echt hollandse borrelhapjes

17-11-2011 12:20 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve viva dames,

heb een aantal van de hapjes-topics doorgespit en kwam eigenlijk tot het idee dat ik een Hollands- hapjes buffet wil gaan maken voor mijn verjaardag aankomen weekend.

Er komen ongeveer 20 mensen, ideeën zijn van harte welkom. Ga vanavond en morgenvroeg boodschappen doen en heb de hele vrijdag en zaterdagochtend om in de keuken te staan.

Dankjewel
quote:chrissiy schreef op 17 november 2011 @ 13:07:

@Ratteke: ik koop zelf altijd roomkaas van de Lidl, die is zachter.Even een paar uur van te voren uit de koelkast halen. Nadat je de rolletjes hebt gemaakt, laat je het weer opstijven in de koelkast. Hmmmmm, zo heerlijk. Maak je hamrolletjes?
philadeplphia?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Vorig jaar had ik wraps met zalm,rosbief of spek gemaakt. Was een echte hit, maar dat pas er nu niet meer bij denk ik ?
@Annie: vraag je dat aan mij? Ik maak hamrolletjes, monchoutaart, broodje roomkaas met bieslook (en nog veel meer). Ik hartje roomkaas Denk dat ik maar even van dit topic verdwijn, want krijg er behoorlijk trek van, haha.
Ja, met een uitje héél fijn gesneden er door. En een snufje Aromat. Ik zat ook aan zalmrolletjes te denken maar dat is te nieuwerwetsch.

Ik zelf ben meer van die stiefmoeder van TO. Kip in allerlei sausjes en marinades, rijst met lekker vlees of kip of iets Thais of zo. Dat blijft allemaal staan. Net boeren he, ze kennen het niet dus vreten ze het ook niet....
quote:warmwaterbadeendje schreef op 17 november 2011 @ 13:11:

Vorig jaar had ik wraps met zalm,rosbief of spek gemaakt. Was een echte hit, maar dat pas er nu niet meer bij denk ik ?Wil je het Hollands houden, doe dan een pannenkoek met roomkaas en zalm, oprollen en in stukjes snijden.

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik zit echt tussen de indo's in. Ze zijn allemaal super goed in koken, en ik heb ontzettend veel lekkere gerechten geleerd. Maar het is ook we eens leuk om wat anders te doen. Houd mijn verjaardag wat kleiner omdat onze zoon komende maand 1 wordt. En dat is al groot feest.

(Oh hebben net zulk goed nieuwe te horen gekregen, wil eigenlijk een giga feest geven. We hadden nogal wat schulden (zie loepje) en nu heeft mijn oma onze lening bij de bank afbetaald (ze heeft het geld aan ons gegeven en wij hebben het overgemaakt naar de bank). Ze heeft dit gedaan omdat opa pas geleden is gestorven en ze alle kleinkinderen een x bedrag heeft geschonken. Zo heeft ze de bruiloft van mijn zus betaald en mijn broer een nieuwe auto gekocht. We zijn zulke grote bofferds !! Ben zo gelukkig. Goed nieuws nummer 2: na 6 maanden proberen blijk ik al 10 weken in verwachting te zijn van ons 2e kindje. Wat een super dag :D)

Maar terug naar de hapjes ik vind dat er ook lekkere zelfgemaakte eiersalade met toastjes bij moeten
Gefeliciteerd! Dat is zeker allemaal goed nieuws. Wat zal dat een lekker opgelucht gevoel geven, van de schulden af én toch zwanger!

En eiersalade hoort er zeker bij. Dat ga ik ook maken. Dat doe ik altijd. Is een grote hit in beide families. En bij vrienden.
Het geeft zeker een opgelucht gevoel. Ergens ook dubbel omdat we er niet zelf voor hebben hoeven werken. Maar zo fijn en zeker een goede les, nooit meer in de schulden !

Hadden onze schulden verzameld en een lening genomen bij de bank, dat gaf al een hoop rust. Maar nu staat er gewoon zwart op wit, dat alles afbetaald is. Super :D

Zwanger zijn is geweldig ! Zijn pas verhuisd naar een eengezinswoning vanuit een flatje en komende zomer is ons gezin dan compleet. Nou dat vraagt zeker weten om een feestje :D
Wat een leuke positieve berichten! Gefeliciteerd met je zwangerschap WWBE!
Tompoucen al genoemd?

Lekker stukje warme rookworst erbij van de Hema? (niet voor bij de tompouce dan he

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven