hartverzakking!

14-11-2011 23:54 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
pffff ben alleen thuis en hoorde net een geluid alsof er iemand tegen het aluminium pedaalemmertje in de badkamer schopte.

eerst twintig minuten trillend in bed gelegen, toen voorzichtig huis uitgekamd. Onder bedden gekeken, kasten opengetrokken... niets!

nu ff weer rustig worden... jullie wel eens iets engs meegemaakt?
Nou welterusten allemaal... de boel goed op slot draaien en snurken maar.
Donderdag kwam ik met dochter uit het consultatiebureau. Ik deed de deur open, de cd speler met kinderliedjes stond galmde door het huis. Ik had hem niet aangezet en de cd was aan het begin. Toen ik na afloop van de cd deze nog een keer aan wilde zetten, ging dat niet... Hij stond op standby! Niets vergeleken met het verhaal over de badkamerdeur of het verhaal v an Helene31 maar ik vond het best apart!

To; ik hoop dat je nu al lekker slaapt, en dat je mascara idd gevallen was!
Heb je hem perongeluk op de timer gezet? Verkeerd knopje ingedrukt ofzo?
Tja, ik ben altijd nogal sceptisch over dit soort dingen. Er zal wel iets van een plankje zijn gevallen op de prullenbak, door een muis oid..

En dat badkamerverhaal...zou ook kunnen dat ze het slot niet helemaal goed open heeft gedraaid toen ze uit de badkamer kwam en dat het daarna dicht is gevallen.

Hier in de buurt breken ze hoofdzakelijk overdag in, da's een stuk minder eng!
Iehh..waarom lees ik dit soort dingen als ik alleen thuis ben?! Lig hier ook met een wakend oor, man zit in t buitenland.. Wel een hond naast me, maar die vindt toch altijd iedereen lief

Maar ben een beetje panisch..laatst hadden wij iets op internet te koop staan, waarvoor 2 mannen zijn komen kijken. Hetgeen te koop stond was geen interesse meer voor maar ze liepen wel mn hele woonkamer te screenen...ben nog steeds bang dat ze een keer terugkomen. Brrr...
@flowerbompje: Nee, ik had de cd speler al dagen niet aangehad en dochter kan er niet bij.
quote:Iwannalive schreef op 15 november 2011 @ 00:34:

[...]

Goeie timing heb je...Huh? Ik ga er maar niet vanuit dat je refereert aan een mailtje dat ik net heb verzonden...
quote:isabellajosephine schreef op 15 november 2011 @ 02:13:

[...]

Huh? Ik ga er maar niet vanuit dat je refereert aan een mailtje dat ik net heb verzonden...Jawel. Je was net op tijd met een slot te kopen... goeie timing dus.
Nu kan ik dus niet slapen
Ah joh, allemaal bangmakerij

Als het stil is om je heen dan gaan je hersenen vanzelf in alerte modus, dus schrik je sneller van geluiden.
Wij hoorden ooit ook eens een knal, hard geluid. Gelijk gekeken naar buiten, beneden. Niets te zien of horen. Weer gaan liggen, licht uit. Weer een vreemd geluid. Weer gaan kijken, licht aan, naar beneden, buiten kijken. Niets. Halve nacht wakker gelegen om te luisteren.. Volgende dag bleek de spiegel aan de binnenkant van de garderobekast naar beneden te zijn gevallen omdat het tape het niet hield.

Ik hoop dat het ook bij jou zoiets is.
Voor de mensen die alleen thuis zijn. Ik heb een keer een verhaal gehoord van een vrouw die alleen thuis was, terwijl er ingebroken werd. Ze stond onderaan de trap en toen riep ze ''haar man'' naar beneden, iets van '' HELP *naam van een man* kom naar beneden''. Maakt niet zoveel uit wat ze riep, maar wel dat er dus ''een man'' was. De inbreker is toen ook gevlucht.
Vrienden van mij waren laatst op vakantie in zo'n (beveiligd afgesloten)resort. Om 3 uur 's nacht werd zij wakker van baby/kindergejengel. Het klonk alsof t vlakbij de deur was op de gang maar ze viel weer in slaap. De volgende dag vertelde ze het tegen haar vriend die niets had gehoord, ze vonden het maar vaag. En wat denken jullie, die nacht erna weer om 3 uur datzelfde gejengel! Nou zij haar vriend wakker maken maar beiden durfden zij niet te gaannkijken (ook omdat er alleen dat geluid was, geen voetstappen of geluid van een moeder ofzo) Ze dachten zelf dat het misschien om een list zou kunnen gaan maar freaky was het wel!
Oh wat zitten er enge verhalen tusen! Brrrr.
Ik luisterde ooit eens naar de radio met iemand. En inene, zonder dat we er dicht in de buurt waren, ging de radio op vol volume. Dan schrik je ook wel hoor.
Ik was laatst alleen thuis met de hond, toen er werd aangebeld door 2 onbekende mannen. De mannen op zich waren al vrij louche types, maar wat ik nog veel enger vond was de reactie van mijn hond. Normaal gesproken levert bezoek een kwispelend staartje op en een afwachtende en enthousiaste houding. Maar nu dus niet! Woest was hij en hij ging echt volledig door het lint! Hij ging zo ontzettend tekeer, dat hij een barts in raampje heeft getikt en zijn etensbak heeft vertrapt. De mannen renden snel naar de straat en bleven daar wel op mij wachten achter een hoog hek met een merkwaardige smoes (ze vroegen of ze iets uit mijn tuin mochten hebben). Maar het feit dat de hond zo boos werd en mij ook echt afschermde van deze heerschappen door tussen mij en hen in te blijven, maakt dat ik toch heel erg het gevoel had dat die mannen weinig goeds in hun mars hadden.
quote:nummerzoveel schreef op 15 november 2011 @ 07:30:

Ik was laatst alleen thuis met de hond, toen er werd aangebeld door 2 onbekende mannen. De mannen op zich waren al vrij louche types, maar wat ik nog veel enger vond was de reactie van mijn hond. Normaal gesproken levert bezoek een kwispelend staartje op en een afwachtende en enthousiaste houding. Maar nu dus niet! Woest was hij en hij ging echt volledig door het lint! Hij ging zo ontzettend tekeer, dat hij een barts in raampje heeft getikt en zijn etensbak heeft vertrapt. De mannen renden snel naar de straat en bleven daar wel op mij wachten achter een hoog hek met een merkwaardige smoes (ze vroegen of ze iets uit mijn tuin mochten hebben). Maar het feit dat de hond zo boos werd en mij ook echt afschermde van deze heerschappen door tussen mij en hen in te blijven, maakt dat ik toch heel erg het gevoel had dat die mannen weinig goeds in hun mars hadden.

Doen die van mij ook. Vinden alles lief en aardig, zijn meestal niet geïnteresseerd in andere mensen, maar er stond hier ook eens een knakker voor de deur; ik dacht dat ze hem wilden vermoorden.

De beste man wist ook niet hoe snel hij weg moest. Ik vond het een beetje dom. Ik heb overal Waarschuwingsborden hangen, maar misschien wil het gespuis toch even "testen" of de bordjes serieus zijn.
@Nastik

Bijzonder he, dat ze dan kennelijk toch echt het kaf van het koren kunnen scheiden. Ik vraag me echt af wat het geweest is dat die hond besloot dat het foute boel was.
quote:nummerzoveel schreef op 15 november 2011 @ 08:21:

@Nastik

Bijzonder he, dat ze dan kennelijk toch echt het kaf van het koren kunnen scheiden. Ik vraag me echt af wat het geweest is dat die hond besloot dat het foute boel was.

Ik denk echt dat mensen met slechte bedoelingen een bepaalde geur ofzo afscheiden. Omdat er toch adrenaline door ze heen giert, of nervositeit. En dat een dier dat beter oppikt dan wij, nederige mensjes.

Ik vind het erg fijn dat ik mijn honden om mij heen heb. Ben toch meestal alleen met dochterlief en voel me veiliger.
Jaren geleden ben ik me een keer te pletter geschrokken toen een rolgordijn midden in de nacht met een klap omhoog vloog, het klonk net alsof iemand de deur intrapte.
verba volant, scripta manent.
quote:Siobhan schreef op 14 november 2011 @ 23:59:

Een vriendin van mij trof eergisteren haar badkamerdeur van de binnenkant afgesloten aan. Ze was een paar uur eerder nog in de badkamer geweest en had het huis niet verlaten in tussentijd. Ze was alleen thuis. Er kan via het raampje niemand in of uit, en de deur was echt op slot gedraaid. Iemand is komen helpen met gereedschap, niemand binnen, raampje op slot. Ze was niet dronken.Een inbreker die wanhopig op zoek was naar een goede shampoo
Ha, nou wij hadden een nacht zeldzaam goed geslapen, zoon sliep net door toen. Kwam ik 's morgens beneden; stonden alle deuren open en was het hele huis leeggehaald. Niets gehoord.
@nastik

Ja, misschien is het idd wel iets van geur ofzo. Mijn hond is eigenlijk maar 2x zo door het lint gegaan.

De eerste keer was hij pas een maand of 7 jong. Ik had mezelf buiten het huis gesloten en zat zelf aan de voorkant van het hek en hij aan de tuinkant. Hij bleef een uur of 2 rustig en bij me in de buurt, totdat ik van ellende een beetje in paniek raakte en begon te huilen (ik was net geopereerd en mocht niet staan/zitten, en toen begon het nog te regenen ook). Toen heeft hij de poortdeur vernield en uit het slot gesprongen om bij me te kunnen komen (wat ook lukte). En de tweede keer was dus bij die mannen.

En net wat jij zegt, dat geeft mij ook wel een heel veilig gevoel.
Nou, ik heb de nacht overleefd, hoor badkamer aan grondige inspectie onderworpen, alles lag nog keurig op z'n plek. mysterie zal wel nooit opgelost worden. |
quote:Iwannalive schreef op 15 november 2011 @ 02:23:

[...]

Jawel. Je was net op tijd met een slot te kopen... goeie timing dus.Oh zo! Klopt ja :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven