echt hollandse borrelhapjes
donderdag 17 november 2011 om 12:20
Lieve viva dames,
heb een aantal van de hapjes-topics doorgespit en kwam eigenlijk tot het idee dat ik een Hollands- hapjes buffet wil gaan maken voor mijn verjaardag aankomen weekend.
Er komen ongeveer 20 mensen, ideeën zijn van harte welkom. Ga vanavond en morgenvroeg boodschappen doen en heb de hele vrijdag en zaterdagochtend om in de keuken te staan.
Dankjewel
heb een aantal van de hapjes-topics doorgespit en kwam eigenlijk tot het idee dat ik een Hollands- hapjes buffet wil gaan maken voor mijn verjaardag aankomen weekend.
Er komen ongeveer 20 mensen, ideeën zijn van harte welkom. Ga vanavond en morgenvroeg boodschappen doen en heb de hele vrijdag en zaterdagochtend om in de keuken te staan.
Dankjewel
donderdag 17 november 2011 om 12:36
donderdag 17 november 2011 om 12:39
quote:_Webs_ schreef op 17 november 2011 @ 12:37:
[...]
Oh ja, dat is een goede. Met zo'n suf takje peterselie erop
Ook lekker: toast met roomboter en gebakken champignons/spekjes bij de soep!Niet te wild hè.
[...]
Oh ja, dat is een goede. Met zo'n suf takje peterselie erop
Ook lekker: toast met roomboter en gebakken champignons/spekjes bij de soep!Niet te wild hè.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
donderdag 17 november 2011 om 12:42
quote:redband schreef op 17 november 2011 @ 12:34:
Hollandse lekkernij, stroopwafels, moorkoppen, tompoucen, boterkoek.
Hollandse hapjes
Plankje met hele oude kaas, en hele jonge kaas orginele paardeworst, leverworst,
toastje met paling,
Zure bom, stukjes haring. met vlaggetje.
Paling is een vis die overvist is en bijna niet te krijgen is. Zou een haring nemen of zon haringrolletje in pot. Ik lust geen haring dus weet even de naam niet, smulrol?
Paardenworst zou ik niet doen, wie vindt dat lekker?
Bij gebak zie ik goeie dingen staan, wel groot gebak, is slagroomsoesjes met wat chocolade erover niet lekker?
Hollandse lekkernij, stroopwafels, moorkoppen, tompoucen, boterkoek.
Hollandse hapjes
Plankje met hele oude kaas, en hele jonge kaas orginele paardeworst, leverworst,
toastje met paling,
Zure bom, stukjes haring. met vlaggetje.
Paling is een vis die overvist is en bijna niet te krijgen is. Zou een haring nemen of zon haringrolletje in pot. Ik lust geen haring dus weet even de naam niet, smulrol?
Bij gebak zie ik goeie dingen staan, wel groot gebak, is slagroomsoesjes met wat chocolade erover niet lekker?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
donderdag 17 november 2011 om 12:54
Paardeworst is erg lekker, en hier ( NH) goed verkrijgbaar, nu is paling nog redelijk goed verkrijgbaar bij de visboer, wij hebben de massel dat de dicht bij een orginele palingrokerij wonen.
Daar kan je verse paling kopen, wat je ook bij de visboer kan kopen( daar betaal je dan wat meer)
Er bestaat tegenwoordig bij de ah ook mini tomoucen, moorkopjes etc.
Daar kan je verse paling kopen, wat je ook bij de visboer kan kopen( daar betaal je dan wat meer)
Er bestaat tegenwoordig bij de ah ook mini tomoucen, moorkopjes etc.
donderdag 17 november 2011 om 12:56
@ Mylene_Valerie.
Paling is nog volop te koop, alleen is het gekweekte paling en geen "ijsselmeerpaling" geen idee of het anders smaakt,
Paardenworst is hier volop te koop en een heel normaal broodbeleg/snack,al begrijp ik dat er mensen zijn die er niet aan willen denken om zo'n lief paard in plakjes op het bordje te zien liggen
Paling is nog volop te koop, alleen is het gekweekte paling en geen "ijsselmeerpaling" geen idee of het anders smaakt,
Paardenworst is hier volop te koop en een heel normaal broodbeleg/snack,al begrijp ik dat er mensen zijn die er niet aan willen denken om zo'n lief paard in plakjes op het bordje te zien liggen
donderdag 17 november 2011 om 12:58
donderdag 17 november 2011 om 12:58
Wauw super dames ! Hier kom ik wel verder mee.
Zal na het boodschappen doen laten weten wat het precies worden gaat.
Nou ik vind het niet zielig hoor, onze keuken is toch ook heel erg lekker ? Vind de Indische keuken verrukkelijk en met een Indische stiefmama kan ik ook een aardig potje koken. Maar iedere verjaardag een rijsttafel gaat ook zo vervelen.
Mijn man gaat dit jaar voor een Amerikaans buffet. En voor onze kleine moet ik me ook nog wat laten invallen. Maar zijn verjaardag vieren we uitgebreider en overdag.
Zal na het boodschappen doen laten weten wat het precies worden gaat.
Nou ik vind het niet zielig hoor, onze keuken is toch ook heel erg lekker ? Vind de Indische keuken verrukkelijk en met een Indische stiefmama kan ik ook een aardig potje koken. Maar iedere verjaardag een rijsttafel gaat ook zo vervelen.
Mijn man gaat dit jaar voor een Amerikaans buffet. En voor onze kleine moet ik me ook nog wat laten invallen. Maar zijn verjaardag vieren we uitgebreider en overdag.
donderdag 17 november 2011 om 13:00
quote:Mylene_Valerie schreef op 17 november 2011 @ 12:42:
[...]
Bij gebak zie ik goeie dingen staan, wel groot gebak, is slagroomsoesjes met wat chocolade erover niet lekker? zooo lekker!!!!!!
[...]
Bij gebak zie ik goeie dingen staan, wel groot gebak, is slagroomsoesjes met wat chocolade erover niet lekker? zooo lekker!!!!!!
donderdag 17 november 2011 om 13:03
Ik heb zaterdag ook een verjaardag, en deze familie kennende doe ik ze een groot plezier met de Hollandsche hap. Ik maak zeker de roomkaas in hamrolletjes. Alleen ik had hier ergens ooit een keer gelezen dat Mon Chou zo hard is om te prakken. Dat is het ook. Maar wat is een goede vervanging van Mon Chou? Ik eet zelf geen kaas of aanverwante producten dus ik ben er niet zo heel goed in thuis.
donderdag 17 november 2011 om 13:07
Bij ons in de familie wordt vaak een schaal met in stukken gesneden boterhamworst, heel veel azijn en uienringen geserveerd. Met een prikker vis je het eruit. De dag daarvoor maak je het klaar en zet je het in de koelkast. Vind het zelf super smerig maar het is wel iets wat bij onze verjaardagen hoort.
En gehaktballetjes met mosterd, rolladeplakjes, gekookte worst...
Goh...mijn opa had vroeger een slagerij, valt me op dat we wel heel erg veel vlees eten op feestjes, hahaha
En gehaktballetjes met mosterd, rolladeplakjes, gekookte worst...
Goh...mijn opa had vroeger een slagerij, valt me op dat we wel heel erg veel vlees eten op feestjes, hahaha