moeilijke mini maltezer

13-11-2011 23:38 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb dit bericht verwijderd, ivm eventuele herkenning
anoniem_111845 wijzigde dit bericht op 14-11-2011 00:35
Reden: herkenning
% gewijzigd
Die hond heeft jullie helemaal onder appel gezet wat aandacht en eten betreft, best knap van zo'n mini-Maltezer!

Daarnaast is een tuin natuurlijk ook saai; hoe moet die hond zichzelf vermaken? Neem m lekker dagelijks mee naar het bos waar hij dan een flink stuk los kan lopen, en doe oefeningetjes met m zodat hij ook geestelijk moe wordt.

Ik raad je aan op cursus te gaan met m, zodat je op een 'hondse' manier naar zijn gedrag leert kijken. En dan ook leert te sturen, want als je nu niet oppast gaat straks alles volgens de mores van jullie mini.
Klopt wat Pinks zegt, want jullie hebben hem helaas flink geconditioneerd om gewone hondenbrokjes niet lekker meer te vinden en te wachten op heerlijk mensenvoedsel.

Verder is een kittentje geen echt gezelschap voor een hond die wellicht een roedelmaatje mist, dus een tweede hondje was beter geweest. Dan had hij 24/7 gezelschap gehad en was hij nu niet zo afhankelijk van jullie geweest qua aandacht.

Een cursus is dus inderdaad het beste wat jullie kunnen doen, want kleine hondjes nemen snel een loopje met je en worden helaas vaak niet genoeg als "hond" behandeld door veel mensen.

Koop ook interactieve speeltjes voor hem, speel zelf actief met hem en ga lekker met hem wandelen.
Brokjes (droogvoer) zijn natuurlijk ook niet te vreten, ik snap niet dat er honden zijn die zich daarmee af laten schepen.

Verder eens met Pinks en Iris: trek er lekker op uit met je hondje, misschien vind je wel een (honds) wandelmaatje waar hij zich lekker aan op kan trekken tijdens jullie wandelingen, volg een leuke cursus bij een hondenschool of -vereniging (samen 'werken' en leren is een van de beste manieren om de band met je hond te verbeteren) en interactieve speeltjes zijn ook leuk (bijv. van Nina Ottoson).
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Het zou vriendelijk van je zijn als je ff zou bedanken voor de adviezen ipv je (niet eens zo heel specifieke) OP weg te halen.
OP weg? Omdat het commentaar niet bevalt en je zelf blijft denken dat je hond 'te gevoelig' is?
Weer zo'n zielig hondje met een dom baasje
Ik heb de OP niet gelezen, die was al weggehaald. Gezien de reacties van mijn voorgaanders denk ik, dat het gaat om gedragsproblemen, wat weer voort kom uit verveling en frustratie van het hondje.

Hoe vaak laat jij je hond uit? En dan bedoel ik niet een simpel 10-minuten-rondje met het hondje, maar echt wandelen/rennen/spelen?

Een leuke manier om je hond geestelijk bezig te houden is door je hond truckjes te leren of andere oefeningen te doen.
Lees dit toevallig en realiseer me hoe makkelijk is om te oordelen over een ander.

Als ik mijn hond niet uit zou laten, of dit slechts haastig en snel zou doen, dan zou ik toch ook niet om advies vragen? Dan had ik bij mezelf te rade kunnen gaan. @ Troeta: jij bent pas zielig, een troeta; je weet niet eens waarop of waarom je reageert, hebt mijn volledige TO niet eens gelezen. Weer zo'n zielige, gefrustreerde troeta..

Voor degenen die wel oprecht hebben gereageerd; bedankt! Ons hondje wordt drie keer per dag uitgelaten, waarvan minstens 2x uitgebreid. Op zaterdag en zondag gaan we bijna altijd met 'm ravotten in het bos en verder is het geen zielig hondje dat overdag alleen thuis zit, maar die lekker kan ravotten op de boerderij. Verder zou ik binnenshuis vaker interactieve dingen met d'r kunnen doen, dus bedankt voor de tip met de speeltjes Dana! Ga meteen even googlen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven