niet met mij of sommige van mijn stellingen eens zijn: ik reageer er niet op en lees het evenmin, dus bespaar jezelf vooral de moeite.... Ik ga alleen in op de repliek van TO. Het topic is al controversieel genoeg.

(wel een beetje consequent blijven dan hè)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:sexysexual schreef op 10 november 2011 @ 18:44:

Gewoon soort bij soort, kleur bij kleur en achtergrond bij achtergrond.Maakt niks uit, mijn schoonmoeder is van dezelfde 'soort' en die is toch vreselijk irritant.
quote:Yvonne77 schreef op 10 november 2011 @ 19:48:

[...]

Maakt niks uit, mijn schoonmoeder is van dezelfde 'soort' en die is toch vreselijk irritant. Zijn ze dat niet altijd?
@TO:

Maak dat je wegkomt daar, al kun je maar iets kleins huren. Altijd beter dan dit. Ik moet er persoonlijk NIET aan denken om bij mn schoonmoeder te wonen. AAAAAAAAAAAAAAHHHHHHH!!!
quote:Summerdance schreef op 10 november 2011 @ 19:10:

Sssttttttttttt niet reageren sexysexual, dat heb je namelijk beloofd

En alvast voor de eventuele haat posters die het niet met mij of sommige van mijn stellingen eens zijn: ik reageer er niet op en lees het evenmin, dus bespaar jezelf vooral de moeite.... Ik ga alleen in op de repliek van TO. Het topic is al controversieel genoeg.

(wel een beetje consequent blijven dan hè)Dat moet je zien als vooral betrekking hebbend op mogelijke a.s. verwijten dat ik een racist of zo zou zijn. Maar ik heb een steekhoudende argumentatie gegeven voor mijn beweringen. Dus laat die vooral níet verkeerd opgevat worden. Mijn ervaring is gewoon dat mixen niet werkt... C'est tout Ik zag mijn post ook niet als off topic. ik wilde nav ván het topic gewoon een vraag stellen aan TO, omdat het woord 'eerwraak' viel e.d.
quote:sexysexual schreef op 10 november 2011 @ 20:00:

[...]

Zijn ze dat niet altijd?

Vreemde reactie, jij impliceerde toch met 'soort bij soort' dat je dan die problemen niet hebt?

Maar genoeg off topic, ik ga hier stoppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven