wonder-schoonmaak-tips

19-11-2011 20:57 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen stond ik in de de douche, zoals iedere andere dag en opeens bedacht ik me "hoe krijg ik ooit de voegen weer stralend wit?!"

Begrijp me niet verkeerd, ik maak netjes schoon, maar de voegen verkleuren toch.

Iemand een simpele tip?

Als je andere handige slimme en simpele tips hebt, plaats ze gerust!
quote:emaille schreef op 19 november 2011 @ 21:23:

[...]

Maar welke?! De roze?Gele. Die andere kleuren koop ik niet.
Bij mij helpt bleek voor geen meter. Betekent dat dat mijn voegen te ver heen zijn en reddeloos verloren?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:viennas schreef op 19 november 2011 @ 21:10:

Ik gooi em er ff in, omdat bouscholte aan haar span quotum zit: dasty van de wibra.Op naar de Wibra dan maar!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
En dan? Na het spuiten van Dasty? Nog met een tandenborstel aan de slag of is het als een wonder weer helemaal wit? (Ik hoop dat laatste natuurlijk )
quote:StabiloBoss schreef op 19 november 2011 @ 21:24:

[...]

Gele. Die andere kleuren koop ik niet.Mooi, die heb ik ook. Zou er bijna zin in krijgen!
Ik wil een Poets, oftewel Huishoudelijk Assistent(e)!! Een Huishoudelijk Assistent(e) die niet alleen de voegen doet, maar ook de tegels, de vloer en de spiegel, de wc en het chroomwerk, de overloop en de rest dan ook maar. En een baan met een salaris waarvan ik die Huishoudelijk Assistent(e) riant kan betalen. Voegen, grrrr...!!
En wondersponsjes! Van die vlekkengevallen, 5 voor een euro bij blokker en xenos enzo.
quote:sri schreef op 19 november 2011 @ 21:33:

Ik wil een Poets, oftewel Huishoudelijk Assistent(e)!! Een Huishoudelijk Assistent(e) die niet alleen de voegen doet, maar ook de tegels, de vloer en de spiegel, de wc en het chroomwerk, de overloop en de rest dan ook maar. En een baan met een salaris waarvan ik die Huishoudelijk Assistent(e) riant kan betalen. Voegen, grrrr...!!

Scheelt trouwens enorm als je even een trekkertje over de wanden/muren haalt na het douchen.

“Don’t look back – you’re not going that way.”
Oh Nouschi (bouscholte) ik lig hier ook in een scheur om mijn eigen reacties. Stomme telefoon. En dat terwijl ik je gewoon alleen ff wilde helpen met spannen. *not to self: niet meer drinken. Niet meer drinken en forummen. Niet meer dronken en mobiel met kleine letters en auto correct forummen*
Spammen niet spannen. Godver. Ik schei ermee uit.
quote:Ishetdanechtzomoeilijk schreef op 19 november 2011 @ 21:40:

En wondersponsjes! Van die vlekkengevallen, 5 voor een euro bij blokker en xenos enzo.En voor 2 Euro bij de Kruitvat !
Het ergste is nog, ik heb DASTY nog nooit gekocht. Ken jet alleen van het forum, dus misschien is het wel kut spul,en mijn telefoon spektakel het uit zichzelf met hoofdletters, ik zit echt niet te Spammen. *is te lui om telefoonwoordenboek te corrigeren*
quote:viennas schreef op 19 november 2011 @ 21:52:

Het ergste is nog, ik heb DASTY nog nooit gekocht. Ken jet alleen van het forum, dus misschien is het wel kut spul,en mijn telefoon spektakel het uit zichzelf met hoofdletters, ik zit echt niet te Spammen. *is te lui om telefoonwoordenboek te corrigeren*

Oh Viennas ik lig dubbel om de bijdragen van jou(w telefoon)
Haha, ik ook. Zie nu telefoon spektakel staan en typte echt iets heel anders
quote:Tickel schreef op 19 november 2011 @ 21:46:

[...]

Scheelt trouwens enorm als je even een trekkertje over de wanden/muren haalt na het douchen.

[afbeelding]Maar goed, is dat niet meer werk dan een keer in de week de douche schoonmaken?

Vooral een biertje blijven drinken (af en toe) en forummen. Hilarische combi.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik wil beslist geen douchekabine. Wat een ellende lijkt me dat met die kalkvlekken. Geef mij maar een ouderwetsch douchegordijn.
quote:StabiloBoss schreef op 19 november 2011 @ 22:02:

[...]

Maar goed, is dat niet meer werk dan een keer in de week de douche schoonmaken?Euhh.. als je gewoon een trekker over de muren haalt niet, da's een paar seconden. En in 1 minuut per week krijg ik de douche niet schoon hoor.
quote:wereldmeid schreef op 19 november 2011 @ 22:14:

Ik wil beslist geen douchekabine. Wat een ellende lijkt me dat met die kalkvlekken. Geef mij maar een ouderwetsch douchegordijn.Ah. Een douchegordijn helemaal rondom?
quote:StabiloBoss schreef op 19 november 2011 @ 22:02:

[...]

Maar goed, is dat niet meer werk dan een keer in de week de douche schoonmaken?Nope. Is een (hooguit) minuutje werk en je hoeft je douche niet wekelijks schoon te maken.
quote:wereldmeid schreef op 19 november 2011 @ 22:14:

Ik wil beslist geen douchekabine. Wat een ellende lijkt me dat met die kalkvlekken. Geef mij maar een ouderwetsch douchegordijn.Vreselijk als je in de winter die koude en warme luchtstroom in je badkamer hebt. Lekker het gordijn aan je lijf geplakt. Doe mij maar een glazen cabine en een trekkertje
Afgelopen week korte metten gemaakt met de vuile badkamervoegen, hier het stappenplan:

1) met een sopje en boenborstel eerst de voegen zover als mogelijk schoongemaakt.

2) inspuiten met hg schimmel, vocht en weerplekken reiniger en laten intrekken en dit met borstel en water schoonmaken.

3) voegen reiniger van hg aanbrengen op de voegen, dit moest een paar minuten intrekken en vervolgens met een borstel en watee schoongemaakt worden, alleen tijdens het boenen kwam er geen vuil meer af, dus geen zin verder te boenen en het gewoon afgesproeid. Ondertussen baalde ik al dat die voegen weer niet wit waren, maar tot mijn verbazing was het niet geboende deel van de voegen 's avonds echt brandschoon. Dus de GOUDEN TIP voor voegen, vooral niets aantrekken van de inwerktijd.

O ja heb wel 3 dagen spierpijn in benen gehad en ik ben best wat gewend en dus niet van plan dit maandelijks te gaan doen
quote:Kaya07 schreef op 19 november 2011 @ 22:29:

Afgelopen week korte metten gemaakt met de vuile badkamervoegen, hier het stappenplan:

1) met een sopje en boenborstel eerst de voegen zover als mogelijk schoongemaakt.

2) inspuiten met hg schimmel, vocht en weerplekken reiniger en laten intrekken en dit met borstel en water schoonmaken.3) voegen reiniger van hg aanbrengen op de voegen, dit moest een paar minuten intrekken en vervolgens met een borstel en watee schoongemaakt worden, alleen tijdens het boenen kwam er geen vuil meer af, dus geen zin verder te boenen en het gewoon afgesproeid. Ondertussen baalde ik al dat die voegen weer niet wit waren, maar tot mijn verbazing was het niet geboende deel van de voegen 's avonds echt brandschoon. Dus de GOUDEN TIP voor voegen, vooral niets aantrekken van de inwerktijd.

O ja heb wel 3 dagen spierpijn in benen gehad en ik ben best wat gewend en dus niet van plan dit maandelijks te gaan doen :-][/

2-Weet niet of de mogelijkheid er is, maar een raampje opengooien na het douchen scheelt ook veel schimmelplekken.

Ik maak niet eens maandelijks schoon(de cabine), gewoon trekkertje, flesje HG Kalkweg af en toe.

Het ergste is nog, ik heb DASTY nog nooit gekocht. Ken jet alleen van het forum, dus misschien is het wel kut spul,en mijn telefoon spektakel het uit zichzelf met hoofdletters, ik zit echt niet te Spammen. *is te lui dronken om telefoonwoordenboek te corrigeren*
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
nou ik heb vanmiddag de voegen in de badkamer allemaal behandeld met voegenfris van Alabastine, die tips hier werkten allemaal niet meer. Niet zo heel raar, die mensen waar ik mijn huis van heb gekocht hadden volgens mij nog nooit de badkamer schoongemaakt

For example: de voegen waren pikzwart, maar daar hadden ze voegenwit overheen gesmeerd zonder ze eerst schoon te maken...dus dat brokkelde af (duh!). Heb het er vandaag allemaal afgekrabt, voegen schoon proberen te krijgen (lukte niet ze bleven smerig grijs), toen ontvet, en toen voegenwit er overheen.

Nu ziet alles er weer picobello uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven