Oktober 2011

29-10-2011 19:19 1717 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn alweer een half jaar moeder!

(o.k., de moeders van een tweede kind al wat langer )

Onze baby's worden echte mensjes zeg ik altijd. Bijvoeding is geïntroduceerd en flessen en borstvoeding worden langzaam minder. Doorslapen hebben sommige oktoberbaby's al helemaal door, anderen helemaal niet. Maar ontwikkelen doen ze zich prima. Zitten, rollen, tijgeren, een enkeling kruipt al.

Hier ons eerste topic.

Naam:Lft:Bijzonderheden: Van:Geboren 7up19856 maanden: 7880g, 67,5cm1e kindje21 september

Zoon J. Elize 8019807,5 maanden: 8300g, 69cm1e kindje19 september

Zoon J. Noerie19775,5 maanden: 8200g, 69cm2e zw, 3e kindje14 oktober

Dochter K. Zotte_quijote19826 maanden: 8500g, 68cm1e kindje13 oktober

Dochter N. Reen326 maanden: 69,5cm, 8280g.1e kindje25 oktober

Dochter M. Lisanne83276 maanden: 7200 gram, 68cm1e kindje23 oktober

Zoon L. Zizaza276 maanden: 68cm,7900gr1e kindje29 oktober

Zoon Sperzieboontje245,5 maanden:8245 gram en 70cm1e kindje30 oktober

Zoon S. Es145019806 maanden: 7400g, 67cm1e kindje17 oktober

Dochter Liesje Fruitfris19816 maanden: 64,5cm, 6420g.

1e kindje23 oktober

Dochter A. Sanloes19786,5 maanden: 8115g, 68cm2e kindje, dochter juli 200922 oktober

Zoon J. Linnepin19816 maanden: 8700g, 72cm2e kindje (1e dochter juli 09)30 oktober

Zoon F. Marie81306 maanden: 66,5cm 7370g1e kindje2 november

Dochter Milobiyu366 maanden . .68 cm 7370 gram2e kindje12 november

Zoon E.
Lief Zotte, maar ik was niet echt aan het huilen hoor...

Ik moet niet meer schrijven dat A een makkelijk kind is. Gisteren was zij de hele middag onrustig, zelfs toen ik met haar in de wagen naar schoonouders wandelde. Op de terugweg zette ze het zelfs op krijsen in de wagen en bleef dat doen tot half acht. Toen viel zij uitgeput op mijn schoot in slaap. de nacht was verder best ok, om half 10, twee uur en zes uur gedronken. na de voeding van zes uur wilde ik heel graag nog weer slapen maar mevrouw niet. ze heeft serieus tot vijf minuten geleden gekrijst. niets was goed. geen idee wat zij heeft. volgens mij zijn het geen krampjes. hopelijk slaapt ze nu nog goed en is ze straks vrolijker.

Sperzie, hij doet het dus niet zo slecht jouw kleine man. ga zo door....
Es, hier hetzelfde, ik moet ook niet zeggen dat S het in eens goed doet, vannacht was hij van 1 tot 3 wakker en van 5 tot 7. En heel veel drinken! Meneer wilde echt niet op bed gelegd worden voordat hij weer in slaap was gevallen. Gelukkig slaapt hij nu weer even vanaf 7 uur, dus ik lig ook nog even in bed bij te tanken!
hahaha, lekker tegendraads die kids

En straks als ze ineens de hele nacht doorslapen, is het weer niet goed, want dan voelen we ons nog vermoeider dan met de gebroken nachten hihi. Hier voor het eerst 6 uur achter elkaar geslapen! (mag in de krant!). Maar daarna niet meer geslapen, dus in totaal maar 6 uurtje dus echt uitgerust ben ik ook niet. (meneer ligt nog wel lekker te maffen, maar ik was al klaar wakker).

Ik wist helemaal niet dat een mutjes wiegendood kan veroorzaken? nou wil die van ons geen muts op, begint ie te krijsen en met zn armen te maaien zodat de muts binnen 1 minuut weer af is... dus dat scheelt maar bij ons staat de verwarming 's nachts op 17 graden, dus het wordt niet te koud.

Straks naar het CB en krijgt hij zijn eerste prikjes! ben benieuwd.... hopelijk wordt hij niet ziek....

@Es: grappig dat ze nu al zo op jou lijkt in haar doen en laten!

Moet leuk zijn om dat te zien :-)

@Sperzie: fijn dat het de afgelopen paar dagen goed is gegaan! is wel lekker he, effe rust en geen huilende baby. Dan ben je vast weer helemaal verliefd :-) hopelijk zet het door!

@elize,noerie,JJ en de anderen: gaat alles goed bij jullie???

@Milo: hoe is het met jou?? voel je je al beter nu? en hoe gaat het met je kindje??

Hier had de kleine man gisteravond na 7 dagen eindelijk weer ontlasting! vond dat ie erg weinig dronk gisteravond, maar zat dus de hele avond te broeden haha. Toen het er allemaal uit was, heeft hij de schade ingehaald. Van half 1 tot half 2 heeft ie gedronken en daarna was hij knockout haha.

Fijne dag allemaal!
@fruitfris: over slaapritme en bed versus box hebben we een tijdje geleden hier een discussie gehad. De meesten van ons vonden dat in de box slapen oké is zolang het nog goed gaat. De kleintjes zijn toch nog te jong voor discipline. En ze hebben ook nog geen echt ritme dus je kunt ze wel in bed leggen maar voor hetzelfde geld zijn ze na de voeding klaarwakker en dan heeft het geen zin. En je hebt gelijk dat een beetje rommelen rustgevend is voor ze dus dat is een voordeel van beneden slapen.

Ik ben trouwens best veel de deur uit en neem Joris overal mee naartoe. Hij slaapt dus sowieso ook vaak onderweg in de bugaboo of maxicosi, of op schoot bij iemand. Ik merk totaal niet dat dat een probleem is. 's Nachts slaapt hij goed (we hebben 2 nachtvoedingen dus goed te doen) en dat is het belangrijkst.

En inderdaad: we zijn meer dan alleen moeder!

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die weer een beetje aan het werk is.

@lisanne: is het echt kouder dan 16 graden op de slaapkamer? Ik heb zelf het idee dat het beter iets te koud dan te warm kan zijn, als je tenminste een goede slaapzak of dekentje hebt. Een mutsje zou ik zeker niet doen. Eventueel het bedje voorverwarmen met een kruik. Een kruik tijdens het slapen zou na een paar weken al niet meer nodig moeten zijn. Wij doen trouwens wel 's nachts het raam dicht zodat het niet al te veel afkoelt.

@Es en Sperzie: inderdaad, bij bv kan een kindje geen obstipatie krijgen (de moeder wel trouwens :S). Hier ook soms een rood aanlopend hoofd en dan een harde wind

@Sperzie: wat goed dat het slapen beter gaat! Clusteren en daarna lang slapen doen veel kindjes.

Ik vind trouwens de nachtvoedingen eigenlijk helemaal niet zo erg. Nu Joris wat ouder is heeft hij 's nachts vaak geen poepluier waardoor mijn man er niet uit hoeft. Ik leg hem dan gewoon bij mij, hij drinkt een kwartier, ik loop wat met hem voor het boertje en dan leg ik hem weer terug in zijn bedje. Geen probleem om dat bijvoorbeeld om half 2 en 5 uur te moeten doen. Zo lang hij tussendoor goed slaapt, slaap ik ook goed (als je kunstvoeding geeft mag je niet voeden op verzoek begreep ik, dus hoe doen de moeders die kv geven dat dan als je kindje 's nachts honger heeft of om een andere reden niet wil slapen?)

@7up: Succes met de intentingen! Joris moet a.s. maandag geprikt worden...
Hallo dames wat een vies koud mistig weer buiten zeg bah. Niet echt aanlokkelijk om naar buiten te gaan maar ga zo toch maar even boodschappen doen.

Hier loopt alles best goed. Kleine man drinkt heerlijk zijn flesjes leeg met gekolfde mm. Ik ga nu weer proberen om over te stappen op de bv. Dit zal wel weer even wennen zijn omdat ik niet kan zien hoeveel hij dan binnen krijgt maar gister heeft hij er 5 uur op geslapen dus het zal wel goed zijn haha. Gister ook even wat slaap in gehaald. Om 21.00 naar bed gegaan en vriendlief heeft de fles van 1.00 gedaan dus ik hoefde alleen maar te kolven en dan lekker verder slapen tot 5.00. Weet niet of het daar door komt maar de productie vanmorgen was in een keer zeer goed. Misschien dan toch maar vaker eerder naar bed.

Kleine man groeit goed dus dat stelt me ook gerust. Verder is het een lief ventje die niet veel huilt of krampjes heeft.

Dit weekend gaan we naar onze (schoon) ouders die wonen dik 200 km verder op dus we blijven daar ook 2 nachten slapen. Volgens mij moeten we een weeshuis aan spullen mee nemen. Ben ook heel benieuwd hoe het gaat die lange reis en daar de voedingen enz.

Wat betreft de kou in de kamer. Ik heb L nu een kruik bij de voeten gelegd en hem een keer getempt en dat was prima. Het is nu ongeveer 15-16 graden op de slaapkamer. Het raam staat op een kier omdat we er met zijn drieën slapen vind ik dat wel zo prettig.

Maar ik denk dat hij binnenkort naar zijn eigen kamer gaat. Ik wordt namelijk wakker van elke kuchje van hem. Ik denk dan dat hij bijna komt voor de voeding maar soms duurt het nog een uur en dan lig ik een uur wakker omdat ik denk hij komt zo. En dan is zonde van mijn slaap uurtjes

@ Elize, fijn dat je lekker veel op pad bent met Joris, wordt je wereld toch wat groter van he als alleen maar moeder zijn. En fijn dat je de nachtvoedingen zo goed trekt. Toch een fijn momentje samen met je zoon.

@ 7up heerlijk zeg 6 uur achter elkaar slapen. Ik kijk wel uit naar een nacht lekker doorslapen haha. Maar hoor idd wel vaker dat mensen dan nog meer gebroken zijn.

Oei de eerste prikjes. Succes en als hij ziek wordt lekker pcm geven als je daar zelf achter staat.

@ sperzie niet de goden verzoeken he Hopelijk heb je nog even kunnen slapen. En lekker toch dat hij wel slaapt als je een stuk heb gewandeld. Nog gezond ook voor moeder en kind haha.

@ Es lastig zeg dat ze zo lang heeft gehuild, kan me voorstellen dat je niet meer weet wat je moet doen. Enne ik lees wel steeds mee op het forum maar moet eerlijk bekennen dat ik me er niet altijd toe kan zetten om te reageren.

Wbt die huilbuien bij bevallingsverhalen, ik denk dat dat nog de hormonen zijn en dat je nog bezig bent met de verwerking wat tijd nodig hebt. En je kunt altijd een afspraak maken toch. Heb je iig die twijfel niet meer moet ik het wel doen/niet doen.

@ Milo, hoe is het met jou en de kleine man? Voel je je al beter? En hoe vind grote broer het?
Oh wakker worden van elk kuchtje, herkenbaar. Dat zal ook de hoofdreden zijn om mevrouw naar haar eigen kamer te laten gaan. Voorlopig wil ik dat echter nog niet. Het is zo makkelijk haar dichtbij te hebben ivm nachtvoedingen dus zolang ik er redelijk standaard vanuit mag gaan dat ze s'nachts komt, houd ik haar bij me. Wel heb ik altijd oordopjes in, dan hoor ik al een stuk minder, maar wél als zij echt wakker wordt.

7up, wat lekker zes uur achter elkaar slapen. Ik heb al een paar redelijke nachten achter de rug en idd in eerste instantie ben je dan nog vermoeider

Wat goed dat jullie soms alweer dingen voor het werk doen. Zou ik eigenlijk ook moeten doen. Of niet werken, maar studeren. Ik heb hier nog een scriptie liggen van mijn tweede studie die ik ooit nog af wil maken, maar ik kan mij er niet toe zetten. Nou ja, desnoods komt dat in februari als de kleine naar het kinderdagverblijf gaat, dat MOET ik van mijzelf maar het zou mooi zijn als ik daarvoor ook al iets meer gedaan heb.

Ook een reden trouwens waarom ik veel hier te vinden ben. Ik zet dan toch de pc aan omdat ik ook wat nuttige dingen wil doen en beland dan weer hier. Eigenlijk zouden jullie me moeten verbieden hier te schrijven

Kleine meid slaapt nog. Goed zo, ik heb ook nog even twee uur geslapen en voel mij bijna weer mens.
@Lisanne: dat wakker worden herken ik wel. Joris slaapt nu het blok na de laatste nachtvoeding (dus zo'n beetje tussen 5 en half 8) op zijn eigen kamer. Hij slaapt dan altijd onrustig, en bovendien kan hij zo langzaam wennen. Grappig is trouwens dat vroeger kindjes al zo snel mogelijk op hun eigen kamer 'moesten' liggen en dat nu dat rooming-in wordt geadviseerd. Wij zoeken een middenweg die ons het beste ligt
@Es: Heel herkenbaar. Ik zit ook weer achter de computer om even wat voor het werk te doen. Maar toch éérst even op het forum kijken om bij te lezen. Ik werk wel met lijstjes. Dus proberen om per dag een paar dingen af te kunnen strepen.

Maar dan piept de wasmachine...

@Zotte: Ik ben wel nieuwsgierig naar jouw dagritme als je weinig tijd hebt voor het forum. Werk je alweer zoveel?

@Sperzieboontje: Dat 'clusteren' herken ik heel goed. Gisteren was echt drama vond ik. Tussen 20:00 en 22:30 was het constant drinken, wegdommelen, weer willen drinken etc.

Ik heb haar de hele avond maar op schoot gehouden (en tussendoor even verschoont en gewassen). Vervolgens wilde ze rond 01:00 weer drinken en heeft vriend haar gekolfde melk gegeven. En vervolgens heeft hij haar rond 03:00 weer wat moeten geven.

Bij mij was ze weer aan de beurt om 06:00 en toen pas weer om 10:30. Dus zelfde verhaal dat ze tijdens de avond lang achter elkaar wil drinken. Maar echt lang doorslapen dus niet.

Volgens vriend heb ik te weinig melk op de avond. (ik ben aan het eind van de middag ook aan het kolven geweest). Zou dat het ook kunnen zijn?

Sperzie, jij geeft aan dat je dat ritme fijn vindt. Maar word je niet gek van 2,5 uur achter elkaar voeden?

@7up: Hoe waren de prikjes?

@ Elize, Ik heb ook geen probleem met de nachtvoeding. Ik ben dan ook gewoon lekker wakker. Om de tijd te doden en helder te blijven, speel ik trouwens ook vaak even een spelletje op mijn telefoon Wat bedoel je trouwens dat je man er niet uit hoeft als er geen poepluier is? Maak je hem daarvoor wakker?

@Lisanne: Wij hebben ook familie ver weg wonen. Hoe doe je dat onderweg met die 200km? Sommigen zeggen dat ze maximaal 45 minuten achter elkaar in de maxicosi mogen. Anderen zeggen max 2 uur op een dag. Heb jij bedacht hoe je dat onderweg doet? Laat je even weten hoe het verder is gegaan met logeren? Handige dingen om niet te vergeten enzo? Want ik denk dat wij ivm een verjaardag het weekend erop naar mijn schoonfamilie gaan.
Fruitfris, Tijdens het clusteren installeer ik me heerlijk op de bank of in bed, lekker televisie aan of een boekje erbij, en dan trek ik die 2,5 uur wel. Natuurlijk is het niet ideaal, maar het is wel goed, dat clusteren, omdat baby's daarna vaak behoorlijk wat uurtjes slapen 's nachts, en dat is nou juist wat we willen! Mevrouw van het CB vertelde ons dat je er gewoon aan toe moet geven, net als met de regeldagen. Het gaat vanzelf over!
wij genieten hier ook volop.inderdaad vaak te druk om überhaupt te internetten.

de dag is zo snel om voor we er erg in hebben.

ik ben helemaal in love met mn derde mannetje (naast papa en eerst Zoon).

ook zoon 1 is n totaal ander kind geworden veel rustiger liever en gek op zn broertje.

en was papa eerst niks nu kan die niet zonder hem.O mooi om te zien.kunnen

de tranen in ogen van schieten...ja vooral deze periode Haha.

vandaag hielprik en geslaagd voor oor test dus hij kan alleen oost

indische doof zijn zo hihi toch altyd fijn als dat weer goed gaat.

het is n klein slaap kopje dat wel en word alleen wakker met eten volgens mij.

wat is t toch heerlijk om omringd te worden met al dat moois.

het enige waar ik echt zonder kan zijn aambeien.god wat is dat n hel! .

mn darmen lijkt juist beter te gaan weer en liesbreuk valt ook mee.

.
@ Sperzie: Ik heb gisteren ook heerlijk tv gekeken. Maar ik kon me er niet helemaal aan overgeven omdat ik dacht dat het aan mijn melkproductie ofzo lag. Maar als het normaal is, dan hoef ik me er minder druk over te maken.

@ Milo: Leuk om weer wat van je te lezen. Heb je voor je aambeien zalfje en pilletjes gehad. Ik had curanol en dat werkte bij mij erg goed.

Ik zit inmiddels ondergekotst weer achter de pc. Ipv de scheutjes melk die ze anders eruit spuugde, zijn het nu meer kwakjes. Herkenbaar?

Daarnaast lekker hectisch momentje gehad: ik wilde even iets overmaken via de pc. Hiervoor had ik code nodig op telefoon van vriend. Ik zijn telefoon twee verdiepingen lager gehaald. Toen ging opeens de vaste lijn en nog een tweede telefoon. Hierdoor rinkelde de vaste telefoon bij mij (vriend was niet bij de andere vaste telefoon in de buurt, dus ik nam op), maar ook zijn gsm omdat de telefoon doorgeschakeld is bij een tweede telefoon en ik zijn telefoon net opgehaald had voor de code.

Toen ik telefoon 1 opnam (en nr 2 bleef rinkelen) werd A weer wakker en begon te huilen. Telefoon 1: Euh..bel ik gelegen? Ik hoor nogal wat 'omgevingsgeluiden'. Daarnaast was ik te laat met de code voor het internetbankieren, waardoor dat weer opnieuw moest. Gelukkig komt het zelden voor dat ik de enige bij de telefoon ben en er nog een tweede lijn gaat. Maar wel even het besef dat dit voor mij de realiteit is als je een eigen bedrijf en een kind wilt combineren...
Ha!

Hier alles goed en best goed onder controle.

N is al zo lekker aan het lachen, helemaal met haar mond open, zo ontzettend schattig! Gister een leuk filmpje opgenomen.

Het is best een makkelijk kind, ik kan haar nl zo wegleggen na de borst en dan ligt ze rustig een uur om zich heen te kijken en dan valt ze uiteindelijk in slaap.

Gisteren ben ik samen met haar in bad gegaan, dat was echt zo leuk. Ik had haar klem tussen m´n benen zeg maar en haar hoofdje net onder m´n borsten. Wat lag ze heerlijk te genieten, we hebben wel 20 min gebadderd en toen begon ze m´n borst te zoeken en die vond ze ook uiteindelijk, haha.

Ik was al 4 dagen niet meer aan het vloeien en toen begon het vanorgen dus weer met helderrood bloed, het zal m´n menstruatie toch niet zijn he? Ik heb nl af en toe een beetje buikpijn. Ik geef BV dus dan duurt het meestal wel een tijd toch?

Ik merk dat ik soms misschien een beetje hardhandig of ruw ben. In het begin was het natuurlijk allemaal nieuw en vooral teer met dat nekje. Maar nu ze steeds steviger is (5kg!) word ik wat ruwer merk ik. Ik weet niet of ik dat fout of goed doe, maar soms ´s nachts dan trek ik haar min of meer uit de co-sleeper, half slapend. Merken jullie dat ook, dat je wat makkelijker ermee omgaat?

Even weer aandacht voor een aantal mensen onder ons:

@Es: Wat balen dat A zo gekrijst heeft, dat is wel frustrerend he?

O, dus jij moet je scriptie dus afmaken?! Ga dat eens gauw doen dan! Huppakee!

Ja dat is soms moeilijk he, zin maken om daar een eind aan te maken, maar je moet ook lekker genieten van je verlof joh! Voor je het weet ben je aan het rennen van en naar KDV.

@Sperzie: Balen van je vervelende nacht, als het nu daarna gewoon weer gaat zoals de afgelopen dagen ben je het natuurlijk weer zo vergeten, maar dit soort nachten breken op.

@7up: He, die van jou houdt ook niet van mutsjes! Mijn meisje idd ook niet, begint steeds te huilen als ik hem op wil doen. 7 dagen zonder ontlasting? Ik heb gehoord dat dat niet erg is met BV, maar ik zou me wel een beetje zorgen maken. N heeft medicijnen gekregen van de kinderarts, want ze blijft echt met heel veel lucht in haar buikje zitten. Ze boert weinig en laat ook niet veel windjes. Het is zo dat ze vaak pas een heleboel poept als ik haar temperatuur opneem in d´r poepertje. Volgens de kinderarts was dat niet erg, ik was nl bang dat ze misschien luie darmpjes er van kon krijgen. Maar hij zei dat ze nog moeten leren te reageren op aandrang.

Hier zat ze nl de hele dag te persen zonder resultaat.

Wat een heerlijke opluchting zie je in hun gezichtjes als het er eenmaal uit is, he?!

@Elize: wat lekker dat je zoveel aan het ondernemen bent, ik doe ook elke dag wel iets, maar soms heb ik gewoon zin in een hangdag thuis.

Ik vind de nachtvoedingen ook niet zo erg, al doe ik het vaak wel echt op de automatische piloot. Maar ik kan ook wel genieten van dat moment samen in de stilte.

Ik vroeg me dat trouwens ook af hoe dat zit met KV, moet je dan zo´n kindje maar laten huilen, lijkt me ook wel frustrerend. Dat is ook het makkelijke van BV, gewoon aanleggen en klaar!

@Lisanne: Wat heb jij een lekkere nacht gehad, zeg! Heerlijk hoor, fijn dat je vriend dat zo met je organiseert. En een lekker mannetje heb je dus?

He, dat is wel een hele onderneming as weekend, maar goed, wel een leuke uitdaging en het zal vast goed gaan!

Ik merk dat ik toch wel vast slaap en niet elk kuchje hoor en als ze begint te huilen voor een voeding kom ik echt van ver. Gisteren maakte vriend me wakker omdat ze een raar geluid maakte. Hij werd dus wel wakker terwijl ik er pal naast lig.

Ik vind het iig wel zo handig met de voedingen dat ze zo binnen handbereik ligt en het is gewoon gezellig.

@Fruitfris: Jij bent vast wel meer aan het werk dan ik, ik doe af en toe wat, maar met niet heel veel zin hoor. Het is wel zo dat er wat probleempjes zijn geweest dus veel aan de telefoon gehangen. Dus waarom gaan mijn dagen zo snel om? Ik zit wel vaak op skype met familie en vrienden, wandelingen en rommelen in huis. That´s it! Maar je doet iets stopt daar mee en dan is het weer tijd voor een voeding.

Zo, die kleine van jou had gisteren ook honger zeg, of was het gewoon lekkere trek? Gelukkig dat vriend het heeft opgelost. Is echt pittig zo lang achter elkaar, ik word daar soms wel een beetje gefrustreerd van eerlijk gezegd.

@Noerie: Hoe is het met jou? Heb je het druk met al die kinderen? Zal best... Ik hoop dat alles verder goed gaat!
@Milo: Leuk om wat van je te ´horen´! Ja wat een rijkdom he, zo ineens met je gezin. Fijn dat het zo´n slaapkopje is, lekker van genieten nu hoor. En ook super om te horen dat het goed gaat met je gezondheid.

Ja en die aambeien, daar heb ik ook last van gehad, maar daar heb ik ook creme voor gekregen en die hielp zeker goed, maar ja in Spanje he, dus ik zal je de naam maar niet doorgeven. Maar zie dat Fruitfris je al een aanraadt.

Ik had echt een hele tros druiven er aan hangen (sorry voor de uitdrukking), het was echt verschrikkelijk. Maar het is echt allemaal weggetrokken, ongelooflijk!

@Fruitfris: ja zo´n moment heb ik ook meegemaakt hier, dat was echt even zweten en dan merk je dat je nog maar een prille mama bent he. Ik kan dat niet echt goed aan nog in ieder geval.
@fruitfris: niet bang zijn dat je te weinig melk hebt! Juist door op verzoek te voeden blijft je melkproductie zich aanpassen aan het ritme van je baby!

En ik maak mijn man niet wakker, dat doet de kleine Als Joris 's nachts wakker wordt omdat hij honger heeft maakt hij veel geluidjes. Nog niet meteen huilen maar wel zoveel dat we er allebei wakker van worden. Mijn man haalt hem dan uit zijn bedje, verschoont hem en legt hem bij mij voor de voeding (en valt zelf weer in slaap). Na de voeding leg ik Joris weer terug. Nu hij bij de 2e nachtvoeding vaak geen poepluier heeft, kan mijn man lekker blijven liggen en meteen weer in slaap vallen.

Ik doe geen moeite om helder te blijven. Het drinken duurt bijna altijd maximaal een kwartier. Soms dommel ik wat maar ik val nooit echt in slaap.

O en ik werk trouwens ook met lijstjes
Zo Elize, nachtvoedingen van een kwartier? Ik zou dat ook wel prettig vinden! Hier drinkt S echt beide kanten, en zijn we minimaal een uur bezig. Vraag me nu wel af of het normaal is, maar S drinkt zowiezo lang, ook overdag.
ja ik heb naast de zalf nu ook de pillen en nog n andere zalf van dokter...

als t niet gaat kan de huisarts t nog maandag open snijden eentje die gestold is.

dat doet wel erg zeer maar is dan meteen over.dus als t gaat hoeft. t niet en anders

is t n optie.
Milo, wat vervelend die ambeien. Zelf nooit gehad, dus ik kan er niet over meepraten.

Wat is wijsheid? A ligt heerlijk in de wagen te slapen. Vind het eigenlijk zonde haar op te tillen en in bed te leggen want grote kans dat zij wakker wordt en daarna niet meer gaat slapen. Dan blijf ik liever nog beneden en geniet van de rust. Want ik denk dat zij over een half uur sowieso komt voor een voeding. Maar als zij nu niet komt, dan zit ik voor niets te wachten.

Wel lekker zo'n slapend kind al de hele avond. Man en ik hebben lekker ongestoord een film gekeken en ik heb twee taarten gemaakt voor mans collegas die morgen op kraamvisite komen.

Ik ga maar alvast tandenpoetsen en mijn verder nachtklaar maken.

Slaap lekker allemaal.
@Es: als ze slaapt, altijd laten slapen maar je kunt haar waarschijnlijk prima slapend verplaatsen. Als Joris goed slaapt wordt hij daar niet wakker van.
Uiteindelijk heb ik haar om half 12 mee naar boven genomen, poepluier verschoont, aangelegd en nog voor 12 uur lagen we in bed te slapen. en toen kwam zij pas om vijf uur weer, lekker gedronken en weer geslapen tot half negen.

ging dus goed gelukkig. en ook wel fijn zo, als ik haar niet verschoont had was zij misschien in bed blijven slapen maar was vast later nog gekomen voor een voeding.
Wat fijn Es!

Ik ben zoals ik al schreef al best veel op pad met Joris. Met de bus of lopend naar de stad en naar vriendinnen. Gaat lekker, al is het wel plannen tussen twee voedingen Ik ben nu ook 2 keer zonder hem weg geweest, dus hij heeft nu twee keer moedermelk uit een flesje gedronken zonder dat ik erbij was als back-up. Ging goed! Vanavond lekker voor het eerst weer een feest in de stad. Heb ik erg veel zin in.
We hebben Joris gisteravond om 17, 19 en 21 uur moeten voeden (ik zeg 'we' want om 21 uur heeft mijn man een flesje met moedermelk gegeven omdat ik weg was) maar daarna heeft hij tot 4.15 uur geslapen!! Het tweede blok van de nacht was alsvanouds kort (tot 6.45 uur) maar we zijn al heel blij met deze eerste keer 6 uur achter elkaar!

Hoe gaat het met jullie? Ik ben de nieuwe Es aan het worden met mijn activiteit hier.

Weet iemand eigenlijk wanneer Marie voor het laatst geschreven heeft? Ik maak me een beetje zorgen.
elize, ik ben er ook nog, houden wij met zijn tween het topic draaiende....

ik denk niet dat er bij marie per definitie iets aan de hand hoeft te zijn, ik denk eerder te druk/geen zin om te forummen.

A is al een paar dagen aan het mieren met het drinken. hapt soms niet goed aan, laat tussen de voedingen vaak maar twee uur, spugt voor haar doen veel. geen idee wat er aan de hand is. ik hoop dat het snel beter gaat.
oh en gefeliciteerd met je zes uur slaap.

A heeft net voor de tweede keer binnen een voeding een hele golf gespuugd. nu slaapt ze op mijn borst. hopelijk straks weer normaal.
het gaat de goede kant op hier....aambeien worden minder dat voelt al goed.

en vandaag eerste visite gehad en erna met zn viertjes n heerlijke eerste

wandeling gemaakt en kaartjes op de bus gedaan.

t echte leven komt langzaam te voorschijn en genieten volop.

hij weegt al 4295
En weer even een berichtje van mij, ik heb het gevoel dat S wat meer zijn draai aan het vinden is bij ons, het huilen is beduidend minder, het slapen overdag is nog wel wat lastig, maar na een wandeling slaapt hij vaak wel een poosje in de wagen. 's Avonds dus het clusteren van 20.30 tot 23.00, en daarna sliep hij afgelopen nacht van 23.15 tot 5.15 en van 6.00 tot 8.15! Heerlijk, ik voelde me vandaag ook wat meer mens! Hoop dat het bij jullie ook lekker gaat? Ik zat voorheen trouwens vaak te forummen op de laptop, maar daar kom ik weinig aan toe, dus ik forum met mijn telefoon, en dan kan ik niet altijd het topic vinden! Maar ik ben er wel hoor! En doe mijn best om regelmatig wat te laten horen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven