Sinterklaascadeau kind (5) asperger

13-11-2011 18:31 48 berichten
...
...
Alle reacties Link kopieren

Bij Ikea: Lillabo treinset, 7,99

Deze treinset kun je uitbreiden met die van de Hema, Eichhorn, Brio (laatste twee te koop bij iedere speelgoedzaak). Er zijn zelfs uitbreidingssets van Thomas de trein te koop. Voordeel is dat 't spul nauwelijks slijt, losse onderdelen te koop van af 'n paar euro dus voor iedere portemonnee en in veel landen te koop is.
"Pompiedoe, 4 minuten geleden

Zwaait terug naar Mali*

Tja heb op die beurs dat Chuggintonset voor E20, - op de kop getikt voor junior. Maar goed die is nog niet eens geboren, laat staan 3 jaar oud . Stomme hormonen "

Junior groeit er vanzelf in Pom
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Dat maisspul is voor eenmalig, Knex of Lego kun je keer op keer gebruiken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Mini loco!
Een mooi prentenboek, mini loco, lego en knex is ook leuk... maar dan misschien basisstukken? Daar kun je meer mee denk ik.
...
Het spel met de bel. Errug leuk en hij leert er van tellen ook nog!

Knex of Lego lijkt me zeker een goede keuze. Lego of knex kun je

vaak ook goedkoper kopen bij kruitvat of online.
Mini loco neemt anders veul makkelijker mee
Vergeet dat hij Asperger heeft, hij is ook nog gewoon een kindje van 4! En kadootjes zijn altijd leuk en chocoladeletters ook.
Halli Galli is ontzettend leuk maar de Asperger kan een vertraging in zijn reactiesnelheid opleveren waardoor hij altijd verliest. En dan is het niet leuk meer.

Kapla (of de nepversie carlatjes op marktplaats) vond mijn oudste helemaal leuk toen hij 5 was. Probeer een voorbeeldboek te kopieren als je de nepversie neemt.
ik ken een aantal kinderen met aspereger, en twee derde daarvan vind het gevoel van klei heel erg vervelend. ze zijn namelijk veel gevoeliger dan mensen zonder. Ik zou dus niet zo iets kopen als klei of dat plak mais.

Als hij al heel erg van duplo houd, zou ik ook de lego kopen, gewoon zo'n grote bak met heel veel steentjes, geen speciale bouwwerken. Het is toch veel leuker om je eigen ideeen te bouwen dan een bouwtekening te volgen?
quote:Pompiedoe schreef op 13 november 2011 @ 19:27:

De houten trein vind ik ook wel leuk. Vooral omdat het uit te breiden is en een Ikea is volgens mij overal wel te vinden. Maar tot welke leeftijd vinden kinderen houten treinen nog interessant? Vooral omdat hij Asperger heeft en naar het schijnt dat zijn ruimtelijk inzicht bijzonder goed is ontwikkeld.Die van mij zat op 't randje van Asperger volgens de onderzoeken, en heeft tot z'n 8e bijna dagelijks met die treinen gespeeld. Juist het bouwen en zelf steeds nieuwe banen bedenken en leggen, maakte dat zijn ruimtelijk inzicht goed van pas kwam. Het was juist iets waar hij heel goed in was, en daarom heel leuk.
Snoezekind lijkt niets met Lego te doen, maar de Knex is soms ineens weer in trek, dan moet papa met hem aan de bak. Je hebt ook van die houten latjes met schroeven, daar kun je ook leuk mee bouwen. Baufix.

Mini-loco of Pocket-loco is ook superleuk. Of Monopoly Junior.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Als hij asperger heeft... en waarschijnlijk dus wel wat kan al... kun je ook kijken naar de smart-games. Het zijn spelletjes die ze alleen kunnen doen, en ze beginnen makkelijk en worden steeds uitdagender! Je hebt bijv. Road block, of iets met Safari-dieren.

Ik werk zelf in het sbo en kom veel kinderen tegen die dit leuk vinden!
quote:Troeta schreef op 13 november 2011 @ 19:53:

Vergeet dat hij Asperger heeft, hij is ook nog gewoon een kindje van 4! En kadootjes zijn altijd leuk en chocoladeletters ook.Ik begrijp wat je bedoelt te zeggen, maar het feit blijft wel dat hij Asperger heeft en ik graag iets wil kopen dat bij hem past. Het is toch ook niet erg dat hij het heeft en daar rekening mee te houden? Voor een kind zonder armen, stem ik ook het cadeautje op hem of haar af. Ik zal dan niet zo snel met een setje punniken aankomen.
Bovendien goede tip, dat van het kleien. Wist niet dat ze gevoeliger zijn en dat gevoel aan hun handen misschien niet fijn vinden. Weer wat geleerd.
...
quote:tienke schreef op 13 november 2011 @ 20:55:

Als hij asperger heeft... en waarschijnlijk dus wel wat kan al... kun je ook kijken naar de smart-games. Het zijn spelletjes die ze alleen kunnen doen, en ze beginnen makkelijk en worden steeds uitdagender! Je hebt bijv. Road block, of iets met Safari-dieren.

Ik werk zelf in het sbo en kom veel kinderen tegen die dit leuk vinden!Oh wacht. Dan weet ik nog wat gaafs. ff zoeken.
Spel

Dit is echt mooi speelgoed. Is van hele goede kwaliteit.
Verkrijgbaar in diverse soorten: Safari, Piraten, Noordpool
Oeh, gaan we "smartgames" plakken ?

Snoezekind vindt Chicken Shuffle een leuke bezigheid voor restaurants, wachtkamers e.d. IQ-Cabin is hier favoriet.

Blokus is als identieke nepper voor nog geen tientje te koop bij Walzkidzz. goedkoop

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven