zenuwslopende spanning

19-11-2011 13:59 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
ola :-)

In mijn relatie is de spanning weg, en ik merk dat het verlangen naar zenuwslopende situaties toeneemt (haha)...en daarmee bedoel ik misschien niet eens sex, maar het gevoel dat je lijf strak staat van de adrenaline als die persoon jou "per ongeluk" aanraakt, je hart in je keel voelen kloppen als je een sms krijgt, die erg onduidelijk is; zou ze me nou wel of niet leuk vinden.....

Kortom, flirten, verleiden, verleidt worden, intens genieten van de gegeven en ontvangen aandacht....

Dat was de inleiding...de vraag is; ben ik als kerel nou gewoon ziek in mijn hoofd en moet ik behandeld worden hahaha, of is dit normaal en hebben vrouwen die in een langere relatie zitten hier ook behoefte aan??

x Mau
verleidt worden met dt??????????
quote:watgebeurter schreef op 19 november 2011 @ 14:04:

verleidt worden met dt?????????? Ik was aan het twijfelen, heb zelfs het woordje verwerkt er voor in de plaats gezet....dus ik dacht, beter een letter te veel dan een te weinig, ze zijn toch gratis :-)
Of er hier meiden zijn die met je vreemd willen gaan?

Zet een oproepje op het prikbord (haha)..

omg..
Oh ja, sorry, haha, vergeten;

haha!
quote:watgebeurter schreef op 19 november 2011 @ 14:08:

Oh ja, sorry, haha, vergeten;

haha!Haha!
ik snap die drang naar spanning sowieso niet zo goed, niet specifiek op seksueel gebied, maar ik heb überhaupt niet zo'n behoefte aan spanning. Volgens mij niet een typisch man vrouw verschil, volgens mijn zijn er heel veel vrouwen die die behoefte wel hebben.
quote:xdienx schreef op 19 november 2011 @ 14:07:

Of er hier meiden zijn die met je vreemd willen gaan?

Zet een oproepje op het prikbord (haha)..

omg..Nee, juist niet...het gaat meer om de spanning eromheen, misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest. Gaat me dus NIET om sex, maar om alles erom heen!
....dan raad ik je bungeejumpen aan...
Als je er niets aan doet, is de spanning idd snel weg. Het beste is als je het er met je partner over hebt en er constructief iets mee doet. Samen dus.
Kom eens op dit topic lezen, daar is een heel interessante discussie ontstaan over dit onderwerp. De moeite waard voor jou om te lezen:

Spanning tussen collega en mij
Zou niet weten wat er raar is aan een beetje spanning opzoeken als je er niks mee doet. Ik herken het (als vrouw zijnde wel) kom opzeg; ik ben niet van steen.
ja, je bent ziek in je hoofd...haha

Té erg dit....
quote:TheEmpress schreef op 19 november 2011 @ 14:38:

Kom eens op dit topic lezen, daar is een heel interessante discussie ontstaan over dit onderwerp. De moeite waard voor jou om te lezen:

Spanning tussen collega en mijThanks Empress, moet ik in jouw teksten tussen de regels door lezen?
Ziek in je hoofd?

Nee.
quote:zomaar098 schreef op 19 november 2011 @ 14:47:

[...]

Thanks Empress, moet ik in jouw teksten tussen de regels door lezen?Haha, ja.
quote:Nova78 schreef op 19 november 2011 @ 14:46:

ja, je bent ziek in je hoofd...haha

Té erg dit....Ok, dan ga ik mijn ziektekostenpolis alvast eens nakijken op vergoedingen hahaha
quote:TheEmpress schreef op 19 november 2011 @ 14:49:

[...]

Haha, ja.Is het je overkomen, of zoek je het op?
Ik vind dat mensen teveel waarde hechten aan die spanning. Onrealistisch ook om die spanning te willen blijven opzoeken.

Zelf hecht ik veel meer waarde aan vertrouwdheid, liefde, aandacht, gezelschap, gezelligheid.

Dat geilige gedoe waarbij je elkaar af probeert te tasten, voorzichtig steeds verder contact zoekt, geen oog meer hebt voor de rest van de wereld, waarbij je elkaar (elkaars lichaam) en de blik in de ogen van de ander probeert aan te voelen, interpreteren, iemand nieuw weer leren kennen, dat gaat op den duur vervelen als je dat keer op keer weer meemaakt.

Echte liefde verveelt niet.

Door die spanning te willen hebben wordt het leven er één van fladderen want als je die spanning hebt dan volgt er meestal ook weer meer met die ander en minder in de vaste relatie.

Nope, niets voor mij.

Dat mannen meer of minder spanning zouden zoeken dan vrouwen vind ik een raar uitgangspunt. Alsof het voor mannen wel normaal is om dat te vinden omdat ze man zijn?

Het lijkt mij dat je eerst eens gaat kijken waarom je zenuwslopende gebeurtenis mee wil maken in je leven. Vaak heeft dat een oorzaak ergens. En als je leven nu niet spannend genoeg is kan je ook kijken naar andere invulling van je dagelijks leven. En als je blijkbaar niet voldoende hebt aan alleen je partner om bepaalde belangrijke gevoelens te hebben waar je blijkbaar nu naar blijft verlangen dan lijkt het me ook op zijn plaats om eens goed te kijken naar je relatie.

Wat maakt dat je geen genoegen neemt met je huidige contact in je relatie zelf i.p.v. dat je zenuwslopende spanning wilt. Want die zenuwslopende spanning heb je bijna altijd alleen maar bij nieuwe mensen, mensen die je al langer kent zul je ook beter leren kennen waardoor (hopelijk) spanning niet meer nodig is.

Voortdurend in je leven verlangen naar een adrenalineshot klinkt namelijk bijna als een junkie.
quote:zomaar098 schreef op 19 november 2011 @ 14:11:

[...]

Nee, juist niet...het gaat meer om de spanning eromheen, misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest. Gaat me dus NIET om sex, maar om alles erom heen!Je wilt aandacht in mijn ogen dan als je die spanning wilt. Je wilt een egoboost krijgen dat een ander je nog aantrekkelijk vindt. kijken of je de ander kan veroveren. En spelen met spanning is spelen met vuur, spanning werkt toe naar een ontlading.
@ Paekzwart,

Natuurlijk heb je gelijk, als ik dat niet vond dan had ik de vraag hier niet gesteld..., en toch...
Tja, ik kan je moeilijk verplichten geen spanning te willen hè.

Of je gaat kijken hoe je die spanning krijgt. Dat kan op een eerlijke manier door te kijken of je partner daarvoor openstaat. Al dan niet binnen de relatie alswel dat je aangeeft dat je die spanning buiten de relatie wilt zoeken.

Ofwel je maakt het uit en heb je oneindig veel mogelijkheden om spanning te zoeken.

Overigens vind ik in een relatie zitten waarin 1 iemand voortdurend spanning wil zoeken dit geen prettige relatie. En je kan je afvragen of je het het waard vindt om er achter te komen waarom je die spanning wilt. Eventueel d.m.v. een therapeut.

Je kan niet zeggen dat je de enige bent want legio mensen willen spanning, zoeken die uiteindelijk ook en gaan ook zeer logisch vervolgend vreemd. Zodra een hoog percentage van mensen het normaal vindt, heet het ook normaal, persoonlijk vind ik het duiden op één of ander psychische disbalans of dat iemand nog wat aan zichzelf kan verbeteren, kan groeien in zijn of haar ontwikkeling om problemen en verlangens in het leven anders te bezien en aan te pakken.

Dit vooral zodat ze met de mensen die dichtbij hen staan en waar zij hopelijk om geven geen verdriet proberen te doen en hiermee te voorkomen dat er ergere dingen gebeuren.

Dat vind ik het streven van iemand die verantwoordelijk in het leven staat.

Maar hé, that's just me.
quote:zomaar098 schreef op 19 november 2011 @ 14:50:

[...]

Is het je overkomen, of zoek je het op?Lees maar even. Sommige reacties heb ik ivm privacy weggehaald, maar de essentie is wel duidelijk.
Haha je hebt wel humor.
quote:TheEmpress schreef op 19 november 2011 @ 15:11:

[...]

Lees maar even. Sommige reacties heb ik ivm privacy weggehaald, maar de essentie is wel duidelijk.de essentie is mij dus niet helemaal duidelijk, het lijkt er op alsof je het opzocht, en er van teruggekomen bent..en toch, blijft het trekken?? zoiets??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven