Lijf & Lijn alle pijlers

Amber Albarda

25-09-2010 17:31 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand er al van gehoord? Is er misschien al een topic over wat ik heb gemist?

Ik las er deze week in de nieuwe grazia een artikel over.

Ben wat sceptisch omdat het vast weer een nieuwe sonja bakker is.

En er elk jaar een nieuwe dieetgoeroe opstaat....

Toch, ik sta wel achter haar gedachten gang. Hoewel volgens mij niet nieuw, maar wel duidelijk en back to basic.

Het boek heb ik nog niet gelezen. Ze beschrijft wel hoe ik de laatste tijd zelf aan mijn gewicht werk. Zo min mogelijk bewerkt voedsel.

Toch gaat ze voorbij aan de eisen die het leven in 2010 aan je stelt; baan, hobby's, gezinnen en een druk sociaal leven; hoe maak je de tijd om de hele dag naar verse groenten te shoppen en sinds wanneer is zelfs brood bewerkt voedsel?

Wie kletst er mee? (www.amberalbarda.nl een nee dit is geen reclame, gewoon nieuwsgierigheid naar haar methode)
goedemorgen! Ik heb vanmorgen de bietenspread geprobeerd en ik ben er niet van ondersteboven. Het is niet dat ik het niet lekker vind, maar ook niet wauw of zo.

I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Hm, vanochtend weer havermoutpap met frambozen... lovin' it! Geeft zo'n warm lieflijk gevoel over de dag. (Klef-modus off...)

Ik eet nu een klassieker-salade; witlof met appel en walnoot. Erg lekker, heeft wat mij betreft geen dressing nodig door alle appelsappen etc. Die speltbroodjes zien er inderdaad heerlijk uit!

Volgens mij kunnen we zo een culinair event organiseren met z'n allen als ik dit topic lees!
Dat lijkt mij best leuk zephora

Hier stond vanmorgen ook havermout op het menu, met frambozen en aardbeien, mjam.

De blender lijkt het weer goed te doen. Ik denk dat het probleem zich voordeed omdat de mengbeker scheef op het basiselement zat. Beetje raar dat hij het dan toch gewoon doet eigenlijk. Ik had het ook niet in de gaten, totdat ik zag dat het snoer van de cirtruspers in de weg zat waardoor de boel niet goed sloot. Nu dus geen rooklucht meer en ook geen stukjes rubber in mijn amandelmelk.

Ik heb net trouwens een stuk bananenwalnootcake op, niet AA-verantwoord maar wel erg lekker

Wat ik voor lunch ga doen weet ik nog niet, maar mijn diner wordt in ieder geval kamutpasta met tomatensaus en aubergine, met buffelmozzarella zodat het AA-verantwoord is. Is een recept van Jamie Oliver en echt heel erg lekker. Ik eet hem vanavond voor het eerst met kamutpasta, ben benieuwd.
hey meiden, ik lees al een tijdje af en toe met jullie mee..

ik ben ook (tijdelijk, ook al weten ze dat nog niet) lid geworden van de santé en wacht ook op het boek, ben benieuwd.

Ik ben eigenlijk altijd erg geïnteresseerd in goede voeding, niet om af te vallen...is niet echt nodig, hoewel 1 a 2 kilo best leuk zal zijn, maar meer om me goed te voelen en voor mn gezondheid.

Ik heb vanmiddag poging gedaan tot het maken van die havermout koekjes, waren niet echt gelukt maar merkte toch dat het wel smaakte, binnenkort maar poging twee...
Hey dames,

leuk om jullie belevenissen te lezen!

Ik heb net geprobeerd de amandelmelk zelf te maken, maar het was geen succes...

Heb het volgens 'recept' gedaan, maar vond het erg weeeig proeven.. heb er maar een druppel stevia doorheen gedaan (natuurlijk zoetmiddel), maar heb het halve glas weggegooid haha.

Hoe vinden jullie de amandelmelk, zelfgemaakt? En doen jullie hem volgens haar recept of hebben jullie een eigen manier?
Nog een vraagje over het kookboek van Amber bij de Sante: ik kan het helaas op de site nergens vinden bij 'abbonementen'...

Waar hebben jullie het kunnen vinden?
Zephora sterkte. Altijd heftig als een relatie over gaat... kan erg heftig zijn. Troosteten doe ik dan ook.. heel herkenbaar. Veel sterkte en zorg goed voor jezelf. Wat zijn je plannen voor de komende tijd?

Quinty heb het recept opgeslagen vd havermoutkoek. Ben benieuwd. Ik ben daar gek ook dat ik zo lang gewacht heb op uitlekken van aubergines terwijl ik zoveel trek had... dat doe ik volgende keer ook niet meer. Fijn dat het smaakte!
Fluffiej die amandelmelk gebruik ik dan om havermout te maken (of andere recepten) en zoet die dan met agavesiroop... zo is het inderdaad niet zo lekker.
Boebele gelukkig van je blender!

Elize, welke havermoutkoekjes heb je gemaakt? Er zijn geloof ik meerdere recepten in omloop.
quote:ayli schreef op 14 november 2011 @ 23:51:

Quinty heb het recept opgeslagen vd havermoutkoek. Ben benieuwd. Ik ben daar gek ook dat ik zo lang gewacht heb op uitlekken van aubergines terwijl ik zoveel trek had... dat doe ik volgende keer ook niet meer. Fijn dat het smaakte!

Zondag heb ik nog een andere variant gemaakt, met courgette i.p.v. aubergine, ook een topper! De saus is supergemakkelijk te maken. Ik heb gevriesdroogde basilicum gebruikt en in het recept staat dat je gepelde tomaten in blik moet gebruiken. Dus dit gerecht is ideaal om 'uit je voorraadkast' te maken.

Gisteravond spruitjes met, waarschijnlijk niet geheel AA-proof spekjes en nog wat ui en knoflook. Daarbij een stukje kalkoen. Ook prima!
Hm, ik ben geen lasagnefan, maar zie deze lasagne zo vaak voorbij komen, dat ik 'm ooit eens uit ga proberen!

Dank je ayli. Ik ben nog jong (zo rond de 25) en dit is geen superlange relatie geweest, maar wel een hele leuke relatie, dus ik ga een hele lieve leuke vriend missen. Plannen - ehm... werken, studeren, socializen... en proberen tussendoor goed te slapen maar vooral dit eetpatroon vast te houden, omdat het heel goed voelt. Ik heb besloten dat ik in ieder geval drie keer per dag volgens deze principes wil eten - op wat ik tussendoor doe, ga ik niet zo streng zijn.

Had geen sojamelk meer in huis, dus heb maar havermout met water gemaakt. Werd wel een érg drabbige substantie, maar opzich best te eten. Zag ook dat het water zich tot 'havermelk' ontwikkelde, dus dat is interessant om eens wat meer mee te experimenteren...
quote:zephora schreef op 14 november 2011 @ 11:43:

Hm, vanochtend weer havermoutpap met frambozen... lovin' it! Geeft zo'n warm lieflijk gevoel over de dag. (Klef-modus off...)

Ik eet nu een klassieker-salade; witlof met appel en walnoot. Erg lekker, heeft wat mij betreft geen dressing nodig door alle appelsappen etc. Die speltbroodjes zien er inderdaad heerlijk uit!

Volgens mij kunnen we zo een culinair event organiseren met z'n allen als ik dit topic lees!

Ik ben de eerste die langskomt, klinkt lekker allemaal. Halen jullie al die recepten uit AA's kookboek?

Even een vraagje over die havermout. Ik wil dat als ontbijt gaan eten.

Nu eet ik 's ochtends karnemelk + frambozen + 4 granenvlokken

uit de blender als smoothie als ontbijt.

Die havermout, moet je dat koken? Want dat lust ik niet, qua consistentie, van die gekookte pap (trauma van vroeger?). Kan ik ook mijn bovenstaande recept aanhouden, en de 4 koren vervangen voor havermout?
@ fluffiej sante via deze link kom je er als het goed is, in eerste instantie zag ik het ook niet,maar met de zoekfunctie (zoeken naar amber albarda) kwam ik hier.
Hoi hoi,

Ik breek even in. Is het nog mogelijk om dat abonnement van Sante met het kookboek te doen? Op de site van Sante staat deze combi nu namelijk niet meer bij de keuze uit af te sluiten abonnementen..... Heeft er iemand hier recentelijk nog de combi Sante + kookboek afgesloten of is deze actie al gesloten?

bedankt!
@kid73 Het klopt dat je idd via die link bij de aanbieding komt, echter als je een abb. wil afsluiten dan staat hij niet meer bij de opties, het aanbod is dus niet meer geldig lijkt me, was ook wel spotgoedkoop 15 euro voor half jaar sante + boek!

@Jann

Voor het kookboek geldt hetzelfde, de link bestaat nog wel

http://www.sante.nl/abonnementen/kook-je-knap-1.php

Maar als je dan doorklikt om het abb. af te sluiten dan staat i niet meer bij de opties.

Jammer hor, ga het boek nu eerst maar eens lenen van een vriendin, ben wel erg benieuwd geworden.
mjammie die havermoutkoek van Quinty is echt heerlijk!
quote:rosanna08 schreef op 16 november 2011 @ 09:49:

mjammie die havermoutkoek van Quinty is echt heerlijk! Dank je!
Ik ga de havermoutkoek straks maken! Is hij het lekkerste met appel? Ik heb hier nog wat bananen liggen die eigenlijk op moeten.... En rasp je die dan ook?
ik heb appel gebruikt, maar banaan lijkt me ook wel lekker. Denk alleen dat ik die niet zou raspen, maar in kleine stukjes snijden. Ik kon geen losse kokosflakes vinden, dus ik heb er een bakje tropical mix door heen gedaan, smaakte erg goed
ja, een banaan raspen gaat ook niet zo goed bedacht ik me toen ik op verstuur bericht klikte

Ik ga het gewoon allebei doen! Stukje appel én banaan, lijkt me best lekker. En ik ehb geen sojamelk maar rijstmelk, vind ik lekkerder. Ga hem zo maken!
quote:Fluffiej schreef op 14 november 2011 @ 21:30:

Ik heb net geprobeerd de amandelmelk zelf te maken, maar het was geen succes...

Heb het volgens 'recept' gedaan, maar vond het erg weeeig proeven.. heb er maar een druppel stevia doorheen gedaan (natuurlijk zoetmiddel), maar heb het halve glas weggegooid haha.

Hoe vinden jullie de amandelmelk, zelfgemaakt? En doen jullie hem volgens haar recept of hebben jullie een eigen manier?Ik week altijd een kop amandelen een nacht, gooi dan het water weg en doe er dan 4-5 koppen vers water bij. Verder niks. Dit staafmixer ik en daarna gooi ik het door een zeef met passeerdoek. Ik drink het niet zo, maar inderdaad in de pap (dan wel deels water, deels melk, anders wordt het me een beetje te kostbaar. Smaakt dan toch lekker romig) of door de koffie sochtends maar goed dat is niet AA verantwoord.
quote:SeptemberGirl schreef op 15 november 2011 @ 10:40:

Even een vraagje over die havermout. Ik wil dat als ontbijt gaan eten.

Nu eet ik 's ochtends karnemelk + frambozen + 4 granenvlokken

uit de blender als smoothie als ontbijt.

Die havermout, moet je dat koken? Want dat lust ik niet, qua consistentie, van die gekookte pap (trauma van vroeger?). Kan ik ook mijn bovenstaande recept aanhouden, en de 4 koren vervangen voor havermout?

Ja hoor je hoeft de havermout niet te koken. Zit vaak ook zo in muesli. Eventueel zou je ze een nacht kunnen weken maar hoeft niet eens als je van die bite houdt.

Ik heb net een emmer kokosolie extra vierge binnen via internet. Ik at altijd de geurloze variant, niet extra vierge, van omega&more vanwege de prijs, maar ik wilde toch de extra vierge proberen. En die is lekker! Net gewoon een lepeltje zo gesnoept en morgen op mn crackers. De geurloze blijf ik dan gebruiken in verhitte gerechten. Ik kan via internet veel dingen voor de inkoopprijs krijgen via de groothandel, dat scheelt veel (25 ipv 35 euro) en als ik ga omrekenen is het net wat duurder dan als ik bio roomboter op brood zou doen. Dus ik vind het het wel waard.
Bedankt voor je antwoord, ik ga er mee aan de slag!

Eerst maakte ik mijn ontbijtvlokken aan met karnemelk, maar ik heb nu bio soja melk gekocht

http://www.alprosoya.nl/f ... drk_1l_bio_nl-be-i-pt.jpg

en die ga ik dan voortaan gebruiken i.p.v. karnemelk. Ik dacht eerst dat ik dat niet moest doen omdat er veel suiker in zat, maar daar kom ik op terug:

In karnemelk: 3,5 gr suiker per 100 ml

In sojamelk: 2,3 gr suiker per 100 ml

In Arla halfvolle melk: 4,5 gr suiker per 100 ml (allen in de vorm van koolhydraten).

Ik dronk altijd Arla melk in de koffie, dat wordt dus ook soja melk vanaf nu.

Heeft AA een mening over het gebruik van melk / karnemelk (zuivel)?
Quinty's koek had ik ook gemaakt!

Ik had er meer kaneel in moeten doen, maar, wel lekker eigenlijk! Ik had verwacht dat ie crispier zou zijn, maar het is net een hele dikke tortilla geworden.

Als deze op is, ga ik alle ingredienten in de blender doen, en maak ik 'm met banaan i.p.v. appel. Zou ik dan ook nog de kaneel erbij moeten doen?
Ik heb de koek ook gemaakt, maar weet nog niet of ik hem lekker vind hoor. Misschien iets te weinig kaneel erbij gedaan, ik vond hem te eierig en niet zoet genoeg en wat flauw van smaak. Ik ga zo sporten dus heb er een stukje van gegeten, het zal een goede basis zijn. Maar ik weet niet of ik hem op ga krijgen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven