Oktober 2011

29-10-2011 19:19 1717 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn alweer een half jaar moeder!

(o.k., de moeders van een tweede kind al wat langer )

Onze baby's worden echte mensjes zeg ik altijd. Bijvoeding is geïntroduceerd en flessen en borstvoeding worden langzaam minder. Doorslapen hebben sommige oktoberbaby's al helemaal door, anderen helemaal niet. Maar ontwikkelen doen ze zich prima. Zitten, rollen, tijgeren, een enkeling kruipt al.

Hier ons eerste topic.

Naam:Lft:Bijzonderheden: Van:Geboren 7up19856 maanden: 7880g, 67,5cm1e kindje21 september

Zoon J. Elize 8019807,5 maanden: 8300g, 69cm1e kindje19 september

Zoon J. Noerie19775,5 maanden: 8200g, 69cm2e zw, 3e kindje14 oktober

Dochter K. Zotte_quijote19826 maanden: 8500g, 68cm1e kindje13 oktober

Dochter N. Reen326 maanden: 69,5cm, 8280g.1e kindje25 oktober

Dochter M. Lisanne83276 maanden: 7200 gram, 68cm1e kindje23 oktober

Zoon L. Zizaza276 maanden: 68cm,7900gr1e kindje29 oktober

Zoon Sperzieboontje245,5 maanden:8245 gram en 70cm1e kindje30 oktober

Zoon S. Es145019806 maanden: 7400g, 67cm1e kindje17 oktober

Dochter Liesje Fruitfris19816 maanden: 64,5cm, 6420g.

1e kindje23 oktober

Dochter A. Sanloes19786,5 maanden: 8115g, 68cm2e kindje, dochter juli 200922 oktober

Zoon J. Linnepin19816 maanden: 8700g, 72cm2e kindje (1e dochter juli 09)30 oktober

Zoon F. Marie81306 maanden: 66,5cm 7370g1e kindje2 november

Dochter Milobiyu366 maanden . .68 cm 7370 gram2e kindje12 november

Zoon E.
Hoi Allemaal, meld met BUB. weer erg laat: weer gedoe met internet. In het ziekenhuis heb ik een berichtje via de hyves gestuurd - Internet is nu erg traag, ikkan de pagina's niet eens openen, maar hierbij alvast een eerste berichtje:

Op zondag 30 oktober is onze zoon Benjamin geboren! ruim 8 pond, ruim 50 cm lang, om 02.49 uur (wintertijd/nieuwe tijd).

Bevalling verliep normaal, maar liep uit. Gynaecoloog is erbij geroepen, maar die had vertraging: andere keizersnedes.

Ik had weeën, (setje van 3) afgesloten met een perswee waaraan ik meteen mocht toegeven. (Op dat moment erg prettig). Helaas ging het kindje bij de perswee terug; omhoog in de baarmoeder. Van 8-bijna 9 en dan 10 cm ontsluiting dus nog even!!

ging het van 8 cm naar 7 cm ontsluiting, kindje weer in de baarmoeder, baarmoedermond was ook moeilijkte vinden;

hartslag van de baby ging inukkerTeens omlaag en toen wilode men graag overgaan tot een spoedkeizersnee - en dat is het ook geworden.

Gelukkig hadden ze inmiddels een senior-gyn opgeroepen: erg prettig.

Met zoon gaat alles goed; ikvoel me ook prima, alleen heb ik al een week koorts en weet men niet waar het vandaan komt. Maandag was het 39.5C; inmiddels een paar dagen rond 38.0 (37.9 tot 38.4). Voel me verder prima, alleen gauw moe. Komt ook wel weer goed ;)

Later meer - dan lees ook bij van de anderen: ben zo benieuwd hoe het is gegaan bij iedereen! LIefs, TukkerT
Lieve milo,

Het allerbeste voor je bevalling. Je kunt het, meid. En het komt allemaal goed. Het is zo een bijzondere ervaring. Tot heel snel hier weer. Liefs en dikke knuffel!
Ook ik kom Milo even succes wensen! Nog even en je kindje is er!

Gefeliciteerd Tukkert! We zijn trouwens op dezelfde dag bevallen!
Hey Tukkert, leuk dat je er weer bent. Hopelijk ben je ook snel weer beter. Koorts is niet fijn.

Milo, ik denk aan je.

Op hyves staat een topic over meeten, willen jullie daar even kijken?

7up, gek he, dat je zo snel vergeet hoe klein die babys zijn en hoe hulpeloos. Het gaat echt zo snel. Alles wat zij daarover zeggen is gewoon waar. Wanneer moet jij eigenlijk weer aan het werk?

Veel plezier vandaag.

Wij hebben straks weer een rondje kraamvisite op het programma staan.
Milo heel veel succes vandaag. Hopelijk kun je snel gaan genieten van je kindje!

Tukkert van harte gefeliciteerd hopelijk knap je zelf snel weer op.

Vannacht de eerste nacht alleen overleefd. Vriendlief is een weekend weg. L heeft zich keurig gedragen gelukkig.

Straks even boodschappen doen en lekker genieten van het mooie herfst weer.
milo, heel veel sterkte/succes. Misschien ligt de kleine al in je armen. Ik hoopdat het allemaal mee valt en dat ook jij nu eindelijk kan gaan genieten!

tukkert: gefeliciteerd met Benjamin!

nu sinterklaas snel weer volgen....
Tukkert gefeliciteerd!!

Ben benieuwd hoe het bij milo gaat.

Ik heb een druk weekend, schrijf van de week meer.
Bedankt voor de uitleg wbt kolven.

Ik heb nog wat dingetjes waar ik onzeker over ben die ik graag met jullie wil delen, en misschien kunnen jullie advies geven!

S slaapt overdag weinig, lijkt niet zelf in slaap te kunnen vallen in bedje en brult er op los. We leggen hem nu vaak na de voeding en een boertje in bed aangezien hij dan vaak op mijn arm in slaap is gevallen. Soms slaapt hij dan lekker verder in bed, maar meestal is hij na 10 minuten weer wakker, en dan herhaalt het ritueel zich.

Het bedje is trouwens verwarmd met een kruikje en verschonen doe ik tijdens het voeden (1 borst, verschonen, andere borst) Dit doordat S slaperig is na het drinken uit 1 borst, en hij ook die andere moet, aangezien hij anders ook echt niet gaat slapen in bed. Ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is, en stiekem hoop ik dat het herkenbaar is, en dat het dus niet aan ons ligt. Op internet lees ik verschillende verhalen, over dat je een baby wakker inbed moet leggen en dat ze zelf in slaap moeten kunnen vallen en dat je een baby best een kwartier mag laten huilen, maar S valt gewoon echt niet in slaap en het huilen verandert in krijsen als ik langer dan 10 minuten wacht!

Een andere vraag is, ik geef borstvoeding op verzoek, gisteren bijv. om 20.00 gevoed, en om 23.30 sliep S nog heerlijk, mag ik hem dan laten liggen? Of moet ik hem toch wakker maken voor die laatste voeding? Gisteren heb ik hem dus wel wakker gemaakt, maar vraag me af of het kwaad kan als ik het niet doe, hij zal vanzelf wel komen dan toch?

Ik hoop dat iemand mij een beetje gerust kan stellen.. Word er soms gewoon een beetje verdrietig van en weet dan niet of ik het wel goed doe...
@Sperzie: hè bah, wat een onzekerheden. Hier de eerste 2 weken hetzelfde verhaal. Mijn dochter kreeg te weinig voeding en voedingsstoffen binnen via bv. Ik kon iedere 2 uur haar aanleggen en dan lag ze vaak wel een uur te drinken, maar leek nooit tevreden te zijn en sliep amper. Ook 's nachts kwam ze zeker 3x en elke keer ruim 1 uur drinken. Hierdoor raakte ik ook uitgeput.

Ook hield M. zichzelf wakker door met haar armpjes te zwaaien en te slaan.

Ik ben volledig overgegaan op kv, een stuk relaxter voor moeder en kind! M. is nu een tevreden meisje, ze is nu verzadigd na een voeding. Ook gebruik ik een puckababy bij haar. Ze slaapt nu heerlijk 5 uurtjes achter elkaar 's nachts.

Misschien heb je hier iets aan?

Voor de rest een zwaait. Ik lees nog steeds mee hoor. Wilde alleen ff sperzie een hart onder de riem steken.
@sperzie: misschien heeft hij last van maagzuur. Die van mij wilde maar niet in z'n wiegje slapen en alleen tussen ons in in bed. Toen kreeg ik 2 tips: hoofdeind omhoog en een shirt dat naar mama ruikt onder z'n hoofd leggen. Heb beide tips tegelijk uitgevoerd en sindsdien slaapt hij in z'n bedje! Ik heb gewoon een fotoalbum onder het matras gelegd en een tshirt strak over het matras gespannen waar z'n hoofd ligt. Weet niet welke van de 2 nou de goudentip is, maar je kan het proberen! Vindt hij het wel fijn om op z'n buik te liggen? Of begint hij dan te huilen?

Wat betreft borstvoeding: 's nachts mogen ze doorslapen, dus waarom overdag niet?! Je zou idd zeggen dat hij zelf wel aangeeft als hij honger heeft. Toch is hier bij het CB ook aangegeven dat er overdag max 4 uur tussen mag zitten... Maar waarom weet ik niet. Misschien kan je het CB hierover bellen morgen? Vind je het zelf niet vervelend dan als er zo lang tussen zit ivm spanning op je borsten?

@Elize: wat betreft kolven: die tip over beetje kolven voor de voeding kreeg ik van het CB. Idd zodat productie niet toe neemt. Je hoeft maar een kleine voorraad in te vriezen, voor 2 dagen ofzo, want als je straks aan het werk bent, dan kolf je iedere dag voor de volgende dag.

@lisanne: fijn dat de eerste nacht allen met L. goed is verlopen!! Hele geruststelling denk ik!

@tukkert: gefeliciteerd!!!! Doe rustig aan en geniet er lekker van!

@Es: heb gereageerd op het nieuwe meeting topic hoor!

@all: had vandaag babyshower van een vriendin die 29 weken zwanger is. Was erg leuk! Iedereen was is het roze, incl J. :-). Hij was de enige man in het gezelschap, dus kreeg alle aandacht! Vriendin werd echt verwend met leuke cadeautjes en ik heb veel te veel gesnoept van de lekkere cupcakes en chocolaatjes... Hihi.

Fijne avond allemaal!
ff kort volgende x meer....onze zoon is vanmiddag geboren om

18:44 uur in t ziekenhuis.net zo knap als zn broer en precies even zwaar

4140.

hij heet Evan Nigel en alles ian goed met beide.

ligt lekker te drinken.morgen naar huis.
Joehoe Milooo!!!! Gefeliciteerd met je zoon! Leuk dat je op dit tijdstip nog even wat hebt laten weten! Eindelijk heb jij ook jouw kindje in je armen. Wat heerlijk he?! GENIET!
Oh Tukkert! Jij ook nog gefeliciteerd!

Wel ontzettend balen dat je nog koorts hebt!

Hopelijk voel je je snel beter!

O en lieve Sperzie, balen he die onzekerheid, wel heel normaal. Ik heb er nu wel minder last van. Ik denk dat laten huilen nu heel moeilijk is omdat ze zo klein zijn en je kunt ze nog niet echt verwennen. Maar dat hij alleen maar in je armen wil slapen is zeer uitputtend voor jou. Heb je een draagzak? Heb je dat al geprobeerd? Misschien wil hij gewoon dicht bij mama zijn en haar hartslag horen. Sommige kindjes voelen zich anders zo in de steek gelaten.

Ik leg N bijna nooit wakker in bed eigenlijk, maar dat komt ook omdat ze bijna altijd aan mijn borst in slaap valt of ik lig nog wat met haar te spelen

of te knuffelen.

Ik heb N eigenlijk vanaf het begin niet echt wakker gemaakt voor een voeding, ze heeft een keer zes uur achter elkaar geslapen en toen voelde ik me ook wel schuldig, maar aangezien ze goed groeit en aankomt hoef je je eigenlijk geen zorgen te maken. Gezonde baby's komen ech wel hoor als ze honger hebben.

En hier gewoon blijven schrijven over je twijfels, we slepen elkaar er wel doorheen!
MILO, gefeliciteerd!

SPERZIE, volgens mij doe jij helemaal niets verkeerd. Er zijn wel meer babys die niet alleen in slaap vallen, wat de profeten van de die r'en ook beweren. Je baby is pas drie weken. ga gewoon mee in zijn behoefdes, maar probeer steeds weer hem toch weg te leggen, op een gegeven moment zal hij het wel door hebben. De tips van 7up zijn ook het proberen waard. Overstappen op KV is denk ik niet de oplossing of ben je bang dat hij niet genoeg drinkt/te weinig voeding binnenkrijgt?

Ik geef inmiddels alleen nog maar een borst per keer, en Elize en 7up ook geloof ik. Twee aanbieden is beter voor de productie, maar voor de baby zelf maakt het niet uit als hij aan een borst maar genoeg heeft.

Wakker maken zou ik hem niet. Het advies van overdag niet meer dan vier uur ertussen te laten zitten is volgens mij erop gebaseerd dat je anders de kans hebt dat de baby s'nachts in gaat halen wat hij gemist heeft en dat schiet natuurlijk niet op.
Oja ik geef ook maar een borst per keer, al vanaf het begin en aangezien ze goed per week aankomt is dat dus echt prima.
@Sperzie: ik sluit me helemaal aan bij Es. Je moet niet per se je kindje overdag in bed willen laten slapen als hij dat niet wil. Valt hij in de box wel in slaap? Leg dan een dekentje over hem heen en laat hem lekker slapen. Of in de bak van de wandelwagen, heb je dat al geprobeerd? De laatste optie is de draagdoek maar dat is voor jou zwaarder.

Overigens, als je echt voedt op verzoek zoals de 'borstvoedingsmaffia' dat adviseert, dan zou je zelfs dag en nacht in dezelfde ruimte moeten zijn als je kindje. Er bestaan dus hele verschillende ideeën over waar een kind moet slapen!

Iemand schreef hier laatst: pas als een baby niet meer goed slaapt in de box moet je hem overdag in zijn bed gaan leggen. Dat vond ik goed advies, en ik ben nu ook relaxter daarin. Jonger dan 3 maanden is waar ze ook slapen prima, als ze maar goed slapen!

En het wakker maken voor de late voeding: kan wel maar zou ik niet doen. Het enige risico is dat hij net als jij slaapt honger krijgt maar ja dat is dan maar zo. Als je bang bent dat hij meer dan 6 uur slaapt (wat niet mag), zet dan voor de zekerheid de wekker om 2 uur.

Succes!!
Bedankt voor de tips, ik denk niet dat hij last heeft van maagzuur, aangezien hij snachts wel goed slaapt. Vannacht van 22.00 tot 4.00 en van 4.50 tot 7.15

Maar vanaf 7.15 heeft hij niet meer geslapen dus. Hooguit 5 minuten na het drinken, maar zodra ik hem dan in zijn bedje leg gaat hij binnen 10 minuten huilen. Ik weet het gewoon even niet meer, en manlief wordt er ook niet vrolijker van. Toen de kraamhulp nog in huis was sliep S prima en kon ik ook rusten 's middags, dat gaat nu dus echt niet meer.

Hij drinkt echt wel genoeg, plast en poept genoeg dus daar ligt het niet aan. En omdat hij zowiezo huilt na het drinken weet ik ook niet of hij aan 1 borst genoeg heeft.

Ohja, en in de box in slaap vallen doet hij ook niet, hij slaapt gewoon echt niet overdag.
Volgens mij mag langer dan zes uur slapen toch wel? Alleen niet als ze nog heeeeeel klein zijn?

Had ik trouwens al verteld dat A vanacht van elf uur tot half vijf geslapen heeft? 5,5 uur helemaal rust. Heerlijk. Alleen was ik om vier uur klaarwakker en deden mijn borsten pijn Gelukkig kon ik snel weer in slaap komen en werd om half vijf weer wakker. Toen was A nog steeds niet echt wakker maar wel aan hetr pruttelen in haar slaap. Gelukkig wilde ze wel drinken want mijn borst stond inmiddels echt op knappen en ik was bang dat zij anders een uurtje later toch weer zou komen als ik net weer zou slapen.

Daarna nog weer lekker geslapen tot half negen. Lekkere nacht dus.
@Sperzie: als direct hij na de voeding huilt, kan het zijn dat hij nog honger heeft. Misschien een rare tip maar als je een kolfapparaat hebt zou je eens kunnen kijken hoeveel hij drinkt (moedermelk via een flesje geven). Om te weten hoeveel kindjes gemiddeld drinken per voeding kun je het aantal kilo's lichaamsgewicht keer 150 doen, gedeeld door het aantal voedingen per etmaal. (hoewel daar bij ons niets van klopt, Joris drinkt zeker 2x zo veel, maar dan heb je een richtlijn).

Als het iets langer duurt voordat hij gaat huilen en het is 's nachts geen probleem, zou het toch de verlatingsangst kunnen zijn. Slaapt hij op jullie kamer? In de loop van de dag is het misschien de vermoeidheid doordat hij niet slaapt (vicieuze cirkel...). Heb je al geprobeerd of hij in de draagdoek wil slapen?

Ik weet het verder ook niet... Je zou het CB kunnen bellen, al is het maar afwachten of die goed advies geven. Succes!
@sperzie: hier slaapt hij ook weinig in zijn wieg overdag. Zelfs al leg ik hem slapend weg, dan slaapt hij meestal maar 30 minuten, hooguit een uurtje. In de box hetzelfde. Wel slaapt hij zo nog 2 uur door als hij na het wandelen in de kinderwagen blijft liggen. Waarschijnlijk heeft hij zoiets van 'ik lig 's nachts al alleen... nu wil ik lekker bij mama zijn en aandacht krijgen'.

Naast me op de bank slapen doet hij wel....

Maar net wat elize zegt, als hij de hele dag niet slaapt, dan is hij na een paar uurtje doodmoe en huilt hij waarschijnlijk omdat hij wil slapen.... zou verder ook niet zo goed weten wat je moet doen. Inderdaad een draagdoek proberen...

Als hij na de voeding blijft huilen, klinkt het inderdaad of hij nog honger heeft. Als je een kolf apparaat hebt, kan je inderdaad wat afkolven en dit geven in een flesje. Die van mij drinkt meestal ongeveer 100 cc. (vanaf 4 weken geprobeerd).

Of misschien heeft hij gewoon een regeldagje?? (of houdt dit al meer dan 3 dagen aan?). Op het septemberforum was een meisje die in het ziekenhuis een schema meekreeg met kleuren. Ieder uur moest ze aangeven of hij huilde (rood), geluidjes maakte (oranje) of sliep (groen). Aan het einde van de dag kan je zo zien of rood/oranje/groen de overhand had. Soms had zij het gevoel dat hij de hele dag had lopen huilen, maar zag het schema er best groen uit... dus viel het wel mee.

(weet niet meer precies wat de kleur 'oranje' was, zou je even kunnen opzoeken op het septemberforum).

Hier sinds 3 dagen extra veel gedronken, want dat liet ik een beetje afweten. Dus nu per 1,5 uur 1 glas drinken. En sindsdien lekker mn borsten weer als hij huilt en lekt de andere borst lekker mee als hij drinkt. Grrrr... dat mistte ik dus helemaal niet haha. Maar goed, nu weet ik wel zeker dat hij genoeg binnen krijgt :-) Wat een beetje water wel niet kan doen!

Het is weer een stralende dag vandaag! We gaan lekker even naar buiten....

Fijne dag allemaal!
Ik heb een kolfapparaat, maar wanneer kan ik dan het beste kolven?

Hij huilt niet meteen na de voeding, hij valt juist in slaap, dan leggen we hem in bedje, en is hij welgeteld 10 minuten stil, waarna hij dan begint te huilen en trappelen. Echt boos lijkt hij dan.

Draagdoek heb ik, een tricot slen. S er vanmorgen even in gehad, maar hij was toen echt heel wakker, dus nog geen resultaat.

Nu ik dit aan het typen ben slaapt S trouwens, in bed... Na de voeding van 12 uur hem geknuffeld en in de box gelegd. Huilen natuurlijk, uiteindelijk bij manlief op zijn borst in slaap gedommeld, en die heeft weer een poging gedaan hem in bed te leggen. En tot nu toe met succes dus, maargoed, zoveel geluk hebben we niet vaak, dus alle tips zijn welkom.

Ik ben blij dat ik hier een plekje heb waar ik mijn verhaal kwijt kan! Als kersverse moeder kun je soms zo onzeker zijn, en de vermoeidheid helpt ook niet echt mee!
Ohja, S slaapt al vanaf het begin in zijn eigen kamertje, bij ons in de kamer is geen optie ivm katten.
Sperzie, ik houd A consequent een half uur op mijn borst (dus omhoog) na ee nvoeding zodat ze genoeg tijd heeft om te boeren en voeding te laten zakken. Daarna kan ik haar meestal probleemloos neerleggen.

As we speak is man haar trouwens voor het eerst een fles aan het geven en dat gaat zonder problemen zo te zien. Heb vanochtend voor het eerst gekolfd. Zonder moeite een heel flesje (150ml) vol. Gaat dus lekker.

Mijn kolf is namelijk gisteren binnengekomen (Medela Freestyle) en hij bevalt heel goed dus althans tot nu toe Ik was gisteren echt als een kind zo blij en nu nog meer. Als het kolven goed gaat en zij goed drinkt dan kan ik ook een keer weg zonder mij zorgen te hoeven maken dat ik op tijd terug ben voor de volgende voeding.

Hoe lief en leuk ik mijn kind ook vind, ik ben er volgens mij niet voor gemaakt om 24 uur per dag 7 dagen per week aan haar vastgeplakt te zitten.
A slaapt overdag trouwens altijd in de kinderwagen beneden. S'avonds als ik naar bed ga neem ik haar altijd mee en doe een laatste voeding in bed en leg haar daarna weg.
Maar Es, heb je eerst de borst gegeven en daarna gekolft vanmorgen? Want dat snap ik dus nog niet zo goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven