Vervelende schoonmoeder !!!!!!! :S

10-11-2011 12:57 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag mijn hart luchten wat betreft mijn schoonfamilie.

Ik heb een moeilijke tijd achter de rug. Ik ben van afkomst moslim (terwijl ik zelf niet gelovig ben) en heb een relatie met mijn vriend die Nederlander is. Mijn ouders waren hier zo fel op tegen dat er bedreigingen naar mijn hoofd werden geslingerd. Met name over eerwraak en dergelijke.

Hierdoor ben ik gevlucht naar een opvanghuis en heb lange tijd geen contact met ze gehad. Daarnaast ook niet met mijn vriend en schoonfamilie. Na 6 maanden mocht ik weer terug en was alles opgelost. Ik kon samenwonen met mijn vriend en schoonouders totdat wij een plekje voor onszelf konden krijgen.

Wij zijn nu al 2 jaar bezig om een huis te vinden, maar het lukt niet om iets gepast te vinden.

Sfeer tussen schoonfamilie en ik is nu om te huilen. Ik ben van nature heel introvert en laat weing iets over mij horen. Dus ik kreeg als EERSTE te horen toen ik introk dat ik me MOEST aanpassen en hoe zij waren. Mijn schoonfamilie is enorm extrovert. HEEEL druk. Dus ben ik een paar maanden heel erg mijn best gaan doen om aan te passen. Help zelfs met huishouden en alles. Maar krijg elke keer weer te horen.. WIJ doen dat anders....Waarom doe je dit of dat?...HEB jij dat gedaan. Bij alles wat ik doe krijg ik een antwoord dat ik het niet goed heb gedaan. Vooral mijn schoonmoeder houdt ervan om dit tegen me te zeggen. Zij let op alles wat ik doe..al haal ik een drankje voor mijzelf. Dan kijkt ze me na en blijft naar mij kijken terwijl ik iets sta in te schenken. Dan voel ik gewoon haar ogen in mijn rug priemen.

Hierdoor is de sfeer erg verandert. Het is heel gespannen in huis. Ik word zelfs niet meer begroet of het is een vlakke begroeting. terwijl ik altijd hun begroet ook al zeggen ze niets terug. Mijn vriend en schoonzus/zwager hebben dit helemaal niet. Zij worden enorm begroet en aangesproken. Het negeren gebeurt ok wanneer ik iets wil vertellen over hoe het bijv. op werk is gegaan. Dan wordt er of niet naar me geluisterd of er wordt snel over een ander onderwerp gesproken. Aangezien ik in de gezondheid werk praat ik graag hierover. wanneer ik iets hierover vertel heeft mijn schoonmoeder ALTIJD weer een tegenwoord. JA MAAR dat doen ze niet hoor. JA MAAR zo was het niet. TERWIJL ik wel beter weet.

Doordat ik mijn energie moest insteken in het aanpassen en daarnaast loop ik stage en werk ik daarnaast en school. Is mijn energie niveau enorm gedaald. negen van de tien keer ben ik enorm kapot als ik thuis kom en zij verwachten dat ik me moet aanpassen aan hun. Dus na een tijdje ben ik gestopt om mijn energie erin te steken.

Dus ben weer introvert geworden door de toestand van mijn schoonmoeder. Mijn schoonvader kan het hem weinig schelen. Mijn vriend vindt zelf dat het niet zo is. Ik ben enorm blij met mijn relatie en wil dit ook houden maar het wordt enorm moeilijk gemaakt door mijn schoonmoeder.

Ik weet echt niet wat ik nu moet doen. Ik krijg altijd te horen dat ik alles fout doe en dat ik me MAAR MOET aanpassen omdat het hun huis is. HELUP!!!
quote:sexysexual schreef op 10 november 2011 @ 20:04:

[...]

Mijn ervaring is gewoon dat mixen niet werkt... C'est tout Mijn ervaring is dat het wel werkt. En nu?
quote:Yvonne77 schreef op 10 november 2011 @ 20:04:

[...]

Vreemde reactie, jij impliceerde toch met 'soort bij soort' dat je dan die problemen niet hebt?

Maar genoeg off topic, ik ga hier stoppen.De kans is -zo mijn ervaring leert- veel aanzienlijker dat je idd niet tegen dit soort onbegrijpelijke zaken zoals eerwraak en onoverbrugbare culturele verschillen enzovoorts aanloopt. Ik ben iemand die op dezelfde lijn zitten, hetzelfde toekomstbeeld hebben e.d. cruciaal belangrijk vind. Uiteraard moet ieder het vooral voor zich weten met wat voor partner je in zee gaat, and if it works out all and well: halleluja, maar mijn ding is het -nogmaals, gebaseerd op ervaring- zeker niet
quote:Captain_Obvious schreef op 10 november 2011 @ 20:09:

[...]

Mijn ervaring is dat het wel werkt. En nu?Good for you
quote:sexysexual schreef op 10 november 2011 @ 20:30:

[...]

Ik ben iemand die op dezelfde lijn zitten, hetzelfde toekomstbeeld hebben e.d. cruciaal belangrijk vind. Dat is fijn voor je. Maar dat heeft m.i. niks te maken met afkomst of ras.
quote:Captain_Obvious schreef op 10 november 2011 @ 20:32:

[...]

Dat is fijn voor je. Maar dat heeft m.i. niks te maken met afkomst of ras.Net zoals jij er goede ervaringen mee hebt en het voor jou niet op gaat, heb ik er minder goede ervaringen mee en gaat het dus wel op. We agree to disagree.
quote:sexysexual schreef op 10 november 2011 @ 20:33:

[...]

Net zoals jij er goede ervaringen mee hebt en het voor jou niet op gaat, heb ik er minder goede ervaringen mee en gaat het dus wel op. We agree to disagree.Als je dan ook niet meer je mening uitdraagt als een half feit, dan agreeen we to disagree, inderdaad.
TO, jij en je vriend moeten daar gewoon zo snel mogelijk weg. Of jij alleen als je vriend geen haast heeft. Je woont 2 jaar bij mensen in met wie het niet klikt. Je vriend heeft voor jou gekozen maar je schoonfamilie niet. En jij hebt voor je vriend gekozen maar niet voor zijn familie. Dat geeft niets maar als je dan wel 2 jaar bij elkaar moet wonen kan het misgaan. Van beide kanten.
quote:Captain_Obvious schreef op 10 november 2011 @ 20:36:

[...]

Als je dan ook niet meer je mening uitdraagt als een half feit, dan agreeen we to disagree, inderdaad.Ok. Ik wil alleen nog wel kwijt dat dat heel erg in the eye of the beholder is hé.... Toegegeven, ik heb geen parate bronvermelding of zo, maar het zijn veelal juist de gemengde stellen die stuklopen. Hoe vaak hoor je dat?!?! En de reden luidt vaak: culturele incompatibiliteit, het past gewoon niet, 'ik snap haar/hem niet'. Heel veel culturen gáán ook gewoon niet buiten de eigen gemeenschap. Dat is niet omdat ze racistisch zijn, maar om gewoon een bepaald verband in stand te houden en conflicten te vermijden. Dat zie je vooral bij Hindustanen, Joden en toch ook wel vrij vaak bij Aziaten en Latijns Amerikanen. Ik merk dat bij mezelf ook hoor! Er zit bij mij o.a. heel veel Zuid-Europees bloed in, en koele/nuchtere/afstandelijke/ingetogen/gereserveerde mensen kunnen mij gewoon niet bijbenen! Ik ben veel te heetbloedig, uitbundig en extrovert voor dat soort types. Dat klikt gewoon geen seconde. Daarnaast speelt cultuur ook een rol. Als je daar al geen goede basis voor hebt kun je als relatie toch nooit succesvol worden? Misschien ligt dat idd voor jou anders -prima- maar voor mij moet er een initiële gevoelsmatige understanding zijn, dat is niet te 'assimileren'. Snap je wat ik bedoel te zeggen?
En omdat ze uit elkaar gaan uiteindelijk moeten ze er in beginsel maar niet aan gaan beginnen???

Je praat echt onzin.... het begint met liefde, en of dat nu lang of kort duurt, het is altijd bijzonder.
quote:kaetje schreef op 10 november 2011 @ 20:43:

TO, jij en je vriend moeten daar gewoon zo snel mogelijk weg. Of jij alleen als je vriend geen haast heeft. Je woont 2 jaar bij mensen in met wie het niet klikt. Je vriend heeft voor jou gekozen maar je schoonfamilie niet. En jij hebt voor je vriend gekozen maar niet voor zijn familie. Dat geeft niets maar als je dan wel 2 jaar bij elkaar moet wonen kan het misgaan. Van beide kanten.Voila! Daarom moet je ook nóóit gaan samenwonen, of heel ver weg (emigreren desnoods), dan krijg je ook geen clan over de vloer. Ik vind het sowieso allemaal heel raar. Als je met iemand bent, ben je met die persoon, en níet met diens aanhang. Daar doe je toch helemaal geen zaken mee?? Ik snap daar echt geen jota van.... (Kan aan mij liggen hoor)
Clan over de vloer?? Ze zijn verdorie min of meer noodgedwongen gaan samenwonen bij zijn ouders...
quote:spectral schreef op 10 november 2011 @ 21:01:

Clan over de vloer?? Ze zijn verdorie min of meer noodgedwongen gaan samenwonen bij zijn ouders...Nee ik bedoel in z'n algemeenheid.
[quote]sexysexual schreef op 10 november 2011 @ 20:52:

maar het zijn veelal juist de gemengde stellen die stuklopen. Hoe vaak hoor je dat?!?!

Huh???

Waar woon jij dan?

Ik hoor inderdaad vaak dat relaties stuk lopen.

Maar ook dat is niet, ras, cultuur, of afkomst afhankelijk

1 op de 3 relaties loopt stuk.

En het is echt geen meerderheid die stuk loopt op bovenstaande.

Dat loopt stuk op:

niet meer houden van

verbaal, geestelijk geweld

vreemdgaan

gewoon eikelgedrag van m/v

verschil in leefstijl (maar dat zou ik ook kunnen met boer Guus met de varkenshouderij in Drenthe ..
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
@TO Ga een huis huren. Ben je morgen van je probleem af...
Jee zeg, wat een vreemde wending heeft dit topic genomen.

TO zal zich wel niet meer laten zien (en daar kan ik haar geen ongelijk in geven).
Inderdaad, lekker behulpzaam naar TO ook...
Nou, TO is gisteren sowieso al niet meer teruggekomen, dus ik denk niet dat het aan de wending van het topic ligt. Er is al genoeg serieus gereageerd waar ze op had kunnen reageren.
quote:sexysexual schreef op 10 november 2011 @ 20:54:

[...]

Voila! Daarom moet je ook nóóit gaan samenwonen, of heel ver weg (emigreren desnoods), dan krijg je ook geen clan over de vloer. Ik vind het sowieso allemaal heel raar. Als je met iemand bent, ben je met die persoon, en níet met diens aanhang. Daar doe je toch helemaal geen zaken mee?? Ik snap daar echt geen jota van.... (Kan aan mij liggen hoor)Maar dan wóón je ineens tussen allerlei mensen van ander ras en andere afkomst, dat kan toch nooit goed gaan?
quote:Kastanjez schreef op 11 november 2011 @ 09:12:

[...]

Maar dan wóón je ineens tussen allerlei mensen van ander ras en andere afkomst, dat kan toch nooit goed gaan?Mijn vriend en ik komen alle twee uit een middenstandsmilieu... echter zijn familie had een bloemenwinkel en slagerij... mijne een reclamebureau en verschillende autodealers... kan nooit goed gaan dus op den duur!
quote:spectral schreef op 11 november 2011 @ 11:10:

[...]

Mijn vriend en ik komen alle twee uit een middenstandsmilieu... echter zijn familie had een bloemenwinkel en slagerij... mijne een reclamebureau en verschillende autodealers... kan nooit goed gaan dus op den duur!Ik wist niet dat bloemisten en autodealers ook al van een ander ras zijn! (had ik wel kunnen raden natuurlijk... )
Wegwezen daar! Ik denk dat iedereen gek zou worden als ze 2 jaar bij haar zouden moeten wonen. Ik in elk geval wel, hoe aardig ze ook zijn
Nou sexysexuals, ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar het antwoord hierop. (je 1ste stelling). Want daar heb je wel gelijk in. Hoewel we het antwoord wel weten. En ik ben ook geen PVV stemmer of racist.
Waarom ga je niet op zoek naar een kamer om te huren? Kunnen jij en je vriend in de tussentijd op zoek naar een woning, en kan jij gewoon lekker je gang gaan en tot rust komen.
quote:Summerdance schreef op 11 november 2011 @ 07:38:

[quote]sexysexual schreef op 10 november 2011 @ 20:52:

maar het zijn veelal juist de gemengde stellen die stuklopen. Hoe vaak hoor je dat?!?!

Huh???

Waar woon jij dan?

Ik hoor inderdaad vaak dat relaties stuk lopen.

Maar ook dat is niet, ras, cultuur, of afkomst afhankelijk

1 op de 3 relaties loopt stuk.

En het is echt geen meerderheid die stuk loopt op bovenstaande.

Dat loopt stuk op:

niet meer houden van

verbaal, geestelijk geweld

vreemdgaan

gewoon eikelgedrag van m/v

verschil in leefstijl (maar dat zou ik ook kunnen met boer Guus met de varkenshouderij in Drenthe ..www.cbs.nl/NR/rdonlyres/C2D4DEDA-DEFF.. ... 134pub.pdf
quote:Kastanjez schreef op 11 november 2011 @ 09:12:

[...]

Maar dan wóón je ineens tussen allerlei mensen van ander ras en andere afkomst, dat kan toch nooit goed gaan?Daar heb ik het niet over, ik heb het over het feit dat je elkaars aanhang dan niet of nauwelijks ziet aka over de vloer krijgt. Wat maakt het nou uit waar je woont? Met die mensen heb je helemaal niks te maken want dat zijn wildvreemden en komen niet in je huis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven