Mode & Beauty alle pijlers

Beugel en volwassen: deel 3

29-01-2011 13:49 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je een beugel of overweeg je een omdat je je al jaren aan je gebit stoort, of omdat je gebit het volgens de tandarts zo geen 10 jaar meer uithoudt? Baal je van dat metalen geval in je mond en wil je soms nog het liefst naar buiten met een zak over het hoofd? Praat er gerust over met lotgenoten! Klagen mag uiteraard ook. Hier ondersteunen we elkaar en kletsen we erop los bij een zacht gebakje of soep

Dit is het overzicht der beugelmenschen:

'A smile is the prettiest thing you can wear': we zien jouw smile hier dan ook zeer graag terug in (al dan niet vergelijkende) foto's!

Foto's plaatsen doe je zo:

1. Je foto moet al op het internet staan (hyves, mijnalbum,..)

2. Je klikt de foto aan die je wil plaatsen

3. Dan klik je met rechts, en kiest 'eigenschappen'

4. Kopieer de hele regel die achter 'Adres' staat

5. Kies nu hier in dit scherm het icoontje van het schilderij ('voeg een afbeelding toe')

6. Plak de gekopieerde regel in het schermpje dat verschijnt

7. En daar is je foto!

(bij Mac gaan 3 en 4 samen in 'kopieer locatie afbeelding')
Ow het was een vraag voor Lotte. Nou, even wachten dan
Hoi roxy ik heb ook keramische blokjes en heb ook blauwe schijn na gebruik van mondspoelmiddel. Ik heb me er eigenlijk nooit druk om gemaakt. Heb het idee dat het blauw daar beter hecht. Waarom dat zo is weet ik niet.
Ik denk ook dat het zoiets is, ik ben echt blij dat morgen mijn eerste controle is. De vraag is natuurlijk, krijgt de tandarts dat er nog af, want ik heb geen zin om zo nog 17 maanden en 3 weken rond te lopen. Ook al valt het voor iemand anders niet op, ik vind het toch maar niks!
Hadda blijft dat blauw er dan op of gaat het er dan vanzelf af na een tijdje?
quote:Lien90 schreef op 13 november 2011 @ 16:11:

Ow het was een vraag voor Lotte. Nou, even wachten dan Geeft niks hoor, ik vroeg het aan Lotte omdat ze een experte is op dat vlak! Maar ik ben ook blij met jouw antwoord hoor
quote:Lien90 schreef op 13 november 2011 @ 16:11:

Ow het was een vraag voor Lotte. Nou, even wachten dan

Nou, ik heb er verder weinig aan toe te voegen hoor

Ik heb het nooit eerder gezien, maar het kan bijna niet anders dan van het mondwater komen.

Komt goed uit roxy, dat je morgen op controle gaat, want dan kun je het meteen vragen. Misschien kunnen ze het een beetje polijsten met een klein draaiend borsteltje en wat polijstpasta.

Maar voor hetzelfde geld slijt het er vanzelf af.
Ok ik laat het jullie morgen zeker weten!
Maar misschien is mondwater in een ander kleurtje geen slecht idee. Zou roze bestaan?
quote:Lien90 schreef op 13 november 2011 @ 16:36:

Maar misschien is mondwater in een ander kleurtje geen slecht idee. Zou roze bestaan?

Mmm, liever niet

kga toch eens op zoek naar iets doorzichtig denk ik! Waarom heeft mondwater toch altijd van die felle kleurtjes denkt er dan niemand aan mensen met een beugel??
Bij mij gaat het wel weg. Ik spoel savonds en 's ochtends is het alweer weg. Dus het lost bij mij wel weer op.
Nou Lien, daar zeg je zo wat.... Ik zag vandaag dus roze mondwater met bubblegumsmaak. Speciaal voor kinderen, maar zijn we stiekem niet allemaal nog een beetje kind? Ik heb echt staan twijfelen, maar vond het te duur.

@roxy: Ik heb altijd mondwater van het eigen merk van de DA-drogist. De lichtgele; Sensitive & Whitening. Misschien ook iets voor jou? Je kunt trouwens het beste een mondwater gebruiken zonder alcohol. Da's beter voor het slijmvlies in je mond.
quote:Lotte35 schreef op 13 november 2011 @ 16:50:

@roxy: Ik heb altijd mondwater van het eigen merk van de DA-drogist. De lichtgele; Sensitive & Whitening. Misschien ook iets voor jou? Je kunt trouwens het beste een mondwater gebruiken zonder alcohol. Da's beter voor het slijmvlies in je mond.Bedankt voor de tip!
quote:Lotte35 schreef op 13 november 2011 @ 16:50:

@roxy: Ik heb altijd mondwater van het eigen merk van de DA-drogist. De lichtgele; Sensitive & Whitening. Misschien ook iets voor jou?Ow jee

Bestaat er geen wit mondspoelmiddel? Het merk van Kruidvat of zo? Alleszins een witte fles.

Maar ik heb eigenlijk nog nooit last gehad van verkleuringen op de beugel door mondwater (maar ik gebruik het nu ook niet meer). En roze mondwater Lotte, laat je gaan! Kind zijn we echt wel allemaal nog een beetje
Bij de apotheek haal ik altijd natriumfluoride mondspoeling, die is kleurloos. Deze is alleen niet ontsmettend, het maakt alleen extra schoon na het poetsen.
quote:Lien90 schreef op 13 november 2011 @ 18:12:

Bestaat er geen wit mondspoelmiddel? Het merk van Kruidvat of zo? Alleszins een witte fles.

Jawel, die bestaat, maar die vind ik zó intens vies.

Die heeft trouwens dezelfde kleur als degene die ik gebruik. Lichtgeel (of zo je wilt; gebroken wit )
De oplossing is dus simpel: op zoek gaan naar een ander mondspoelmiddel want het is al veel minder erg nu!

Misschien kan de tandarts mij iets aanraden want Da hebben wij hier niet, ik ben namelijk een Vlaamsch meisje
quote:roxy83 schreef op 13 november 2011 @ 19:10:

Misschien kan de tandarts mij iets aanraden want Da hebben wij hier niet, ik ben namelijk een Vlaamsch meisje Echt? Ik en Dutchie ook. Zijn we toch met meer dan gedacht! *Muhahaha*
Nou roxy, ik zal je een geheimpje verklappen....

Spoelen met een spoelmiddel is eigenlijk niet echt nodig. Als je gewoon goed poetst met een fluoridetandpasta, en tussen je tanden schoonmaakt met bijvoorbeeld stokers of flossdraad, voegt een mondspoelmiddel niets toe.

Tanden poetsen doe je namelijk om plaque te verwijderen. Stel dat je ergens plaque laat zitten, krijgt een spoelmiddel dat echt niet weg.

Uitzonderingen zijn spoelmiddelen met Chloorhexidine, zoals bijvoorbeeld Perio Aid. Dat wordt o.a. voorgeschreven na extracties, en bestrijdt wel plaque. Je mag dit echter niet langer dan drie weken gebruiken, en je tanden en tong verkleuren erdoor (bruin, da's nog erger dan blauw )

Hiermee wil ik helemaal niet zeggen dat je niet moet spoelen hoor. Ik doe het zelf ook, maar puur omdat ik het frisse gevoel zo lekker vind. Nódig is het echter niet.
Ik spoel smorgen en savond met elmex die is doorzichtig. (of is 2 x te veel?)
sgaapje, zolang er geen alcohol in zit, kan het geen kwaad.
Hai Roxy!!

Ik heb keramische blokjes, de stiekjes verkleuren meestal na 1 week, ik heb van mijn ortho een staaltje met stiekjes meegekregen en om de week zet ik nieuwe op de voortanden en de tanden ernaast.

Gebruikte ook blauwe mondspoeling van de appie, maar geen kleur die afgeeft.. Het lijkt bij jou ook op de lijm te zitten...ligt miss aan het lijm materiaal? Ik gebruik nu een hele vieze donkere kleur paars bruin van kruidvat eigen merk en daarbij zelfs geen last... Even bellen naar de ortho?
Ha Lotte, dat zei mijn tandarts dus ook al tegen me, dat ik eigenlijk geen mondspoelmiddel nodig heb, ik poets goed genoeg. Het voegt niets toe. Maar nu ben ik het terug aan het overwegen, nu mijn wijsheidstanden aan het doorkomen zijn. Het kan niet schoon genoeg zijn, ik zit niet te wachten op ontstekingen.

't Is wel niet goedkoop moet ik zeggen, dat mondspoelmiddel! Dat weerhoudt me een beetje.

Maar jij zegt dat dat spoelmiddel voor na extracties bruine verkleuringen kan geven? Misschien verklaart dat de verkleuring achter mijn centrale snijtanden boven (en echt enkel daar).
Lien, als je dat spoelmiddel hebt gebruikt, kan die verkleuring achter je tanden daar inderdaad door komen. Alleen is het dan wel apart dat het alleen maar dáár zit.

Maar ach, de mensch is nu eenmaal een ingewikkeld wezen
Ik heb het flesje er even bij gehaald (ik heb nog steeds wat over): het is Hextril, voorgeschreven door de tandarts nadat mijn kiesjes getrokken waren.

En de achterkant van die 2 snijtanden lijkt ook wel de plaats te zijn waar ik minder goed poets of zo, iedere keer als ik test met plaqueverklikker zit er nog wat. Ik probeer er nu op te letten door daar meer te poetsen, maar daar zou dus ook een oorzaak kunnen zitten
Roxy, ik denk dat jij je hebt aangemeld voor de Hyves he?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven