reis Canada

14-11-2011 13:17 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over 2 jaar zijn we 25 jaar getrouwd en dan willen we met onze dochters (tieners) naar Canada reizen. Wie heeft er leuke ideeën om Canada te ontdekken. We zijn er al wel uit dat we de Westkant willen doen met Vancouver en Calgary maar of we het combineren met Amerika of juist Alaska weten we nog niet. Ook de keus huurauto en hotels of camper is nog niet duidelijk (gelukkig nog tijd genoeg!). Kortom, wie heeft er ervaring met zo'n reis en heeft tips voor ons. We gaan trouwens in de zomer en gaan waarschijnlijk 4 weken.
Ben afgelopen zomer geweest: aug/sept en heb mijn reis door west Canada gecombineerd met Montana/Wyoming (Yellowstone) Was 'n superreis! Ontzetten mooi en veel afwisseling. Heb overigens ook 'n paar keer op 'n ranch gezeten, zowel in Canada als in Montana. Als je dochters paardenmeisjes zijn mag je dat zeker niet missen! Ook het bezoek aan 'n echte rodeo is onvergetelijk.

Mijn route:

Vancouver

Port McNeill (Vancouver Island)

Tofino

Victoria

Whistler

100 Mile House

Jasper

Banff

Wolf Creek Montana

Yellowstone/Grand Teton

Cody Wyoming

Calgary

Had bijna 5 weken voor deze route en had 'n auto gehuurd en in hotels, motels, B&B's. lodges en ranches geslapen. Als je met 4 personen gaat lijkt me dat overigens ook wel aan te raden, dan heb je tenminste privacy in je hotelkamers ipv dat je met z'n allen moet hokken in 'n camper.
ik ben 2 jaar geleden in Canada geweest en mijn route was:

Vancouver

Calgary

Rocky Mountain House (vanwege familie bezoek)

Banff

Lake Louise

Jasper

Edmonton

vanuit Edmonton met de trein terug naar Vancouver.

Daarna ben ik nog naar Vancouver Island geweest en via Seattle naar LA.

Dit alles wel in ongeveer 3 maanden tijd, als je minder tijd heb zou ik het bij Alberta en BC houden en eventueel een stukje USA.
oh zie net dat je 4 weken gaat, dan kun je genoeg zien en hoef je niet te haasten!
Even inbreken:

Elninjoo, mag je zomaar met een huurauto of huurcamper de grens over naar de VS? Wij willen in 2013 ook een week of 4/5 naar Canada en dat combineren met enkele Amerikaanse nationale parken klinkt me als muziek in de oren, maar ik dacht dat het praktisch gewoon onmogelijk was.
..
Was geen probleem. Ik heb de auto bij National via usareisen.de gehuurd. Da's de goedkoopste manier om je auto voor noord Amerika te huren en gelijk inclusief de benodigde verzekeringen.
Wij zijn ook gewoon met de auto de grens over gegaan, was geen probleem. Wel deden ze een beetje moeilijk toen we terug naar Canada wilde, want we hadden pech onderweg gehad en hadden een auto gekregen met Amerikaans kenteken ipv Canadees.
Ongeveer anderhalf jaar geleden ben ik vanuit San Francisco via Seattle, Vancouver Island, Vancouver, Jasper en Banff naar Calgary gereden. Wij hadden onverwacht wat minder tijd maar deze route zou in 4 weken heel erg mooi zijn. Wij hadden een huurauto die we in San Francisco hebben opgehaald en in Calgary weer hebben ingeleverd, je betaald wel wat extra hiervoor, maar wij vonder het erg de moeite waard. Wij vonden het een erg mooie route en ik zou hem ook graag nog een keer doen.
Fijn al die reacties. Hebben jullie alles meer zelf uitgezocht of zo'n pakketreis genomen. Op zich lijkt dat natuurlijk wel makkelijk maar ik ben bang dat we dan zo'n standaard programma afraffelen terwijl er vaak andere bestemmingen zijn die niet aangedaan worden. Ik neig idd meer naar huurauto en B&B of hotels want 4 weken op elkaars lip zitten is ook niet alles!

Ik hou me dus aanbevolen ook voor de praktische tips als waar de auto te huren, B&B of juist hotels enz.
Geen pakketreis nemen, die vind ik inderdaad veel te druk en ben je op de prachtigste plekken veel te kort.

Het is eenvoudig zelf uit te zoeken.

Het ZW van Canada is in 4 weken prima te combineren met Yellowstone en Grand Teton NP.
Ik heb alles zelf uitgezocht en online geboekt. Dus eerst m'n route bedacht en daarna op B&B's/hotels/ranches gaan googlen. Ik had 2 keer onderweg 'n etappe van ca. 1000 km waar ik de overnachting niet geboekt had, omdat ik niet wist hoever ik zou geraken. Dan is het altijd mogelijk gewoon in zo'n standaard Days Inn of Super8 motel te overnachten. Die zijn prima wat voorzieningen betreft. Maar voor de plaatsen waar ik langer verbleef heb ik wel bewust gezocht naar wat sfeervollere accommodaties.

Als je de plaatsen voor jezelf duidelijk hebt, kan ik de accommodaties waar ik daar zat wel aan je doorgeven.
Mooie plannen hebben jullie. En er staan al goede tips in de reacties. Wat ik zelf een aanrader vind is op de heenreis een stopover van 3 dagen maken in Toronto, en dan een bezoekje brengen aan de Niagara Falls.
Dank je elninjoo, we gaan binnenkort met z'n vieren om de tafel zitten en de volgens ons leukste plaatsen opschrijven en dan kom ik er zeer zeker op terug.

@belletje2 Ook de stopover is een leuk idee, daar zijn we (nog zonder kinderen) 25 jaar geleden ook geweest.

Kortom, genoeg (verschrikkelijk leuk) huiswerk voor de boeg!
Hebben jullie ook interesse in paardrijden en ranches?
Vergeet Peak to peak niet. Dit is echt een onvergetelijke ervaring.

In Whistler zijn mountainbikes met gids te huur. Ook een aanrader.

De USA is goedkoper dan Canada dus houd daar rekening mee. Zeker etenswaren zijn echt duur.
Peak 2 peak is idd erg gaaf! Voor iets van 50 dollar heb je 'n hele dag (van 10 tot 17 uur) toegang tot alle kabelbanen en stoeltjesliften.

In Canada is de drank vooral veel duurder dan in de USA, uit eten gaan valt wel mee. In Canada is er ook geen bier/wijn te koop in de Wal-Mart/Saveway, maar moet je er voor naar 'n liquorstore.

Koop de eerste dag gelijk 'n grote koelbox en 'n zak ijsblokjes, zodat je onderweg je drankjes en eventueel snacks koel kunt houden. Zelf had ik deze keer ook nog 'n grill-toaster gekocht (15 dollar in Canada ) zodat ik regelmatig als ontbijt 'n lekkere panini kon maken. Lekkere pikante kaas is de Havarti Jalapeno (Canada) of de Pepperjack (USA)
Vier weken West Canada is prima te doen. Lekker rustig aan, niet teveel gestress en vooral lekker genieten van de prachtige natuur. Canada is een land om te beleven, niet om te bekijken.

Wij wonen hier alweer bijna 8 jaar (Calgary) en vinden de natuur zo overweldigend. Wat wij mensen altijd aanraden is om (als je er van houdt) te gaan kamperen ofwel met een tent of met de camper. Zo beleef je Canada het best. Wat EN heeft gedaan is ook heel leuk, zij heeft ranches bezocht. Ook echt een manier om Canada te beleven.

Kanoen, raften, wandelen, klimmen of gewoon lekker picknicken of bbq'en voor je tent/camper, vuurtje aan.....heerlijk!
Optimist tot in de kist!
Ik heb in 2003 de rondreis Vancouver-Vancouver Island-Seattle-Spokane-Yellowstone Park-Calgary-Kelowna-Vancouver gedaan met de auto in 2.5 week.

Onderzoek of je de Okanagan of de Kootenays leuk vindt om te bezoeken. Heel veel mensen gaan over het noorden naar Kelowna maar je kunt ook zuidelijk via Nelson rijden wat heel mooi is. In het zuiden van de Okanagan zit er woestijn (Oliver, Osoyoos). Daar zijn ook veel wijn- en (dus) fruitgebieden (Naramata bijvoorbeeld) waar je ook een dagje wijnproeven kunt doen.

Vancouver Island is ook te gek. Van het voorjaar ben ik naar Victoria geweest en zijn we via Sooke naar Port Renfrew gereden langs het Juan de Fuca park. Je kunt dan wandelingen naar het strand maken en daar heb je van die rotsige stranden waar je minipoeltjes met visjes en waterplantjes ziet. Tofino/Ucluelet is ook heel gaaf; kun je leren surfen!

Ik kan je Washington State ook van harte aanbevelen; leuke kustplaatsjes en Seattle is een gave stad. Oregon schijnt ook heel mooi te zijn (nieuw zeelands aan te doen bijna).

Buiten Vancouver heb je bij het plaatsje Chilliwack een mooi gebied zitten wat Cultus Lake heet; heel mooi.

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven