Geld & Recht alle pijlers

bijstand ex-partner

14-11-2011 23:33 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond dames,

Aangezien er hier een hoop deskundigen zijn, wil ik deze vraag graag aan jullie voorleggen. Ivm herkenbaarheid weinig details, mocht het nodig zijn, dan hoor ik het wel.

Man heeft ex-partner, twee kinderen en co-ouderschap. Hij betaalt haar kinderalimentatie voor de één, ontvangt kinderalimentatie voor de ander (officieel woont de één bij ons en de ander bij moeder, in praktijk beiden 50/50).

Ex-partner gaat nu de bijstand in. In hoeverre is de mogelijkheid dat de gemeente bij ons komt aankloppen hiervoor? Op het net vind ik alleen terug dat dat kan bij partneralimentatie, maar daar is hier geen sprake van.

Ik hoop dat jullie meer informatie hebben.

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Zo 450 per maand. De alimentatie direct aan ex, de verhaalsbijdrage aan de gemeente. Als ex werk vindt, vervalt het laatste. Kan ons niet snel genoeg zijn, dat snap je! Overigens vragen wij een nieuwe draagkrachtmeting aan voor de verhaalsbijdrage, aangezien onze financiële situatie miv januari flink verandert door de geboorete van onze tweeling. De opvang voor drie kinderen én omdat ik minder ga werken zal ertoe leiden dat die bijdrage naar beneden kan, hopelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven